ONNEKSI emme ottaneet sikainfluenssarokotetta.

• Viestiketjun aloittaja rokotusjonot
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kepsis:
Keskenmeno tuli meillä viikko rokotteen ottamisen jälkeen... oli just kolmas kuukausi alkamassa...
tossa vaiheessa keskenmenon riski on vielä hyvin suuri ilman rokotuksiakin.

minä otin rokotteen ollessani raskaana, samoin moni ystäväni ja tuttuni. kaikki me saatiin terveet vauvat.
eräs ystäväni sai vauvansa samoihin aikoihin kuin minä, hänen vauvallaan oli syntyessään sydänvika ja vauva oli elämänsä ensimmäiset kuukaudet huonossa kunnossa sairaalassa. tuon vauvan äiti vastusti si-rokotusta viimeiseen asti. jos tuo äiti olisi rokotteen ottanut meuhkaisi nyt kaikki kuinka si-rokote aiheutti tuolle vauvalle sydänvian. niinhän se menee. viime talvane sattuneet keskenmenotkaan eivät olleet normaaleja keskenmenoja vaan kaikki ne johtui si-rokotteesta. nyt kun äidit ei enää rokotetta ota, ei sitten keskenmenoja enää ilmeisesti tapahdu.

no höh
Alkuperäinen kirjoittaja siru:
ootteko ikinä miettineet että kun kirjoitatte tälläistä tänne niin täällä voi olla lukemassa äiti joka on menettänyt lapsensa tai jonkun muun just kyseisen taudin takia.
Mitenkähän lehdet ja muu media voi julkaista mitään kun jos sattuu lukemaan joku jolla on lapsi kuollut? Ihan samallailla.

plm
Alkuperäinen kirjoittaja ww:
Alkuperäinen kirjoittaja plm:
Onneksi otin, ollut terve kuin pukki sen jälkeen vaikka lähipiiri sairasteli.
Onneksi en ottanu.. En sairastunut silloin, enkä ole sairastanut sen jälkeenkään. Eiköhän tuo sunkin terveys sen jälkeen ole ihan ollut omasta immuniteetista kiinni??
Paha sanoa mutta ihan sama. Pääasia että en ole sairastunut.

nii-i
ja jos tupakka ja alkoholi keksittäisiin nyt niin ne kiellettäisiin megavaarallisina samoin aika moni muukin juttu. Entäs kaupunki-ilmassa olevia saastepienhiukkaset. Niiden on oikeasti todettu vievän ihmisiä ennen aikaiseen hautaan. Lopetetaanko hengittäminen vai.. Erilaiset lisäaineet mitä syömme päivittäin ruuan mukana. Esim natriumglutamaatti. Siitäkin kohistaan , että aiheuttaa sitä sun tätä ja sitä löytyy luontaisesti esim. äidinmaidossa. Eli entäpä jos myrkytänkin lapseni, kun imetän sitä. Lemmikkikoiran suussa elävät bakteerit ja punkit, joista on kohistu koko kesä. Voisi jatkaa loputtomiin esimerkkinä ne. On muuten aika paljon asioita, mitä et vältä päivittäisessä elämässäsi, joista muutaman vuoden päästä voidaan todeta, että oho, se aiheuttaakin sinulle varman ja hitaan kuoleman. Mutta ei! tämä yksi ja ainoa rokote tässä maailmassa on nyt sitten se, mistä ei voi tietää tulevaisuudessa, että mitä haittavaikutuksia sillä on.

d
Te ottaneet olette se tutkimusryhmä miten se toimii ja vaikuttaa, osaan rokotetta oli laitettu se virus ja osaan hoito josta ei mitään tietoa toimiiko vai ei, se rokote ei täyttänyt edes vaatimuksia että olisi saanut levittää mutta lääkeyhtiö teki sen myyntiin pakolla.

ootteko ikinä miettineet että kun kirjoitatte tälläistä tänne niin täällä voi olla lukemassa äiti joka on menettänyt lapsensa tai jonkun muun just kyseisen taudin takia.
Tai saanut komplikaatioita rokotteesta joita täällä vähätellään... :/

Tästä aiheesta on mun mielestä turha huudella nyt puoleen tai toiseen. Tulee vaan pahaa mieltä.

Asiallinen keskustelu on sitten mielestäni paikallaan kunhan asioista saadaan enemmän faktatietoa :/

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Kepsis:
Keskenmeno tuli meillä viikko rokotteen ottamisen jälkeen... oli just kolmas kuukausi alkamassa...
tossa vaiheessa keskenmenon riski on vielä hyvin suuri ilman rokotuksiakin.

minä otin rokotteen ollessani raskaana, samoin moni ystäväni ja tuttuni. kaikki me saatiin terveet vauvat.
eräs ystäväni sai vauvansa samoihin aikoihin kuin minä, hänen vauvallaan oli syntyessään sydänvika ja vauva oli elämänsä ensimmäiset kuukaudet huonossa kunnossa sairaalassa. tuon vauvan äiti vastusti si-rokotusta viimeiseen asti. jos tuo äiti olisi rokotteen ottanut meuhkaisi nyt kaikki kuinka si-rokote aiheutti tuolle vauvalle sydänvian. niinhän se menee. viime talvane sattuneet keskenmenotkaan eivät olleet normaaleja keskenmenoja vaan kaikki ne johtui si-rokotteesta. nyt kun äidit ei enää rokotetta ota, ei sitten keskenmenoja enää ilmeisesti tapahdu.

