Heh , kiitos kysymyksestä.Mielestäni ihmiset valittavat aivan liian pienistä asioista parisuhteessaan. Kukaan ei katso syvemmälle ongelman ytimeen.
Ongelmia tulee suhteeseen kun alamme pitää kumppania itseselvyytenä , emme huomioi toista tarpeeksi koska sisäinen kemiamme muuttuu. Alamme jopa vaatimaan asioita mitä suhteen alkuvaiheessa ei ollut mielessäkään.
Alkaa mielenkiintoinen oravanpyörä työn , perheen ja kodin välillä. Ehkä vaadimme itseltämme ja muilta vääriä arvoja elämässä tai suhdeluku arvoihin pitäisi olla erinlainen.
Minusta hyvä suhde syntyy kun siinä on riittävästi koossapitävää hulluutta.
Ihmisten tavoitteet elämään vaihtelevat ajan myötä ja molempien pitäisi pysyä ajan hermolla missä mennään. Onko tärkeintä ihmis-suhteet , menestyä taloudellisesti vai pitää vaikka välillä hauskaa talouden kustannuksella yhdessä.Mennään kuukaudeksi Malediiveille vai vaihdetaan auto kerran kahdessa vuodessa , elämisen arvot sekä tavoitteet pitäisi pysyä tasapainossa. Eli etsippä sitten ihminen joka todella on sielunystäväsi , ei ole helppoa.
Minusta naisen kauneus ei ole tärkein tekijä ihmis-suhteessa. Seksuaalisuuteenkin liittyvät odotukset sekä tarpeet ovat yliarvostettuja. Kaunis nainen voi olla kaunis suhteen alkuvaiheessa mutta muuttua silmissä "normaaliksi" jo muutaman kuukauden jälkeen? Eikä pysyvää seksuaalista nautintoa saa ulkonäöstä vaan tunteista joita toista kohtaan tuntee rakastelun aikana.
Tähän tietysti liittyy kaikenlaisia kommelluksia ajan myötä miten säilyttää mielenkiinto sekä kehittää suhdetta oikeaan suuntaan myös makuuhuoneen puolella.
Tuohon auttaa myös tietynlainen hulluus sekä syvällinen tunne-elämä.
Kaikki ongelmat juontuvat loppujen lopuksi noihin kysymyksiin?
Minkälainen on oikea ja paras nainen minulle? Hmm..en ole sitämieltä että on olemassa se yksi oikea! Uskon niitä olevan esim.2 000 000 naista , tapaan ja ihastun/rakastun vain yhteen heistä. Nainen on sillä hetkellä tarpeisiini sekä tunteisiini täydellisesti vetoava. Tarpeet ja tunteet muuttuvat ajan myötä joten jos tapaisin saman naisen vaikka kolmen vuoden päästä voi olla ettei kolahtaisi? ???
Eli ei ainakaan minulle ole tehty sitä parasta , olen tällähetkellä yhdessä naisen kanssa jota rakastan kuin hullu. Parasta tässä on se ettei tämä tule kestämään oman mahdottomuutensa tähden.Molemmat me tiedämme sen mutta emme vielä voi päästää irti , järki sanoo mene mutta jalat ei liiku
Eli voisi sanoa että minulla on nyt täydellinen nainen/suhde ja me molemmat tunnemme samoin. Ironista ettei tämä ole ns.hyvä parisuhde , tiedämme molemmat sen päättyvän. Nyt nautimme ja siten itketään kun sen aika tulee.
Olen kuitenkin onnellinen kun olen saanut tuntea sekä rakastaa , kiitollisuus siitä seuraa minua kuolemaan saakka.