Joo, tää lähiäidin valta on aina niin helvetin mielenkiintoista. Ja lähiäiti on aina oikeassa.
Kerroin aiemmin tuolla meidän ongelmista. Mun nykyisestä miehestä ja sen kontrolloivasta exästä.
Meillä on ollut esim. seuraavanlaisia tapauksia:
Lasta ei saa viedä äidin mielestä lomamatkalle mihinkään isän kanssa, koska lapsi väsyy. Lomamatkat pitää sopia silloin kun lapsi ei ole isällään. Silti äiti saa reissata lapsen kanssa mielin määrin. Yleensä näistä reissaamiskeilloista muistutetaan aina sen jälkeen kun lapsi on käynyt äitin kanssa reissussa, että lasta ei nyt saa viedä mihinkään, kun se on jo reissannut.
Miehen kanssa kerran ehdotettiin, että jos minä eli miehen uusi voisin hakea lapsen hoidosta isätapaamisten aikaan ettei lapselle tulis liian pitkiä hoitopäiviä. Ei käy äitin mielestä, koska lapsen saavat hakea hoidosta vain isä, äiti ja äidin äiti eli lapsen mummi. Noh, nyt yhtä äkkiä se sopiikin lapsen äidille, koska lapsen äiti haluaa että hänen uusi kumppani voisi myös hakea lapsen hoidosta. Joopa.
Mun ja miehen suhde haukuttiin että me edetään liian nopeasti. Kun siis parin kk tapailun jälkeen ajateltiin suunnittelemaan mun ja lapsen tapaamista. Joo ja edelleen saatiin haukkuja nopeasta etenemisestä, kun vuoden seurustelun jälkeen muutimme yhteen.
Nyt kun lapsen äiti on tavannut uuden miehen, niin mies esiteltiin lapselle parin viikon tapailun jälkeen ja yhteen muutettiin parin kk seurustelun jälkeen. Mutta tämä oli kuulemma ihan eri asia, koska kyseessä oli lapsen äiti.
Me ollaan varattu ensi kesäksi ulkomaanmatka 2 viikoksi. Nyt emme saa ottaa tätä lasta mukaan, koska lapsen äidin mukaan lapsi saa käydä ulkomailla vasta täytettyään 12 v

No sen jälkeen on lapsen äidin ainakin ihan turha valittaa, että isä ei kustanna lapselle mitään, jos kerran ulkomaanmatkakin peruuntuu (sitä ei voi muuten perua lapsen osalta emmekä saa rahoja takaisin). Ja olen ihan varma, että jossain vaiheessa lapsen äiti on lähdössä ulkomaille lapsen kanssa, eikä edes kysele isältä, saako lapsi lähteä mukaan.
Joo ja aina muistetaan kiristää elareilla ja niiden korottamisella. Nytkin ne ovat jo 200 euroa + että isä ostaa lapselle kaiken omaan kotiinsa (vaatteet, lelut, pyörät, luistimet) jne.
Käytännössä elämme kiristyksen ja uhan tunteen alla joka päivä.