Onkos jo syyskuussa mahdollisesti syntyviä paikalla?

No kun nyt on kuitenkin vasta dpo 13/14 ja viikkoja 4+1, niin pakkohan se on vielä katsoa miten viivat kehittyy tämän viikon aikana! Pelottaa niin että tää on joku kemiallinen tai menee heti kesken (no, eipä siihen paljoa testailut auta mutta jotain mielenrauhaa siitä saan jos näen vahvistuvan viivan parin päivän välein...). Parikymppiä maksoin mielelläni vaikka onhan se hullua, kun selvä plussa on jo tullut ;)

huomentaa! :wave:

Täällä tänään jo paremmat fiilikset. Vuotoa ei ole tullut sen yhden päivän jälkeen. Ja vatsan isompi jomotuskin poissa. Ällötystä pientä ilmassa.

Mä kanssa vielä testailen ja varmistelen oman mielen rauhan vuoksi. Vaikkei se tosiaan mitään kerro. :D Meinaan vielä sen digin tehdä ainakin.

Neuvolan varauksesta: Ajattelin varailla vasta tammikuun alussa joskus sitä ensimmäistä neuvolakäyntiä ja yritän päästä ultraan ennen sitä. Viimeksi kävi tosiaan niin huonosti kun ehdin jo ensimmäisessä neuvolassa käydä ja samana iltana paljastui yksityisellä ultrassa tuulimunaksi. Ei kiva!

vitamiineista: Mä syön multivitaa ja erikseen vielä foolihappoa + d3 vitamiinia. Yritän muistaa säännöllisesti ottaa. Välillä kyllä meinaa unohtua.

Varovainen hei vaan kaikille!
Eilen ja tänään tastailtu.. Apteekin omalla hailukoita ja digi tuhlauksella selvää tekstiä...
Ylimpänä eilinen ja alla tämän aamuiset.

Kuukautisista laskettuna LA 3.9. , mut tiedä häntä. Selviää kai aikanaan. Kolmas lapsi kehittymässä. Kuopus eskarissa, ni kyl täs tuntee ittensä taas aloittelijaks. Ei enää muista mitä milloinki tapahtuu.

Munki tekis mieli viel testailla koko ajan, ne viivat on toistaseks ainoo todiste siitä, että mun sisällä se pieni elämä kasvaa. No, mahaa jomottelee ajoittain, mutta ei merkittävästi. Eilen tuli sellainen ylitäys olo kun söin leivän ja kaakaota, ja päivällä pikku karkkiaskista sellainen olo, kuin olis syönyt monta pussillista. :D Mulla on viel yks digi, jonka ajattelin tuhlailla joskus viikon päästä. Eilinen digi sanoi 2-3 viikkoa.

Nyt on sitten kuukautisetkin ihan virallisesti myöhässä, dpo 16. Menkat on aina alkaneet ihan viimeistään dpo 15 aikana. Ihanaa tytöt, ollaan raskaana! :heart: Pienestä pelosta huolimatta mulla on suht tyyni ja rauhallinen olo. En kanna edes kuukautissiteitä mukana. Pikkuhousunsuojia tosin pitäis alkaa käyttää, tuota muuta kosteutta kun riittää.. :D On vaan ilmavampi ja puhtaampi olo ilman hiostavaa rättiä. Ehkä otankin vain vaihtopikkarit... :$

Esikoista odotan ja heti plussasta tuli poikaolo. :) Synnäriä en vielä ole osannut valita... Riippuu vähän siitäkin, saadaanko oma asunto ja millä aikataululla. Jorvissa mä kävin lapsettomuustutkimuksissa, jos muutetaan lähemmäs täältä Peijaksen nurkilta, niin sit ehkä Jorvi. Oliski kiva olla Punkun kanssa samaan aikaan! :D

Viimeksi muokattu:
Meniköhän päivitykset oikein?? :D

Tehdäänkö niin, että heittäkää vaikka joku villi arvaus lasketusta ajasta ketkä haluaa, niin lihavoin sitten varmistuneiden laskettujen aikojen nimimerkit vielä listaan korjauksien kanssa, kunhan ekat neuvolat/ultrat on käyty?

Jos siis joudun vielä tammikuun listan tekemään....???? :D

testaamisesta: Mua ainakin rauhoittaa ja saan kai siitä jotain kiksejä kun näen viivan vahvistumisen :D Onhan sitä odotettukin hetki... :whistle: Voi kai sitä turhempaakin rahansa Noh, musta tulikin kuumeiluaikana testiaddikti, niin miksi tilanne olisi nyt toinen.

