Oonko ainoa jota nolottaisi sossussa käyminen niin

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
joo-o
Alkuperäinen kirjoittaja sipaliina:
Niin no sä teet itestäs aika luuserin huomisn kyl juu. Eikä se tee pimeesti töit VITUN PÄSSIT! ku sossu on siittä tietoine. :,D noh hyvät naurut ainaki saan.
Jotenkin tää vahvistaa vaan käsitystä sossussa asioivista ihmisistä.. :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja sipaliina:
ööh.. ei sossu oo mikään köyhäinapu.. kyl meil ainaki on varaa vaikka shoppailla kerran viikos jos niin haluttais. kaikki ihmiset jotka sossussa käy ei välttis oo kuule mitään köyhii. HUOH. et taida kuule paljo mitään sossusta tietää.
:eek: :eek: :eek: Ääliö...mitä sä sinne tunget, jos TODELLISTA tarvetta ei ole?
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Terveisiä maalta:
Paljonko sulla ap on ikää? 18? Vai peräti 20?
Ai mulla vai? 30v mut ei kai sillä ole mitään tekemistä tämän kanssa? Kyl mä olen aina jotenkin pitänyt sossussa käymistä nolona vaikka tiedänkin että joskus siihen on vaan pakko turvautua.

Ne kerrat kun ite jouduttiin käymään oli tosi tiukkoja paikkoja ja mua kyllä nolotti kun tuntui ettei pystytä itse selviämään tilanteesta, mut onneksi se korjaantui siinä muutamassa kuukaudessa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja sipaliina:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja joo-o:
Alkuperäinen kirjoittaja sipaliina:
no ei asia sulle kuullu. mutta olen kato täl hetkel äitiyslomalla ja mies työtön koska hänen työpaikassaa n nyt lomautettiin melekin kaikki työntekijät. Ja tää on meil kuitnekin vaan väliaikaista. mut kyl meil silti varaa on ku saadaan rahaa kelast ja mies auttelee kaverinsa autokorjaamolla ja saa sielt hieman palkaa.
Eli mies tekee pimeesti töitä ja haette sossusta rahaa että voitte shoppailla..
Siinä on luusereiden asenne taas kohdallaan.
Niin no sä teet itestäs aika luuserin huomisn kyl juu. Eikä se tee pimeesti töit VITUN PÄSSIT! ku sossu on siittä tietoine. :,D noh hyvät naurut ainaki saan.
Ohhoh, onpas sulla kielenkäyttö. Tässä kuitenkin porukka ihan asiallisesti keskustelee. Onko sillä mitään merkitystä kuinka vanha aloittaja on? Ja jos tosiaan on se 18, niin nostan hattua että kyseenalaistaa tällaisia nykyajan
"normiksi" muotoutuvia käytäntöjä. Yleensä pidän kunniakkaampana sellaista ihmistä, joka hankkii rahansa laillisesti ja veroja maksaen, eikä seisoen käsi ojossa ja inuten ilmaista rahaa. Korostan, että tämä on vain minun mielipiteeni.

 
:)
Alkuperäinen kirjoittaja Terveisiä maalta:
sipaliina:

ööh.. ei sossu oo mikään köyhäinapu.. kyl meil ainaki on varaa vaikka shoppailla kerran viikos jos niin haluttais. kaikki ihmiset jotka sossussa käy ei välttis oo kuule mitään köyhii. HUOH. et taida kuule paljo mitään sossusta tietää.
Voi hyvää päivää!! :headwall: Tuollasten takia ottaa päästä käydä töissä ja maksaa veroja |O


Hei, voisin sullekkin, ja kaikille muille veronmaksajapaskaa nariseville ihmisille ehdottaa, että sovitaanko leikkimielisesti näin: te maksatte veroja kansanedustajien lounaita, matkoja ja taksikyytejä varten, ja mä maksan auttaakseni mattimeikäläisiä. Näin kummatkin osapuolet pysyy tyytyväisenä, eikä tarvitse aina olla kitisemässä :)
 
No just. Mitähän tukia sipaliina perheineen saa koska en mä ainakaan elele mitenkään mukavasti toimeentulotuen varassa. Eikä ole varaa shoppailla kerta viikkoon...mitä sieltä sossusta sitten rahaa hakee jos ei tarvitte?
 
