opiskelu amk:ssa

• Viestiketjun aloittaja tanja
  • Ensimmäinen viesti
tanja
Mulla ois haaveena lähteä opiskelemaan sosionomiksi. Millaista amk opiskelu on? Onko koulupäivät pitkiä? Meneekö vapaa-aikakin opiskellen ja koulutehtäviä tehden eli miten paljon kouluhommia tulee kotona tehtäväksi? Pohdin vain sitä että uskallanko hakea vielä kouluun kun nuorin lapseni on vielä pieni (2v) ja olen yh, vai odotanko suosiolla vielä pari vuotta.

juy
mä opiskelen sosionomiksi ekaa vuotta ja ei tää nyt niin raskasta ole. riippuu ihan koulusta mihin haet nimittäin joistain kouluista oon kuullut, että on hyvinkin tarkkaa kaikki ja pitkiä päiviä, mutta meillä on hyvinkin rentoa :) Nyt mulla on kolme päivää viikossa koulua, 6h päiviä. syksyllä oli samoin, että korkeintaan 5h kerrallaan ja aina on ollut korkeintaan 4 päivää viikossa koulua.
Mutta kun vapaa-aikaa on noin paljon niin niitä kotihommia riittää. Aika paljon ryhmätöitä ja muita semmoisia, tenttejä meillä tosin harvoin.

Reilun viikon kokemuksella & kuulemieni juttujen perusteella vastaan :D

Päivät on joskus pitkiä (eli 16-17 asti) ja harjoittelussa voi olla iltavuoroa, mutta joinain päivinä ollaan vastaavasti koulussa vaikkapa vain 9-12 ja arkivapaitakin on. Kotona luettavaa tulee jonkin verran, mutta koulussa istumalla ja kuuntelemalla pääsee aika pitkälle :)

Varpunen
Viimeistä vuotta sosionomiksi opiskelen.

Opiskelu vaatii välillä todella paljon aikaa ja työtä ja välillä taas on hyvinkin rentoa ja vähän hommaa. Melko paljon tehtäviä(raportteja), joiden tekemiseen kuluu aikaa.

*
Noh, mä olen opiskeleva yh myös. Ja juuri sosionomiksi luen ekaa vuotta. Syksy oli aivan kamala, saatiin ekalla kurssilla muutama kirja luettaviksi (noin 1000 sivua yhteensä) ja niistä sitten essee. Esseitä on ollut paljon ja melkein joka kurssille jotain kirjoja pitänyt lukea. Paljon ryhmätöitä ja ryhmätenttikin tuossa oli. Kannattaa kyllä kouluun hakea, alkuun tuntuu varmasti vaikealta, mutta kyllä se siitä lähtee. Meillä harvoi 5 päivää viikossa koulua. Päivät vaihtelee 8 tunnista 4 tuntiin, välillä jopa 2 tunnin päiviä. Ite teen niin, että haen lapsen heti kun koulusta pääsen ja vien hoitoon vasta kun kouluun meen, eli luen sitten vasta iltaisin kun lapsi nukkuu. Usein on tullut ´nukuttua 3h yöunia kun on joku esseenpalautus lähestynyt, mutta kyllä siitäkin selviää =)

Yhteistyössä