Oonko ihan väärässä (exän uusi ja heti lapsi "mukaan suhteeseen")

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja näintaas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

näintaas

Vieras
Oonko jotenkin tiukkapipo tai sekaisin, kun oon sitä mieltä, että ensin voisi seurustella edes vähän aikaa, ennenkuin lapsen kanssa ruvetaan ravaamaan yökylässä uuden kumppanin luona? Mun ex on tuntenut nyt viikon ajan uuden tyttöystävänsä (ja huom, uusi nainen asiana on mulle ihan ok ) ja nyt kun on isän vuoro olla lapsen kanssa, niin heti menevät yöksi sille naiselle. Lapsi on 2,5 -vuotias. Nainen on varmasti ihan ok ja hänellä on lapsia, joten munkin tytöllä on varmasti kivaa siellä. Mutta mä vaan en tykkää ajatuksesta, että ennenkuin voi olla varma suhteen kestävyydestä, niin lapsikin kiinnytetään uuteen kumppaniin. ja nyt meinaavat olla koko viikon siellä kylässä, kun lapsi poikkeuksellisesti pidempään isän kanssa.

Asiasta ei voi keskustella isän kanssa, mä oon vaan sekopää ämmä ja persreikä joka yrittää määrätä (ja nämä lapsen ja nyksän kuullen... ) Toivotonta, kun ei voi edes keskustella asiasta.

Erosimme kun lapsi oli vielä vauva, joten ero ei ole tuore asia eikä lapsi edes muista varmaan että olisimme olleet yhdessä. Mutta silti!?!

Toisaalta mä ymmärrän sun huoles..Mut toisaalta. Vaikka se parisuhde olis kestänuy jo kuukausia, ei sen lopullisesta kestosta voi yhtään sen paremmin mennä takuuseen. Kukaan ei voi tietää mikä suhde kestää ja mikä ei, oli sit takana kuukausi taikka vuosi.

Jos sun ei tarvitse epäillä lapses turvallisuuden ym puolesta, niin en tekis asiasta isoo ongelmaa. Lapsi ei muista teidän eroa, eli tuskin ihan hirveen hämillään on siitä että tutustuu uuteen naiseen.

Eiköhän tuo ole isän oma asia ja tuskin lapsi ymmärtää muuta kuin, että mennään kylailemään viikoksi jonnekin kivaan paikkaan missä seuraa myös hänelle. En stressaisi, koska lapsella varmasti kaikki hyvin.

No eihän tuo ihan paras idea ole, mutta toisaalta jos tämä lapsi kuitenkin tunnistaa isäksensä tuon isänsä..niin ei se varmaan huono kokemus ole. Voisi toki miettiä mielestäni tämä isäkin, ettei nyt kovin usein veisi aina uudelle tutulle, mutta jos tämmöisiä ei ole ollut edes..niin ei siitäkään toistaiseksi ole pelkoa. Eri asia jos tuo on jatkuvaa, niin sitten ei olisi hyvä juttu.

Ja ehkä tosiaan parempi, että yrität itse käyttäytyä jäätävän asiallisesti tämän isän kanssa, joka ei ehkä ole maailman kypsin tapaus kaikesta päätellen.

Eli kai mä sitten olen tiukkapipo... Ite vaan oon sitä mieltä, että hyvä ensin varmistua vähän suhteen kestävyydestä (vaikka ei tietenkään mikään ole koskaan varmaa ) ja tutustua toiseen kunnolla. Varsinkin kun sitä aikaa on rutkasti nähdä ilmankin lasta, eri asia jos on totaali-yh esimerkiksi. Ja voisin jopa muuttaa mieleni tai ainakin pitää asiaa ihan ok:na, jos asiasta voisi puhua. Lisäksi kun sain kuulla, että en ole kovin hyvä äiti, toisin kuin uusi nainen ja että mut on jo haukuttu täysin sille uudelle... Ei vaan jää kovin luottavainen ja hyvä olo. Eihän asia mulle kuulu, mutta olisi kiva jos kaikesta voitaisiin puhua hyvässä hengessä.

