Onnelliset äidit ja odottajat vm-90!

tannn
tervetuloa j-zica mukaan. :) ja onnea tulevan lahjan johdosta! milloin sulla on laskettu aika? joko neuvola on varattu? Miten otit raskaus uutisen vastaan? :D Teilläkin ollaan ihan alku metreillä, me kohta jo varmaan jakaudutaan tän pienen kanssa. :p tai toisaalta niin toivois mut toisaalt sit toivois et menis nyt vaan sinne tammikuulle asti, olis lapselle sitte kiva ku olis aina vanhimmast päästä. =) :heart:
 
Mulla on eka neuvola maanantaina :) oli toivottu raskaus meille :heart: mä kun olen vaan niin hätänen etten jaksais odotta..ni toivoisi et syntyis jo pian :) onnea teille ei kauaa enää että syntyy. millanen raskaus on ollu? onko ollu paljon pahoinvointia?
 
tannn
mulla on ollu tosi oireeton raskaus, alussa ol ihan hirveesti väsymystä mutta kertaakaan en oo oksentanu eikä oo olly huono olo. :) kaikkee muuta pikkusta sitten on kin ollu mutta niistä oon koittanu vaan nauttia... nyt on tullu ihan kamala turvotus ja se on tosi kiusallinen kun ei meinaa mennä mitkää kengät jalkaan tms, sormuksetkin on ollu hyllyllä jo varmaan 3 viikkoo.. syyskuussa jouduin jäämään sairaslomalle supistelujen atkia ja siitä asti oon olllu vaan kotona. aika on toisinaan ollut tosi pitkää mut oon mä kuitenkin nauttinukki. :p

Hyvää pakkasperjantaita kaikille ja hyviä vointeja! :heart:
tannn ja pikkunen 37+2
 
Heissan, ottaisitteko suojiinne myös yhden alkuvuoden -91 ? :snotty:

Täällä laskettu aika 12.6.2010 elikkäs nyt puuskutellaan viikoilla 14+6 :)
Blogia löytyy osoitteesta OdottamatonOdotus.blogspot.com
viestejä voi heitellä myös tänne tai minne tykkää :D

Kiitoksia jo jos meidät seuraanne hyväksytte ;)
 
tannn
OdottamatonOdotus, tervetuloa! kiva kun saadaan porukkaan lisää immeisiä! :) :flower:

Weat, mikä se miehen reaktio oli? ei ainakaan kuullostanut kamalalta.. :) toi on ihan ymmärrettävää että tulee mietittyä kaikkee et onko valmis ja miten pärjää ja mitä ylpäätään tulevaisuus tuo, mut kannattaa elää päivä kerrallaan ja aatella niin että menee asiat miten menee, niin ne on niin parhaaks nähty, ehkä sen sitten myöhemmin tajuaa vasta mutta kuitenkin. :heart: mä sulle toivon voimia tosi paljon ja toivon että päätät pikkkusen pitää, meillä rupee oleen jo tosi lähellä tää synnytys, niin herää kaikkia ajatuksia että se rakkaus kyllä sytty tähän ihmeeseen heti kun se plussa tuli, et en olis voinu edes ajatella aborttia tms. ja mä kuulun niihin ihmisiin jotka pitää sitä aborttia murhana. Kyllä kaikki teidän suhteessakin järjestyy, juttelette vaan kaikista asioista mitkä teitä mietityttää, ja asiaa on aikaa sulattaa vielä 7 ja puoli kuukautta, toivottavasti. moni mies, oon omasssa piirissä kuullu, on alkanu vasta ymmärtään ja odottaan vauvan tulon kun on käyny ultrassa ja tuntenu potkut sun muut.. =) :hug: kyllä kaikki menee hyvin ja elämä näytträä viel sen valoisankin puolen, vaik kyllähän raskaus niihin kuuluu. :heart: :hug: ja jos haluat, mulle voit yv:tä laittaa, tunnen niin kamalasti sympatiaa sua kohtaan et odotan joka päivä sun kuulumisia tänne! =)

Tänään mennään neuvolaan, ja sitten vaan odotellaan joulua! Kaikille lammintä joulun aikaa!
Tannn ja pikkunen 37+5 :heart:
 
Voisin ihan yksityisellä sulle laittaa tannn kun en halua liikaa julkisesti pistää meidän keskusteluja miehen kanssa :| vaikka tuskin hän tai tuttunikaan käyvät näillä sivuilla kun eivät ole raskaanakaan :D
 
Ja kun lapsi alkais potkimaan niin viimestään sitten varmaan olisin niin haltioissani =) ... tuntuu vaan niin vaikeelta, että mun pitäis yksin päättää mitä mä teen, vaikka on se miehenikin lapsi. Nyt kyllä tuntuu, etten halua luopua tästä masusta, mutta silti pelottaa. Ehkä neuvolat ja ultrat auttaa sitten vähän selvittämään ajatuksia mutta niihinkin on niin pitkä aika.
 
