Onpa todella kiva, että diakoniatoimisto on kuukauden kiinni!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Työtön yh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Työtön yh

Vieras
On suljettu ensi kuun alkuun asti eli turha toivo saada osto-osoitusta kauppaan ennen tuota. Olisin todella tarvinnut edes sen 20€. : /

Rahaa tulee perjantaina työmarkkinatuen muodossa, mutta se menee kokonaisuudessaan vuokraan. Palkkaa tulee vähän EHKÄ puolessa välissä kuuta. Tulot juuri ja juuri sen verran, että ei saada toimeentulotukea. Kukkarossa tällä hetkellä 20€, että pakko yrittää sillä ostaa mahdollisimman paljon ruokaa. Pitää tarkkaan miettiä mitä voi ostaa ja mistä saa tehtyä halpaa ruokaa.

Uusia perunoita löytyy yksi pieni pussi, makaronia on kaksi pussia, pakastimessa 2*400g jauhelihaa, kanankoipia, kalapuikkoja iso paketti. Pärjäähän noillakin yhden lapsen kanssa pitkälle, mutta aika tiukille vetää ja ei tosiaan tiedä tuleeko palkkaa koska seuraavan kerran. :(

On se tosiaan kumma että diakoniatoimiston työntekijätkin haluavat olla kesälomalla... Meidän kaupungissa muuten on oltava toimeentulotuesta päätös ennen kuin diakoniatoimisto edes harkitsee avustuksen myöntämistä. Eikä heidän tarvitse mitään avustuksia myöntää, se on heille täysin vapaaehtoista aina. Olet siis ehdottoman varma että olisit saanut diakoniatoimistosta rahaa vain ilmoittamalla että tarvitset sitä?

Kyllä jokainen tarvitsee lomaa. Myöskin diakonit. Eikä sijaisiakaan tuollaisiin hommiin niin vaan saa ja useissa paikoissa on hyvin vähän henkilökuntaa, joten ei voi vuorotellakaan. Heinäkuussa suomi menee " kiinni"

[QUOTE="vieras";26604018]On se tosiaan kumma että diakoniatoimiston työntekijätkin haluavat olla kesälomalla... Meidän kaupungissa muuten on oltava toimeentulotuesta päätös ennen kuin diakoniatoimisto edes harkitsee avustuksen myöntämistä. Eikä heidän tarvitse mitään avustuksia myöntää, se on heille täysin vapaaehtoista aina. Olet siis ehdottoman varma että olisit saanut diakoniatoimistosta rahaa vain ilmoittamalla että tarvitset sitä?[/QUOTE]

Ei täällä diakoni kysele mitää tuloja. Olen aiemminkin saanut sen lapun joka kerta kun olen sitä kysynyt ja tiedän, että saisin sen nytkin jos vain diakoni olisi paikalla.

Toki tiedän, että diakonillakin on oikeus lomaan, mutta en ymmärrä miksi ei voida jonkun muun toimesta niitä lappuja kirjoittaa diakonin loman aikana.

[QUOTE="a p";26604080]Ei täällä diakoni kysele mitää tuloja. Olen aiemminkin saanut sen lapun joka kerta kun olen sitä kysynyt ja tiedän, että saisin sen nytkin jos vain diakoni olisi paikalla.

Toki tiedän, että diakonillakin on oikeus lomaan, mutta en ymmärrä miksi ei voida jonkun muun toimesta niitä lappuja kirjoittaa diakonin loman aikana.[/QUOTE]
Sulle pitäs olla aina saatavilla joku "lappuja kirjottelemaan", kun vaan pyydät?!

Yhteistyössä