OoO ELOMASSUT TOUKOKUUSSA OoO

neitiperho
Heips

Muutaman päivän kun pitää hiljaiseloa niin johan tänne sillä aikaa kertyy romaanin verran tekstiä :D

Meillä vappu meni nopeasti aurinkoisissa ilmoissa. Kavereita nähtiin ja vietettiin aikaa keskenään miehen kanssa. Nyt viikonlopun olen ollu meidän pihavaraston kimpussa ja maalannu sen ulkosivua talon väriseksi. Harmittaa vaan vietävästi, kun piti kesken hyvän työputken tulla töihin. Kumma kun työtkin haittaa taas vapaa-aikaa.

Täällä turvotus on tehnyt tuloaan ja jäänyt asumaan tähän kroppaan. Nyt varsinkin kun maalauspuuhissa on ollut niin joutuu iltaisin miettimään että missähän kohtaa mun nilkat on...eivät erotu pohkeista. Sormetkin alkaneet turpoamaan...plääh. Saa nähdä koska sormukset saa kyytiä. Maha on kasvanut taas paljon...tai ainakin siltä itestä tuntuu. Mahaa aina ajoittain nippailee, mutta ne onneksi ne hellittää nopeasti. Kun taas osaisi välillä rauhoittua.

Mutta sellaista. Taidan taas alkaa orientoutumaan töissä oloon...kuinkahan sekin onnistuis. No yritetään silti :D


 
Sunnuntai iltaa vaan kaikille!
Ja ihan alkuun voimia ja haleja niitä tarvitseville! :hug:

Omaan napaan sen verran että ei se herkkulakko sitten alkanutkaan! :LOL: En kyllä karkkia ole juurikaan syönyt, ja tänään käytiin markkinoilla enkä ostanut lakua ollenkaan! ja tiistaina kun mennään markkinoille, ajattelin sielläkin kävellä lakukojun ohi ostamatta mitään :D Jätskiä tulee kyllä syötyä kun on niin kovin lämmintä tuolla ulkona. Mutta kai se on tärkeintä ettei sitä karkkia ja pullaa koko ajan syö... :D ja mulle siis on tullu sitä painoa kaikenkaikkiaan nyt n.7,5kg. Neuvolassa vaan varotteli ja käski vähän rajottaa herkkujen syömistä...

Juu ja kiitos vastauksista, ideaparkin Enfantista ainakin löysin oikein kivan näköisiä reunapehmusteita, tarviipa niitä tutkailla myöhemmin uudestaan. Ja voi juku että löysin nätin värisen turvakaukalon! Haluaisinkin kuulla mielipiteitä tästä istuimesta, eli kyseessä on
Graco Logico S , kiitos jo etukäteen!

Eipä tässä kai nyt ihmeempiä kun nautitaanhan olostamme ja siitä että tulee kesä! ja toivotaan toki myös ettei tuu ihan hirveen helteinen kesä! :)

-Heitsu&Papu-
 
Tänään oli varsinainen hulinapäivä, sillä olin koiranäyttelyssä ja koko päivä tuli suurin piirtein juostua kehässä, kävelyvauhdilla toki menin, mutta koko ajan oli vilskettä ja ihme kyllä maha ei valitellut yhtään, se pysyi hyvin touhussa mukana. Onneksi on ensi yö töistä vapaata, sillä olen viime yönä puoli kahdelta herännyt ja vieläkin olen pystyssä, eikä ole edes nukuttanut.
Kohta pitäisi varmaan käydä nukkumaan, sillä aamulla on kuitenkin herätys hieman ennen kuutta, kun pitää mennä aamuvuoroon.