Kiitoksia kiitoksia molemmille ! =)

weat
Kasapäin voimia sulle, mulla on ollut niin samanlaisia tuntemuksia ja edelleenkin vähän väliä epäilen ja itkettää, ahdistaa yms. mutta vaikka olen sitä toistakin vaihtoehtoa paljon miettinyt ja ensialkuun pidin sitä melkein itsestäänselvänä niin kai tiedän etten olisi siihen kuitenkaan pystynyt. Mua ei ole koskaan kauhistuttanut ajatus vauvasta vaan hauskasti lähinnä siitä että mitäs sitten kun mulla on teini joka aukoo päätä eikä halua olla kotona :D
Varsinkin kun pitää ihmisille kertoa asiasta niin se tuntui niin vaikealta kun ei itsekkään ollut varma ja venytin kertomista, olin kuin ei mitään erikoista olisikaan. Mutta kun ne asiat on sanottu niin mieletön taakka putoaa kun 99%kuitenkin on kannustavaa kommenttia :) Kamalin olo tulee jos riidellään tai on hermo kireällä ja toinen ärsyttää, niin tulee sellainen olo että tossako nyt on kiinni koko loppuelämänsä. Onneksi niitä hyviä hetkiä on kuitenkin paljon enemmän!! :heart: Blogia jos luet niin sieltä vähän väliä löytyy (tosin kaunisteltuja) ajatuksia matkan alusta ja varrelta tätä asiaa koskien.

Meillä tosin ollut alusta asti niin että isosta perheestä tullut miekkonen on ollut ihan innoissaan ja aina kannustanut sillä että mitä muutoksia ikinä tuleekin elämään niin suurimmaksi osaksi varmasti kaikki on vain parempaa. :heart: Ei vauvan saaminen tarkoita etteikö voisi lähteä ulo, matkoille yms. Se vain on suunniteltava eritavoin.

Lisäilin tekstiä väleihin niin kirjoitusasu on varmaan aikas sekava :D
Jaan mielelläni kaikenlaisia ajatuksia, yksärin kautta voin pistää vaikka s.postin :) :heart:

VOIMIA, VOIMIA, VOIMIA! Ja ihanaa Joulun odotusta <3
 
tannn
huoh. täällä eilen käytiin neuvolassa ja joudun nyt kohta lähtee uudestaan viemään pissanäytettä. niin ärsyttävän herkkiä ne neuvvolan sticksit. :ashamed: muuten oli kaikki hyvin, vauvaa ei enää saanu liikuteltua että on jo lähtökuoppiin kiinnittyny, turvotusta oli 2 plussalla ja sen huomaa!!!!! :LOL: vauvan syke oli siinä 145 ja paineet mulla hiukan koholla, josko se pikkunen kohta päättäis tulla. Taikka sitte se pysyy visusti siellä mahassa loppiaiseen ja YLI. Pikkunen on ruvennu punkeen itteensä nyt alas päin ihan hirveesti, ja kävely on muuttunu siks ku olis jotrain isompaakin housuissa:D miestä hävettää kulkee mun kanssa. :p

Vastailin sulle odottamatonodotus, jos haluut vastaa veil jotai niin vastaa toki!

Kaikille hyvää jouluviikkoa ja voimia arkeen ja juhlaan! :heart:
Tannn ja pikkunen rv 37+6 :eek:
 
Voiko olla näin huono olo :x oon kai 7+1 tänään :) Pian neuvola ja tulee vähän todellisemmaks tää. En vieläkään voi käsittää että musta tulee äiti. Musta on alkanut vahvasti tuntua etten halua luopua tästä lapsesta. Sain tän lahjaks, en saa välttämättä uudestaan. Kyllä mä pärjään :)
 
MOikka kaikille!!! :wave:


Ensinnäkin tervetuloa kaikille uusille joukkoon mukaan!

