Oonko ainoa jota nolottaisi sossussa käyminen niin

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
jes
Alkuperäinen kirjoittaja punkmamma:
Alkuperäinen kirjoittaja punkmamma:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja sipaliina:
LOL... me kyl käydään sie eik hävetä sitä yhtään.. en tajuu miks sitä pitäis hävetä :,D
Siksi koska köyhäinapu on noloa.
Mitä noloa on olla köyhä?
pikemmin mitä noloa on AUTTAA KÖYHIÄ? Niitä jotka apua tarvitsee?


Jos jokin niin kansanedustajien nostamat palkat on NOLOA.



Näin juuri! Onneks täällä on joku inhimillinen tekopyhien mammojen joukossa.. Niitä on ikävä kyllä liikaa..
 
?
Alkuperäinen kirjoittaja vakava sosiaalitapaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sipaliina:
Niin jak uten sanoin et mies on töissä kaverillansa ja sa tosi pient palkka et ihan senki takii sossu maksaa meille.
Onko miehesi siis työtön, lomautettu vai töissä?

Onko kotiäitys pehmentänyt aivosi, vai väännätkö huviksesi asiasta?
 
ei ymmärrä aina
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
On meilläkin mies ollut työttömänä jo tovin (liiton päivärahalla) ja minä kotihoidontuella. Ei ole tarvetta sossuun mennä, kaikki laskut on saatu helposti maksettua, ruokaa on todellakin riittävästi, eikä mistään ole ollut puutetta. Jotkut osaa hoitaa raha-asiansa ihan itse, eikä maksattaa kaikkea muilla.;) Tämä lähinnä Sipaliinalle tiedoksi. Tosin epäilen vahvasti ko. henkilöä provoksi.:D
Vaan on oikeassa elämässä ihmisiä jotka pitää ihan normaalina käydä sossussa, ja ovat vihaisia(!?) jos eivät saa mielestänsä tarpeeksi rahaa, ihankuin yhteiskunta olisi jotakin velkaa heille. Minusta se on ihan käsittämätön ajatusmaailma.
 
vieras
sipaliina lukases noi sun kirjottamat viestit uudestaan.. teet itestäs aika pellen. sun kirjotuksistas saa sen käsityksen että ootte kovinkin rikkaita ja elelette sossun rahoilla? mä oon ainaki luullu et sossusta haetaan sillon rahaa ku siihen on oikeesti tarvetta. ja teillä ei näytä olevan kun on rahaa joka viikko shoppailla. musta tuo on aika väärin.
 
Kermakakku
Erään ahkeran kirjoittajan sivistystaso näkyy sekä hänen kirjoittamisessaan että sen sisällössä. Noilla eväillä sieltä sossun luukulta ei ponnisteta mihinkään, mutta liekö halujakaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Alkuperäinen kirjoittaja vakava sosiaalitapaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sipaliina:
Niin jak uten sanoin et mies on töissä kaverillansa ja sa tosi pient palkka et ihan senki takii sossu maksaa meille.
Onko miehesi siis työtön, lomautettu vai töissä?

Onko kotiäitys pehmentänyt aivosi, vai väännätkö huviksesi asiasta?
Ensimmäisessä viestissä Sipaliina sanoi, että mies on työttömänä lomautuksen takia ja tässä hän sanoo, että mies on töissä. Tämä on oleellista siksi, että toimeentulotukea ei saa jos on muuten riittävät tulot. Epäilen, että tässä tapauksessa miehellä on työttymyydestä/lomautuksesta johtuvia tuloja sekä palkkaa. Silloin ei enää kuuluisi mennä sossun luukulle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kermakakku:
Erään ahkeran kirjoittajan sivistystaso näkyy sekä hänen kirjoittamisessaan että sen sisällössä. Noilla eväillä sieltä sossun luukulta ei ponnisteta mihinkään, mutta liekö halujakaan.
Tätä juuri yritin viesteilläni ilmentää.
 
mieti vielä
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja mieti vielä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Juu nää on sitä sossusukupolvea jo toisessa polvessa varmaan. Vanhemmat tottuneet, että valtio antaa rahaa tekemättä mitään ja kasvattaneet lapsensa siihen myös. Siksi tuntuu HEILLE normaalilta tuo asian julkisesti ilmoittaminen. Itsehän kuolisin häpeästä, jos joutuisin joskus sossun luukulle. Ja pitäisin kyllä huolen siitä ettei siitä tule kukaan koskaan tietämään. Opintorahaa ja tukia myönnän nostaneeni, mutta koen että opiskelijana on oikeutettu noihin. Jos ei jostain syystä opiskelujen jälkeen jaksa/viitti tehdä töitä ja pyytää rahaa lorvimiseen, niin on kyllä jotain pahasti pielessä arvomaailmassa.
Mites sitten esimerkiksi työttömuuskorvaus, lapsilisät, eläke ym. Nämä on siinä tapauksessa sitten pois sinun kohdaltasi.
Omalla kohdallani: Työttömyyskorvaus tulee kassasta (ansiosidonnainen), jos jäisin jostain syystä työttömäksi.

