Onnelliset äidit ja odottajat vm-90!

Heip kaikki!! =)

Viime perjantaina kävin lääkärissä, epäilin jotain alapää tulehdusta,(mitä ei sitten ollutkaan)=) ja lääkäri samalla ultrasi minut, toistaiseksi ei näkynyt muutakuin ruskuaispussi. :) Toivon hartaasti että se ei ole tyhjä. :(

Jännittää kovasti ensi maanantai kun on ensimmäinen neuvola! =) Ei mainaa malttaa ollenkaan odottaa..
Mitenkäs muilla sujunut.? =)

Ja niin olen Tampereen kulmilta :)
 
Mä olen Lahdesta! :)

Voin kun lukee teidän tekstejä niin itsellä tulee ikävä tuota raskausaikaa :heart:
Meillä kuitenkin jare vasta 7kk niin ei vielä toista lasta oikein voi alulle laittaa mut on ihana seurata teidän muiden odotuksia. :)

ens maanantaina on meillä 7kk neuvola, odotan aivan kamalasti paljon toinen on oikein kasvanut. Nyt on tullut ylähampaatkin toiselle, niitä Jare on kiukunnut vähäsen. Nyt hammassaldo on 4. =)
 
Eilen oli neuvola ja hyvin meni, keskusteltiin ja varailtiin aikoja lääkärille ja ultraan! Oli erittäin mukava neuvolatäti!! :heart: Kyllä sai heti täyden luottamuksen tunteen luotua! :) Sain tänään kerrottua omalle äidilleni vauva uutisen, hieman järkyttynyt ja iloinen vastaanotto oli luurin toisessa päässä ja itkua ja naurua mahtui!! :) Tuli helpottunut olo kun sai kerrottua. :) tietysti oli heti huolissaan miten pärjätään ym! :) huh!! Rv vasta 7+4, siksi ei vielä pitäis hehkuttaa, mutta eipä tästä moni vielä tiedä, toivotaan vain että kaikki menee hyvin! :)

Jaksamisia muille ja kauniita unia!! :) :hug: :hug:
 
Moi kaikki :wave:

Meilä neitoselle tullu kaks hammasta lisää, tai toinen on just puhkeamassa, ihme ettei oo pahemmin kiukunnut. Mitä syömisen kanssa vähän onkelmia.. Äitis oli varmasti ilonen kun kuuli tulevasta lapsenlapsesta! Mun äiti oli kyllä ihan järkyttynyt ensin kun kerroin. Mutta kuitenki tosi iloissaan, meni siitä kaikille kertomaan vaikka oli vasta rv.9 . Hieman ärsytti.

Huh, meillä vähän ollut suhderiitoja mut kaipa nää tästä selviää. Miten teillä isät osallistuu lastenhoitoon? Mua välillä niin tympäsee ku ukko ei koskaan voi aamulla herätä tytön kanssa. Ei edes lauantai aamuna vaikka oli edellis illasta huono olo. :whistle:

Nyt sain tännekkin avauduttua niin vähän helpotti :D Kirjotelkaahan mammat, vointeja kaikille! :wave:
 
Pitkästä aikaa tänne kirjoittelen. Oli tänään ensimmäinen ultraäänitutkimus, niskapoimu. Vähän aamulla jännitti että miten menee, mutta kaikki meni tosi hyvin, olen nyt raskausviikola 11, sain kuvia ultrasta ja siellä se pikkuinen nukkui jouduin herätellä sitä ensin kääntämällä kylkeä että saatiin mitattua niskapoimu. Oli oiken mukava täti sairaalassa... =) Hyvät fiilikset jäi, ensi viikolla olisi taas neuvola.. mites muiden raskaus..?? B)
 
Heips taas kaikille!

Hurjan pitkä aika kulunu taas siitä kun viimeksi täällä oon kävässy:) Meidän neitiki se jo täyttää muutaman päivän päästä 8kk..kävelee jo tukea vasten ja yrittää selvästi lähtä kävelemään myös ilman tukea. Oishan se ollu kiva ku ois vielä jaksanu olla paikoillaan:D Nyt saa kohta juosta ite perässä joka paikkaan:) Minkä ikäisenä teillä muilla on alettu kävellä? Hampaita Fannilta löytyy 2 (alahampaat)..

