Onks pakko syödä kinkkua, jos ei taho?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Onko täällä muita, jotka ei niin kauheasti välitä kinkusta ja muista ruuista, jotka kuuluu väkisinkin jouluun? Oletteko muuttaneet joulun ruokalistaa vai laitetaanko pöytään samat loorat ja kinkut, mitä äitikin laittoi, vaikka ne sitten jäisikin syömättä?

Itse en ole koskaan pitänyt kinkusta, rosollista enkä lanttulaatikosta. Nyt on kivaa, kun ollaan tämä joulu kotona. Saadaan syödä, mitä mieli tekee. :) Ei silti, kyllä äidin joulupöydästä löytyy ne parhaat herkut, vaikka sekaan sopii inhokkejakin.

Mä olen kasvissyöjä, joten meillä jolumenu on aika erilainen. En ole koskaan tykännyt kinkusta ja meidän perheessä itse asiassa kävi niin, että jossain vaiheessa sen huomattiin olevan sellanen "pakollinen ruoka" josta oikeen kukaan ei niin välitä :laugh:
Nyttemmin mun äiti on jo varmaan viimiset 10vuotta tehny poron lihasta jotain ja kinkku on unohdettu. Myöskään rosolli ei kuulu menuun.

No mulle kinkku ei ole mikään pakollinen juttu, sen sijasta käy ihan yhtä hyvin kalkkunakin. Tai paahtopaisti. Kunhan on jotain lihaa.
Muut perinteiset jouluruoat pitää kyllä olla pöydässä.

Yhteistyössä