"Sosiaalityön palveluja ovat lapsiperheiden palvelut (mm. äitiys- ja lastenneuvolat, perheneuvolat ja lastensuojelu), aikuisten sosiaalipalvelut (mm. sosiaalityö, toimeentulotuki ja työllistämispalvelut) sekä vammaispalvelut. "

Mitään näistä paitsi äitiysneuvolaa en tule tarvitsemaan. Kela on kuitenkin se, joka maksaa lapsilisät. Eläkkeen kertymistä voi auttaa KÄYMÄLLÄ TÖISSÄ! niin ei tarvitse kituutella millään minimieläkkeillä.

Ja jos vetoat siihen, että samasta kassasta se valtio myöntää ne rahat, niin voin kertoa että minulle ja monelle on merkitystä lukeeko lapussa sosiaalitoimisto vai kela, joka ne rahat maksaa.
Ihan yhtälailla se on tukea ja en käsitä miksi pitää olla noin pikkusieluinen, että on väliä mistä raha tulee.
olet sitten ilman rahaa jos joskus kävisikin niin, että et mistään muualta sitä rahaa saisi kuin soskusta. Käytät sit sukulaiseten raha. Onko se sit parempi elää pummina. Kela/Sossu ihan sama asia. Ei koskaan pidä sanoa ei koskaan
 
Alkuperäinen kirjoittaja vakava sosiaalitapaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Alkuperäinen kirjoittaja vakava sosiaalitapaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sipaliina:
Niin jak uten sanoin et mies on töissä kaverillansa ja sa tosi pient palkka et ihan senki takii sossu maksaa meille.
Onko miehesi siis työtön, lomautettu vai töissä?

Onko kotiäitys pehmentänyt aivosi, vai väännätkö huviksesi asiasta?
Ensimmäisessä viestissä Sipaliina sanoi, että mies on työttömänä lomautuksen takia ja tässä hän sanoo, että mies on töissä. Tämä on oleellista siksi, että toimeentulotukea ei saa jos on muuten riittävät tulot. Epäilen, että tässä tapauksessa miehellä on työttymyydestä/lomautuksesta johtuvia tuloja sekä palkkaa. Silloin ei enää kuuluisi mennä sossun luukulle.
VOi elämä. Lomautettu on mutta välillä tekee niitä hommia kaverillensa... vaihtelevasti miten hommii nyt onkaan. joskus pari kertaa viikos ja joskus taas 4 kertaa viikkos. ja ei en ole täällä sanonu että ollaan rikkaita. Ja ööh Shoppailu ei aina tarkoita et ostetaa merkkivaatteita tuhansilla euroilla shoppailu voi esim tarkoittaa et kerran viikos voi vaik ostaa vaatteita 100-200 eurolla.
 
Sen verran vielä itse aiheesta, että sossun palveluiden käyttäminen ei pitäisi sinänsä olla noloa. Jos niihin on tarvetta, niin niihin on tarvetta, ja yhteiskunta eli me olemme päättäneet, että tietyissä esim. taloudellisissa tilanteissa kansalaisia tuetaan. Se on palvelua, johon kaikki tarvittaessa ovat oikeutettuja.
 
kinuski
Jos joutuisin hakemaan sossusta rahaa, ei se mua nolottais, koska mua ei kiinnosta mitä muut ihmiset musta ajattelee. Mutta toi facebookpäivitys... mä en ymmärrä miksi jotkut päivittää sinne ihan kaiken, joka paskareissusta lähtien suurinpiirtein.
 
