Oonko hirvee niuhottaja, jos "kiellän" tota ukkoa lähtemästä reissun?

Mies käy joka vuos n viikon mittasella treenireissulla Belgiassa. Samaan harrastukseen liittyviä viikonloppu-leirejä on myös ympäri Suomea useampi vuoden aikana, joista vähintään kahteen mies aina osallistuu.

Seuraavan Belgian-reissun aikaan vauva olis 5kk. Oisko väärin pyytää miestä olemaan menemättä tänä vuonna?

Minun mies o jalkapallovalmentaja ja välillä olen tosiaan kieltäny sitä menemästä :whistle:
Mut se on aina ollu perusteltu kielto,ei mistään omasta ärsytyksestä johtuva.
Niin,ja sen lisäks se golffaa...

No en mä sen takia pelkästään ainakaan kieltäis, et sattuu olemaan pieni vauva kotona. Mutta sitten jos oot ite hirveen väsyny esim valvottujen öiden takia ja koet et tarttisit miehes apua vauvan hoidossa, niin sit toki tarttis keskustella miehen kans. Toisaalta, viikko on lyhyt aika, kyllä sen kai jaksais vaikka miten päin... Monilla mies reissuhommissa eikä lainkaan kotona auttamassa vauvankaan hoidossa, joten viikko on lyhyt aika siihen verrattuna.

Mutta keskustelkaa miehen kans. Varmaan reissu on tärkee miehelles, mut toki kun teillä on yhteistä jälkikasvua, ei oikein enää voi kumpikaan mennä ihan miten huvittaa, vaan tarttee yhessä tehdä ne ratkasut ja tehdä niinkun parhaalta tuntuu kaikkien osapuolten mielestä! =)

Perustuu kyllä nimen omaan lapsen ikään. Asutaan hissittömän kerrostalon neljännessä kerroksessa ja meillä on kahen kissan lisäks koira. On sitte kiva roudata 3 kertaa päivässä jo noinki isoa ja luultavasti ei-niin-kevyttä muksua ylös-alas, ulos-sisään. Se matka olis kaiken kukkuraks marras- tai joulukuussa, ni ei ilmeisestikkään ihan mitkää kovin ihanat kelit... :kieh:

Kyllä mä vielä sen muksun hoidan ihan helposti, mut toi koirarumba... :headwall: Olis edes omakotitalo, missä rekun vois tarpeen vaatiessa vaan päästää ovesta ulos...

Meillä kans mies tekee joka vuosi viikon reissun,mutta en oo koskaan estänyt lähtemästä.Rankin oli varmaan reissu kun odotin tätä nuorinta melkein loppusuoralla ja oli vielä 2,5-vuotias esikoinen ja koira.Onhan se kurjaa olla yksinään,mutta kai se minunkin vuoro joskus tulee.

gkc
Tottakai tuollaisista asioista keskustellaan ja päätetään yhdessä mikä on järkevintä. Molemmilla on oikeus omiin harrastuksiinsa ja ystäviinsä, mutta ajankäyttö näiden ja perheen välillä on jaettava niin, että yoiselle puolisolle ei aiheudu kohtuutonta taakkaa. Kun perhe on perustettu ei voi enää liidellä missä haluaa, välittämättä yhtään muiden perheenjäsenten tarpeista ja toiveista.
Jos sinusta tuntuu, että tällä kertaa tuo reissu olisi liikaa, keskustelkaa asiasta ja kerro että tänä vuonna se olisi mielestäsi kohtuutonta jaksamisesi/perheen taloudellisen tilanteen tms. vuoksi.

Myönnettäköön, että liittyy tähän myös jonkun verran v*tutustaki, ku mies useemman kerran vuodessa reissaa ja mä en taas ikinä pääse, ku ei sit enää oo varaa... Viimeks miehen reissuun meni mun puol vuotta säästämät kampaaja-rahat. Voitte kuvitella miltä mä nyt näytän, ku tukka on ollu valtoimenaan jo vuoden! :x

näkemäeste
Alkuperäinen kirjoittaja rypäle:
Perustuu kyllä nimen omaan lapsen ikään. Asutaan hissittömän kerrostalon neljännessä kerroksessa ja meillä on kahen kissan lisäks koira. On sitte kiva roudata 3 kertaa päivässä jo noinki isoa ja luultavasti ei-niin-kevyttä muksua ylös-alas, ulos-sisään. Se matka olis kaiken kukkuraks marras- tai joulukuussa, ni ei ilmeisestikkään ihan mitkää kovin ihanat kelit... :kieh:

