Oon todella kade!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja toivoton vaimo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

toivoton vaimo

Vieras
teille joilla on yhteiset lapset,yhteiset rahat- tilanne.
Jos olisin tiennyt että mieheni on noin p*ska tuon asian suhteen niin en ois menny naimisiin enkä perustanu perhettä
hänen kanssaa.
Mä niin inhoan tätä minun rahat,sinun rahat jankkausta. Meillä riidellään viikottain rahasta kun mies voi ostaa itselle pelit ja pensselit mutta minä en saa mitään. Olisi paljon helpompaa kun laitettais yksi yhteinen tili ja sinne tulisin niin minun kuin mieheni rahat. Mutta ku ei.. minä räjähdän kohta kun aina pitää miettiä vaan rahaa että miten saan omani riittämään ruokaa ja puh.laskuun.Lapsille en voi uutena ostaa mitään juttuja. Kaikki penkoa jostain kirpparilta.
Mies maksaa paljon yhteisiä menoja,siis pakollisia mutta prosentuaalisesti minä laitan omat rahani yhteiseen 100% ja mieheni 50 %. Sanokaa mitä mä teen,miten saan miehen tajuamaan oikeasti..

TOi on just niin älytöntä! Meidän perhe= meidän yhteiset rahat!! Monesti ollaan miehen kanssa keskusteltu aiheesta. Ja ihmetelty MIKSI monella perheellä on just kuin ap.:llä?? EI ymmärretä....

NO jos ette voi yhteistä tiliä perustaa, niin sitten TIETENKIN prosentuaalisetsi molemma5t laittaa omaa rahaa yhteiselle tilille.
Höh, siis TIETENKIN.

Perhehän on tiimi, eikä tiimipelistätule mitään jos joku on erikseen "minäminä" ja loput yhdessä "muut".

Höh.

-B

Tuo on kyllä kurja tilanne. Ymmärrän sua täysin.

Meillä vähän vastaavanlainen tilanne. Toisaalta syy on omani - en vain kehtaa pyytää mieheltä rahaa. Itse siis olen hoitovapaalla, mies käy töissä. Mies ostelee itselleen blu ray-leffoja, pleikkapelejä jne. Minä kiertelen kirppareita ja ostan sieltä KAIKEN itselleni ja lapselle. Ruuan mies kyllä onneksi ostaa suurimmaksi osaksi kaupasta. Meidän tilanne siis johtuu vain kehtaamisestani - minusta on jotenkin noloa ruinata mieheltä rahaa, kun kuitenkiin niin monta vuotta olin itsekin työelämässä ja ansaitsin omat rahani.

Eikö teidän asiat selviäisi puhumalla? Luulis, että miehes ymmärtäis ettei tilanne voi noin jatkua. Kyllä miehen täytys jotenkin osallistua..

ehdota miehellesi, että laitatte yhteisen tilin laskuja varten. Molemmat laittaa siihen vaikka 80% palkastaan, ja se 20% on sitten omiin menoihin. Meillä on yhteiset rahat, mies hoitaa laskut ja n ajantasalla rahoistamme. Mulla ei ole koskaan omaa rahaa, koska yhteiseltä tililtä en uskalla käyttää, kun en tiedä mitä mies on sopinut laskujen suhteen ja millon tilillä pitäis olla minkäkin verran rahaa.

Paras tilannehan on että on sekä yhteiset että omat rahat. Yhteisiin rahoihin molemmat laittavat prosentuaalisesti yhtä paljon, ja niistä maksetaan ruuat ja yhteiset laskut, lasten vaatteet ja harrastukset, ja sitten molemmilla on sitten jonkin verran "omaa rahaa" josta maksetaan hlökohtaiset laskut ja mitä sitten haluaakin hankkia itselleen.

Mä en ymmärrä et jos asutaan yhessä nii miten ei voi olla yhteiset rahat? :( Meillä alusta asti yhteinen tili, ei tarvii tapella rahasta kun se mikä tulee menee asumis ym. kuluihin. Jos jotainn arvokkaampaa hankitaan niin päätös tehdään yhdessä

no esim saattaisi sanoa että elä käy turhaan suihkussa ku minä maksan sen veden.. Ei mies oikeasti ole niin julma,mutta minulla ärsyttää kun minä en voi koskaan edes suunnitella että nyt mä säästän rahaa vaikka uusiin verhoihin tai uusiin vaatteisiin. Kun ei ole mistä säästää. En halua elää näkkärillä ja puurolla sen takia että itse saisin jotain.. Tää on niin inhottava tilanne..

Alkuperäinen kirjoittaja kurjaa:
Minä kiertelen kirppareita ja ostan sieltä KAIKEN itselleni ja lapselle. Ruuan mies kyllä onneksi ostaa suurimmaksi osaksi kaupasta.

Siis etkö sä nyt voi LAPSEN vaatteisiin pyytää rahaa? Mies ei varmaan edes tajua paljonko niihin uppoaa.

suurimmalla osasta pareja joita tunnemme asia on juuri niinkuin teillä muilla ja olen yrittänyt miehelle siitä puhua. Hän vaan sanoo että sitten sinä kulutat kaikki minun rahat. Minuun ei luoteta sen vertaa!! ei edes kokeilu mielessä... :(

kurja tilanne! Avatkaa yhteinen taloustili. Molemmat laittavat sinne tilipäivänään x-summan rahaa ja sieltä tililta maksatte kodin yhteiset laskut, lasten vaatteet ja ruoan. Sitten ei tarvitse kaiketi kummankaan nipottaa, ja molemmille jää itselleenkin sen jälkeen käyttörahaa.

Alkuperäinen kirjoittaja PikKuinkkuli:
Mä en ymmärrä et jos asutaan yhessä nii miten ei voi olla yhteiset rahat? :( Meillä alusta asti yhteinen tili, ei tarvii tapella rahasta kun se mikä tulee menee asumis ym. kuluihin. Jos jotainn arvokkaampaa hankitaan niin päätös tehdään yhdessä

Näin siis meilläkin!!

Meillä oli sama juttu, riidat koski aina rahaa, kumpi maksaa jne. Kunnes laitettiin tilit yhteen ja käytetään rahoja yhdessä, eipä tarvi enää riidellä. Koitappa vaan miestä puhuttaa tähän systeemiin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
suurimmalla osasta pareja joita tunnemme asia on juuri niinkuin teillä muilla ja olen yrittänyt miehelle siitä puhua. Hän vaan sanoo että sitten sinä kulutat kaikki minun rahat. Minuun ei luoteta sen vertaa!! ei edes kokeilu mielessä... :(

Täh, ethän sä sen rahoja kuluta pennin hyrrää, molemmat maksaisitte vaan saman verran yhteisistä menoista prosentuaalisesti. Kai se on reilua että sullekin jää omaa rahaa, mitkä sulla on oikeus käyttää ihan mihin haluat.