Oon henkisesti ihan poikki ja mies ei tajua.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Oon tässä kevään aikana niin monta kertaa joutunu vaan kasaamaan itteni aina uudestaan ja uudestaan. En tiedä miten jaksan taas.

Mies on yrittäjä ja tehnyt aina pitkää päivää. ite aloitin sitte syksyllä tekemään n 50h/kk paperihommia miehen yrityksessä. Tarkotus oli että mies tulee sen tunnin pari aikaisemmin kotiin että minä lähden sitten.
Käytännössä menny niin että lapset joko jääneet keskenään kotiin (yksi alle kouluikäinen) tai sitte oon menny joskus yhdeksän maissa ja ollu n yhteen yöllä.
Aamulla sitte seitsemän jälkeen laittamaan koululaiset kouluun. Onneksi tuo nuorin niin helppo että oon välillä sitte nukkunu aamupäivälläkin.

Talvi on ollu tosi rankka vanhimman lapsen kanssa. Takana koulukiusaamista ja masennusta. Itellä sitte syyllisyys ettei ole tarpeeksi puuttunu lapsen asioihin.
Miehen kanssa keskustelut menee riitelyksi tai sitte mies vaan toteaa että hänellä erilainen mielipide asiasta muttei sitä mulle kerro.

Myös kahden muun lapsen kanssa on ollu koulukiusaamista. Syö vaan todella paljon omia voimavaroja niitä hoitaa ja selvittää. Eilen sitten olivat kiusaajien kanssa allekirjoittaneet sopimuksen että eivät kiusaa tai tappele enää. Että jospa tämä asia ois nyt sitte selvä.

Talvi on ollut rahallisesti tiukka. Joka sentin saanu miettiä ja laskea. Mies koko kevään puhunut että nyt loppukeväästä saavat osinkoja et saadaan rahatilanne nollattua.
Äsken tuli käymään kotona ja sano etteivät saa osinkoja yhtään. Siirtyvät jonnekin parin vuoden päähän. Jotain kirjanpito juttuja miksi näin.
Samaan hengenvetoon sitte sano että voisin olla nyt sitte enemmän töissä että saadaan rahaa.

Kysyin vaan että mitä noiden lasten kanssa tehdään? Ei voi olettaa että ovat joka päivä tuntitolkulla keskenään. Miehen mielestä siinä ei ongelmaa. Kaikilla muillakin töissäkäyvillä on ala-aste ikäiset illat keskenään.
Ja yksi iso ongelma on tuo vanhin. Minulla ei mitään luottoa häneen että ottaisi jotain vastuuta täällä asioista jos minä olen poissa. Päinvastoin riitelee ja tappelee pienempien kanssa ja pahimmassa tapauksessa käy päälle jos hermot menee. On kuitenkin jo yläasteella.

Miehen mielestä ei mitään ongelmaa. Senkun vaan lähden töihin ja lasten pitää vaan pärjätä. Ite oon sitte yrittäny keksiä niille järkevää tekemistä että sujus sitte mahdollisimman hyvin. Mutta ei tuokaan pitemmän päälle toimi.

Lisäksi kaikki kotityöt on mun niskoilla. Talo on aina sotkuinen ja se ahdistaa. Samoin kaikki lasten kuskaamiset lääkäriin, kerhoihin jne. Ruokakaupassa käynnit.

Jos meen miehelle sanomaan että en jaksa enempää niin sanoo ettei hänelläkään ole helppoa. Joo ei ole. mutta miehellä ei ole kodista tai lapsista minkäänlaista vastuuta jos ei ite halua. Käytännössä voi käydä kotona vaan syömässä ja nukkumassa. Eikä ite tajua sitä.

Tuntuu vaan että tää on loputon umpikuja mistä ei pääse ulos.