Ei vaan, kyllä mä toissailtaisten testien jälkeen ajattelin, että kyllä tämä selvä homma alkaa olee ja niin kuin joku sanoi, menee kesken jos on mennäkseen. Testit eivät siihen auta puoleen eikä toiseen.

Iltaisin ei väsytä juurikaan ja aamulla en meinaa päästä sängystä ylös ollenkaan. Voipi johtua siitä, että kuopus on muutaman yön nukkunut huonosti, olen parhaillaan tunnin välein käynyt taputtelemassa/peittelemässä itkevää lasta. Varmaan poskihampaita pukkaa hänelle...

Huomenta ja onnittelut kaikille plussanneille!!

Mä soittelin eilen neuvolaan ja sain ajan helmikuun alkuun. Tuntui tosi hyvältä kun neuvolantäti sanoi lopuksi: nyt sitten muistat pitää itsestäsi hyvää huolta!! Kyllähän elämäntaparemontti alkoi jo silloin kun alkoi toivoa raskautta. Tajusin kuitenkin, että ulkoilen liian vähän. Täytyy nyt siis päivittäin käydä ulkoilemassa, jotta pieni saa happea =) Varasin myös ajan varhaisultraan.

Väsymystä on kyllä aikalailla. Taidan palata joululomalta väsyneempänä töihin kun lomalle lähtiessä. Mutta hyvä niin. Voimahalaus:hug: kaikille!

Huomenta siskot! :)

Mä tässä sitten laiskana laitan nyt molempiin ketjuihin joissa notkun saman viestin alun....

Mä sitten nukuin tänään pommiin. Olin pyhästi päättänyt mennä kouluun vaikka minkälainen olo olisi ja täällähän mä heräsin vasta.... Olisin ehkä puolen päivän aikaan siellä jos silloinkaan joten antaa olla!

Mulla on hitonmoiset uniongelmat: Päivällä väsyttää niin maan perhanasti ja illalla, mutta sitten kun menen ihan nukkumaan niin EI, se per**leen uni ei tule sitten millään ja viimeistään siinä se kaikkoaa, kun TAAS iskee NÄLKÄ ja jano! En mä öisin syö kuin hedelmiä, mutta kuitenkin. Mandariineja tuntuu kuluvan aina vaan enemmän ja nyt mä kaipaan niin hapanata että... kirpeän hapanta ja sen tyydyttää sitruuna ja greippi ainoastaan! Makea ei mene, mutta suolainen maistuu ja hedelmät eniten!

Eilen ostin uudet kengät itselleni. Nyt ei varpaat jäädy ja tuntuu turvallisemmalta kävellä, kun on ihan oman kokoiset kengät eikä likkojen vanhat 2 numeroa liian suuret :D Onni ja ilo se tämäkin! Kiertelin kirppareita ja voi mikä määrä vaipattimia on liikkeellä...... ja mä LUPASIN miehelle etten vielä yhtään osta :( No pidin sanani enkä ostanu pieniä vaatteittakaan... Go Miuski Go!!!!! Ja tälle saa siis tullettaa, koska olen ihan himoshoppaaja mitä tulee minijuttuihin ;)

Vitamiineista.... No mä en tällä hetkellä syö kuin tota B6-vitskua ja säännöllisen epäsäännöllisesti foolihappoa & lasten multitabsia kun niitä piisaa :D mutta siis JOO: ajattelin mennä ostamaan ihan "lailliset" vitskut tässä ja viime raskaudessa söin ihan sitä raskaana olevien multitabsia. Hedelmistähän saa sitten c-vitskua ja foolihappoa niin en sitä siksi niin paljon ole nappina ottanut. Ai niin ja koetan välillä muistaa ottaa d-vitskunkin.

Miten muuten, onko täällä muita laktoosivammaisia joita huolettaa kalsiumin sun muun saanti? Mä olen ottanut aina kuuriluontoisesti Kalsium Sandoz- merkkistä poretabua, mutta sen nimi ja vahvuus oli muuttunut viimeksi joten olen nyt popsinut sellaisia oksettavan tuntuisia sitruunan makuisia tabuja. Pitää kysellä apteekista, että voisiko sitä poretta ottaa...onko se liian vahvaa...voiko olla siis liian vahvaa???? Vinkkejä otetaan muutenkin vastaan täällä, koska mulla ei ole maitotuotteita pahemmin ruokavaliossa...