Alkuperäinen kirjoittaja sipaliina:
JA SOSSUN RAHAT + KELAN RAHAT on aika isot et sen taki onki varaa shoppailla.
Olen minäkin saanut sossun ja kelan rahaa enkä kyllä miellä niitä mitenkään isoiksi. Pikemminkin säälittävän pienet joilla pitää selvitä kitkuttelemalla. Mutta olenkin käynyt töissä ja saanut enemmän palkkaa niin ehkä siksi pidän noita tukia pieninä, mutta kai ne on isot tulot sellaisille jotka ei ole tottunut rahaa juurikaan käyttämään. Ja vaikka joku saisi sossusta 100e ja toinen 1000e niin varmasti siihen vaikuttaa perheen koko, menot ja muut tulot, eli tuskin se 1000e sossusta saava tuttavas mitenkään suurta "palkkaa" sossusta saa.
 
Minä suosin
sossua. Maksaa kaiken mitä tarvitsen. Vuokrat, veden, säkön, ruuat, terveyspalvelut, vaatteet siis ihan kaiken ja mä käyn töissä :) Hyvä paja, suositelen kaikille.
Mä en edes tarvitsisi sossusdta mitäään, mut kun sieltä saan niin laitan säästöön ja annan sit vaikka lapsille joskus ne.
 
päivän paras
Alkuperäinen kirjoittaja sipaliina:
Alkuperäinen kirjoittaja vakava sosiaalitapaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Alkuperäinen kirjoittaja vakava sosiaalitapaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sipaliina:
Niin jak uten sanoin et mies on töissä kaverillansa ja sa tosi pient palkka et ihan senki takii sossu maksaa meille.
Onko miehesi siis työtön, lomautettu vai töissä?

Onko kotiäitys pehmentänyt aivosi, vai väännätkö huviksesi asiasta?
Ensimmäisessä viestissä Sipaliina sanoi, että mies on työttömänä lomautuksen takia ja tässä hän sanoo, että mies on töissä. Tämä on oleellista siksi, että toimeentulotukea ei saa jos on muuten riittävät tulot. Epäilen, että tässä tapauksessa miehellä on työttymyydestä/lomautuksesta johtuvia tuloja sekä palkkaa. Silloin ei enää kuuluisi mennä sossun luukulle.
VOi elämä. Lomautettu on mutta välillä tekee niitäö hommia kaverillensa... vaihtelevasti miten hommii nyt onkaan. joskus pari kertaa viikos ja jsoksu taa 4 kertaa viikkos. ja ei en ole tääll äsanonu että ollaan rikkaita. Ja ööh Shoppailu ei aina tarkloita et ostetaa merkkivaatteita tuhansilla euroilla shoppailu voi esim tarkoittaa et kerran viikos voi vaik ostaa vaatteita 100-200 eurolla.
hmmm 100-200 eurolla vaatteita viikottain, pitäisköhän itsekin alentua sossun asiakkaaksi, jos niillä rahoilla noin herroiksi elää :D
 
juu ei
Alkuperäinen kirjoittaja sipaliina:
Shoppailu ei aina tarkoita et ostetaa merkkivaatteita tuhansilla euroilla shoppailu voi esim tarkoittaa et kerran viikos voi vaik ostaa vaatteita 100-200 eurolla.
Hmm... sehän tekee vaatteisiin kuukaudessa vain 400 - 800 ?...nooh, eihän tuo paljon ole.
Stana!
 
Alkuperäinen kirjoittaja sipaliina:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja sipaliina:
LOL... me kyl käydään sie eik hävetä sitä yhtään.. en tajuu miks sitä pitäis hävetä :,D
Siksi koska köyhäinapu on noloa.
ööh.. ei sossu oo mikään köyhäinapu.. kyl meil ainaki on varaa vaikka shoppailla kerran viikos jos niin haluttais. kaikki ihmiset jotka sossussa käy ei välttis oo kuule mitään köyhii. HUOH. et taida kuule paljo mitään sossusta tietää.

Juu tiedän vähän liikaakin. Mulle kuitenkin on ylpeyden aihe, että voin itse tienata törsäys rahani ja jos tosiaan joutuisin sossusta rahaa (toisten tienaamia,en kehtaisi niillä leveillä.

 
Alkuperäinen kirjoittaja päivän paras:
Alkuperäinen kirjoittaja sipaliina:
Alkuperäinen kirjoittaja vakava sosiaalitapaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Alkuperäinen kirjoittaja vakava sosiaalitapaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sipaliina:
Niin jak uten sanoin et mies on töissä kaverillansa ja sa tosi pient palkka et ihan senki takii sossu maksaa meille.
Onko miehesi siis työtön, lomautettu vai töissä?

