Onnellinen mies

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mies
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mies

Vieras
Olen onnellinen mies. Minulla on hyvä vaimo ja työ. Vaimo tekee kotityöt ja huolehtii myös muista tarpeistani auliisti ja on kaiken lisäksi älykäs, sympaattinen ja hellä. Ei naputa turhaan tasa-arvosta ja sen semmoisesta turhasta. Tähän olen törmännyt aikaisemmissa suhteissa. Joka hemmetin asiasta tahdotaan tehdä tasa-arvokysymys. Jopa sillä innokkuudella, että se ajaa kaiken muun edelle ja vie kaiken energian muulta toiminnalta. Turhaa ja kuluttavaa. Nainen ja mies ovat erilaisia ja heillä on erilaiset roolit. Niin se vain on. Onneksi minun ei tarvitse enää välittää näistä ongelmista. Sääli teitä, joiden täytyy.

Tämä suhde on ilmeisesti aika tuore. Saattaa sujua aikansa, mutta ei suju kun naisesi henkinen kypsyyys kasvaa. Yhtenä päivänä hän saa tarpeekseen ja kertoo sinulle totuuden. Muista silloin minua.

Pääasia että roolijako toimii ja on molempien mielestä hyvä ja reilu. Ei siinä silloin mitään. Musta ainakin olisi reilua, jos vain mies kävisi töissä, että minä hoitaisin kodin. Mutta kun molemmat käymme töissä, niin molemmat myös tekevät kotihommia. Jokaisen parin pitää löytää se sopiva tasapaino ja työnjako. Toisille sopii perinteinen malli ""mies tuo leivän kotiin ja nainen hoitaa kodin ja lapset"", toisille taas joku vähän modernimpi ratkaisu.

Miten tuntuu, että tästä aloituksesta puuttuu ainoastaan se kuinka uskomattoman kamalia ovat KAIKKI suomalaiset naiset ja kuinka ihan mahtavia ja ties mitä ylisanoja on JOKAIKINEN virolainen/venäläinen/thaimaalainen tms. nainen. Näitä aloituksia on täällä nähty niiiiin monet.

Olet siis itse onnellinen - kai myös vaimosi on samoin, silloin tilanne optimaalinen.

Voi todellakin olla sellainen vaimo, joka jaksaa ja haluaa huolehtia kodin ja palvella miestään.
Mutta voi olla niinkin, että mies on saamaton, jolta ei kotityö yksinkertaisesti suju.
Toimii niin kauan kuin vaimo jaksaa.

Kuulostaa, että suhde on aika uusi, tai sitten mies on omahyväinen. Tosi tasapainoisen hyvässä suhteessa ei edes kiinnitetä tasa-arvoisuuteen huomiota, vaan se toimii luonnostaan.

Ei vaikuta kovin fiksulta mieheltä korostaa, miten vaimo palvelee minua! Toivottavasti vaimokin saa sitä sinulta.
Muuten kuullostat aika tyhjältä!

Onnittelut! Kyllä tuollaisia naisia löytyy, mutta ovat pahasti uhanalaisia. Hanki hänen kanssaan paljon lapsia, jotta tulevat sukupolvet saavat samanlaisia yksilöitä. Totuus on, että jos jokainen nainen kiltisi myöntäisi olevansa onnellisempi kun mies on se joka määrää, eikä yrittäisi ajaa jotain keinotekoista ""tasa-arvon"" käsitettä, mikä on muuten täysin naurettava eikä toimi, niin myös naiset itse olisivat onnellisempia. Meillä kotona on kanssa kotivaimo, joka huolehtii ja hääräilee. On onnelinen, eikä mäkätä, tai riitele. Kohtelee mua kuin jumalaa. Hienoa olla kuningas kotonaan!

Valitettavasti on tällä palstalla käynyt niinkin, että puolison onnellisuuden taustalla on toinen. Petetty tulee muutaman kuukauden kuluttua takaisin palstalle kertomaan, että hänen onnensa onkin ollut harhaa ja miten sinisilmäinen hän on ollut.

Sitä en teille toivo, mutta niinkin on käynyt.

Antaisin toki mieluusti miehen päättää. Vaan kun miehen harkintakykyyn ei koskaan voi täysin luottaa.

Ottakaa opiksenne. Jos tässä maailmassa kaikki ratkaisut tehtäisiin miesten toimesta, koko Suomen maakin olisi jo aikapäivää sitten asfaltoitu.

Mies ajattelee kyrvällä, perseellä, mahalla ja vain viiden minuutin aikajatkumolla. Nainen ajattelee sydämellä, aivoilla ja useita vuosia eteenpäin, siten niitä lapsiakin syntyy. Mies ei ole koskaan ""valmis"" , mutta onneksi heiltä ei tarvitse kysyä, siemenet lentää kyllä kysymättäkin kun vähän hameenhelmaa nostauttaa.
Ja ne naiset jotka eivät ajattele sydämellään, päätyvät kyllä pois päiväjärjestyksestä jonnekin marisemaan.