Mulla oli itseni kanssa sopimus että tutustun uuteen mieheen ihan rauhassa itekseni ensin ja jos homma toimii ni sitten vasta lapsille esitellään eikä se esittely tapahtunut niin että samantien oltiin viikko saman katon alla, vaan mies tuli meillä käymään yhdeks yöks ensin ja katseltiin tilannetta siinä ja lapsi sai omaan tahtiinsa tutustua uuteen mieheen. Joten olen samaa mieltä sun kanssa että vähän liian nopeasti... Tai näin mä ainakin ajattelin sillon ja ajattelen edelleen

Ei sitä exän nyxää varmaan minään äitipuolena esitellä vaan isän ystävänä. Tuon ikäinen ei vielä osaa ajatella siten kuin isompi lapsi sitä että tää uusi naisystävä tulee ikäänkuin äidin tilalle isän kanssa suhteeseen. Alle kolmivuotiaalle ihmiset ovat vain ihmisiä, eikä sellaisia määritelmiä ole kuin aikuisilla että mikä on kenenkin suhde toisiinsa. Kolmevuotias pitää ihmisistä näiden persoonan perusteella, eikä sen mukaan miten kuuluisi aikuisten mielestä ajatella.

Alkuperäinen kirjoittaja Harhaanjohtaja:
Alkuperäinen kirjoittaja Jessiinah:
Itse en hyväksyntää antaisi tommoiseen.

Miksi?

Entäs jos lähivanhempi alkaa seurustella? Kysytäänkö etä-isältä silloin että hyväksyykö sen että äidillä kävisi uusi tuttavuus kylässä?

Itse en ajattele, että tarvitsisi multa kysyä hyväksyntää. Mutta jos tulisi vastaavaa toisinpäpin, niin yrittäisin saada toiselle luottavaisen ja hyvän fiiliksen keskustelemalla asiasta. Mun mielestä kaikki mikä liittyy lapseen kuuluu meille molemmille ja isä on esim. sanonut, että haluaa nähdä uuden kumpanini ennenkuin lapsi hänet näkee. Tähänkin voisin suostua hyvin.

Minusta tuo on liian nopeasti, olen tästä miehelleni puhunut vaikka yhdessä ollaankin. Jos jotain kävisi niin ymmärtääkö tämän asian, olemme muustakin eroasioista puhuneet ja samaa mieltä asiasta olleet.

Alkuperäinen kirjoittaja juu:
No eihän tuo ihan paras idea ole, mutta toisaalta jos tämä lapsi kuitenkin tunnistaa isäksensä tuon isänsä..niin ei se varmaan huono kokemus ole. Voisi toki miettiä mielestäni tämä isäkin, ettei nyt kovin usein veisi aina uudelle tutulle, mutta jos tämmöisiä ei ole ollut edes..niin ei siitäkään toistaiseksi ole pelkoa. Eri asia jos tuo on jatkuvaa, niin sitten ei olisi hyvä juttu.

Ja ehkä tosiaan parempi, että yrität itse käyttäytyä jäätävän asiallisesti tämän isän kanssa, joka ei ehkä ole maailman kypsin tapaus kaikesta päätellen.

Jostain syystä näyttää olevan sallittua, että naisen uusi miesystävä saa kyllä rampata heti ekan baari-illan jälkeen meidän naisten yökylässä, vaikka lapset ovat kotona. Jos mies sitten, ehkä käytännön syistä menee lapsensa kanssa uuden naisystävän kotiin, jossa on lapsia, niin nousee heti kauhea haloo.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Jostain syystä näyttää olevan sallittua, että naisen uusi miesystävä saa kyllä rampata heti ekan baari-illan jälkeen meidän naisten yökylässä, vaikka lapset ovat kotona. Jos mies sitten, ehkä käytännön syistä menee lapsensa kanssa uuden naisystävän kotiin, jossa on lapsia, niin nousee heti kauhea haloo.

joo näinhän se menee!

Ei sitä exän nyxää varmaan minään äitipuolena esitellä vaan isän ystävänä. Tuon ikäinen ei vielä osaa ajatella siten kuin isompi lapsi sitä että tää uusi naisystävä tulee ikäänkuin äidin tilalle isän kanssa suhteeseen. Alle kolmivuotiaalle ihmiset ovat vain ihmisiä, eikä sellaisia määritelmiä ole kuin aikuisilla että mikä on kenenkin suhde toisiinsa. Kolmevuotias pitää ihmisistä näiden persoonan perusteella, eikä sen mukaan miten kuuluisi aikuisten mielestä ajatella.

