Onnen kehykset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vanha Noita
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
"Juu, haluan ehdottomasti käyttää telepaattista yhteyttäni gregiin vallan välineenä ja omia hänen ajatuksensa ja tunteensa."

Se nyt on huomattu, että mielelläsi pyrit omistamaan toiset ihmiset ja hallitsemaan heitä. Luulet omistavasi jopa heidän ajatukset. Itsellesi taas haluat ja vaadit täydellisen vapauden. Ei vaikuta kovin tasa-arvoiselta. Telepatiaan uskominen on suuruudenhulluutta ja siihen et pysty edes sinä. Siis telepatiaan et pysty, suuruudenhulluuteen pystyt.

"Anteeksi vaan" esittää todella sattuvia ja mielenkiintoisia näkemyksiä.

Alkuperäinen kirjoittaja ööööööööööööööh:
"Juu, haluan ehdottomasti käyttää telepaattista yhteyttäni gregiin vallan välineenä ja omia hänen ajatuksensa ja tunteensa."

Se nyt on huomattu, että mielelläsi pyrit omistamaan toiset ihmiset ja hallitsemaan heitä. Luulet omistavasi jopa heidän ajatukset. Itsellesi taas haluat ja vaadit täydellisen vapauden. Ei vaikuta kovin tasa-arvoiselta. Telepatiaan uskominen on suuruudenhulluutta ja siihen et pysty edes sinä. Siis telepatiaan et pysty, suuruudenhulluuteen pystyt.

eräsperäs, pit, Anteeksi vaan, ööööööööööööööööh, ja mitä niitä nyt olikaan taas, onko sinulla joku sairaus?

Alkuperäinen kirjoittaja Vanha Noita:
Alkuperäinen kirjoittaja ööööööööööööööh:

eräsperäs, pit, Anteeksi vaan, ööööööööööööööööh, ja mitä niitä nyt olikaan taas, onko sinulla joku sairaus?

Valitettavasti telepaattiset kykysi ovat pahasti ruosteessa. En ole osallistunut tähän ketjuun aiemmin, eikä minulla ole nytkään aloitukseesi mitään kommentoitavaa.

Mahdolliset sairauteni selvitän mieluummin kliinisesti kuin nettidiagnoosien avulla.

Muiden sairauksiin en myöskään ota kantaa.

Alkuperäinen kirjoittaja miksi pitää yrittää olla jotain muuta:
eräsperäs on vaihtanut taas nimimerkkiään. justiina x, tevetuloa! Yhtä tyhmänä kuin aina aikaisemminkin.

Oho, onpas kekseliästä huudella haukkuja puskista! Jos et juttujani siedä, miksi luet? Ja saisiko perustelut "tyhmyydelleni"? Leikkikoulumenosihan se vasta fiksulta kuulostaakin. Miksi luulet, ettei tähän maailmaan ja elleihin mahdu kuin yksi kirjoittaja ja se olisi eräsperäs? Olen ihan oma itseni, en hän.

Alkuperäinen kirjoittaja justiina x:
[ Miksi luulet, ettei tähän maailmaan ja elleihin mahdu kuin yksi kirjoittaja ja se olisi eräsperäs?

Jos kyseessä on palsta jolle voi kirjoitella rekisteröityneenä tai rekisteröimättömänä tai sekä että, niin sehän on selvää palstan taso on enemmän kuin kyseenalainen

Jostain syystä olen saanut kunnian olla ainoa kirjoittaja jonka näkemykset ovat joistakin niin persoonallisia ja omintakeisia, että samantyyppisten mielipiteiden takana voi olla vain ja ainoastaan nettipersoona eräsperäs.

Se on aina yhtä eleähdyttävää, että täällä muut kirjoittajat tietävät sinua itseäsi paremmin minkälainen oikeasti olet ja mitä olet kirjoittanut. Voi antaa rauhassa dementian tulla, ellit kertoo kyllä mitä olet tehnyt ja varmaan mitä tulet tekemäänkin.

yksityiskohta, mutta minusta nuo lainaukset sisennyksen sisennyksineen ovat aika puisevaa luettavaa. Ja yleensä se viestii siitä, että keskustelu on riistäytynyt joihinkin kummallisiin sfääreihin, joista ei pitkässä juoksussa otakaan selvää kuin ehkä Vanha Noita ja Greg.