[QUOTE="vieras";26089965]Etkö voi tehdä paperitöitä kotona?[/QUOTE]

Oiskin se paras vaihtoehto muttei onnistu kun ei omalla koneella ohjelmia millä tehdä. Enkä tiedä onko mahdollista niitä ladata mistään. Ja mies on sitä vastaan että toisin firman papereita kotiin.

[QUOTE="a p";26090016]Oiskin se paras vaihtoehto muttei onnistu kun ei omalla koneella ohjelmia millä tehdä. Enkä tiedä onko mahdollista niitä ladata mistään. Ja mies on sitä vastaan että toisin firman papereita kotiin.[/QUOTE]

Olisi vain helpompaa sun tehdä niitä aina silloin tällöin. Ymmärsin, että isommat lapset jo koululaisia.

Toisaalta onhan sekin henkireikä, että pääsee pois kotoa. Olisiko sun mahdollista hakeutua ihan ulkopuoliselle työnantajalle töihin. Jotenkin vaikuttaa, että olet aika pääsemättömissä kodista, perheestä ja parisuhteen väsähtämisestä, kun kaikki kuviot pyörivät liikaa kotipesän ympärillä.

Minkäikäinen nuorin lapsesi on? Lapselle päivähoitopaikka ja sinä käyt töissä päivisin niin kuin muutkin ihmiset... Jos töitä noin vähän, ehtisit kyllä tehdä sitten kotityötkin ja olisi illat lasten kanssa kotona.

Olisko ketään joka olisi työiltoinasi lasten kanssa, edes osan aikaa?

Miehet on valitettavasti rajallisia, mitä tulee muiden taakkojen ymmärtämiseen.

No kun ei ole. Periaatteessa tuo vanhimman pitäis jo osata olla mutta kun tilanne on mikä on niin ei onnistu. Kuitenkin arki iltoja niin ei voi kovin myöhään olla kavereilla tms. Eikä sekään pitemmän päälle toimis.
Alkuperäinen idea siis oli että mies sais olla enemmän kotona ja minä pääsisin kotoa pois. Se idea vaan hukkui miehellä johonkin eikä siitä kärsi muistuttaa.

Välillä oon käyny töissä kun koululaiset päässeet koulusta. Mutta nuo iltapäivät on jostain syystä aika levottomia muutenkin. Ja lapset joutuu olemaan enemmän keskenään.
Kaitpa se vaan pitää yrittää jatkaa pitempään yötä myöten..

[QUOTE="a p";26090016]Oiskin se paras vaihtoehto muttei onnistu kun ei omalla koneella ohjelmia millä tehdä. Enkä tiedä onko mahdollista niitä ladata mistään. Ja mies on sitä vastaan että toisin firman papereita kotiin.[/QUOTE]

No ei niitä laittomina voi ladata, mutta joka ohjelman voi kyllä ostaa ja lisenssin hankkia/jakaa useammalle koneelle. Verotuksessa saa vähennettyä jne.

Työpaperit kotiin lienee parempi vaihtoehto kun firma ilman sua työntekijänä ja avioero. Tuo tilanne on mahdoton, jostain päästä on miehenkin alettava joustaa.

• Tykkää
Reactions: Neljän Äiti
[QUOTE="vieras";26090035]Olisi vain helpompaa sun tehdä niitä aina silloin tällöin. Ymmärsin, että isommat lapset jo koululaisia.

Toisaalta onhan sekin henkireikä, että pääsee pois kotoa. Olisiko sun mahdollista hakeutua ihan ulkopuoliselle työnantajalle töihin. Jotenkin vaikuttaa, että olet aika pääsemättömissä kodista, perheestä ja parisuhteen väsähtämisestä, kun kaikki kuviot pyörivät liikaa kotipesän ympärillä.[/QUOTE]

Miehelle alunperin ehdotin että tekisin ainakin osan kotona mutta tyrmäsi heti. Mulla ois aamupäivät aikaa kyllä tehdä nuo paperihommat. Mutta ei onnistu niin että ottaisin tuon pienimmän mukaan toimistolle kun kyllästyy heti.

etin kyllä muutakin työtä mutta täällä niitä vähän tarjolla.