Liityn itsekkin pitkästä aikaa taas mukaan tänne palstalle.. :)

viime viikol tuli sitten iloinen yllätys,plussasin testiin vihdoinkin kunnon plussAN.... =)

Elämämme kääntyi kerrallaan uuteen suuntaan,kaverini sai eilen tietää tulevasta raskaudestani,ja oli ihan haltioissaan,itse en vielä voi iloita vauvasta,koska suuri pelko kaivertaa mielessä koko ajan,etenen päivän kerrallaan ihan kuin ei vielä oli mitää suurta tapahtumassakaan..Joskos pikkuinen mahassa sitten pysyisi..Olisiko tämä vauva meille tervetullut? Kauan sitä olemme oottaneetkin..

Suru ja murhe hiljaa hiipuneet,ja aurinko ruvennut meillekkin risukasaan kuiteski paistamaan,raskas syksy takana päin,ja valoisampaa kevättä kohti,aurinkoisin mielin :)

Ihana kuulla teistä muistakin nuorista äideistä.. etten ole tääl maailmas yksinäni..ja vanhoistakin palstalaisista..

kirjoittelemisiin..
 
Heissan!

Saisinko liittyä seuraanne? Olen 90vm syntynyt Keski-suomesta. Esikoistani odottelen yksinäni. :( Lueskelin jonkin verran noita tekstejä ja vähän oli erillaisia tuntemuksia kun asutte avoliitossa, aviossa ja seurustelette. :) Se on ihanaa kuitenkin se. :)
Voi kunpa minunkin silloinen "heilani" olisi ottanut tulokkaan vastaan innoissaan, mutta ei. Nyt en ole kuullut lapsen isästä moneen viikkoon mitään. :( Silloin kun kerroin hänelle hän oli abortin kannalla. Kauan keskusteltiin ja sai hän silloin mun pään kääntymään ja olin valmis tekemään abortin, vain ja ainoastaan miehen takia. Tiiä miten sitä olisin silloin sitten katunut, mutta meillä loppu päivät kesken ja sitä ei voitu enään tehdä. Eli nyt tässä sitten ootellaan tulokasta yksin maailmaan. Ehkä mä kuitenkin tuun pikkuisen kanssa pärjäämään. :)
Laskettu aika on 14.3 eli ei enään kauaa pikkuisen tuloon :) Onnellinen toki itse pikkuisesta olen, mutta kyllä sitä kaipaisi lapsen isää rinnalle odottamaan kuitenkin. Ei tää stressi hyvää tee kuitenkaan odotuksen yhteydessä. :(
Mutta hyvät uudet vuodet teille kaikille :) Toivottavasti silti olen näin yksinhuoltajana tervetullut teidän joukkoonne. Onko teitä muita täällä Keski-Suomesta?

t. Suvisku+ "ötökkä" rv olis nyt tasan 29. Huomenna neuvola saa nähdä mitä sanoo minusta ku pääsen valittaa kaikista vaivoista.. :D Mitkä tosin kyllä viittaa raskausmyrkytykseen, mutta huomenna sen näkee..
 
Hei suvisku Tietenkin olet tervetullut joukkoomme,vaik yksinäsi siellä urheasti jakselet pikkuista maailmaan kantaa..:)

tää on ihan avoin palsta kaikille -90 syntyneille äideille ja odottajille..:)
Sinulla varmasti todella rankkaa ja stressaavaa kun ei ole vieressä miestä tukemassa,..ja tulevaisuus lapsen kanssa varmasti pelottaakin?
mutta vaikutat silti vahvalta ja sinnikkäältä tulevalta äidiltä..eikä sinun passaa luovuttaa..
Nyt vain onnea loppuraskaus ajlle ja voimia jokaiseen päivään..Pidä lippukorkealla..

Jos haluat jutella voit laittaa mulle yv:kin,kun kaikkea ei tännekkää halua näkyviin..:)

:hug:
 
Täällä yksi siis kaks kuukautisen poikavauvan onnellinen äippä Korsosta.. Poikaystäväiseni kanssa tätä perhettä yritetän parhaamme mukaan pyörittää ja mukana pyörii myös 7 kk ikäinen sekaroituinen tyttö koira Sera..

Poika putkahti siis maailmaan 24.10 painoa hänelle kerkes kertyä 3585 g ja 51 cm.. Paukku Pateks me sitä kutsuttiin masusa olo aikanaan ja niin kauann kun nimeksi hän sai 21.11.2009 Miika Elias Pesonen..