Viikon päästä meille kotiutuu uusi perheenjäsen, nimittäin noin 10-viikkoinen koirapoika ja pikkuhiljaa alkaa jännittämään miten sen kanssa elämä lähtee käyntiin.

shihtzu + pikku apina 25+6
 
huomenta!!

eilen joo unohtu kommentoida noita turvotuksia ja suonenvetoja :kieh: .. miulla on oolu turvotusta alusta asti vaihtelevasti.. sormus on roikkunu koko ajan kaulaketjussa, ku aina ku sen laitan takas sormeen ni sitten ilta päivällä paniikissa saa repiä sitä irti.. luovutin.. ja nyt tosissaan vkloppuna on ollu jalatkin hieman tönkön oloset, mutta se varmaan johtuu lämpösestä ilmasta ja seisomisesta.. mutta ihme on että viime kesäset kengät mahtuu vielä jalkaan, olin ihan varma että ei mitään mahiksia pitää kivoja kenkiä, no ainakin nää ekat helteet sai pitää kivoja kenkiä =)

ja suonenvetoja on kyllä.. aina ku viruttelee ni alkaa jalkaterät tai sitte koko jalka vetää ihan jenkaan ja saa sitten oikoo niitä :D ..

yhtenä iltana vaavinen ähräs jotain tuolla mahassa niin ilkeesti että pitä kädellä vähän laittaa vastaan ku tuntu et se porautuu tosta navanvierestä ulos ihan just :D ja sit välillä se kääntyy mahassa ja se ei tunnu kivalta.. tai toinen puoli on ihan kova ja koholla ja kauhee paineen tunne.. mutta yleensä auttaa ku menee pitkälleen, ni hänkin vaihtaa sitte asentoa! ja poikittain se viihtyy tuolla, aamulla ja illalla on sellaset suoristus sessiot menossa et äitin kyljet saa kyytiä :heart: ja välillä on tosi rauhallinen.. ihana pieni :heart: :heart:

nyt aamupesuille!

Aurinkoista viikonalkua kaikille :wave:

Äiti lpr 26+6, 24 työpäivää enää B)
 
Éi se ollutkaan hepatoosi, onneksi. Alkoivat epäilemään kun kutina on ihan ihan mahdoton! Tänään menen sitten lääkäriin, jotta vaivoihin saatasisiin jotain helpotusta. Kun työt ei suju ja unet on vähissä. Kaikkea olen mielestäni kokeillut. Eli vaihdoin pesuaineet, rasvat herkkäihoisille tarkoitetuiksi. Mutta ei auta. Taitaa tää vaivata miestäkin kun yöllä tökkii ja murahtelee "taas sie kupsutat ittees" No onneksi ei ollut hepatoosi :whistle:

Wappu meni hyvin rauhallisesti, join yhden alkoholittoman siiderin tuntui kuin olisin ollut elämäni humalassa! puhalsin alkometriin ja näytti 0,2 promillea. Että taitaa jäädä nyt nuo "alkoholittomat" pois :LOL: Tiedossa siis synnytyksen jälkeen halvat humalat :LOL:

Halaukset kaikille :hug:

Terveisin Pippuri ja "Nestori"
 
äiti lpr viime yönä olin aika paljon hereillä (kuuma, ei saa henkee), ja vauva oli sitten sitä mieltä, että nythän äippä tarvii selvästi jotain ajanvietettä, joten nyt jumpataan! :D niin sitä ei sit nukuttu melkein yhtään...
liikkeet tuntu mun mielestä ihan navan korkeudella, vasemmalla puolella, mikä oli uutta, sillä aiemmin on kutiteltu alavatsalla ja yläoikealla. ilmeisesti pää ja kädet alhaalla ja jalat ylhäällä?
mut kova liikkuja sieltä onpi tulossa :)

voikaa hyvin!

irtis 25+5 ja 14 työpäivää enää B)
 
neitiperho
Huomenta

Närästys taas herätti yöllä moneen eri otteeseen :kieh: Tullut taas viimeisen viikon aikana pahempana takaisin kuin koskaan. Oksettaa aina nukkumaan mennessä ja mikään asento ei ole hyvä. Kävi ihme homma muuten viimeksi kun kävin apteekissa. Olin hakemassa lisää närästykseen Gavisconia. Apteekin täti sitten kauhuissaan ilmoitti, että missään nimessä älä sitä syö kun se sisältää alumiinia joka varastoituu kehoon. Aiemmin taas apteekissa sitä suosittelivat. *raapii päätä* Mutta enpä nyt stressiä asiasta ota. Tuoteselosteessa ilmoitetaan kuitenkin että turvallisesti voi raskaana ollessa sitä syödä. Tiedä sitten.

