Oon järkyttynyt! Kaverini 2 v nukkuu pinnasängyssä vielä!

• Viestiketjun aloittaja Ylisuojelevainen????
  • Ensimmäinen viesti
Ylisuojelevainen????
Onko teistä normaalia et vähän yli 2 v nukkuu edelleen pinnasängyssä, siis niin että toista reunaa ei ole poistettu? Nukkuu vielä eri huoneessa vanhempiensa kanssa, itse ainakin pelkäsin et lähtee kiipeilemään!

no meillä kolme neljästä kiipesi puolitoistavuotiaana viimeistään laidan yli, ja onhan seiinä enemmän vaara että putoaa päälleen kuin tavallisessa sängyssä.
Kuopus olisi kiivennyt alle 1 veenä jo, mutta laitoimme matkasänkyyn oman sänkymme ja seinän väliin- siellä nukkui melkein 3 vuotiaaksi,

Mä en muista tarkkaan, minkä ikäisenä esikoinen siirtyi pinniksestä lastensänkyyn, vähän alle 2v kuitenkin. Sitä ennen pinniksessä oli kaikki pinnat kiinni, kun lapsi pelkäsi niin paljon, kun koitettiin ottaa pinnoja irti että tulee kulkuaukko. Tukki peiton eteen ja karjui ihan hädissään... vaikka kuviteltiin, että olisi ollut mukava kun pääsee sänkyyn ja pois sieltä itse. Ei koskaan yrittänytkään kiivetä laitojen yli, on aina ollut arka kiipeilemään ja pelkää esimerksi istua korkealla jakkaralla. Olisi varmaan voinut nukkua pinniksessä kauemminkin.

"vieras"
Meilläkin on nukkunut lähemmäs 4 vuotiaaksi. Ei meidän asunnossa ollut silloin tilaa isommalle sängylle. Kiipesi ihan näppärästi sieltä pois ja takaisin. Ja sängyssä oli kiinteä laita, jota ei voinut ottaa pois tai pinnoja irroitella.

"Anne"
Hyvin nukkui ja hyvin kiipes. Jossain tuossa iässä hommattiin jatkettava ja ei siinä pajoa viihtynyt. Heivasi petikamppeet pinnikseen ja kiipesi jatkevan päädystä pinniksen laidan yli sinne nukkumaan. Aikansa makusteli ja rupesi jäämään jatkettavaan.
Vaikka jonkin aikaa olikin kaksi sänkyä niin mitäs tuosta, eipä tarvinnut missään vaiheessa kannella lasta takaisin sänkyyn tai pidellä siellä eikä keskustella asiasta, sujui täysin itsestään.

samoin
Alkuperäinen kirjoittaja Täh?!;28993025:
Meillä lapsi nukkui 4v asti pinniksessä. Osasi tulla itse pois.
Meillä myös jokainen lapsi lähemmäs 4 vuotiaaksi ainakin ollee pinniksessä. Tosin samassa huoneessa ja jos ovat kiivenneet pois niin ovat olleet sen verran taitavia jo ettei mitään putoamisia ole tapahtunut.

Kaikkea sitä pitääkin ihmetellä :)

"vieras"
Tekisin lastensuojeluilmoituksen. Ties mitä traumoja tostakin tulee, ton ikäinenhän tajuaa jo että pinnasängyssä on pinnat ja varmaan kokee olevansa kaltereiden takana :( Sääliksi käy :(

Pekka Pekka
Oletko sanonut tälle kaverilles kuinka sua järkyttää? Mikä pointti täällä siitä on huutaa, jos olet oikeasti huolissas?
Täysin samaa mieltä. AP, hanki elämä. Eiköhän lapsen vanhemmat jumalavita tiedä paremmin. Ja sit jos se kertaalleen sieltä kiipeää pois, mitäs sitten? Saa ehkä jonkun mustelman pahimmassa tapauksessa, voi voi voi voi voi voi voi.

"Vieras"
Meillä kumpikin kyllä siirtynyt tavalliseen sänkyyn reilu 1 vuotiaana. Mutta esikoinen ihan vaan sen takia että saatiin pinnis kuopukselle. Tuo isompi ei varmaan ikinä olisi kiivennyt sängystä pois, toisin kuin kuopus joka jo vuodennikäisenä kiipesi sujuvasti myös matkasängystä alas.

Eli pointti, lapset on erilaisia!

Yhteistyössä