Kyllä mä vielä sen muksun hoidan ihan helposti, mut toi koirarumba... :headwall: Olis edes omakotitalo, missä rekun vois tarpeen vaatiessa vaan päästää ovesta ulos...
Hankalalta tuo kyllä kuulostaa, mutta onhan se toisaalta tylsää toiselta alkaa menoja kieltämään. (Jos nyt aikuista ihmistä nyt kieltää voi. )

Jospa vaikka kysyisit mieheltäs, että onko se ajatellut sitä, miten selviät tuosta koiran ulkoilutuksesta. Ei niille hölmöille välttämättä tuu edes mieleen tollaset kotoiset pikku käytännönongelmat. Jos miehelle on kovin tärkeää reissuun lähteä, voisiko vaikka koiralle hankkia hoitopaikkaa siksi ajaksi?

Alkuperäinen kirjoittaja näkemäeste:

Hankalalta tuo kyllä kuulostaa, mutta onhan se toisaalta tylsää toiselta alkaa menoja kieltämään. (Jos nyt aikuista ihmistä nyt kieltää voi. )

Jospa vaikka kysyisit mieheltäs, että onko se ajatellut sitä, miten selviät tuosta koiran ulkoilutuksesta. Ei niille hölmöille välttämättä tuu edes mieleen tollaset kotoiset pikku käytännönongelmat. Jos miehelle on kovin tärkeää reissuun lähteä, voisiko vaikka koiralle hankkia hoitopaikkaa siksi ajaksi?
Apua olis ehkä mahollista saada, mut... Se on vaan ihan varmaa, et siitä tulee sitte vaan sanomista, et "mitäs hankitte lapsen, jos ette koiraakaa saa hoidettua"... :headwall:

Ilkiwö
Häh, meillä kanssa tämä "koirapulma" - kun reissua on, hommataan koiralle hoitaja ja taas rullaa iloisesti! Sano miehellesi että sen kun menet kunhan järjestät koira-asian.

Ja mikä kommentti toi on "mitäs hankitte lapsen jos ette saa koiraakaan hoidettua". Meidän koira on ainakin ollut hoidossa ihan ennen lastakin, jos oli reissua. Ja niiltä sanomisilta säästyt kun laitat sen reissu-lassen (miehesi) järjestämään sen koira-asian, sehän siinä lähdössä on! Kateus taas, se on huono syy - se harmituksen jakaminen kun ei valitettavasti omaa puolita.

Alkuperäinen kirjoittaja Ilkiwö:
Häh, meillä kanssa tämä "koirapulma" - kun reissua on, hommataan koiralle hoitaja ja taas rullaa iloisesti! Sano miehellesi että sen kun menet kunhan järjestät koira-asian.

Ja mikä kommentti toi on "mitäs hankitte lapsen jos ette saa koiraakaan hoidettua". Meidän koira on ainakin ollut hoidossa ihan ennen lastakin, jos oli reissua. Ja niiltä sanomisilta säästyt kun laitat sen reissu-lassen (miehesi) järjestämään sen koira-asian, sehän siinä lähdössä on! Kateus taas, se on huono syy - se harmituksen jakaminen kun ei valitettavasti omaa puolita.
Ei se mun mielestä oo kateutta, jos on yhteiset rahat ja ne kuluu vaan toisen menoihin. Meillä on aina ollu tiukkaa, se ei oo mikään uutuus, mut pitkän päälle alkaa ketuttaa, ku ne vähät mitä saa raavittua kasaan/säästettyä, menee aina toisen reissuihin... :headwall:

Maamikki
Sinuna sanoisin, että mene ihmeessä, mut varataan nyt samalla mulle viikon mittainen loma YKSIN! Jos se sopisi ukolle niin ok, menköön harrastuksensa parissa vaikka hornan tuuttiin...