Mikä koira sulla on muuten shihtzu? Itse vaan juuri pari viikkoa sitten olin juoksemassa koirieni kanssa näyttelyissä. Kesälle meinaan vielä muutamat näyttelyt laittaa aikatauluuni ja sitten jos pienen paussin pitäisin, kun vaavi ilmestyy maailmaan. Voi olla, että silloin ei välttämättä näyttelyt niin hirveästi innosta, tai tiedä sitä sitten.

10 yötä jäljellä yhteensä töitä vielä..niistä yksi olisi ensi yö ja sitten tosiaan vuoroja vielä neljä kappaletta, ei paha. Jospa sen vielä kestäisi. Tosin nyt täytyy ilkeänä myös toivoa, ettei olisi turhan lämpimiä kelejä. Töissä nimittäin viitti oikein t-paita päälläkään olla kun maha ensimmäisenä näkyy kun kohteeseen menee ja enemmän kiinnostaa se sitten paikalla olioita kuin itse potilaan ongelmat. No ehkä jotain kehitän.

Mutta nyt muuta kuin aloittamaan viikkoa työn merkeissä. Päivän jatkoa mammat ja masut :wave:


 
Säihke: Kiitos vastauksestasi perunkirjoitusasiaan. Jo selvensi huomattavasti asioita. Silti on kauhee stressi, että KUKA ne perunkirjoitukset sitten oikein järjestää?? Kenelle se kuuluu? Äläkä murehdi painosta :D Mulle on nimittäin tullut nyt tähän asti jo 12 kiloa lisää :ashamed: En edes herkuttele juurikaan (joskus, mutta harvoin). Neuvolatäti vain tyytyi nyt toteamaan, että joillakin se paino vain kertakaikkiaan nousee jostian syystä.

eccu: Mulle sanottiin oikeusaputoimistosta noista exän (lasten isän) veloista, että Tlapset ei niitä nykyään enää peri. On kuulemma laki muuttunut. Tiedä sitten onko sen kans ihan varmasti totta. Exällä kun ulosotossa on PALJON velkaa. Voimia myös sinun tilanteeseesi :hug:

Ja kovasti kiitoksia kaikille :hug: Tämä on suoraan sanottuna helv**** raskasta mullekin. Oon raskaana ja pitäis lasten takia jaksaa eikä saisi stressata yms. Mut hautajaiset olis sit tiedossa lauantaina, huoh.

Mansikka85: Mä oon kaikissa raskauksissa (nyt neljäs menossa) joutunut käymään sokerirasitustestissä sen takia, kun äidilläni on aikuisiän diabetes. Eli jos jollain lähisuvussa on diabetestä, niin sen perusteella ainakin mut passitettiin testiin. Ite on ajan pitänyt labrasta tilata ja kovasti on aikoja ollut valittavana!! Toinen rasitus mulle tehdään noin rv 27+, 13.5. Ensimmäisessä olin jo viikolla 9 vai 10. Täällä kun sokerirasitus pitää tehdä kaksi kertaa :kieh:

Meillä on mies myllännyt pihan traktorilla. Uutta nurmikkoa piti jonkun verran laittaa viikonloppuna kasvamaan sekä kiviä tuotiin kuormakaupalla pihaan. Muuten on tosi kuraista, kun tulee vesisateet. On mukavaa, kun saa pihan edes jonkinlaiseen kuntoon ennen vauvan tuloa perheeseen :heart:

Mulla vointi on oikein hyvä, paitsi flunssaa on edelleen ja nenäsumutetta oon taas käyttäny jotain parisen viikkoa jo. Pakko se on laittaa jos meinaa saada hengitettyä. Myös lapset on kaikki nuhassa, toisella enemmän ja toisella vähemmän. Ja niin, tarttuihan tämä tauti ukkoonkin lopulta :LOL:

Masussa on varsinkin iltaisin ihan mieletön meno päällä!! Mieskin on saanut kiitettävästi potkuja käteensä sekä lapset. Kun nyt en liikaa ottaisi stressia noista hautajaisista ja perunkirjoituksista (koska lie sit ovatkaan).