Minkäikäinen nuorin lapsesi on? Lapselle päivähoitopaikka ja sinä käyt töissä päivisin niin kuin muutkin ihmiset... Jos töitä noin vähän, ehtisit kyllä tehdä sitten kotityötkin ja olisi illat lasten kanssa kotona.

Tätä minäkin ehdottaisin. Eli kahdeksksi joka aamu töihin ja olet siellä vaikka kuusi tuntia. Sitten olet jo ihan kohtuuaikaan kotona koululaistenkin kanssa. Näinhän tosiaan useimmat perheet toimivat.

Nyt vähän auki että jatkuuko nää työt enää kesän jälkeen. Mutta jos jatkuu niin syksyllä sitte laitan tuon nuorimman hoitoon.
Oisin laittanu jo aikasemmin mutta jälleen kerran mies ei halua. Kun puhe ollu hoitoon laittamisesta niin sit sanoo että teen vaikka vähemmän töitä. Muttei käytännössä sitte onnistu. Ja siis ei tarvis kuin puolipäiväisenä tuon hoitopaikan kun jo saisin nuo työt tehtyä.

No ei niitä laittomina voi ladata, mutta joka ohjelman voi kyllä ostaa ja lisenssin hankkia/jakaa useammalle koneelle. Verotuksessa saa vähennettyä jne.

Työpaperit kotiin lienee parempi vaihtoehto kun firma ilman sua työntekijänä ja avioero. Tuo tilanne on mahdoton, jostain päästä on miehenkin alettava joustaa.

Siis yksi ohjelma on jokin netissä tiettyyn alaan liittyvä ohjelma ja en tiedä mistä ja miten sen saa ja maksaako sitten liikaa. Toinen on ihan exel mutta se on siellä toimiston koneella. Kait sen sais kopioitua.
Ongelma on vaan se että miehen pitäis suostua ja en tiedä miten saan sen tajuamaan.

Mies haluaa sitä ja mies ei halua tätä. Onko teillä mitään sellaista, missä sinun haluamisesi merkitsee?

Ehkä sun ei kannata odottaa miehen hyväksyntää, menet vain ja teet.

[QUOTE="a p";26090140]Nyt vähän auki että jatkuuko nää työt enää kesän jälkeen. Mutta jos jatkuu niin syksyllä sitte laitan tuon nuorimman hoitoon.
Oisin laittanu jo aikasemmin mutta jälleen kerran mies ei halua. Kun puhe ollu hoitoon laittamisesta niin sit sanoo että teen vaikka vähemmän töitä. Muttei käytännössä sitte onnistu. Ja siis ei tarvis kuin puolipäiväisenä tuon hoitopaikan kun jo saisin nuo työt tehtyä.[/QUOTE]

Ehkäpä sun pitää puhua miehellesi selkokielisemmin vielä;
jos töitä ei ehdi muuten tehdä kuin tekemällä, lapsi pitää laittaa osa-pv-hoitoon.

Jos taas on kotiäitinä, ei voi tehdä muita töitä. Ihan yksinkertaista.

[QUOTE="a p";26090177]Siis yksi ohjelma on jokin netissä tiettyyn alaan liittyvä ohjelma ja en tiedä mistä ja miten sen saa ja maksaako sitten liikaa. Toinen on ihan exel mutta se on siellä toimiston koneella. Kait sen sais kopioitua.
Ongelma on vaan se että miehen pitäis suostua ja en tiedä miten saan sen tajuamaan.[/QUOTE]

Näytä tuo aloitusviestisi ja tämä ketju sille. Pakko sen on nyt jotain tehdä tai johonkin myöntyä, ja paras vaihtoehto olisi minusta se, että voisit työskennellä kotoa.