Yritän päästä täällä käymään useammin..hyviä vointeja kaikille!
 
moikka moi!

Meillä seistään ilman tukea jo hetken aikaa, koko ajan perammin, eilen otti jo pari huteraa askeltakin. Meillä alettiin kävellä tukea vasten just joku 8kk ikäsenä, mun muistaakseni. Voi vitsi kun mä oon ollu tosi laiska kirjottaa sitä vauva kirjaa, nmyt jos jaksais raapustella niin myöhemmin ois kiva lukea. Mutta nyt neiti kiukkuaa ja tahtoo nukkumaan. :wave:
 
mihinkäs kaikki ovat täältä palstalta oikein kadonneet? :eek: :wave:

Kyl tänne vaan rohkeasti saa kirjoitella,vaikka toiset ei kirjoitteliskaan..
taitaa tuo vauva-arki viedä voimat äideistä ja tietysti sen AJAN...

Kiva että tänne kulkeutuu, teitä vanhojakin palstailijoita,mielenkiintoista ja kivaa kuulla teidänkin kuulumisia pitkästä aikaa...

HELMIELLA Ollaapas teillä kasvettu isoksi neidiksi...kyllpäs se aika vierähtää nopeasti...vastahan se teilläkin oli jännät paikat, ja odotit innolla, et syntyispä jo ja nyt se onkin jo noin iso neiti...kaikkea hyvää teille...

No meille ei sen kummosia kuulu,samaa vanhaa...olen yrittänyt koulussa istua,mut nyt olen ollu viikon sairaslomalla,ja ärsyttää kun jää jälkeen hirveästi...ja kotona on tylsää yksin makoilla...Välillä se masennus-ikävä kaipaus aalto iskee väkisin ,ei sille voi mitää..Mut kyl siitäkin selvitty.läheisten tuella...JA muistelee vaan myös niitä hyviäkin asioita,eikä aina kaikkea huonoa...ja sit käydää haudoilla,ja muistellaa niin sit se helpottaa huomattavasti...

Mut mitäs teille muille?? onko jo ystävänpäivä suunnitelmia?

Kirjoitelkaahan taas!!! :hug: :D
 
tannn
olis kiva kuulla miten teillä on mennyt raskauden ihan alku viikot.. Oon miettinyt et voisinko oplla raskaana, mut olisin kyllä sitten vasta 2 rv:la ja voisko silloin jo "näkyä" joitan merkkejä? viimeset pari viikkoo oon ollu tosi väsynyt ja vessassa oon juossu ties kuinka monta kertaa päiväss. menkat alko 7.2 mut ne kesti vaan 2 päivää... et sitä ihmettelin aika paljon.. mentiin iehen kans naimisiin 31.1. eikä sitä ennen ollu mitään harrastettu. hääpäivänä oli just menkkojen puoli väli et siinäkin mieles se vois olla mahdollist, mut ku haluis sen varmuuden, vaik saahans en kun tekee testin. mut se pudotus vaan on niin kova jos en sitten ookkaa... :| ota siitäkin nyt sit selvää.:p

äippä90 mä kun oon sun viestei lukenu, mua on iha alkanu itkettään, kylä sä oot paljon joutunut kokeen.. :( mutta ihmeen vahav ihminen sä olet, ei elämästä heikot selvii, ainakaa jos kokee noin paljon. Voimia sulle arjen keskelle! :hug:
 
Hellurei kaikki ja ihanaa ystävänpäivää ! =)

Nyt mä rupesin miettimään et oisko mun miehelle pitänyt jotain ostaa, kerta on ystävänpäivä.. Ostatteko te muut? Toisalta mä ostin viime viikolla sille kaulaketjun, kun jouluna ostin riipuksen..