Ilkiwö
Ei se mun mielestä oo kateutta, jos on yhteiset rahat ja ne kuluu vaan toisen menoihin. Meillä on aina ollu tiukkaa, se ei oo mikään uutuus, mut pitkän päälle alkaa ketuttaa, ku ne vähät mitä saa raavittua kasaan/säästettyä, menee aina toisen reissuihin... :headwall:
Totta tämä. Eli jos tuo on se oikea syy - kuulostaa ihan oikealle syylle - niin sano se sille miehellesi ja pane sekin pohtimaan että mikäs olis oikein!

kaisa
Mies käy joka vuos n viikon mittasella treenireissulla Belgiassa. Samaan harrastukseen liittyviä viikonloppu-leirejä on myös ympäri Suomea useampi vuoden aikana, joista vähintään kahteen mies aina osallistuu.

Seuraavan Belgian-reissun aikaan vauva olis 5kk. Oisko väärin pyytää miestä olemaan menemättä tänä vuonna?
ei kuulosta aivan mahdottomalta reissuajalta sun miehes. mielestäni olisi väärin pyytää häntä jäämään pois. jos vauva on jo 5kk, niin pärjäät kyllä itsestäänkin. lisäksi olen sitä mieltä, että pieni ero tekee pariskunnalle hyvää.

ja vielä: muista itsekin tehdä välillä jotain ilman vauvaa. noin pientä ei tietty voi viikonlopuksi jättää isille, jos syö rintaa, mutta pari tuntia silloin tällöin kaverin luona ilman vauvaakin tekee hyvää. ennen kaikkea silloin mieskin saa/joutuu ottamaan hoitovastuuta vauvasta.

minä en kieltäisi. Meillä mies oli parin viikon Amerikan matkalla kun nuorin oli alle 1 v ja kakkonen oli reilut 3 v. Ei tullut mieleen kieltää kun oli opinto/hupimatka ja firman maksamana.
Toki Belgia on paljon lähempänä mutta onhan miehellä kuitenkin oma elämä lapsesta huolimatta ja harrastukset on sellainen asia mitä minä kannustan aina oli kyseessä aikuinen, nuori tai lapsi. ja meillä tosiaan mies tekee kerran vuoteen myös viikon harrastematkan eikä tarvitse anella kunhan vaan aina ilmoittaa ajankohdan, nyt tosin ei tarvitse lastenhoitoa miettiä mutta silloin kun tenavat oli pienempiä.

Juu
Et mun mielestä. Tai ei kai aikuista ihmistä voi kieltää, mutta jos kerrot miltä susta tuntuu niin tuskin miehes ees haluaa lähteä. Käy siellä kampaajalla ennen ku se lähtee reissuun jos lähtee! Kyllä sulla sentään oikeus ees kampaajalla käydä jos miehes saa ulkomailla juosta.

Koitan kelata asiaa omalta kantiltani...saisin itku-potku-raivarit jos mieheni kieltäisi minua lähtemästä viikoksi reissuun rakkaan harrastukseni pariin. Minua eivät juuri kiellot pysäyttäisi, vaan olisin jo ostanut liput ja pakannut laukut. Myös oma harrastukseni "vaatii" useamman viikonlopun käytön vuodessa treenileirin merkeissä enkä kyllä kovin hepposesta syystä jättäisi niitä väliin.

Itse odotan vauvaa ja tarkoitus olisi, että kun vauva on noin 3kk niin mikäli syöttöväli antaa periksi (olettaen että imetys tällä kertaa edes onnistuu) niin hei vaan ja perävalot vilkkuu, kun olen jo menossa treeneihin useamman kerran viikossa.
Itse en henno 5 kuista jättää miehelle viikoksi, mutta mikäli mies haluaa tuolloin lähteä oman harrastuksensa parissa viikoksi reissuun, niin saa lähteä.

Ihan samalla tavalla haluan antaa hänelle sen mahdollisuuden.

Nipo
Alkuperäinen kirjoittaja Maamikki :
Sinuna sanoisin, että mene ihmeessä, mut varataan nyt samalla mulle viikon mittainen loma YKSIN! Jos se sopisi ukolle niin ok, menköön harrastuksensa parissa vaikka hornan tuuttiin...
Peesi tälle. Miks tuollaiseen pitäis suostua? Ihan järjetöntä että toinen käyttää omiin harrastuksiinsa yhteiset rahat. Onpa aika itsekäs ukko.

Yhteistyössä