Viikonloppuna haettiin keskimmäiselle lapselle vaatekaappi. Sen vaatteet on olleet hoitopöydän laatikoissa. Nyt on mukavaa, kun tyttö sai ikioman vaatekaapin ja nyt hoitopöydän laatikot on tyhjänä odottamassa pesua ja vauvan vaatteiden laittoa sinne. Kaipa joskus kesäkuun alussa rupean vauvan vaatteita pesemään ja laittamaan laatikoihin valmiiksi. Odotan sitä istukkaultraa ensin 27.5. ja sit jos sais vielä varmistuksen, että onko varmasti tulossa tyttö vai olisko tullut muutos tässä välissä :LOL:

Taidan nyt mennä käärimään pyykit kaappiin ja laittaa seuraavat kuivamaan. Täs 5 hengen perheessä tuota pyykinpesua kyllä riittää välillä ihan riesaksi asti ja kohta saa pestä 6 hengen pyykit, että ei ainakaa ole pyykinpesun loppumisesta pelkoa :D

Tatjana80 ja tyttö 26+3
 
Meidän vappu meni kivasti sukulaisvierailujen merkeissä, paitsi että mulla on taas flunssa! Ihme touhua kun tuntuu että jatkuvasti olen kipeänä, vaikka yleensä en ole!

Kuinka ihanaa olla kotona! Vaikka on ihana nähdä sukulaisia, niin tuon meidän piiperön kanssa on aika raskasta mennä ei-lapsiystävälliseen paikkaan moneksi päiväksi :ashamed: Ei saa lapsi mennä yhtään vapaasti kun on niin paljon vaaranpaikkoja joista pitää sitten koko ajan olla raahaamassa toista pois. Ja huutoa tulee :whistle: Ja äidin selkä huutaa apua :eek: Niin on tosiaan ihanaa olla kotona!:) Muuten reissu meni kyllä oikein hyvin.

Mulla on selkä edelleen kipeä, vaikka olen tukivyötä käyttänytkin. Liikkeet jumppapallolla auttaa ehkä vähän, mutta ei kuitenkaan paljoa. Tuo on onneksi melkein ainoa vaiva, mikä häiritsee tällä erää, muuten on hyvä olo. Hermot on ehkä vähän kireällä, miehelle suutahtelen ja pojankin kanssa meinaa välillä mennä hermot(tosin en osaa hänelle suuttua kun on niin pien ja söpö) ja saan välillä mennä toiseen huoneeseen laskemaan 1-2-3...Poitsulle on tullut joku äidinvastaisuuskausi, en saisi pukea, en syöttää, en vaippaa vaihtaa, mutta isin kanssa kaikki sujuu reippaasti. Mies sanoo että poika ei hänelle "uskalla" kiukutella niin kuin mulle, kun isin kanssa vietettyä aikaa on kuitenkin paljon vähemmän kuin mun kanssa. Tosin positiivista on, että lapsi nukkuu nykyään yöt todella hyvin, niin että herätään molemmat virkeinä aamuisin!:) Minä tosin heräilen vessaan, mutta niinhän minä aina.

Turvotusta ei ole, eikä ollut viimeksikään onneksi! Olen yrittänyt lisätä vielä juomista, ettei tulekaan, ja auttaa myös vatsaan.



 
Toukokuuta kaikille,

Bella-Lumia ja muutkin: täälläkin kärsitään turvotuksesta. Ihanaa kuulla (sori nyt vaan:) ) että muillakin on, kun ehdin hieman jo säikähtää, että nytkö ongelmat alkoivat, kun turvotukset ilmestyi. Jalat on pallot, sormet nakit. Jalkapohjiin sattuu, kun kävelee. (Mullakun on niitä verenpaineita ja valkuaistakin on valmiiksi, siksi turvotukset olis kurja "merkki" tähän päälle). Mistä saa viilentäviä jalkageelejä??