Mutta siis, miten kaikilla menee? Täällä elellään tätä aika tasapaksua elämää. Mä oon jostain syystä ollu paljon paremmalaa mielellä. Välillä meinaa masennusta tulla ihan tyhjästä.. Varmaan se kun on päivät lähinnä kaksin muksun kanssa, ei hirveesti oo niitä mamma kamuja..

Tytöllä on nyt nuhaa ja tietenki menee tukkoon kun on pitkällään, et viime yö olikin sellasta tunnin välein heräilyä. Onneks menin sit suht ajoissa nukkumaan, ettei nyt oo aivan poikki.

tannn, mä luulen ettei siinä testissä välttämättä näy mitään, vaikka olisitkin raskaana. Kuitenkin niin aikaisessa vaiheessa jos on ollakseen. Kannattaa malttaa ja tehdä testi sitten kun seuraavien menkkojen pitäis alkaa.. Mä en kyllä noin ajoissa mitään huomannut.. Joskus rv. 5 tienoilla oli rinnat todella arat..

Hei mutta kirjotelkaa ihmeessä useammin tänne.. :wave:
 
Taas tänne muistaa jotain raapustaa

Tannn, Onneksi olkoon avioon menosta! :hug: Ei taida vielä raskaus testissä näkyä.. eli odotus on ainoa keino saada selville.. oireet ovat niin yksilöllisiä ettei voi oikein sano mitään.. eikä ihan noin aikasin kai oikein vielä ole mitään. Itselläni on viikkoja 10+2 Ainoot oikeat oireet mitä on niin rintojen arkuus ja kasvu. Muita oireita ei oikein ole ollut. Ihan alussa (5-6vk?).. muistaakseni, oli alavatsa kipuja sillointällöin... Koitahan malttaa odotella! :)
 
tannn
no nii, sitä mä oon aatellu et nytr vaan pitää olla kärsivällinen.. :attn: tää päivä ollu ihan kamala, koko päivän ollu ihan sairaan kiukkunen ja joka asiasta valittanu yms yms.. oltiin porukoilla kyläs ja miestä soiteltiin koko ajan pelaan lätkää, eipä siin sit enää kiinnostanu kyläillä vaan lähettiin menee. nyt si oon himas ja mies mennä viiilettää luistinten pääällä... niin epäreilua.. :headwall: mut eiköhän se tästä, taidan yrittää mennä nukkuu nytten.. öitä!
 
Heipä hei

Täällä ollaan vielä yhdessä kasassa. :whistle:
Ens perjantain ois viel neuvola aika.. ja silloin laitettais lähete sairaalaa.. Josko sit maaliskuun puolel sais pikkusen pihalle, ellei ite tuu jo aikasemmin :D

tyttö-nen ja vaavi 40+2
 
Täällä plussattiin sunnuntaina :heart: Nyt rv 5+3
Millasia neuvolatädit raskausaikana on teille olleet? Mietin vaan, kun oon lukenut hirveesti "kauhukertomuksia" neuvolatädeistä :x
Edellinen raskauteni päättyi keskenmenoon rv 8+ , ja sen aikana ehdin käydä kerran neuvolassa ja ihan mukava neuvolantäti oli, mutta lääkäri jolle menin valittamaan verenvuodosta, kun epäilin km:a oli ilkeä. :(
Ollaan nyt muutettu toiselle paikkakunnalle, enkä yhtään tiedä millasta väkeä täällä on...
 
Moikka taas :wave:

Onhan täällä sentään jokunen muistanut kirjoitella,itselläkin ollut kiirettä ettei ole kerinnyt piipahtaa,ja vielä lisäksi konekkin meni rikki,et ei ole asiaa ollu nettiin..:(

