Onko opiskelevia äiteja, jotka lisäksi ansiotyössä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lh-opiskelija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Noh, ainakin aikamoinen yhtälö. Itse siis opiskelen, käyn viikonloput töissä ja oon ihanan 3-vuotiaan lapsosen äiti. Opiskelut/kouluhommat hoidan yleensä, kun lapsi on mennyt nukkumaan, että kerkeis olemaan hänenkin kanssa. Lisäksi oon monimuoto-opiskelija, joten meillä on koulua rytmillä 2 viikkoa lähiopetusta ja 1 etäviikko. Joka on sitten omistettu pojalle!

Täältä löytyy. Teen keikkaa sairaanhoitajaopintojen ohella. Mies on päivätöissä joten vastuu lapsen hoidosta jää yleensä sitten miehelle. Keikkaa kuitenkin riittää joten itse saa aika kivasti valkata milloin menee töihin. Missään nimessä ei kannata ottaa liikaa keikkoja vaikka se varmaan houkuttaakin. Nopeesti ajaa sillä itsensä piippuun. Keikkalulla ei kannata myöskään pilata koulunkäyntiä. Itse teen usein lomalla,ei- perhepyhinä ja sunnuntaisin hommia mikäli mieluista hommaa on. Niistä saa parhaat liksat ja työtä riittää.

Haastavaa on. Vaatii kauheasti itsekuria (mikä minulla on vähissä -> nytkin pitäis tehtäviä vääntää eikä täällä roikkua) ja taitoa järjestää aikaa myös perheelle. Yöunista saattaa joutua tinkimään...

Mä tein osa-aikatyötä kun olin koulussa ja nooh, lapsiperheellisenä varsinkin näyttötutkintokansion kasaaminen oli yhtä tuskaa :kieh: |O

Onneksi ohi jo.

Nyt teen päätoimista työtä + tuota samaan sivuduunia yhä.

Toivottavasti ne saa yhdistettyä, sillä minunkin on pakko alkaa tehdä keikkahommia ensi syksynä, kun opintotukeni loppuu. Ainakin tähän asti meillä on kyllä ollut vain 3-4-päiväisiä viikkoja koulussa, joten arkenakin saattaa jäädä aikaa työnteolle. Tosin toisena vuonna olemme työharjoittelussakin todella paljon. Opiskelen siis terkkariksi.

Täysin mahdollista. Valmistun ajallaan kandiksi (nyt keväällä, kolmas vuosi), lapsi ei ole ollut päivääkään päivähoidossa (1,5v ikää). Teen diplomi-työtä jo 20h/vko opintojeni ohella, mies myös 20h osa-aikaisena. Vuorotellaan, ja aikaa on todella hyvin perheelle. Tämä tosin siksi, että opiskelen itsenäisesti, ja enimmäkseen tentin kursseja. Yliopistolla menee n. 6-10h/vko.

Yhteistyössä