Onnellinen parisuhde

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Saana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Saana

Vieras
Voi kun se joskus löytyisi!

Kertokaa ihmiset minkälainen on onnellinen parisuhde ja miten löytää se ""oikea""?

Mikä tuo onnen? Miten ylläpitää sitä onnea?

Kertokaa vinkkejä joilla me kaikki voitaisiin onnistua!

Kai se luottamus pitää vaan olla niin molemminpuolista. Itse olen ollut aviossa 24 vuotta ja kaikki sujuu edelleen. En tiedä miten nyky nuorilla, oman pojan tapaus vähän huolestuttaa kun on ollut tyttöjä sitä sun tätä eikä löydä sitä omaa...siis tytöt ollu vaikka mitä sekopäitä.

Anteeksi että asetan sanani negatiivisemmin kuin otsikossa, mutta minusta tällä hetkellä naisten elämä on sekaisin. Mies sukukunta polkaistiin pehmosuohon . Nainen hakee nyt paikkaansa esiintymällä välillä miesmäisesti , hetken päästä hellyyttä ja seksiä ei riitä, taas miesmäistä agressiota työssä ja kotona, ja lopulta miesmäistä uhoavaa käytöstä vaihtuneessa työpaikassa tai eronneena naisena. Miehen ongelmat ovat olleet samoja vuosikymmenet, mutta naiset ovat alkaneet henkiseen mellakkaan tällä vuosituhannella. Parisuhde toimii kuin näytelmä , pysyvä roolijako ja juoni joka on sama loppuun asti.

Miehen pitääkin olla valmis nostamaan oikutteleva nainen naulakkoon kuivumaan; kaikkea ei tarvitse sietää. Jos nainen kulkee suhteesta toiseen, tehden samat virheet, niin kyllä hän joskus oppii?

Miesten osuuteen minä olen jäävi kommentoimaan:)

Onnellinen parisuhde perustuu ystävyyteen ja seksiin. Parisuhdeystävyydellä tarkoitan sitä, että pari viihtyy yhdessä myös sen jälkeen kun rakkauden ensihuuma on jäänyt taakse. Toista kunnioitetaan, osataan antaaa anteeksi ja pyytää anteeksi. Rakastuminen on helppoa mutta rakkauden pysyvyyden eteen on välillä tehtävä töitä.

Seksijuttu nyt on aika selvä; parin pitää olla seksuaalisesti yhteesopiva. Juttu ei toimi jos toinen haluaa kerran kuussa ja toinen joka päivä tms. Toki seksielämässäkin tulee välillä ongelmia mutta siinä tarvitaan sitten sitä pitkää pinnaa, toisen kunnioittamista jne.

Vaikka ystäviä ollaankin, miehen täytyy näyttää että pitää puolisoaan Naisena ja päivastoin.

Näin minun mielestäni.

Sen Oikean löytäminen on usein kiven takana ja saattaa olla ettei sellaista löydykään. Puolison suhteen kannattaa olla nirso; ei pidä tyytyä keneenkään pelkästään sen takia, ettei tarvitse olla yksin. Se saattaa kopsahtaa pahasti omaan ja toisen nilkkaan, jos myöhemmin Se Oikea löytyykin.

Onnellisen parisuhteen ylläpito ei mielestäni ole niinkään vaikeata. Jos molemmat yrittävät koko ajan tehdä puolisonsa mahdollisimman onnelliseksi ja yrittävät välttää loukkaamasta, ei jatkuva onnellisuus liene mahdotonta. Yhteiset kiinnostuksenkohteet, harrastukset, arvot, haaveet ja toiveet, keskustelu, hellyys, intohimo, arvostus, luottamus - paljon kauniita sanoja, joiden avulla onni voidaan saada pysyväksi.

Veit sanat suustani. Seksi toimisi miehen mielestä mutta minä kaipaisin enemmän kuin lykkimistä pimeässä huoneessa lauantaisin saunan jälkeen. Luottamuksesta turha puhua. Pettää joka käänteessä. No ystävyys toimii, ollaan aina viihdytty yhdessä.

Jos tunnet elämäsi olevan surkeuden huippua, niin käväisepä huviksesi suomi24/avioeropalstalla.
Tule sitten takaisin ja kerro kuulumisia.
Vaihtaisitko juuri jätetyn osaan?
Hyvin moni palstalla kertoo tuntemuksinaan, että seinät kaatuvat päälle ja itku puristaa rintaa.
Miksi parisuhde pitää aina olla loistokunnossa?
Autot rapistuvat ja niitä huolletaan. Taloissa riittää aina remonttia. Oma keho vaatii jatkuvaa huoltoa.
Suhteesta kannattaa nauttia joka hetki niin kauan kuin viritys on pystyssä. Niin minäkin tein. Sitten mies otti ja lähti.
Aikani olin ihmeissäni. Nyt vain nautin elämästä. Hyvinhän tässä kävi. Parisuhdetta en aio enää perustaa. Kirjoitin aikoinaan ex-apelleni kirjeen, että seuraavan kerran otan ison lauman värillisiä miehiä. Niistä on sitten seuraa toisilleen. Jos yksi karkaa, niin ei se isoa lovea tee joukossa.
Suunnitelma on vielä jäissä ja taidan jättää sen idea-asteelle. Haaremilaitos ei ole edes vielä Suomessa laillista.
Ehkä tulevat sukupolvet kokevat sen hyväksi ratkaisuksi.
Salarakkaiden jälkeen ehkä eduskunta tulee siihen tulokseen, että kun ei edes lainlaatijat pysy luterilaisessa kurissa niin kai niitä pykäliä pitää rukata uuteen uskoon.