Onnituuko amk-opiskelu lasten kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja abc
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

abc

Vieras
Onko kokemusta miten onnistuu ammattikorkeakouluopiskelu ja perhe-elämän samanaikainen ylläpito? Onko mahdoton yhtälö? Valittavana olisi joko 4v amk opiskelua tai 2v ammattikoulu opiskelua....

MEillä kaksi koulussa, kaksi päiväkodissa. ALoitin opiskelut ennen nuorimpia, 2v. kävin AMK, sitten 3v. äitiyslomalla, jolloin tein kyllä opinnäytetyön. nyt syksystä oon ollut koulussa(opiskeluaika olis muuten loppunut) niin rankkaa on, kun tosiaan "työajaksi" ei riitä se 8-16, vaan sitten yöllä väkerrän niitä kaikkia tehtäviä yms. Harjoittelut erityisen raskaita, jos työpaikka kaukana, mulla onneksi nyt käynyt tuuri että sain harjoittelupaikat läheltä, ja vielä päivävuoroja, niin ei stressaa niin paljon.

onnistuu. olen yh ja aloin opiskelemaan kun lapsi alle 1v.
eikä ole ollut rankkaa..

mutta ymmärrän toki jos joillekin on ollut. ihmiset ovat erilaisia.

miinuspuoli vaan on se etteivät koulumme opettajat ota yhtään huomioon sitä että joillain on lapsia. kaikkia kohdellaan kuin lapsettomia, joilla on rajattomasti aikaa iltaisin ja vloppuisin ja joilla on mahdollisuus järjestellä menojaan päivässä. lukujärjestys saattaa edellisenä päivänä/iltana muuttua. siinäon vähän paha paikka kuhn on ilmoittanut jo hoitoon koska lapsi sinne menee jne.

Onnistuu. Minulla toinen vuosi menossa amk:ssa ja miehellä eka. Lapsia meillä on kolme, joista yksi kouluikäinen ja kaksi päiväkodissa. Onhan tämä välillä rankaa esim. nyt kun minulla on harjoittelu ja vuorotyötä. Sairaanhoitajaksi opiskelen. Miehellä onneksi nyt helppo lukujärjestys.

Riippuu ihan jaksojen mukaan minkälaisia päivät on. Välillä on lukujärjestys ihan täynnä ja paljon itsenäistä tehtävää. Välillä sitten on lepsumpaa.

On ainakin mulla onnistunut tähän mennessä, poika oli 1,5vuotias kun alotin ja nyt toinen tuloillaan.. Jatkan syksyllä koulua taas (mies jää sit töistä pois), nyt käyn siellä aina välillä, suoritan tämän kevään kaikki teoriat ja väliin jää vain harjottelut. Ens syksynä otan luokkakaverit kiinni niin, et jää vain yksi työharjoittelu "roikkumaan" parempaan ajankohtaan... Rankkaa on välillä ollut, varsinkin jos tenttejä ollut monta putkeen tai paljon ns. ylimääräsiä tehtävi, mut vielä olen ainakin hengissä selvinnyt...

Onnistuu. Sanon sen reilun viikon kokemuksella B)

Lapset on 5 v ja 3 v, ja opiskelen röntgenhoitajaksi.

Harjoittelu alkaa maaliskuussa ja jos joudun käymään 60 kilsan päässä niin rankkaa se tulee olemaan & lapsilla pitkiä hoitopäiviä, mutta kai siitäkin selviää.

Rahoitus? No, opintotuki ja opintolaina, lisäksi mulla on työssäkäyvä mies.

On onnistunut. Opiskelen iltaisin, siis opetusta on silloin, mutta tietysti päivisinkin teen kouluhommia lapsen nukkuessa. Itseasiassa helpommalta tuntuu nyt kuin opiskelu ennen lasta. Ei ole niin paljon aikaa nyhjätä yksityiskohtien kanssa, joten hommat valmistuu nopeammin ja tehokkaammin.

Kolmen lapsen kanssa sain maisterin tutukinnon taskuuni-eli onnistuu. Nyt opiskelen toista vuotta taas amk;ssa työn ohella ja lapset nyt 12v,8v, 4v.Maisterintutkinnon suoritin vanhempain vapaalla.

Yhteistyössä