Minä jouduin myös sokerirasitukseen. Varmaan osin verenpainetaudin vuoksi, mutta myös BMI:n, joka on hieman yli sen suosituksen ja aiemman yli 4 kiloisen vauvan vuoksi.

Jos omasta navasta saa vielä jatkaa, niin oksensin taas perjantaina! Siis ihan samanlaista pahoinvointia, kuin ekat 4,5 kuukautta. Olen kyllä kuullut juttuja, että toiset naiset voivat pahoin koko raskausajan... Onko muilla ollut enää mitään vastaavia tuntemuksia?

Story 25+6
 
neitiperho: Mulla on shih tzuja tällä hetkellä 3, mutta ensi viikonlopun jälkeen 4 kappaletta ja 1 skotlanninterrieri, jonka kanssa siis eilen olin näyttelyssä. Mulle nuo koirat ja näyttelyt ovat elämäntapa ja itse olen kuulemma ollut 6-viikkoinen kun ekan kerran olen näyttelyssä ollut, joten ihan pienestä pitäen siis :D
Kesällä olen ajattellut myös muutamassa käydä, tosin viime vuonna jo päätin, ennen kuin edes olin raskaanakaan, että tänä vuonna pidetään jonkinlainen välivuosi ja sitten taas mennään. Syksyllä tuon uuden tulokkaan kanssa pitää jossain käydä.

Tuota turvotuksesta, niin minä en ole sellaista vielä huomannut, vaikka jalkojen päällä lähes koko päivän olenkin, mutta ehkä tuo liikkuminen pitää turvotuksen loitolla.

shihtzu + pikku apina 26 tasan
 
Mä olen kans sitä mieltä, ettei lapset peri vanhempiensa velkoja. Eri asia sitten, jos on esim. asunto mistä voi tulla perintövero. Sitäkin nykyisin käsittääkseni saa sumplittua miten makselee.

Eilen löysin ihania toppeja h&m:ltä ihan "normi"puolelta. Yhtä ostin oikeen kahta eri väriä :D Menee sitten myös raskauden jälkeen, kun ei vielä oo varmasti tiedossa tehdäänkö toista. Kesäksi pitäis varmaan vielä ostaa jotkut caprit...alkaa nämä farkut oleen vähän kuumat.

Mä olen kans noita turvakaukaloita miettinyt. Onneksi vanhemmat on luvannut vähän sponssata niissä. Toisaalta oran kaukalon saisi 69-79 euroo ja tuskin kovin huono voi olla. Tehtaanmyymäläkin olisi vielä lähellä :D Tuntuu, että meidän oli alunperin tarkoitus ostaa melkeen kaikki käytettynä, mutta nyt on tähän mennessä kaikki uutta. Tarjouksesta tosin :D Kauheeta shoppaamista tää lasten saanti :saint:

Viel ois töitä kolme viikkoa ennen lomaa, kuhan jaksais ne. Se ei auta, että koko ajan tulee vaan lisää vuoroja ja töissä on tajuton kiire :headwall:
 
Hei vaan täältäkin :wave:

Meilläkin vappu meni kivasti käytiin puistossa ja hampparilla. Mies sit nukahti puol 7,oli vähän raskas päivä töissä ja tyttö meni 8 aikaa nukkumaan. :saint:

Mä oon ajatellu hommata rintapumpun,ni semmosta kyselisin et voiko sen ostaa käytettynä? :ashamed:
Ehkä hieman tyhmä kysymys :ashamed:
 
Mä olen kanssa miettinyt noita, että voiko ostaa käytettynä esim. rintapumpun. Mä olen ehkä luonteeltani sellainen ettei anna pöpökammo periks :ashamed: Kai se järjen mukaan pitäis desinfioituu, kun ne osat esim keitetyssä vedessä liottaa? Ootteko ostamassa sähköistä vai käsikäyttöistä?