Onnea tannn häiden johdosta!! tyttö-nen Tsemppiä,voimia ja jaksamista viimemetreille,kyllä se sieltä tulee ulos, ei sitä sinnekkään jätetä...:)
Ja vielä Onnea nn90 plussasta,siitä se yhteinen matka alkaa...Minulla on ainakin ollut kiva neuvolatäti ja lääkäri molemmilla..ei mitään ongelmia..Aluksi uudella paikkakunnalla on varmasti outoa ja hieman jopa pelottavaakin,kun ei tiedä mistään mitään, mut kyl sit menee ohi, ja rohkeasti vaan kyselemällä ja ottamalla asioista selvää..Tutustu rohkeasti muihinkin paikkakunnalla asuviin ihmisiin.. :hug:

Itsekkin vihdoin selvisin koulunpenkille,sairasloman jälkeen, tulihan taas melkein kolme viikkoa lomailtua, kun ei tämä hitsin flunssa meinaa vieläkään olla ohi,todella pitkäkestoista ja rasittavaa..mut jospas tämä nyt menisi ohi..

Mut nyt aika taas rientää, ja täytyy joutaa pyykkiä laittaa..

Kirjoitelkaapa rohkeasti vaan..uudet sydämellisesti tervetulleita!!

Aurinkoita päivänjatkoa kaikille!! :hug:
 
ONNEKSI OLKOON PIKKU PRINSESSASTA!! :heart: :heart:

Ei tarvinnut sitten varailla aikoja käynnistykseen! ;) Pikkuinen otti neuvoksi ja päätti tulla ominpäin! :D Voi juku.

Itsellä vielä pitkä matka tuohon! Me oltiin ultrassa 27.2 ja oli jännää nähdä pikkusen liikkeitä! :heart: Tuntuu niin uskomattomalta. =) Tuntuu kuin nyt olisi lupa jo hieman höösätä kun 12vk ylitetty... :)
Nyt on ruvennut kovin jännittämään toimeentulo vauvan kanssa sen synnyttyä, koulu keskeytyy eikä minulla ole enään vakituista työpaikkaakaan. Onko teissä muita yksinhuoltajia ollut samankaltaisessa tilanteessa, kyllähän minä kelasta ja sossuta saan tietoo etuuksista sun muista. Mutta kaipailisin omakohtaisia kokemuksia? Jaksamisesta, ym ??

Tannn onko tullut varmuutta raskaudesta? =) Ilmoittelehan jos jotain uutta sinne kuuluupi! =)

nna90 Onneks olkoon plussauksesta! :flower: Minulla ainakin ollut tosi ihana neuvolatäti, lääkärikin ihan mukava, vaikka ei niin mukavan rempsakka kui neukkutätskä. Kuten äippä90 ilmoitti rohkeasti tutustumaan ja kyselemään! Muistat ajaa omia etuja. :) Tsemppiä.

Onko meitä odottajia täällä nyt keitä? Ja milloin LA:t?? Meillä se LA menee vasta sinne 11.syyskuulle.
 
tannn
no, tytsky- kun kysyit joko on plussattu, niin ei,... :( vaikka niin mielelläni olisin niin halunnu. :) mut mitäpä siihe oma haluaminen auttaa.. nyt vaan odotellaan tulevan viikonlopun yli, kun pitäis menkkojen alkaa, että saisko sitten ens viikon lopulla tehdä testin, tein tossa eilen, mutta yhtä viivaa se vaan näytti. :/ MEillä kumpainenki olis niin innoissaan odottamassa pikkusta kääröö.. Kyllä siinä miehenki mieli vähänmusteni kun sanoin että ei tainnu meidän aika olla.. mutta kyllä se elämä jatkuu. :)

Tyttö-nen paljon onnea prinsessan johdosta!! :) <3
äippä90 kiitos onnitteluista, on se avio elämä ollu aika hauskaa.. :p