Sensijaan täys pölkkypää mies pääsee vaikka presidentiksi. Onneksi jopa johtaja-miehillä on vaimot jotka supattavat miehen korvaan ratkaisuehdotuksia, muuten ei olisi mitään tolkkua tässä maailman menossa.

Ja miehelle tekee hyvää kun se saa ainakin LUULLA päättävänsä asioista. Kun mies kokee joutuvansa häviölle, hän menettää elämänilonsa ja suuntansa. Siksi miehiä on hyvä vähän rohkaista välillä, paistaa vaikka vähän pullaa ""pojanpallukalle"", niin se luulee itseään kuninkaaksi. :)

Nainen joka saa miehen tuntemaan itsensä kuninkaaksi, vaikka hän ei mikään olekaan, on nainen isolla N:llä. HÄn ajattelee nimenomaan sydämellä, ja haluaa auttaa miestään olemaan onnellinen. Ilman sellaista hymyilevää, onnellista ja ennenkaikkea älykästä Naista mies ei ole mitään.

Ja miksikö sydämellä ja aivoilla ajatteleva nainen haluaa tehdä pojanpallukkansa onnelliseksi?
No siksi että iso mies huonolla itsetunnolla on vähän kuin vihainen apina, aiheuttaa suurta vahinkoa ja pilaa kaiken.

Luulisin, ettämeillä olemme molemmat onnellisia viel 35v avioliiton jälkeen.

Pääsääntöisesti minä hoidan kodin, koska olen enemmän kotona ja ollut kevyemmässä työssä. Siitä ei ole tarvinnut edes neuvotella.

Jos olen töissä, mies kyllä tekee puolestaan mitä ehtii, mutta omasta halustaan.

Aivan huomaamatta on mennyt siihen, että toinen hemmottelee sitä joka on ollut töissä.
Oli ihanaa huomata, että kun oin leikkauksessa ja sairas liki 2kk, miten mieheni toi kaupasta kaikkea mistä tiesi minu pitävän.

Kun toinen laittaa ruokaa, toinen sen siivoaa, eikä sitä ole sovittu, se on vain ""automaattista"".

Meillä on tosi mukavaa kahden, osaamme nauttia siitä. Tänäiltanakin olimme pihatöissä, sen jälkeen mies sanoi: keitetään kahvit, haen kaupasta pullaa, sitten lämmitetään sauna!

Se on onnea se! Molemmilla

Perheenlisäystä onkin odotettavissa muutaman kuukauden päästä. Aikaisempia on jo kaksi tytärtä. Heidät kasvatetaan äidin mallin mukaisesti. Ovat herttaisia tyttöjä. Isin kultia. Auttavat jo äitiä ruoanlaitossa ja siivouksessa sen minkä pikkukätöisillään pystyvät. Niin ja kyseessä todellakin on ihan suomalainen vaimo. Kyllä niitä järkeviäkin suomityttöjä löytyy.

Eikö tämä aihe ole kaluttu niin loppuun kuin olla ja taitaa.

Niin mikä H******tin tasa-arvo, kotitöissä ja hellimisessä. Eikös tuo tasa-arvo lähinnä tarkoita, että samaa työtä tekevillä on sama palkka ja samat koulutusmahdollisuudet, sukupuolesta riippumatta.

Mikä ihme ap:tä siinä nyt närästää. Eikö ole hyvä jos vaimokin saa hänelle kuuluvaa palkkaa tai tyttäret voivat kouluttautua alalle mikä kiinnostaisi!

Kotitöiden tai parisuhteen tasapuolisuus eivät liity tasa-arvoon mitenkään!

No, ei hän ole koskaan ollut kiinnostunut ns. naisten lehdistä. Hänen mielestään niissä on kyllä mielenkiintoisia reseptejä ja sen sellaista mutta ne parisuhdetekstit ottavat häntä päähän. Hänen mielestään naiset ottavat liikaa ongelmia tasa-arvosta ja parisuhteista. Suurin osa parisuhdeongelmista johtuu naisista. Heillä on ihan mahdottomia ja jopa ristiriitaisia odotuksia. parempi on vain kiltisti antaa rakkautta ja huolenpitoa. Silloin sitä saa myös vastapalvelukseksi.

ihan ok juttu muuten, mutta pistän paremmaksi:

Minulla on hyvä mies, ei tarvitse passata. Molemmat omasta halustamme passaamme toisiamme vapaaehtoisesti.
Ei siis kumpikaan ole passattavana. Olemme onnellisia.

Tämän kirjoittajan asennen on sovinistinen, olisiko hän onnellinen jos joutuisi ""passaamaan"" vaimoaan?

Ja AP:n jutusta loistaa täydellinen miehinen itsekkyys.