Ei mikään ohjelma (tai etenkään verovähennyskelpoinen, jaettu lisenssi) niin paljoa maksa, että kannattaisi vaimon ja lasten arki sen takia sotkea ja pilata.

Juu, asia selvä. Eli sinä hyppäät vaikka kuuhun jos mies vaan niin haluaa. Lapsen pitää joko mennä hoitoon että pystyt tekemään töitä, tai miehen PITÄÄ tulla ajoissa kotiin, että pääset sinne töihin. Piste. Ei tässä sen ihmeellisempää minusta ole. Jos tosiaan pystyisit nuo hommat lapsen hoidon ohessa kotona tekemään, niin pitäähän sen onnistua, kuule ei se ohjelma niin paljoa maksa!

[QUOTE="vieras";26090178]Mies haluaa sitä ja mies ei halua tätä. Onko teillä mitään sellaista, missä sinun haluamisesi merkitsee?

Ehkä sun ei kannata odottaa miehen hyväksyntää, menet vain ja teet.[/QUOTE]

Firma on miehen ja mulla ei juuri sananvaltaa miten siellä asiat tehdään.
Koti ja lapset on mun vastuulla. Ja koko ajan entistä enemmän tuntuu että mies kaataa myös raha-asiat mun niskaan. Mulla on ollu käytännön mahdottomuus lähteä aikaisemmin töihin. Tai ainakaan siitä ei rahaa ois jääny käteen.

Nyt sitte tuntuu että mies ei arvosta pätkän vertaa sitä että kotona kaikki hoituu ilman häntä. Kiukuttelee mulle kun rahat ei riitä. Mun velvollisuus on nyt sitte repiä jostain rahaa tähän huusholliin. Kun mies raataa kellon ympäri ja silti ei tulot riitä. Riittäis varmaan jos miehellä olis tuntipalkka mut tässä maassa tekee suurinosa yrittäjistä töitä talkoilla.

[QUOTE="a p";26090262]Firma on miehen ja mulla ei juuri sananvaltaa miten siellä asiat tehdään.
Koti ja lapset on mun vastuulla. Ja koko ajan entistä enemmän tuntuu että mies kaataa myös raha-asiat mun niskaan. Mulla on ollu käytännön mahdottomuus lähteä aikaisemmin töihin. Tai ainakaan siitä ei rahaa ois jääny käteen.

Nyt sitte tuntuu että mies ei arvosta pätkän vertaa sitä että kotona kaikki hoituu ilman häntä. Kiukuttelee mulle kun rahat ei riitä. Mun velvollisuus on nyt sitte repiä jostain rahaa tähän huusholliin. Kun mies raataa kellon ympäri ja silti ei tulot riitä. Riittäis varmaan jos miehellä olis tuntipalkka mut tässä maassa tekee suurinosa yrittäjistä töitä talkoilla.[/QUOTE]

Kolme sanaa: Älä alistu kynnysmatoksi.

Nyt sä oot ihan käskytettävänä.

Kotityöt voi kuulua sulle silloin kun olet kotiäiti ja toinen käy töissä. Kun kuitenkin käyt myös töissä, kuuluu osa kotitöistä miehelle. Ja kyllä nyt omien lapsien ja niiden kanssa olemisen "kuuluu" miestäkin kiinnostaa.

Sano sille että hommaa ne ohjelmat teille kotiin, piste.

Pitää yrittää jos sais edes toisen noista ohjelmista kotiin.
Mies lähtee viimestää kahdeksalta aamulla ja tulee yhdeksän kymmenen aikaan kotiin eli ei siinä enää kotitöitä tehdä.
Nuo lapset mua säälittää. Kun en vaan voi revetä joka paikkaan. Ja miehen mielestä on ok että ne on sen 3 iltaa viikossa keskenään. Ja kun ite oon poikki niin ei sitä kovin hyvä äiti lapsille ole vaikka paikalla olisikin.