Joo, näin mäkin ajattelen. Pääasiallinen ajatus mulla tässä oli se, että jos lapsi ehtii kiintyä uusiin ihmisiin, jotka sitten häviävät, niin ei tee hyvää. Toki elämä on sellaista että ihmisiä tulee ja menee, mutta voi sitä vähän yrittää välttää. Ja vaikka exässä on hyviäkin puolia, niin voin jopa aika puolueettomasti sanoa, että hänen ihmisuhteensa ei suurella todennäköisydellä kestä kovin kauaa. Toivottavasti tietysti kestää, hyvää vaan hänelle toivon.

No oikeastaan se ei sulle kuulu jos lapsi kuitenkin on hyvissä käsissä isänsä uuden naisen luona. Tietty jos isällä nuo naiset vaihtuis viikottain, niin ei tietty ole lapselle hyväksi. Toisaalta taas vaikka olisivat seurustelleet vuoden ennenkuin lapsi naisen tapaa, voi heille tulla silti ero.
Kun me tavattiin tuon mieheni kanssa, tuli lapset heti mukaan kuvioihin (ja mä tein positiivisen raskaustestinkin jo 2 viikkoa tapaamisesta). Ei mun poikani (oli silloin 3v) tiennyt onko kyseessä nyt äidin uusi poikaystävä, vai ihan vaan kaveri, samoin miehen tyttö suhtautui heti ihan hyvin tilanteeseen. Tietty olishan se ollut lapsille kauhee pettymys, jos oltaiskin sitten erottu ja lapset olis jo ehtineet kiintyä. Mutta noita asioita kun ei voi etukäteen tietää...

Musta ei ole ok noi baari-illan jälkeiset kyläilytkään. Ja mua harmittaa, että tästä tuli riitaa kun olisin vaan halunnut puhua asiasta. Mutta en kai saa sitten sanoa tällaisista asioista.

Mun exä harrastaa ihan samaa. Ja ei ole mielestäni oikein mutten asialle mitään voikkaan. Eka oli ihan kiva kun löysin jonkun, mutta nyt kun vuorossa on jo 20 nainen jota esittelee lapsille niin tuntuu väärältä, mutta en voi asialle mitään eikä voi kukaan muukaan.

Alkuperäinen kirjoittaja mamizuukkeli:
Mun exä harrastaa ihan samaa. Ja ei ole mielestäni oikein mutten asialle mitään voikkaan. Eka oli ihan kiva kun löysin jonkun, mutta nyt kun vuorossa on jo 20 nainen jota esittelee lapsille niin tuntuu väärältä, mutta en voi asialle mitään eikä voi kukaan muukaan.

Miten se poikkeaa esim. työkaverista, eli jos ex-miehesi menis lapsen kanssa kahville työkaverin luo, lapses tykkäis siitä tyypistä ja ne kävis siellä vaikka pari kertaa. Sitten se kaveri muuttais pois. Oliko väärin esitellä se työkaveri lapselle?

Mutta kun ne naiset heti asuu miehen luona. On lapsetkin aina sekasin kun menevät sinne ja monella kerralla on ihan eri nainen ku viime kerralla(ovat isällään joka toinen vkl). Pelkään että lapsilleni tulee hyvin väärä kuva ihmissuhteista ja niiden hoitamisesta.

Alkuperäinen kirjoittaja mamizuukkeli:
Mutta kun ne naiset heti asuu miehen luona. On lapsetkin aina sekasin kun menevät sinne ja edellisellä kerralla oli ihan eri nainen ku viime kerralla(ovat isällään joka toinen vkl). Pelkään että lapsilleni tulee hyvin väärä kuva ihmissuhteista ja niiden hoitamisesta.

Entä jos joku miehen kaveri, miespuolinen, olis alivuokralaisena, ja vaihtuis sitten toiseen? Olisko yhtä paha? Miks?

Yhteistyössä