Muuten tosta äippäpakkaukseta? Ootteko jo saanut. Musta tuntuu, että siitä on vaikka kuinka pitkä aika kun sen hakemuksen jätin. Jossain sanottiin, että pari viikkoa menisi päätöksen tekemisessä. Vieläkään ei ainakaan kelan sivuilla näkynyt, että olisi mitään päätöksiä tullut.
 
Rintapumpuista mielestäni voi ihan hyvin ostaa käytettynä, sehän kuitenkin desinfioidaan ennen joka käyttöä kiehuttamalla. Itselläni on Aventin pumppu ja täytyy kyllä kehua sitä. Helppo käyttää ja saa maidon suoraan pulloihin. Aika kalliilta se kyllä ostaessa tuntui (n.50e), mutta en ole katunut. Siinä on joitakin silikonisia osia, jotka kuluu käytössä, mutta niitä saa ostettua varaosina, joten sekään ei ole ongelma, jos löytää jostain käytetyn.
 
neitiperho
Minäkin jo sain rintapumpun hankittua varuiksi. Löysin netin kautta vähän käytetyn, makso 21?. Toimii pattereilla/vaihtovirralla, maito menee suoraan pulloon. Ainoa että pitää myös silikoni osat siihen ostaa uudet.

Äitiyspakkausta täälläkin odotellaan. Tosin uskoisin että siihen voi hyvinkin aikaa mennä. Kuitenkin uusi pakkaus tullut vasta jakoon niin useinhan siihen aikaan juurikin jonot kasvaa. Joten yritetään malttaa mielemme. Kyllä se sieltä joskus tulee....toivottavasti :D
 
Ponille kiitokset kommentistasi tohon limaiseen vuotoon. Ehkäpä nyt kuitenkin vaan odottelen ensi tiistain lääkäriaikaa ja mainitsen siellä sitten asiasta. Mulla ei ole tuo normaali valkovuoto lisääntynyt näin raskausaikana juuri lainkaan, ainoastaan muutamaan otteeseen tuota limaa huomannut paperissa. Jospa se tosiaan vaan kuuluu asiaan, eikä sinänsä aiheuta syytä huoleen.

Tatjaanalle tsemppiä tuleviin hautajaisiin ja perunkirjoitusasioiden selvittelyyn. Varmasti raskasta aikaa vaikka kyseessä onkin ex-mies! Voimia kovasti sinulle jaksaa vaikean ajan yli lastesi takia.

Omaan napaa ei uutta. Äitiyspakkauksen taidan ottaa minäkin. Vaikka tuo -06 pakkaus löytyykin niin jotenkin se 140e tuntuu niin mitättömältä summalta pakkauksen rinnalla. Ja onhan tuo meidän pakkaus jo ollut kierrossa tuon esikoisen vauva-ajan jälkeen, joten uusiakin vaatteita ihan mukava saada uudelle tulokkaalle. Tuplat olisi hankintalistalla ja turvakaukalo. Samoin esikoistytölle sänky ennen vauvan syntymää. Mitään ei olla vielä hankittu eikä oikein ole ollut vielä inspistäkään, jospa sitä tässä pikku hiljaa alkais miettimään vauvahankintojakin. Niin ja pakkauksen saamista tietty edesauttais jos sais ne kelan paprut vietyä ekaks kelaan.. :LOL:

Jep mutta nyt päivän kotiaskareiden pariin..

:heart: haaveilija ja poju 25+0
 
Jees, neuvolassa täällä käyty eikä siellä mitään erikoista ollut.. Paineet, sydänäänet ja sellaiset ok. Sf-mitta oli 22 (huomenna rv 26+0), hiukkasen alle keskikäyrän, mutta melko tasaista kasvua. En siis kuulu sarjaan valaat tuon perusteella :D Massu on kuitenkin kiva vauvamaha ja olen varsin tyytyväinen, jos se vaikka pysyiskin hiukan alakäyrän alapuolella ja jos vaikka tulis keskikokoinen vauvakin, näin ensisynnyttäjiäkin kun ollaan :)

Painoa on tullut yhteensä 7-8 kiloa, riippuu millä vaakalla punnittuna katsotaan. Koko ajan kyllä pitää miettiä nyt syömisiä, ettei lähtis nousuun hurjasti. Ikävää, muttei voi mitään, mulla se näköjään nousee helposti.