Toimeentulotuki on tarkoitettu viimesijaiseksi toimeentuloksi, kun mitään muuta ei enää ole tai saa. Eli jos on rahaa käydä shoppailemassa joka viikko, ei ole oikeutettu (minun mielestäni) hakemaan mitään tukia. Vielä vähemmän, jos mies tekee pimeitä töitä. Nimittäin jo pienetkin tulot usein mitätöivät muuten saatavan toimeentulotuen.
 
jes
Alkuperäinen kirjoittaja k1rs1kka:
Alkuperäinen kirjoittaja sipaliina:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja joo-o:
Alkuperäinen kirjoittaja sipaliina:
no ei asia sulle kuullu. mutta olen kato täl hetkel äitiyslomalla ja mies työtön koska hänen työpaikassaa n nyt lomautettiin melekin kaikki työntekijät. Ja tää on meil kuitnekin vaan väliaikaista. mut kyl meil silti varaa on ku saadaan rahaa kelast ja mies auttelee kaverinsa autokorjaamolla ja saa sielt hieman palkaa.
Eli mies tekee pimeesti töitä ja haette sossusta rahaa että voitte shoppailla..
Siinä on luusereiden asenne taas kohdallaan.
Niin no sä teet itestäs aika luuserin huomisn kyl juu. Eikä se tee pimeesti töit VITUN PÄSSIT! ku sossu on siittä tietoine. :,D noh hyvät naurut ainaki saan.
Ohhoh, onpas sulla kielenkäyttö. Tässä kuitenkin porukka ihan asiallisesti keskustelee. Onko sillä mitään merkitystä kuinka vanha aloittaja on? Ja jos tosiaan on se 18, niin nostan hattua että kyseenalaistaa tällaisia nykyajan
"normiksi" muotoutuvia käytäntöjä. Yleensä pidän kunniakkaampana sellaista ihmistä, joka hankkii rahansa laillisesti ja veroja maksaen, eikä seisoen käsi ojossa ja inuten ilmaista rahaa. Korostan, että tämä on vain minun mielipiteeni.


Onko sun mielestä asiallista keskustelua porukalta, jos haukutaan luuseriksi ym. Ei ole äiti tainnut sullekkaan opettaa tapoja...Ai ai ai
 
vai
Alkuperäinen kirjoittaja vakava sosiaalitapaus:
Toimeentulotuki on tarkoitettu viimesijaiseksi toimeentuloksi, kun mitään muuta ei enää ole tai saa. Eli jos on rahaa käydä shoppailemassa joka viikko, ei ole oikeutettu (minun mielestäni) hakemaan mitään tukia. Vielä vähemmän, jos mies tekee pimeitä töitä. Nimittäin jo pienetkin tulot usein mitätöivät muuten saatavan toimeentulotuen.

Eikös se sossu itse päätä maksetaanko tukia vai ei. Jos katsotaan, että tukea pitää maksaa, vaikka saakin pientä palkkaa, niin eipä sillä ole merkitystä mitä mieltä sinä olet.
 
Alkuperäinen kirjoittaja jes:
Alkuperäinen kirjoittaja k1rs1kka:
Alkuperäinen kirjoittaja sipaliina:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja joo-o:
Alkuperäinen kirjoittaja sipaliina:
no ei asia sulle kuullu. mutta olen kato täl hetkel äitiyslomalla ja mies työtön koska hänen työpaikassaa n nyt lomautettiin melekin kaikki työntekijät. Ja tää on meil kuitnekin vaan väliaikaista. mut kyl meil silti varaa on ku saadaan rahaa kelast ja mies auttelee kaverinsa autokorjaamolla ja saa sielt hieman palkaa.
Eli mies tekee pimeesti töitä ja haette sossusta rahaa että voitte shoppailla..
Siinä on luusereiden asenne taas kohdallaan.
Niin no sä teet itestäs aika luuserin huomisn kyl juu. Eikä se tee pimeesti töit VITUN PÄSSIT! ku sossu on siittä tietoine. :,D noh hyvät naurut ainaki saan.
Ohhoh, onpas sulla kielenkäyttö. Tässä kuitenkin porukka ihan asiallisesti keskustelee. Onko sillä mitään merkitystä kuinka vanha aloittaja on? Ja jos tosiaan on se 18, niin nostan hattua että kyseenalaistaa tällaisia nykyajan
"normiksi" muotoutuvia käytäntöjä. Yleensä pidän kunniakkaampana sellaista ihmistä, joka hankkii rahansa laillisesti ja veroja maksaen, eikä seisoen käsi ojossa ja inuten ilmaista rahaa. Korostan, että tämä on vain minun mielipiteeni.