Sinä ja muut.
Miksi ette tajua, että ihmiset reagoivat eri tavalla rokotteisiin?
Joillekin tulee ns. allergisia reaktioita tai jopa keskenmenoja, yliherkkyyttä. Toisille ei taas mitään. Rajaa ei voida vetää tässäkään ja kivenkovaa väittää mikä oli tai ei rokotteen vaikutus keskenmenoihin tai taudinkuvaan.

Kepsis
Alkuperäinen kirjoittaja nih:
Alkuperäinen kirjoittaja JaJa:
Alkuperäinen kirjoittaja mmm-m:
Eikä tarvi ottaakkaan kun se ei ole enää epidemia
Niin, sen takia kun puolet suomalaisista otti.
no niinpä. nyt vouhkataan jostain narkolepiasta jonka oireita on suomessa ollut yhdellä. kuinka moni suomalainen olis kuollu sikainfluenssaan jos ei puolet suomalaisista olis nopeesti ottanu rokotetta. olis vähä toiseen tyyliin levinny se tauti.
Mutta eikös rokotteen ottanutkin kanna virusta!! Näin minulle sanottiin, kun yhtenä perusteluna rokottamattomuudelle pidin sitä että kohta se on taltutettu kun kaikki jo rokotettu.
Eli vaikka rokotteen saanu niin itse tautia voi levittää!!
http://fi.wikipedia.org/wiki/Rokote

eli elimistöön jää muistijälki jolla tunnistaa taudin, EI itse tautia...

ww
Ei ole Urpöo nimeni ;) Mutta tuosta tutkimuksesta luin ihan pari viikkoa sitten. Ei mua aihe enää kummemmin kiinnosta, kun en edes yhtään sairastumutta tunne ja vain yhden rokotetunkin. Näyttää vaan siltä, että niiden jotka rokotteen meni ottamaan, on jotenkin todisteltava sen tehoa.[/quote]

no kai sitä on puolustauduttava kun on tollasia kahjoja jotka vetää hatusta noita tutkimuksia. mistäköhän luit tutkimuksen? ja mun ei tarvitse sitä todistella koska itse en ehtinyt ottamaan rokotusta ja olin viikon sairaalassa sen takia joten tiedän kyllä itse olisko kannattanut ottaa vai ei..[/quote]

Tais olla ihan uutisten etusivulla, mä kun sivistän itseäni uutisilla päivittäin :whistle: Mulle on ihan sama ootko ottanu vai et, kun mua ei aihe silloin eikä tänäpäivänäkään saa erityisemmin kiinnostumaan. Toin vain tuon tutkimuksen esille, kun ajankuluksi ketjua luin. Ja jos et huomannut, niin oli sen joku muukin lukenut.

...
Alkuperäinen kirjoittaja mikrokitumoppi:
Tai saanut komplikaatioita rokotteesta joita täällä vähätellään... :/

Tästä aiheesta on mun mielestä turha huudella nyt puoleen tai toiseen. Tulee vaan pahaa mieltä.

Asiallinen keskustelu on sitten mielestäni paikallaan kunhan asioista saadaan enemmän faktatietoa :/
Alkuperäsestä asiasta poiketen...
Mut haukuttiin täällä kerran koska valittelin riipputissejäni. Ei sais puhua sellasta, koska joku on saattanu sairastaa rintasyövän ja hällä ei välttämättä oo rintoja ollenkaan.
Aina löytyy joku jolle on käyny huonosti. Mutta sehän ei oo meidän muiden vika.

ja
täälläpäin neuvoloissa suositeltiin raskaana olevia jotka alle 12 raskausviikolla jättää ottamatta juurikin keskenmenon riskin vuoksi. Yksi odottava äiti (alle 12 rv ) oli paniikissa kun oli käynyt työtervhuollossa ottamassa kys. rokotteen mutta kaikeksi onneksi vauva syntyi ajallaan terveenä.