Meillä odottaa vauvaa tuo Graco Logico S-turvakaukalo :) Toivottavasti on hyvä, kehuja ainakin olen kuullut!

Konkarit, millainen rintapumppu kannattaa ostaa? Jotenkin tuntuu tosi kaukaiselle ajatukselle koko vehje vielä :ashamed: Mutta kai se pitäisi ostaa.. Niinköhän maitoa näistä tisseistä tulee ollenkaan, heh. En kuitenkaan järin isorintainen ole eikä todellakaan ole vielä tirsunut mitään nestettä näistä, kuten monilla jo tosi aikaisilla viikoilla..

Saapa nähdä, ollaanko Shihtzun tai Mellulin kanssa laitoksella yhtä aikaa synnyttämässä..KOKS:issa meinaan ;)
 
Haaveilija-08, minulla tuota limaista valkovuotoa on tullut ihan koko raskauden ajan. Joskus enemmän, joskus vähemmän, mutta en siitä ole osannut huolestua. Mitään tulehduksen oireita kun ei muuten ole, ja monella muulla tuntuu olevan samanlaista. Ensi viikolla on lääkärineuvola, kai sitä voisin minäkin silti kysäistä, ei siinä mitään menetä.

Minäkin yksi ilta huomasin turvotusta, sukat kun otin pois niin kauheat painaumat jäi nilkkoihin :/ Samoin jalkapöytä oli vähän "turpeana" :) Esikoisen odotusaikana turvotusta tuli ihan viimeisinä päivinä ennen synnytystä ja silloinkin ihan aavistuksen verran jalkoihin.
Samoin suonikohjuilta säästyin viimeeksi, nyt yksi ilta huomasin alapäässä kivan, kovan pahkuran ja iso sininen suonihan se siellä pullotti :eek: Ei kyllä ole onneksi kipeä...

Huomenna minäkin aion kiikuttaa Kelaan paperit, sitten jään odottelemaan äitiyspakkausta :) Voihan siellä tosiaan ruuhkaa olla!

Rintapumpun minä hommasin jo kun raskautta alettiin yrittelemään :) Olisiko se Avent Isis merkiltään... Sain sen puoleen hintaan kaverin kautta niin päätin sen silloin ottaa, muuten hinta olisi ollut viiden kympin paremmalla puolella... Tuntuisi kyllä olevan kätevä, toisin kuin se Ainun pumppu joka minulla oli pojan imetysaikana. Todella hankala käyttää...

Lilli ja Tiitti 26+5
 
Miulla on kanssa (vissii) tuo ainun rintapumppu, käsikäyttönen, mutta miulla toimi ihan ok.

ja ei miun käsittääkseen oo välii onko isot tissit, et tuleeko maitoa? miulla on isot tissit ja imetin 2kk täysimetystä ja yhden kuukauden siihen päälle yöllä.. oon ennemmin kuullut että pienistä rinnoista tulis paremmin.. tiiä sitten. maitorauhasethan sen kai päättää tuleex sitä maitoo vai ei, siis onko niitä paljon vai vähän. näin mie oon ymmärtäny.. korjatkaa ihmeessä jos oon väärässä.. :D
 
Kauhee väsymys iskeny, lukenu oon juttujanne, mut en oo jaksanu kirjoittaa... illalla kun ei malta mennä ajoissa nukkumaan, ku se on ainut aika milloin talo on hiljainen ja saa nauttia rauhasta ;)

Mulla kans tuo ainun käsikäyttöinen rintapummpu ja ihan hyvin on toiminu... ja mulla on kans sama käsitys ku äiti lpr et, ei se oo tissien koosta kiinni kuinka paljon sitä maitoa tulee...
Huomenna ois ollu lääkärineuvola, mut peruin sen ku en viiti lapsia raahata sinne mukaan...
Sf mitta mulla meni ihan yläkäyrällä, mutta se ei välttämättä kerro sitä kuinka isolta se maha näyttää ulospäin, tai ainaki mulla on sen mallinen vartalo et se maha mahtuu piiloutuu jotenki tonne vartalon sisään... ja vasta pari viikkoo sit otin äippähousut käyttöön... eli nyt alkaa olla sellanen maha et ulkopuolisetki arvelee, et oisko vauva tulossa.... Kuopus huutaa, täytyy mennä auttamaan

Poipi LA 2.8.08
 
Maanantaita!