KErtoilkaas mulle tietämättömälle niitä oireita.. väsyttää niin maan vietävästi joka päivä vaikka nukkuis kuinka paljon... välil tuntuu et kehittelee itelle niit oireita kun niin haluis pikku vaavin.. mut minä taas tuun käymään täälä ja toivottavasti jotain vastauksia saanu! :) kaikille vointeja! :heart:
 
pitkästä aikaa taas tänne kirjoittelen. hyvin on täällä mennyt, kovasti isompaa asuntoa etsiskellään sekä rakenneultraa odotellaan, kovasti haluaisin jo tietää onko tyttö vaiko poika tulossa, epäillään suuresti poikaa, mutta eipä voi tietää vielä.. =) ensi kuun alussa jospas tuon sitten saisi selville, nyt olen noin rv15.. pinnasänky, sitteri ja vaunut jo ostettu.. ainakin ajoissa.. :heart:
 
tannn
tysky-, menkat alko juus´ri apri päivää, että tästä alkaa sitten taas piinallinen kuukausi. :p eilen sain hoitaa luokkalaisen vauvaa kun se oli koululla käymässä ja kuume senkun vaan nousi, kylllä ne vauvat vaan on ihania. :p
 
Moikkelis kaikille! :wave:

PALJON ONNEA RINSESSAN JOHDOSTA tyttö-nen! :flower: :hug: :flower: =)

Joo,on aika hurahtanut siivillä,eikä ole koneella edes kerinnyt istuu,saati sitten palstalle juoruamaan.. Ja nytkin rajallinen aika,pitää kohta juosta töihin pää kolmantena jalkana.

Ihanaa aikaa teillä,kun kääröjänne odottelette,sen ajan kun vain joteski malttaa,niin sit se odotus palkitaan.. ;)

Itse olen kans hoidellu isoveljen 8kk poikaa,ja kaverin 2kk neiiä,niin väkisinhän se vauva kuume uudelleen iskee,ja kaipaus ja ikävä,kun se ei olekaan oma..Kadullakin vaunuja työnteleviä onnellisiä äitejä käy ihan kateeksi.. :) Mutta eihän sitä tiedä,jos vaikka joskus vielä meillekin se onni suodaan,et käärön pysyvästi saan pitää..vaikka nyt vielä vastenmieliseltä ja mahdottomalta se kuulostaa..kyllä se suru kuitenkin arvet jättää,ja tietynlaisen pelon,ettei halua kokea sitä koskaan uudestaa..mut tulevaisuus näyttää..

nyt täytyy rientää..palataan taas joutoaikanaa..

Mutta jaksamista ja tsemppiä kaikille!!
 
Täällä on menossa rv 14+6, En malttaisi rakenne ultraa odottaa... saatika mahan kunnollista kasvamista. =) heh.. Kaikki on mennyt tähän asti ihan loistavasti toivottavasti menee jatkossakin!

tannn, luulen että jollette käytä mitään ehkäisyä ja harrastatte seksiä tasaisen tappavaan tahtiin :D niin uskoisin että pian voisi teilläkin tärpätä!! :) Onnea yritykselle..., käyhän piipahtaan kertoileen välikuulumisia välillä, jos siltä tuntuu :) :hug:
 
tannn
Huoh.. Pitäis kohta koulun penkkiä lähtee kuluttaan mutta ei vaan kykene.. :) se on aina niin tappavan tylsää.. voisin mielummin lukea täältä näitä vauva juttuja. :) kaverille synty tyttö viime torstaina,vielä ei olla päästy kattoon mutta varmasti kuume taas nousee kun sen näkee. Tosi hyvä kaveri odottaa kans vauvaa ja sen vatta on jo vähän pyöristynyt, kyllä sitä aina kateellisena kattelen. :p mut eiköhän meillekin vielä joku kerta tärppäää, se tulee sitten kun sen aika on. :) Nyt mä en oo sillee miettiny ees sitä asiaa, aattelee et jos sitä ei mieti ja hösää, jos vaikka sitten tärppäis. :D oikein lapsellisesti. muta on niin kiva lukee muitten onnellista odottamista ja muitakin vauva kuulumisia. Mulla on itella 5 sisarusta niin on se lasten hoitaminen sillee tuttua, ja sellast et siitä tykkää... =)

tytsky-, sulle hyviä vointeja ja kertoile sun kuulumisia myös, vaikutat hirveen ihanalta ihmiseltä. :heart: :hug: palaillaan! :p
 

Yhteistyössä