Onko kotiäitys pehmentänyt aivosi, vai väännätkö huviksesi asiasta?
Ensimmäisessä viestissä Sipaliina sanoi, että mies on työttömänä lomautuksen takia ja tässä hän sanoo, että mies on töissä. Tämä on oleellista siksi, että toimeentulotukea ei saa jos on muuten riittävät tulot. Epäilen, että tässä tapauksessa miehellä on työttymyydestä/lomautuksesta johtuvia tuloja sekä palkkaa. Silloin ei enää kuuluisi mennä sossun luukulle.
VOi elämä. Lomautettu on mutta välillä tekee niitäö hommia kaverillensa... vaihtelevasti miten hommii nyt onkaan. joskus pari kertaa viikos ja jsoksu taa 4 kertaa viikkos. ja ei en ole tääll äsanonu että ollaan rikkaita. Ja ööh Shoppailu ei aina tarkloita et ostetaa merkkivaatteita tuhansilla euroilla shoppailu voi esim tarkoittaa et kerran viikos voi vaik ostaa vaatteita 100-200 eurolla.
hmmm 100-200 eurolla vaatteita viikottain, pitäisköhän itsekin alentua sossun asiakkaaksi, jos niillä rahoilla noin herroiksi elää :D
HUOH.
 
Alkuperäinen kirjoittaja juu ei:
Alkuperäinen kirjoittaja sipaliina:
Shoppailu ei aina tarkoita et ostetaa merkkivaatteita tuhansilla euroilla shoppailu voi esim tarkoittaa et kerran viikos voi vaik ostaa vaatteita 100-200 eurolla.
Hmm... sehän tekee vaatteisiin kuukaudessa vain 400 - 800 ?...nooh, eihän tuo paljon ole.
Stana!

Meillä ei vaatteisiin mene kuin vuodessa toi ja yhteensä kaikille 7 hengelle.

 
samaara
Alkuperäinen kirjoittaja sipaliina:
Alkuperäinen kirjoittaja vakava sosiaalitapaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Alkuperäinen kirjoittaja vakava sosiaalitapaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sipaliina:
Niin jak uten sanoin et mies on töissä kaverillansa ja sa tosi pient palkka et ihan senki takii sossu maksaa meille.
Onko miehesi siis työtön, lomautettu vai töissä?

Onko kotiäitys pehmentänyt aivosi, vai väännätkö huviksesi asiasta?
Ensimmäisessä viestissä Sipaliina sanoi, että mies on työttömänä lomautuksen takia ja tässä hän sanoo, että mies on töissä. Tämä on oleellista siksi, että toimeentulotukea ei saa jos on muuten riittävät tulot. Epäilen, että tässä tapauksessa miehellä on työttymyydestä/lomautuksesta johtuvia tuloja sekä palkkaa. Silloin ei enää kuuluisi mennä sossun luukulle.
VOi elämä. Lomautettu on mutta välillä tekee niitä hommia kaverillensa... vaihtelevasti miten hommii nyt onkaan. joskus pari kertaa viikos ja joskus taas 4 kertaa viikkos. ja ei en ole täällä sanonu että ollaan rikkaita. Ja ööh Shoppailu ei aina tarkoita et ostetaa merkkivaatteita tuhansilla euroilla shoppailu voi esim tarkoittaa et kerran viikos voi vaik ostaa vaatteita 100-200 eurolla.
Kerran viikossa voi ostaa vaatteita 100-200 eurolla? Wau... Mulla on opiskelijana varaa ostaa vaatteita ehkä maksimissaan 2 kertaa vuodessa 100-200 eurolla. Hyvin teillä menee tosiaankin.

Mut mun mielestä sossuntuen saaminen ei ole noloa, mutta kyllä se on tarkoitettu ihmisille, jotka ovat oikeasti köyhiä tai ainakin hetkellisesti köyhiä.
 
et turhaan jupisette
Parempi se on soskusta hakea ku elää taivasaalla kodittomana. Te hienohelmat ketkä vastustatte soskua niin jaksaisitte valittaa niistä kodittomista "kirppukasoista"
 
aa
no välillä mua hävettää että pitää elää sossun rahoilla mutta koulut jäänyt kesken ja olen yh niin ei oo muuta vaihtoehtoo. tottakai mielummin olisin töissä ja elättäisin itse itseni ja lapseni. en kyllä välitä ollenkaan mitä muut on mieltä siitä että sossusta saan rahaa pääasia että lapseni enkä minä nää nälkää.
 

Yhteistyössä