Sataako muualla kuin täällä seinäjoella?? Nyt ei enään niin kuin aamulla mutta tuulee ja kylmempi ilma. Aamusta kävi putkimies ja vaihtoi vessaan ja keittiöön hanat ja likaputket ja nyt on ihanaa kun ei hanat enää liruta miten sattuu!

Ruokakauppaan pitäis lähteä ja hakemaan ens viikon työvuorolista että tietää mihin aikaan menee töihin saikun jälkeen! Ja jospa se meijän osaston pomo olis täyttänyt ne kelan laputkin.

Kamala olo kun allergiat haittaa elämistä... koko ajan niin tukkonen ja raskas olo kun ei henki kulje kunnolla. Tuo selkä ja maha kipu helpottanut tällä levolla mutta saa nähä alkaako taas kun menee töihin istumaan ja jumppaamaan. Oikean jalan nilkka on ihan hirveän näköinen suonikohjujen takia ja on välillä tosi kipeä. Ostin toissapäivänä ihonväriset tukisukkahousut ja eilen jo sain niihin reiän!! :kieh: Vähän ärsyttää!! Ja makso liki 9e! Ei huvittais ostaa joka päivä uusia ja kumminkin joudun varmaan koko kesän juosta sellaset jalassa.

Joku kyseli onko muilla huonoa oloa niin täällä yksi joka meinasi eilen aamusta oksentaa!! Mulla on aiemmiskin raskauksis ollut että loppuajasta saatan oksentaa muutamia kertoja. Ja eilen join aamusta vaan monta mukia kahvia niin varmaan siitä johtui äklö olo.

Onko muuten muita joilla olis jotain raskausajan DEMENTIAA ilmestynyt?? :LOL:
Me lähettiin eilen mummolaan ja matkalla aloin miettiin että jäikös mulla märät pyykit koneeseen ja olikohan se kone ees pessyt loppuun?!?! No, illalla selvis etten ollu ees laittanut koko konetta päälle,,,, Muitakin juttuja on ollut että saa miettiä tosissaan kuinka asia menikään.... tätä on yleensä ollut kaks kolme kuukautta synnytyksen jälkeen mutta näköjään alkaa jo nyt! Oonkohan täs puoli vuotta peräänkatottava,,, :LOL:

Mutta nyt syömään ja kauppaan!

Todella nuhainen mammaliini83 ja api 25+6 :snotty:
 
Nytpä ois muuttokin sit tehty, ihana kun on enempi tilaa ja voi jopa kuivattaa pyykkejä pihalla.. =)

Tähän masuun ei ihmeempiä, vauveli potkiskelee aika paljon, heit kun vaan yhtään istahtaa tai on makuullaan niin alkaa jumputus :heart: muutenkin olo ihan hyvä..

tosta limasesta vuodosta ollut puhetta niin täälläkin sitä ollut kyl koko raskauden ajan,välillä vähempi ja välillä taas tosi tosi runsaasti.. :$

Tatjanalle täältäkin tsemppiä!!

mikäs on aurinkoenergian laita, onko suppailut helpottanu ja vuoto??

tosta rintapumpusta, mä sain siskolta käytettynä,(niinku suurimman osan tavaroista...) semmosen käsikäyttösen..

ja tosta painosta vielä.. mulla kans noussu semmoset 6-7kg, tosin siis 4 kiloa tuli ensimmäisten viikkojen aikana et nyt sano neuvolassa viimeks et sais viikottainen painonnousu olla korkeempikin, saas ny nähä sit paljo nousee, mä vaan stressaan siitä, vaik se tosi typerää onkin..

t. Hosso ja Iida 26+6 :heart:
 

Yhteistyössä