ONNEKSI emme ottaneet sikainfluenssarokotetta.

• Viestiketjun aloittaja rokotusjonot
  • Ensimmäinen viesti
kanalauma, heh...
Heh, tekin siellä komppaatte että ette muka ottaneet mutta pari päivää sitten kaikki kauhisteli miiksi joku ei ollut ottanut, itse en ottanut eikä kukaan muukaan perheenjäsenistä kun tuli sairastettua se aikaisemmin jo, teille jotka sen otitte tulee aika omituinen olo kun flunssa iskee, kärsitte sen moninkerroin pahempana, käyttäisitte joskus järkeä ettekä olisi aina niin johdateltavissa.

Alkuperäinen kirjoittaja JaJa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja mmm-m:
Eikä tarvi ottaakkaan kun se ei ole enää epidemia
Niin, sen takia kun puolet suomalaisista otti.
no niinpä. nyt vouhkataan jostain narkolepiasta jonka oireita on suomessa ollut yhdellä. kuinka moni suomalainen olis kuollu sikainfluenssaan jos ei puolet suomalaisista olis nopeesti ottanu rokotetta. olis vähä toiseen tyyliin levinny se tauti.
Kumma kun Puolassa ei kupsahdellut ihmisiä yhtään enempää ku Suomessa, vaikka eivät rokottaneet ollenkaan. Keskieuroopassa muutenkin rokotettu paaaaljon vähemmän ku Suomessa, ja suomalaisia kuoli suhteessa jopa enemmän.

vieras
Kuinka moni teistä tähän ketjuun kirjottaneista, ei rokotteen ottaneista sairasti tuon taudin tai teidän lapsi? Meillä se sairastettiin, eikä ollut helppoa itkeä ja rukoilla todella sairas lapsi sylissä.. että toipuu.. Tästä eteen päin en ikinä tule miettimään otanko jotain rokotusta vai en. Aivan varmasti on pienenpi paha ottaa se..

x
Alkuperäinen kirjoittaja :(:
Alkuperäinen kirjoittaja ww:
. kuinka moni suomalainen olis kuollu sikainfluenssaan jos ei puolet suomalaisista olis nopeesti ottanu rokotetta. olis vähä toiseen tyyliin levinny se tauti.
Eikös se mennyt niin, että uusimmissa tutkimuksissa on todettu, ettei tauti ole levinnyt rokottamattomissakaan maissa sen enempää kuin suomessa. Toisin sanoen hukkaan meni nekin rahat!
Ihan oikeesti, ku katsot viro latvia venäjä maita niin siellä kuoli pikkasen paljon enemmän ihmisiä... että joo sinä ja sun uusimmat tutkimukset! Ei tarvi paljon järkeä käyttää tähänkään asiaan, urpo.

Muillakin keskenmenoja
Alkuperäinen kirjoittaja x:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja Kepsis:
Keskenmeno tuli meillä viikko rokotteen ottamisen jälkeen... oli just kolmas kuukausi alkamassa...
mäkin otin rv12 rokotteen raskaana olevan kaverin kanssa eikä mitään käynyt joten ettei vaan olis sattumaa? Keskenmenoja kuitenkin sattuu vielä noilla viikoilla jonkin verran. Tai sit tää on vaan joku provo joltain joka vastustaa rokotuksia. hohhoijaa. Ihan sama ku mä sanoisin et sain flunssan viikko rokotuksen jälkeen. Ei sil rokotteel oo mitään tekemistä sen asian kanssa.
Voiko tätä ottaa muka tosissaan!! :LOL:
Eli väitteesi perusteella ei ole mahdollista saada reaktiota rokotteesta koska sinä ja kaverisi ette saaneet? Tai kaikkien olisi pitänyt saada keskenmeno jotka saivat rokotteen, että väite olisi pitävä?
Hitto mitä putkinäköisyyttä!