Miehellä tosin tulossa muutoksia töihin nyt alkukesästä että pitäis helpottaa ainakin vähän.
Jollakin konstilla vaan pitäis jaksaa sinne asti.

Miehelle kun yritän jotain puhua niin alkaa vaan huutamaan että hänenkö vika kaikki on. JA vaikka yritän sanoa ettei tässä tarvi mikään kenenkään vika olla mutta että oon vaan loppu tähän kaikkeen niin ei tajua.

No ok, on silläkin varmasti stressiä ja hullu työaikahan tuo on. Ei se silti sitä tarkoita, että molempien pitäis "kärsiä" ja lasten vielä kaupan päälle. Ohjelmat kotiin ja sillä hyvä, se EI oikeasti ole niin kallista ja kannattaa varmasti. Tsemppiä! :)

Voi jeesus taas mikä parisuhde! On kyllä vaikeaa. Mene ja eroa, jos miehesi ei kykene tuon parempaan etkä sinäkään saa suutasi auki. Elämä on sellaista kun teet siitä!!

Uskomatonta!
Sun pitää tehdä töitä mut et saa tehdä niitä silloin kun se sulle sopisi ja olisi parhaaksi koko perheelle. Tyhmä mies ja tossun alla oleva nainen.

Eli. otat sen koneen kotiin ohjelmineen päivineen tai sit sulle ladataan kotikoneelle ne ohjelmat.
Lapsi hoitoon-eskariin- mis ikinä onkaan. ja sä teet työt ihmisten aikaan.

ei kukaan voi olettaa et muksut hoitaa itsensä ja sä oot töissä illal-yöllä. jonkin asteista heitteillejättöä. ei varmasti tee lapsille hyvää.

nyt nostat kissan pöydälle. jos tulee riitaa niin sit tulee. pakko toi on selvittää. ja se lapsi hoitoon nyt eikä syksyllä. syksyyn on viel monta kuukautta. tai jos viihtyy kotona ja antaa sun tehdä työs niin voihan se kotonakin olla.

ton nyt luulis olevan päivän selvä juttu et jos voi hoitaa lapsen koton ja tehdä töitä samal niin miksi ei!

Huh mikä viikko ollu.
Oon ollu töissä joka ilta yhteen asti. Lapset jääneet illasta tunniksi pariksi keskenään. Ja niillä (onneksi) menny ihan hyvin. Seurauksena vaan se että talo on kuin kaatopaikka.
Aamusin sitte yrittäny torkkua ja keksiä tuolle nuorimmalle jotain mitä touhuta itekseen. Silti ollu jo pari päivää ihan tokkurainen olo.

Aamulla sit mies sai valituksen aihetta kun joka paikka sotkussa. Ei vaan oo ollu virtaa siivota ja eilen oli vielä kaverin lapset täällä päivän hoidossa. Nyt sitte saan tapella noiden lasten kanssa että alkavat tekemään edes jotain. Pakko edes imuroida ja tiskit saada laitettua. Niitä onkin keittiön kaikki pöydät täynnä. Sen yks tai kaks pakollista koneellista saanu pyöritettyä päivässä muttei oikein riitä tällä porukalla.

Lapset tuntuu kans olevan ihan poikki. Yhtä tappelua ja märinää joka asiasta. Ite jos yrittäny nukkua päiväunia niin vartin päästä saanu nousta kun tapellaan tms.

Eilen selvisi että työt loppuu toukokuun loppuun mennessä. Tai suurin osa niistä. Että varmaan sen 10-15h/kk jää vielä. Että kunhan tässä selviäs tän reilun kuukauden nyt jotenkin päin. Ja oli mies sit järjestäny jonkinlaisen ylimääräisen palkan korotuksen nyt alkukesälle noiden osinkojen tilalle.

Että kait tämä tästä helpottaa. Tällä hetkellä vaan väsyttää niin ettei jaksa ajatella muutamaa tuntia pidemmälle.

Yhteistyössä