Onnea lesbopareille adoptio-oikeudesta..mutta...

Yllä mainittu on hieno ja ehdottoman tärkeä juttu.

Mutta kertokaapa minulle miksi minusta tuntuu niiiin väärältä että miesparilla olisi lapsia? Sen ymmärrän jos mies on yks kaks kesken heteroavioliiton tajunnut olevansakin homo, ja sitten siitä avioliitosta syntyneet lapset vierailee homoperheessä. Mutta minusta se vaan on jotenkin niiiiiiiin väärin että miesparien pitäisi saada omia lapsia :x (Tiedän siis että tuo adoptio-oikeus juttu ei varsinaisesti liity tähän)

Nyt toivoisin teiltä pohdintaa suuntaan ja toiseen.
 
Mikä tekee naisista parempia vanhempia kuin miehistä?! Jokainen, joka jaksaa käydä adoptioprosessin läpi, haluaa varmasti aidosti ja oikeasti tulla vanhemmaksi.. eikö sellainen vanhempi ole sata kertaa parempi kuin joku elämäänsä kyllästynyt alkkis-yh-äiti joka on tullut vahingossa raskaaksi ja huomannut sen liian myöhään tehdäkseen abortin.. :xmas: ehkä vähän provosoivaa.. mutta siis mä uskon, että adoption kautta vanhemmaksi tulevat ovat hyviä vanhempia seksuaalisesta suuntautumisestaan huolimatta..
 
Ai se perheen sisäinen adoptio on nyt lakiin hyväksytty =)
Tosi hienoa! Laspille saadaan enemän turvaa lain voimalla elmän yllättäviin ja surullisiin tilanteisiin ja muutenkin homoparien arki elämä helpottuu =)

Musta on jotenkin hassua että olisi jollainlailla hyväksyttävämpää että kahdella naisella on lapsi kun että kahdella miehellä olisi. Samanlaisia rakastavia ja tuntevia ihmisiä ne miehetkin on mitä naiset.
 
Murkun äiti
Yksi mun murrosikäisen pojan parhaista ystävistä on kahden miehen perheessä asuva ja ihan on normaalin oloinen. Äitinsä asuu toisella paikkakunnalla ja tapaa häntä kai joskus viikonloppuisin.
 
Ehkä ne homoparit, joihin olen tutustunut, on vain sattunut olemaan niitä räikeitä "irstailijoita". Niille en ikinä voisi kuvitella lasta. Pitäisi varmaan yrittää tutustua vähän "normaalimpeihin" homoihin.

Ennakkoasenne ei kyllä ihan taida olla kohillaan, mutta ainakin pohdin sitä asiallisesti, ja olen valmis muuttamaan kantaani :)
 
Ehkä siinä on se pieni äiti-luonto joka kertoo, että lapsella on luonnollista olla sekä isä ja äiti kasvattajina. Se on ihan ok mun mielestä jos homoparilla on lapsia. Mutta ehdottomasti lapsilla pitäisi olla myös vahva äitihahmo tai naisen roolimalli elämässä. Erittäin vahvasti! Sama koskee naispareja: lapsen tulisi saada myös miehinen kasvattaja elämään (enkä nyt tarkoita että toisen pitäs olla rekkis... heh)
 

Yhteistyössä