Jokainen ihminen reagoi omalla tavallaan rokotteisiin.

ww
Alkuperäinen kirjoittaja plm:
Onneksi otin, ollut terve kuin pukki sen jälkeen vaikka lähipiiri sairasteli.
Onneksi en ottanu.. En sairastunut silloin, enkä ole sairastanut sen jälkeenkään. Eiköhän tuo sunkin terveys sen jälkeen ole ihan ollut omasta immuniteetista kiinni??

ww
. kuinka moni suomalainen olis kuollu sikainfluenssaan jos ei puolet suomalaisista olis nopeesti ottanu rokotetta. olis vähä toiseen tyyliin levinny se tauti.
Eikös se mennyt niin, että uusimmissa tutkimuksissa on todettu, ettei tauti ole levinnyt rokottamattomissakaan maissa sen enempää kuin suomessa. Toisin sanoen hukkaan meni nekin rahat!
Ihan oikeesti, ku katsot viro latvia venäjä maita niin siellä kuoli pikkasen paljon enemmän ihmisiä... että joo sinä ja sun uusimmat tutkimukset! Ei tarvi paljon järkeä käyttää tähänkään asiaan, urpo.
Ei ole Urpöo nimeni ;) Mutta tuosta tutkimuksesta luin ihan pari viikkoa sitten. Ei mua aihe enää kummemmin kiinnosta, kun en edes yhtään sairastumutta tunne ja vain yhden rokotetunkin. Näyttää vaan siltä, että niiden jotka rokotteen meni ottamaan, on jotenkin todisteltava sen tehoa.

x
Kuinka moni teistä tähän ketjuun kirjottaneista, ei rokotteen ottaneista sairasti tuon taudin tai teidän lapsi? Meillä se sairastettiin, eikä ollut helppoa itkeä ja rukoilla todella sairas lapsi sylissä.. että toipuu.. Tästä eteen päin en ikinä tule miettimään otanko jotain rokotusta vai en. Aivan varmasti on pienenpi paha ottaa se..
en ottanut rokotusta ja sain taudin ja silloin kun sairaalassa olin niin rukoilin että olisin ottanut rokotuksen. kiitin myös onneani että ei ole lapsia joihin olisin sen tartuttanut. jos lapseni olisi sen saanut siksi etten ole rokottanut niin en olisi antanut ikinä itselleni anteeksi.

Mä otin sen lapselleni ja oon tyytyväinen päätökseen. Saatiin se juuri ennen epidemian huippua. Itse sairastin sen taudin hetki sen jälkeen kun lapsi rokotteen sai, ja hän säästyi tältä sen ansiosta.
En ole unohtanut kun iltapäivälehdet uutisoivat täysin terveen ekaluokkalaisen kuolemasta siihen tautiin. Itsellä samanikäinen lapsi, ja en olisi halunnut kokea niiden vanhempien kohtaloa, menettää lapsensa.
Mitäs sitten kun tulee taas tappava tauti, ja suomi ei otakaan rokotteita, ainakaan ajoissa. Miten pystytte elämään oman lapsen kuoleman kanssa?
Parempi varautua pahimpaan, koskaan ei tiedä koska on liian myöhäistä.
Tautiin kuitenkin menehtyi myös niitä täysin terveitä lapsia ja aikuisia.

Hip
Nyt sun lapsella on kuitenkin vastustuskyky sikaflunssalle sekä samantyyppiselle flunssalle. Asia, josta kannattaa olla onnellinen. :)

Todennäköisesti sairastin sen, koska oli todella omituinen flunssa ja sikataudin oireet. Ei silti mitään vakavaa tai kamalaa ollut, nauratti vain ihmisten hysteria.

ggg
Elinolot siitä teki tappavan, kuolihan sitä Suomessakin vaikka kuinka monta siihen tautiin vaikka sai rokotteen vitun urpo! !

pöh
voi sniif. Toiset sairastaa tavallista kausi-influenssaakin voimakkaammin kuin toiset. Ja siihenkin kuollaan. Jokainen sairastunut on yksilö.
Ei pelota. Eikä pelota lapsenkaan puolesta. Ollaan pahempaakin sairastettu. Kuten poika vauvana aivoinfarktin, ohutsuolenpuhkeamisen, vatsakalvontulehduksen, sepsiksen, munuaistenvajaatoiminnan... jatkanko listaa.
nöfnöf on pisara valtameressä sairauksien joukossa.

