Onpa ristiriitaiset tunteet imetyksen lopettamisesta. *turhis*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rockyroad
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

rockyroad

Aktiivinen jäsen
15.11.2011
2 759
0
36
pääkaupunkiseutu
Vauva on nyt 11 kk ja pikkuhiljaa alkaa tulla ajankohtaiseksi imetyksen lopettaminen. Tuo ukko on ollut aina oikea tissitakiainen ja edelleen syö päivät ja yöt tissiä. Olen siis ollut tosi kiinni vauvassa ja se on välillä ahdistanut tosi paljon, kun kaikki on mennyt pojan rytmien mukaan. Pulloa ei ole huolinut ja kiinteät menee edelleen aika kehnonlaisesti, joten kovin kauaa ei ole mun omilla menoilla tarvinnut viihtyä.

Nyt sitten kun kohta olis aika alkaa vähentää ja lopetella imetystä, mä en haluakaan. Ukkeli on meidän vika lapsi, joten uusia imetettäviä ei tule ja tuntuuhan tuo vielä niin pieneltä. Koko ajan olen odottanut, että imetys loppuu ja pääsen vähän vapaammin kulkemaan omilla menoillani ja nyt sitten en malttaiskaan. Ehkä mä vähän venytän tätä hommaa :)

Tällaista turhispohdintaa täällä tänään :)

Kiva että imetys onnisyunut ja maitoa riittänyt. Lopetat sitten kun se tuntuu hyvältä sinusta ja vauvasta. Ja 11kk on pieni vielä , ainakin mun mielestä. :D Koita kuitenkin kiinteitä antaa, alkaa niitä tarvimaan. Vähennät vaikka imetyskertoja. :)

Tuttu tunne :) Meilläkin lähestytään 11kk ikää ja lopettelu olisi edessä...näinköhän, jää nähtäväksi :D Meilläkin tissitakiainen tuo tyttö ja kun mahdollisuus on, niin miksei tässä vielä hetken jatkaisi.
Jo kiinteitä aloitellessa oli jotenkin tosi haikea fiilis.

Miksi pitäisi vielä lopettaakaan? :) Jos syö vielä todella monta kertaa rintaa päivän aikana (niin kuin esim. meidän poika tuossa iässä), niin voithan sinä yrittää jättää joitain imetyskertoja välistä pois (etenkin jos tuntuu että imetys sitoo liikaa). Ehkä ruokakin alkaisi maistumaan paremmin?

Tuon ikäiselle voi alkaa hieman tarjoilemaan jo vaikkapa piimää kupista (ellette jo tarjoile) ja osan imetyksistä voi "korvata" muilla maitotuotteilla, jos tuntuu, että olet edelleen ihan kiinni vauvassa.

Meillä luopus oli aivan mahdoton tissitakiainen ja äidinpoika muutenkin. Pulloa ei suostunut syömään (ennen kun alotti kiinteät kunnolla eikä pullolle enää ollut mitään tarvetta) jaäidin piti olla kokoajan saatavilla. Mutta mä aloin saamaan vähän vapauksia, kun lapsi oppi juomaan mukista maitoa ja pystyi maidon nälkäänsä ottamaan tarvittaessa kupista huikat.
Meillä kuopuksenkin kanssa imetystä jatkettiin reilusti yli 1v saakka.

Kiinteitä poika on saanut 6kk iästä lähtien, mutta vasta vähän aikaa sitten alkanut syömään joten kuten. Hieno hetki oli, kun söi puolet lihasosepurkista (siitä ihan sileästä 5kk) :) Kököt, pienetkin, jää kurkkuun ja puuro on jotain ihan kamalaa hänen mielestään :D

Nokkamukin otin vasta tällä viikolla käyttöön, suosio ei ole ollut kovinkaan kummoinen. Mutta eiköhän tuo senkin opi, kun sitkeesti yritetään. Eli ei vielä tosiaan saa maitoa mukista tarpeeksi. Piimää täytyykin kokeilla.

Yhteistyössä