Ja nyt unohdin sitten mitä kaikkea piti naputella..... joo.... hienoa...

Ai niin, se mun piti kysyä, että onko täällä ysvillä kirjoittelevia?

Nyt siirryn touhuamaan taustalle, päätin, että käännän tämän päivän voitoksi eli siivoan...

-Miuski & "Örkki-Ötökkä"

Hei vaan kaikille!

Otattekos mut mukaan?

Toissapäivänä tein testin ja plussahan siihen tuli. Tänään aamulla tein digitestin johon tuli "Raskaana 2-3 viikkoa", hieman enemmän kuin ajattelin :)

Meillä taustalla on 3,5 vuoden lapsettomuus. Hoitoja ei ole aloitettu, mutta mitään hormonaalista tai rakenteellista vikaa/vikaa siittiöissä ei ole todettu.
Tasan vuosi sitten olin myös raskaana (kaksoset) mutta varhaisultrassa ennen joulua todettiin että eivät vastaa viikkoja ja se varmistettiin sitten joulun jälkeen. Vuodot aloivat sitten 1.1.2010 ja 4.1. jouduin vielä lääkkeelliseen tyhjennykseen.

Nyt siis epävarmoin fiiliksin ollaan kohdattu tää raskaus. Kierto on heitelly km:n jälkeen, luulen että 34 päivää ois aika lähellä. Tuon mukaan laskettuna nyt olisi siis 4+3 päivää, digitestin mukaan 4-5 viikkoa, la 3.9 joka on myös miehen syntymäpäivä :)

Viimeksi mulle luvattiin sairaalasta alkuraskauden ultra, joten pitää varmasti sinne soitella ja varata se tammikuun puoliväliin.

Oireita ei oo minkäänlaisia. Toissayönä aamuyöstä alavatsassa jonkin verran jomotteli, mutta sen jälkeen ei mitään. Ei väsytä, ei oo lämmöt koholla, ei yökotä eikä rinnatkaan oo kipeet... Yhtä piinaa siis tämä miettiminen...

Onnea kuitenkin kaikille meille odotukseen!

Tervetuloa kaikki uudet möhömahat..=) mulla teki niin tiukkaa vetää farkut jalkaan et nykäsin sit vanhat mammafarkut..ah mikä mukavuus. Omat farkut jo ennen raskauttakin jo vähän puristi(mitä lie pesussa kutistunu tms..:whistle:) ni nyt ku turvotus siihen lisäks ni oli niin epämukavat et ei vaan voinu niitä laittaa. Nyt jotenki dorka olo ku eihän tää mun kumpuni nyt mikään vauva masu viel todellakaan ole vaikka siltä tuntuu ja näyttääkin,tänään oli heti aamusta pömpötys vaik tuntuu et syöminenkin jäänyt vähemmällä kun mikään ei oikein maistuis....sitä alkaa tulla vissiin vanhaks kun nykyään tulee mukavuus ennen kaikkea kun joskus se oli tyyli ennen kaikkea...
Eilen iski töissä ihan hillitön väsymys,meinasin asiakaskäynnillä nukahtaa siihen paikkaan,toivotaan ettei ihan kaamee väsymys tule. Jano on kokoajan ja pissattaa sit sen mukaan...
Lunea se oiski kiva jos samaan aikaan oltas jorvissa synnyttämässä...
Mä ostin vasta ekan haamun jälkeen ladyvita mama vitamiineja,oon kyl muita vitskuja käyttäny aina muutenki mut ton ostin sit lisäks(ihan turhan kallis kyllä)

Punkku ja 4+2

minttumi, joo just ton takia mäkin haluan ensin ultraan ja sit neuvolaan :) Kivasti sainkin molemmat samalle päivälle. Eipähän tarvi turhaan mennä sitten neuvolaan.

koiksa-79, tervetuloa! Ihan selvät viivat molemmissa ja digi kertookin jo kaiken :D

Noopu, onnea plussasta ja tervetuloa! :)

(.) Huono olo heti aamusta ja pitihän sitä pönttöäkin kumartaa. Kauhea väsymys on kyllä! Joku 2 tuntia on pirteä, mutta sitten vois jo mennä taas nukkumaan. Jotenkin niin erilainen olo tästä raskaudesta, kuin kahdesta aiemmasta (molemmissa km). Joko tämä on vielä "pahempaa" tai sitten parempaa :)