Alkuperäinen kirjoittaja nii-i:
ja jos tupakka ja alkoholi keksittäisiin nyt niin ne kiellettäisiin megavaarallisina samoin aika moni muukin juttu. Entäs kaupunki-ilmassa olevia saastepienhiukkaset. Niiden on oikeasti todettu vievän ihmisiä ennen aikaiseen hautaan. Lopetetaanko hengittäminen vai.. Erilaiset lisäaineet mitä syömme päivittäin ruuan mukana. Esim natriumglutamaatti. Siitäkin kohistaan , että aiheuttaa sitä sun tätä ja sitä löytyy luontaisesti esim. äidinmaidossa. Eli entäpä jos myrkytänkin lapseni, kun imetän sitä. Lemmikkikoiran suussa elävät bakteerit ja punkit, joista on kohistu koko kesä. Voisi jatkaa loputtomiin esimerkkinä ne. On muuten aika paljon asioita, mitä et vältä päivittäisessä elämässäsi, joista muutaman vuoden päästä voidaan todeta, että oho, se aiheuttaakin sinulle varman ja hitaan kuoleman. Mutta ei! tämä yksi ja ainoa rokote tässä maailmassa on nyt sitten se, mistä ei voi tietää tulevaisuudessa, että mitä haittavaikutuksia sillä on.
Niin, riskejä on joka puolella, ja silti oli älytön kohu yhestä viruksesta.
Kuolemanpelko on turhaa, koska kuolemalta ei voi välttyä. Jos mun täytyy kuolla viikon päästä niin silloin kuolen vaikka makaisin kotona sängyssä eristettynä muusta maailmasta.

mammaliii harmaana
Meillä ei ottanu kukaan rokotetta. Itse siitä syystä kun olin raskaana aika lopuillani ja poika oli niin pieni ettei häneen laiteta tutkimattomia rokotteita. Olen kyllä ihan tyytyväinen päätökseeni..:)

Mää
. kuinka moni suomalainen olis kuollu sikainfluenssaan jos ei puolet suomalaisista olis nopeesti ottanu rokotetta. olis vähä toiseen tyyliin levinny se tauti.
Eikös se mennyt niin, että uusimmissa tutkimuksissa on todettu, ettei tauti ole levinnyt rokottamattomissakaan maissa sen enempää kuin suomessa. Toisin sanoen hukkaan meni nekin rahat!
Nimenomaan, tauti ei levinnyt rokottamattomissakaan maissa, joten rokotettujen on turha kiillottaa sädekehäänsä, ja olla siinä uskossa, että he pelastivat koko Suomen... :)

lepo
Eikös se nyt ole WHO:sta asti todettu, että tuli vähän paisuteltua asiaa. Harmi, että WHO menetti kertaheitolla uskottavuutensa ja jos joskus tulee joku oikeasti vaarallinen virus, kukaan ei usko, kun on tämä sikapossukeissi taustalla.

Hip
Alkuperäinen kirjoittaja Mää:
. kuinka moni suomalainen olis kuollu sikainfluenssaan jos ei puolet suomalaisista olis nopeesti ottanu rokotetta. olis vähä toiseen tyyliin levinny se tauti.
Eikös se mennyt niin, että uusimmissa tutkimuksissa on todettu, ettei tauti ole levinnyt rokottamattomissakaan maissa sen enempää kuin suomessa. Toisin sanoen hukkaan meni nekin rahat!
Nimenomaan, tauti ei levinnyt rokottamattomissakaan maissa, joten rokotettujen on turha kiillottaa sädekehäänsä, ja olla siinä uskossa, että he pelastivat koko Suomen... :)
Aivan, koska se rokotus ei tarkoita sitä, että et voi tartuttaa sikaflunssaa. Siihen ei vain rokotettu ehkä(!) sairastu. Rokotus ei siis tuo sulle mitään haarniskaa, joka estää kantamasta sitä virusta.

Hip
Alkuperäinen kirjoittaja lepo:
Eikös se nyt ole WHO:sta asti todettu, että tuli vähän paisuteltua asiaa. Harmi, että WHO menetti kertaheitolla uskottavuutensa ja jos joskus tulee joku oikeasti vaarallinen virus, kukaan ei usko, kun on tämä sikapossukeissi taustalla.
Näinpä. Hesarissa joku tyyppi sanoi, että lääketeollisuus kuuluu aseteollisuuden ja ihmiskaupan kanssa maailman raadollisimpiin bisneksiin. Aika rajusti kyllä sanottu...

Alkuperäinen kirjoittaja Hip:
Näinpä. Hesarissa joku tyyppi sanoi, että lääketeollisuus kuuluu aseteollisuuden ja ihmiskaupan kanssa maailman raadollisimpiin bisneksiin. Aika rajusti kyllä sanottu...
Eikös joku väläyttänyt sitäkin, että sikainfluensa olisi tekaistu virus? Miksei tällaisetkin voisi olla totta... Mene ja tiedä :(

Hip
Alkuperäinen kirjoittaja ärsypilämi:
Alkuperäinen kirjoittaja Hip:
Eikös joku väläyttänyt sitäkin, että sikainfluensa olisi tekaistu virus? Miksei tällaisetkin voisi olla totta... Mene ja tiedä :(
En tiedä tällaisesta, mutta sekin englantilainen lääketehdas (en koskaan muista kenenkään enkä minkään nimeä) oli suurissa veloissa, muistaakseni konkurssin partaalla, mutta tienasi sikaflunssarokotuksilla miljardeja.

Ja WHO:ssa on NYT tunnustettu olevan lääketehdaskytköksiä. Siis niillä, jotka päätti rokotteesta.

Yhteistyössä