Äitin ja isin silmä teränä siis toimii.. : )) Lähden juttuihin mukaan kun kerkeen lukea mitä olette tänne muuta kirjoitellut..

Salla & Miika
 
Tänään oli neuvola ja torstaina pitäisi uusiksi mennä. :(
Kaikki ei ollut ihan niinkun pitäisi.. Vähän epäili nyt sitä alkavaa raskausmyrkytystä sitten.. Mutta katsotaan miten tässä käy ja miten edetään..
Nyt on lähdettävä suihkua kohti ja nukkumaan kun päätä jomottaa vietävästi ja silmiin ottaa..

Suvisku+ "Ötökkä" 29+2
 
tannn
Kaikille uusille tervetuloa! :)

Äippä90, ihana kuulla että teillä vihdoinkin se plussa pärähti testiin, oon lueskelellu sun kirjotuksii ja miettiny et kyllä oot kaikkee saanu kestää. Toivotaan että pikkunen pysyy matkassa mukana loppuun asti. :heart:

täällä käytiin neuvolassa eilen ja vaihtu kolmannen kerran terkka, enkä tykänny yhtään... :( kamalan metelin nosti kun oli tullu viikos melki 2 kg, suurin osa on turvotusta.. siitä se sitten puhu melki koko ajan ja tuli itellekki olo et oonpas mälihonu ja näin pienes ajas viel.. noo, sitte vaan otin itteeni niskasta kiinni ja sanoin et enää ei oo kun viikko laskettuun ja siitä ehkä hiukan yli ja just ioli joulu nii pistetään jouluruokien piikkiin.. :D torstaina uudestaan ottaan paineet ja antaa pissanäyte, epäili hiukan toksemiaa.. tosin ei oo mitään muita oiereita mut varoiks..

Meillä mies jäi työttömäks maanantaina ja nyt sitte ollaan molemmat vaan kotona. on se iahn kivaa joo, ,mut silti on aina hiukan huolta siitä raha puolesta.. mut eiköhän kaikki järjesty ja selvitään jotenkin. :)

Joulu tuli ja meni. kyllä oli kiva kattellla kun miehen pikkuveljet ihan innoissaan availi paketteja, eikä tietenkään malttanu odottaa vuoroaan niin siitä tuli sitten yleinen sekakuoro ku kaikki huus mä sain tälläsen! ja kattokaa mitä mä sain!=) noo, se on kiva et nauttivat illastaan. Uus vuos sitte vaihtuupi huomen, saa nähdä mitä sitä keksii tehdä huomen.. varmaan porukoille mennään. Kyllä on vuosi menny nopeesti, tuntuu et just vasta mentiin miehen kans naimisiin, mut siitäkin on jo vuosi:p

mites weat teillä? ootteko puhunu miehes kanssa viel kuinka? voimia ja tsemppiä! mä tiedän että sä pärjäät! :)

Kertoilkaa toki kuulumisianne. eipä muuta kun hyvää uuden vuoden vaihdetta ja voimia tulevaan vuoteen, pidetään pienet mukana matkasssa! :flower: :heart:

Tannn ja pikkunen rv 39+0 :whistle:
 
Heippa taas :wave:

HYVÄÄ UUTTA VUOTTA 2010 KAIKILLE!!

Mitäs muille kuuluu? Hiljaiseksi menny tää palsta,taitaa kaikilla olla niin kiirus noiden juhlapyhien jälkeen,et ei kerkiä koneelle istuu :)

Nooh mitäs meille, raskaus etenee hitaasti,mutta varmasti..Pahoinvointia ollut ihan kauheesti,todella raskasta..muutenkin olo todella väsynyt jne..Mut toivotaa et menis jo piakkoin ohi,eikä kestäis koko raskautta..
Torstaina ois eka neuvola,jännittää :| toivotaa et menee kaikki hyvin..

tulkaahan toki kirjoittelee kuulumia kunhan kerkiätte/jaksatte..

Kaikkea hyvää ja voimia tulevalle vuodelle! :hug:
 
Pahoinvointia ja väsymystä päivästä toiseen. etoo melkein 24/7 mikään ei auta. täytyy vaan yrittää kestää. toivottavasti viikot tästä nopeesti etenis että loppuis jo tää etominen. neuvolaan olit matka ensiviikolla tiistaina. saa nähdä mitä siellä tapahtuu ja millanen täti siellä on vastassa.
 

Yhteistyössä