En ottais enää
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja Kepsis:
Keskenmeno tuli meillä viikko rokotteen ottamisen jälkeen... oli just kolmas kuukausi alkamassa...
mäkin otin rv12 rokotteen raskaana olevan kaverin kanssa eikä mitään käynyt joten ettei vaan olis sattumaa? Keskenmenoja kuitenkin sattuu vielä noilla viikoilla jonkin verran. Tai sit tää on vaan joku provo joltain joka vastustaa rokotuksia. hohhoijaa. Ihan sama ku mä sanoisin et sain flunssan viikko rokotuksen jälkeen. Ei sil rokotteel oo mitään tekemistä sen asian kanssa.
Itse otin kun olin raskaana, keskenmeno tuli ja viikkoja oli jo yli tuon riskirajan eli rv 12. Syy-yhteydestä rokotteella keskenmenoon ei tietenkään voi olla varma, mutta en kokemani perusteella todellakaan sitä enää ottaisi....

x
[/quote]

Ei ole Urpöo nimeni ;) Mutta tuosta tutkimuksesta luin ihan pari viikkoa sitten. Ei mua aihe enää kummemmin kiinnosta, kun en edes yhtään sairastumutta tunne ja vain yhden rokotetunkin. Näyttää vaan siltä, että niiden jotka rokotteen meni ottamaan, on jotenkin todisteltava sen tehoa.[/quote]

no kai sitä on puolustauduttava kun on tollasia kahjoja jotka vetää hatusta noita tutkimuksia. mistäköhän luit tutkimuksen? ja mun ei tarvitse sitä todistella koska itse en ehtinyt ottamaan rokotusta ja olin viikon sairaalassa sen takia joten tiedän kyllä itse olisko kannattanut ottaa vai ei..

vieras
en ottanut rokotusta ja sain taudin ja silloin kun sairaalassa olin niin rukoilin että olisin ottanut rokotuksen. kiitin myös onneani että ei ole lapsia joihin olisin sen tartuttanut. jos lapseni olisi sen saanut siksi etten ole rokottanut niin en olisi antanut ikinä itselleni anteeksi.
Me emme myöskään ehtineet rokotusta saamaan, vaan sairastimme sen ennen sitä mahdollisuutta. Ja näin ajattelen myös jatkossa, vaikka vähän skeptinen olen rotuksien suhteen ollut, että en ikinä antaisi itselleni anteeksi, jos jatkossa lapseni johonkin tautiin sairastuu tai menehtyy, sen vuoksi että olen jättänyt rokotuksen antamatta..

omg mitä juntteja
Ooh, onpa upeaa, että ap ja kumppanit ovat osanneet olla niin omaperäisiä toisinajattelijoita, että eivät ottaneet rokotetta. Kyllä on syytäkin kerskailla!

Alkuperäinen kirjoittaja chocoladedream:
Mä otin sen lapselleni ja oon tyytyväinen päätökseen. Saatiin se juuri ennen epidemian huippua. Itse sairastin sen taudin hetki sen jälkeen kun lapsi rokotteen sai, ja hän säästyi tältä sen ansiosta.
En ole unohtanut kun iltapäivälehdet uutisoivat täysin terveen ekaluokkalaisen kuolemasta siihen tautiin. Itsellä samanikäinen lapsi, ja en olisi halunnut kokea niiden vanhempien kohtaloa, menettää lapsensa.
Mitäs sitten kun tulee taas tappava tauti, ja suomi ei otakaan rokotteita, ainakaan ajoissa. Miten pystytte elämään oman lapsen kuoleman kanssa?
Parempi varautua pahimpaan, koskaan ei tiedä koska on liian myöhäistä.
Tautiin kuitenkin menehtyi myös niitä täysin terveitä lapsia ja aikuisia.
Minkä ikäinen lapsesi oli kun sai tavallisen influenssarokotteen?

Kepsis
Jänskää että kun vain sanoo jotain mitä on itselle tapahtunut ilman että taivastelee tai riehuu, niin aika moni alkaa raivoomaan sulle valinnastasi... oisko lääkkeiden oton aika? jotain rauhoittavaa ehkäpä...

siru
ootteko ikinä miettineet että kun kirjoitatte tälläistä tänne niin täällä voi olla lukemassa äiti joka on menettänyt lapsensa tai jonkun muun just kyseisen taudin takia.

nih
no niinpä. nyt vouhkataan jostain narkolepiasta jonka oireita on suomessa ollut yhdellä. kuinka moni suomalainen olis kuollu sikainfluenssaan jos ei puolet suomalaisista olis nopeesti ottanu rokotetta. olis vähä toiseen tyyliin levinny se tauti.
Mutta eikös rokotteen ottanutkin kanna virusta!! Näin minulle sanottiin, kun yhtenä perusteluna rokottamattomuudelle pidin sitä että kohta se on taltutettu kun kaikki jo rokotettu.
Eli vaikka rokotteen saanu niin itse tautia voi levittää!!

Yhteistyössä