Miksi? Miksi et omasta mielestäsi saa tehdä sitä, tätä ja tota mielialasi ja -halusi mukaan JA silti olla onnellinen parisuhteessa?

Ehkäpä siksi, etten muutenkaan osaa ajatella tekeväni asioita mielenailahtelujen mukaan. Ja yhteiset lapsetkin vaativat jonkinnäköisiä kompromisseja elämässä, jos ei muuten niin aikatauluttamisessa. Ei voi ottaa ja lähteä Timbuktuun, ei vaikka tuntisi jäävänsä paitsi takkatulen loimusta, syvällisistä parisuhdekeskusteluista tai siitä laatuajasta. Onnellisessa parisuhteessa ei voi elää toisen mielialojen varassa. Silloin toinen tavalla tai toisella joustaa enemmän kuin toinen, vaikka sitten mieluummin asustelemalla siellä alakerran pajassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Kleitonia*:
Toki onnellisessa parisuhteessa mielestäni kuuluu elää yhdessä, mutta kuitenkin erikseen. Puhataa yhteen hiileen. Itse pitäisin sitä, että puoliso hönkii hiilemme viereen tai jopa täysin eri hiileen, jotenkin loukkaavana. Kysyisin, että miksi?

HÄH? Nyt en ymmärtänyt. ?

Tarkoitan sitä, että minusta onnellinen parisuhde tarvitsee molempien panostuksen, välillä voidaan puhaltaa siihen hiileen vuoronperään, välillä yhdessä. Pääasia on, että molemmat kokevat sen oman yhteisen hiilen tärkeäksi. Onnelliseksi parisuhteeksi en luokittelisi myöskään sitä, että opitaan tyytymään tähän olemassa olevaan parisuhteeseen, koska muutakaan ei voida.

Minä itsekkäänä ihmisenä haluan puolisoni samaan kehykseen itseni kanssa, paikkansa raamissa valitkoon itse. Kehyksemme voi olla sellainen moniruutuinenkin, jossa kuva voi olla yksinkin. Mutta jos hän tarvitsee ihan oman kehyksen, niin kuuluuko hänen olla parisuhteessa kanssani?

Tätäkään en ymmärtänyt. Kirjoitinko jossain, että haluan meille eri kehykset??

Kirjoitit, että haluaisit antaa miehellesi samanlaiset vapauden kehykset kuin itselläsikin on. Eli puhuit selvästi erillisiltä kehyksistä. Ajattelitpa sitä siten selkeästi itse, tai et.

Ehkäpä elämä kasvattaa minuakin.

Ehkäpä.
[/quote]

Kasvattaa se sinuakin. Usko pois.

Kirjoitit toisessa ketjussa:
Edelleen tässäkin kolmannessa avioliitossani olen rimpuillut. Viimeiseksi kerraksi toistaiseksi on jäänyt se, kun sain täydellisen hepulin ja huusin miehelleni, että: "Minä en tällasta samaa paskaa enää elä, haluan elämän, jossa mies järjestää minulle syvällisiä keskusteluhetkiä takkatulen loimussa viinin äärellä ja keskittyy viettämään laatuaikaa kanssani ja vie minut taivaisiin vähintään joka toinen viikonloppu. Tähänkö saatanan paskaan, jota sulta saan, mun on muka tyydyttävä?"

Mieheni oli tavanomaiseen tapaansa aika hiljaa ja vastasi minulle: "Juu, siihen sun on tyydyttävä." Ja lähti alakertaan pajalle.

Kun kaikkea ei voi saada, on pakko oppia tyytymään rimpuilujenkin kautta parhaaseen mahdolliseen ja se on lopulta vapauttavaa. Saa tilaa itseltään hengittää ja olla.