En vain osaa ymmärtää, miten nainen on onnellisin, kun saa tehdä kahta työpäivää. Elättää ensin itsensä palkkatyöllä (sillä nykymiehethän eivät perhettään ja vaimoaan pysty elättämään... tässä mallissa nainen teki kotona työttä).. ja sen lisäksi vielä perheenemännän työt.

Kukapa ei olisi onnellinen kun passataan?

Niin jatkan vielä. En ole löytänyt miestä, jonka vuoksi viitsisin vaivautua noin palljon/olisin nähnyt mitään aihetta palvella ja alistua (palvelijaksi). Ehkä sinä olet sellainen supermies, että vaimosi todellakin haluaa palvella sinua. Ja on vielä jopa aidosti onnellinen.

Kylläpä kuullostat omahyväiseltä, hiukan tulee mieleen Timo T.A Mikkonen.

Ai, että naista ei kiinnosta naistenlehdet parisuhdeongelmineen, mutta sinua kiinnostaa ellien suhdesotkut, hassua.

Varmasti monella nuorella morsiamella on ylimitoitettuja odotuksia ja haaveita, mutta kyllä niitä epärealistisia kuvitelmia löytyy miehilläkin, eli useinmiten jos liitto kariutuu on syytä molemmissa.

Minäkin olen onnellinen mies.Mulla on sievä ja hauska vaimo, joka on hyvä kokkaamaan ja kiihkeä sängyssä.Hän pitää kotimme hyvässä ja suht siistissä kunnossa, mä teen kyllä myös vähän kotitöitä ja hoidan meidän parikuista poikavauvaamme vapaapäivinäni, jotta vaimoni saa hetken hengähtää ja muutenkin aikaa itselleen.Vaimoni pitää itsensä aina huoliteltuna ja harrastaa jonkin verran liikuntaa. Hän on aivan huippuäiti, kärsivällinen ja jaksava.Hän rakastaa minua ja poikaamme ja minäkin rakastan heitä molempia.Hän ei myöskään nipota, jos haluan ulos kerran kuussa kavereideni kanssa.Kun en kuitenkaan ravaa harvase viikonloppu radalla. Hänkin saa käydä ulkona kavereidensa kanssa, kunhan ei tärvää kaikkia mun rahojani.. :) Silloin me olemme pojan kanssa kotona tai mummolassa.Vaimoni ja poikani ovat parasta, mitä minulle on tapahtunut, en voisi olla onnellisempi! :)

Onnea sinulle!

olet ansainnut onnesi! Ihana lukea miehestä, joka myös antaa ei vain ota! vapaaehtoisesti.

Tässä huomautus alkuperäiselle: vaikutat oamhyväiseltä miestyypiltä.
Ihan kuin ptäisit vaimoasi tynnyrissä, vrt maininta ettei naistenlehdet kiinnosta.

Mee luemme niitä jo senkin takia, että tiedämme mitä maailaan kuuluu. Lukeminen ei tarkoita, että niiden mukaan elää.
Lasten kasvatukseen ei nykyään riitä enää, että opettaa äidin mallin, eli miehen passaamisen!

Ilmeisesti on niin, että mies ei saa ilmoittaa olevansa onnellinen parisuhteessaan. Heti ollaan uhkaamassa, että ei tule kestämään, ja väitetään vaimon kärsivän.

Mutta jos mies on onnellinen, niin sitten on.

Jos perusteluna on se, että vaimo ei naputa turhista, niin todennäköisesti vaimo ei tunne tarvetta naputtaa turhista, eikä siis sitä tee.

Jos vaimo tekee kotityöt, niin todennäköisimmin hän tekee ne omasta tahdostaan. Kun ei kuulemma naputa edes. Miksi ilman muuta oletetaan, että vaimo kärsii?

Etteikö muka tule kestämään tuo liitto? Oma avioliittoni on kestänyt 26 vuotta. Olemme onnellisia. Minä teen kotityöt, pyydän miestä tekemään jotain, jos en itse ennätä tai jaksa. Mies tekee sitten. Ei mitään ongelmia sen asian suhteen. Mies hemmottelee minua toisinaan, ja minä myös häntä.

Kyllä tällainen toimii, jos ihmiset rakastavat toisiaan, ja ovat löytäneet ne oikeat. En minä ainakaan naputa miehelle mistään, ei ole syytä. Ja jos joskus joku syy olisikin, riittää, kun yhden kerran ilmaisee siitä mielipiteensä, kyllä se sillä jo perille menee.

Kun ne täit syö ja maailma vihaa, kotona ainakin pitää olla se lämmin paikka, missä olla turvassa ja missä on hyvä olla, taatun ja rakkaan ihmisen kanssa. Pyrkikää siihen.

<<Kun ne täit syö ja maailma vihaa, kotona ainakin pitää olla se lämmin paikka, missä olla turvassa ja missä on hyvä olla, taatun ja rakkaan ihmisen kanssa. Pyrkikää siihen.

Nimenomaan. Koti ei saa olla naiselle paikka, jossa on piika. Olen täysin samaa mieltä.