Onko sun mielestä asiallista keskustelua porukalta, jos haukutaan luuseriksi ym. Ei ole äiti tainnut sullekkaan opettaa tapoja...Ai ai ai
HUOH kuka tässä on haukkunu ja ketä ensin mut joo ku ei näytä MUKA aikuiset ihmiset tajuavan asioist niin mikäs siin. JA SOSSUN RAHAT + KELAN RAHAT on aika isot et sen taki onki varaa shoppailla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vai:
Alkuperäinen kirjoittaja vakava sosiaalitapaus:
Toimeentulotuki on tarkoitettu viimesijaiseksi toimeentuloksi, kun mitään muuta ei enää ole tai saa. Eli jos on rahaa käydä shoppailemassa joka viikko, ei ole oikeutettu (minun mielestäni) hakemaan mitään tukia. Vielä vähemmän, jos mies tekee pimeitä töitä. Nimittäin jo pienetkin tulot usein mitätöivät muuten saatavan toimeentulotuen.

Eikös se sossu itse päätä maksetaanko tukia vai ei. Jos katsotaan, että tukea pitää maksaa, vaikka saakin pientä palkkaa, niin eipä sillä ole merkitystä mitä mieltä sinä olet.
Kirjoitinkin mielestäni, että minun mielestäni ei olisi oikeutettu hakemaan tukia. Toki niitä saa hakea, mutta kyllä tämä systeemi jossain vaiheessa tulee potkimaan takaisin, jos kaikki kynnelle kykenevät sitä käyttävät hyväksi vaikka tarvetta ei olisi. Joskus saisi miettiä vähän laajempiakin kuvioita.

Tuon pienen palkan lisäksi mies saa jo hyvin todennäköisesti jotain tukea, jos kerran on töissä ollut. Pieni palkka ei ole siis ainoa tulo hänelle.
 
punkmamma
Alkuperäinen kirjoittaja punkmamma:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja sipaliina:
LOL... me kyl käydään sie eik hävetä sitä yhtään.. en tajuu miks sitä pitäis hävetä :,D
Siksi koska köyhäinapu on noloa.
Mitä noloa on olla köyhä?
pikemmin mitä noloa on AUTTAA KÖYHIÄ? Niitä jotka apua tarvitsee?


Jos jokin niin kansanedustajien nostamat palkat on NOLOA.
 
Alkuperäinen kirjoittaja sipaliina:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja sipaliina:
JA SOSSUN RAHAT + KELAN RAHAT on aika isot et sen taki onki varaa shoppailla.
:LOL: :LOL: :LOL:

Ei vain täällä ole tai sitten mä en osaa hakia oikeita tukia. :whistle:
Sori mut ei kaikki saa saman verra rahaa esim. mun yks kaveri saa sossusta vaan satasen ja sitten taas toine päälle tonnin.
Samat normit ne on kuule kaikille ja muut tulot/tuet pienentää toimeentulotukea. Jos joku saa vain satasen niin sitten hänellä on muut tulot isommat. Jos joku saa taas tonnin niin sitten on muut tulot todella pienet. Myös perhekoko vaikuttaa.
 