Voihan sitä tietysti ihminen joskus kaivata imelien romantiikka elokuvien glamouria, mutta oikeassa elämässä kannattaa muistaa, että takkatuli esim. kesäkuumalla on ahdistavaa, syvällisiä keskusteluja pitäisi kyetä pitämään ilman erillistä järjestämistä, ja se laatuaika on jo sananakin yliarvostettua. Taivaisiin viemistä ei kannata odotella ketarat oikosellaan, vaan osallistua itsekkin vähintään hyppäämällä alimman tähden päälle josta edetä avaruusmatkalle. Mihinkään ei kannata vain tyytyä.

"eräsperäs, pit, Anteeksi vaan, öööööööööööö 46;öööh, ja mitä niitä nyt olikaan taas, onko sinulla joku sairaus?"

Eihän Eräsperäksellä tietenkään mitään sairautta ole. Tuo öö-öttely tulee siitä kun hän on niin tavatTOman hämmäsTYnyt siitä tyhmyydestä, mitä näillä palstoilla esiintyy muiden kirjoittajien toimesta. Hän siis on aivan sanaTON.

Vanhalle Noidalle sanoisin vain sen, että pelkästään se käsitys, mikä sinulla on onnellisesta parisuhteesta estää sinua saavuttamasta sitä. Ne kehykset tai raamit, joita käytit aloituksessasi vaikuttaaksesi älykkäältä ja jotka kaulassasi lopulta kompuroit ovat perssiistä - suomeksi sanottuna!

Alkuperäinen kirjoittaja -greg-:
Vanhalle Noidalle sanoisin vain sen, että pelkästään se käsitys, mikä sinulla on onnellisesta parisuhteesta estää sinua saavuttamasta sitä. Ne kehykset tai raamit, joita käytit aloituksessasi vaikuttaaksesi älykkäältä ja jotka kaulassasi lopulta kompuroit ovat perssiistä - suomeksi sanottuna!
Minulle ne kehykset ovat tärkeitä ja niillä pidän onneamme yllä tai jopa saatan tehdä ihanasta miehestäni onnellisen, greg.

Sulle ne saattavat olla "perssiistä".

Alkuperäinen kirjoittaja ellukka....:
Greg, mitä tapahtui? Etkö kuljekaan enää pässinnarussa?

Uskoni kohtaloon ei ole vielä yhtä varma kuin sananlaskun pässillä, ellukka....

Mä täällä odottelen ihan rauhassa seuraavaa aamua, jolloin greg huomaa kirjoittaneensa hiukan liian ilkeästi ja saapuu paikalle anteeksi pyydellen - tai ei, ei tietenkään anteeksi pyydellen, eihän greg tee mitään väärin!, pikkasen vaan huomiotani kerjäämään, pikkasen vaan vääntäen edellisellä kerralla lausuttuja ilkeyksiä vähemmän ilkeään muotoon.

Minulle ne kehykset ovat tärkeitä ja niillä pidän onneamme yllä tai jopa saatan tehdä ihanasta miehestäni onnellisen, greg.
(italics by greg)

Eikö miehesi olekaan (vielä) onnellinen parisuhteessanne? Olen koko ajan epäillyt sitä, Vanha Noita.

... pikkasen vaan vääntäen edellisellä kerralla lausuttuja ilkeyksiä vähemmän ilkeään muotoon.

Taisinpa sortua "Kolmesti pitkästi" kirjoittamaan "pill*nhimon turvottamaan mielikuvitukseen" (onneksi eilen oli jälleen lauantai), mutta mihin SINÄ, Vanha Noita sorruit kirjoittaessasi siitä, että lempiasentosi on "takaapäin"?

(italics by greg)

Eikö miehesi olekaan (vielä) onnellinen parisuhteessanne? Olen koko ajan epäillyt sitä, Vanha Noita.
Ei niin onnellinen kuin haluaisin hänen olevan. Koska mistään muusta en tiedä, en siis tiedä onko hän onnellinen. Voin tehdä vain parhaani; se on kaikki ja sen on riitettävä, greg.

Yhteistyössä