jes
Alkuperäinen kirjoittaja sipaliina:
Alkuperäinen kirjoittaja jes:
Alkuperäinen kirjoittaja k1rs1kka:
Alkuperäinen kirjoittaja sipaliina:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja joo-o:
Alkuperäinen kirjoittaja sipaliina:
no ei asia sulle kuullu. mutta olen kato täl hetkel äitiyslomalla ja mies työtön koska hänen työpaikassaa n nyt lomautettiin melekin kaikki työntekijät. Ja tää on meil kuitnekin vaan väliaikaista. mut kyl meil silti varaa on ku saadaan rahaa kelast ja mies auttelee kaverinsa autokorjaamolla ja saa sielt hieman palkaa.
Eli mies tekee pimeesti töitä ja haette sossusta rahaa että voitte shoppailla..
Siinä on luusereiden asenne taas kohdallaan.
Niin no sä teet itestäs aika luuserin huomisn kyl juu. Eikä se tee pimeesti töit VITUN PÄSSIT! ku sossu on siittä tietoine. :,D noh hyvät naurut ainaki saan.
Ohhoh, onpas sulla kielenkäyttö. Tässä kuitenkin porukka ihan asiallisesti keskustelee. Onko sillä mitään merkitystä kuinka vanha aloittaja on? Ja jos tosiaan on se 18, niin nostan hattua että kyseenalaistaa tällaisia nykyajan
"normiksi" muotoutuvia käytäntöjä. Yleensä pidän kunniakkaampana sellaista ihmistä, joka hankkii rahansa laillisesti ja veroja maksaen, eikä seisoen käsi ojossa ja inuten ilmaista rahaa. Korostan, että tämä on vain minun mielipiteeni.


Onko sun mielestä asiallista keskustelua porukalta, jos haukutaan luuseriksi ym. Ei ole äiti tainnut sullekkaan opettaa tapoja...Ai ai ai
HUOH kuka tässä on haukkunu ja ketä ensin mut joo ku ei näytä MUKA aikuiset ihmiset tajuavan asioist niin mikäs siin. JA SOSSUN RAHAT + KELAN RAHAT on aika isot et sen taki onki varaa shoppailla.

Mun viesti oli kyllä tarkotettu tolle k1rs1kalle..
 
vieras
On meilläkin mies ollut työttömänä jo tovin (liiton päivärahalla) ja minä kotihoidontuella. Ei ole tarvetta sossuun mennä, kaikki laskut on saatu helposti maksettua, ruokaa on todellakin riittävästi, eikä mistään ole ollut puutetta. Jotkut osaa hoitaa raha-asiansa ihan itse, eikä maksattaa kaikkea muilla.;) Tämä lähinnä Sipaliinalle tiedoksi. Tosin epäilen vahvasti ko. henkilöä provoksi.:D
 
Tämä keskustelu on tainnut siirtyä sivuraiteille jo lukuisia viestejä sitten. Alkuperäinen kysymys oli "Oonko ainoa jota nolottaisi sossussa käyminen ja se, että asiaa mainostaa julkisesti". Kansanedustajien palkat ei liity asiaan.

Muoks.

"HUOH kuka tässä on haukkunu ja ketä ensin mut joo ku ei näytä MUKA aikuiset ihmiset tajuavan asioist niin mikäs siin. JA SOSSUN RAHAT + KELAN RAHAT on aika isot et sen taki onki varaa shoppailla."

Tähän vastauksena 1) En ole haukkunut sinua 2) Ilmeisesti sinä sitten tiedät asioiden todellisen laidan ja 99 % sinulle vastanneista ei.
 
niin
Alkuperäinen kirjoittaja sipaliina:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja sipaliina:
JA SOSSUN RAHAT + KELAN RAHAT on aika isot et sen taki onki varaa shoppailla.
:LOL: :LOL: :LOL:

Ei vain täällä ole tai sitten mä en osaa hakia oikeita tukia. :whistle:
Sori mut ei kaikki saa saman verra rahaa esim. mun yks kaveri saa sossusta vaan satasen ja sitten taas toine päälle tonnin.
eikohan se saatu tuki ole jotenki yritetty suhteuttaa pakollisiin menoihin.
 

Yhteistyössä