Kiitos vaan!
Tämä taitaa olla se pino mihin päivittäin tupsahtelee uusia tulokkaita.. IHANA ASIA SE! <3

Meillä ei minun ja mieheni lisäksi asiata tiedä kuin naapurin pariskunta.
Lapsillekkin ajattelin kertoa joko ottamalla mukaan ultraan tai sit neuvolaan kuuntelemaan sydänääniä jos ja kun sinne asti selviämme. Luottavaisin mielin mennään eteenpäin, aina on tähän asti mennyt kaikki niinkuin pitääkin. Pikkasen kuitenkin jännitys nipistelee parin ekan kuukauden aikana. Helmikuulle kun päästään ni sit uskaltaa jo hengittää. Suunnitelma on et muille ei kerrota, saavat itse huomata. Ainut on silloin jos joku tuttu kertoo olevansa raskaana ni sit vaan porina kaverin takia kerron. Mies ihmetteli, ku oli malttanu olla kertomatta äidilleni. Olemme tosi paljon tekemisissä ja vauvakuumeesta olen kertonut. Aion kuitenki olla kertomatta myös hänelle. Jos vain suinkin maltan. :D.

Kyllä elämä jännää ja ihanaa! <3

Vitamiinina syön Multitabs raskautta. Otan yhden tai kaks tbl aamuisin. Olen niitä syönyt siitä lähtien kun päätimme, että alamme toista yrittämään. Esikoisestakin söin niitä niin kauan kun imetin.

Kerrottu ollaan ainoastaan isälleni, tulevalle kummitädille, yhdelle ystävlle ja töissä tietää kolme. Muille ekrrtotaan vasta kun saadaan varmuutta eli varmaan tammikuun lopussa.

Täälläkin on "laktoosivammainen" , vaikka mua ei kyllä huoleta kalsiumin saanti koska pystyn käyttämään Hyla tuotteita ja käytän niitä paljon. Maitoa menee runsaasti ja jugurtteja ja juustoa. esikoista odottaessa jo neuvolassa sanottiin, että maidon juontia pitäisi vähentää.

Mitenkäs se meni, että raskaus tyhmentää..... Mitä tuolla ysvillä kirjoittamista tarkoitetaan? Voisiko joku suomentaa? Kiitos.

Täällä on ihan kauhee vilu koko ajan ja kun lämpöä mittaan niin 37.2 näyttää. En tiedä mitä päälleen laittais kun aina paleltaa. En muista esikoista odottaessa tällasta olleen, siis ihan jatkuvaa paleltelua.

Väsymys on melkoinen, voisin ihan jatkuvatsi nukkua. Vielä tietysti väsymystä lisää se, että esikoinen herää muutaman kerran yössä syömään ja töissä on käytävä. Onneks viikonloppuisin saa ottaa päiväunia.
En muista oliko muuta kommentoitavaa kun luen töiden ohessa teidän tekstejä ja työaikana nyt kirjoitinkin.

Tervetuloa uusille!

Siis voi elämä, mä oon tehnyt tänään KOLME testiä! :ashamed: Heräsin yöllä hirveään levottomuuteen ja huoleen, ja pakko oli tehdä testi heti aamulla. No, onnistuin jotenkin sössimään sen, ilmeisesti pidin liuskaa liian vähän aikaa pissassa, koska punainen väri ei levinnyt testialueelle kunnolla ja tuloksena oli haaleat haamut sekä kontrolli- että testiviivan paikalla. Töihin päästyä oli sitten pakko tehdä uusi testi aamupäivällä - ja sama homma. Ilmeisesti mä lasken hermostuksissani kolme sekuntia liian nopeasti tai sitten liuskaa pitää upottaa vähän kauemmin. Pissasin vielä vähän suoraan siihen testin kärkeen ja jo alkoi viivat näkyä. No iltapäivällä oli ihan pakko tehdä sitten vielä yksi testi, kun alkoi mietityttämään tuo aamupäiväinen. Nyt maltoin dipata vähän kauemmin, ja jo tuli ihan selkeät viivat sekä kontrollin että testiviivan paikalle - testiviiva enää vain hieman kontrollia haaleampi. Huh huh! Joo nyt mä rauhotun. Kuten todettua, ei mikään testaaminen maailmassa saa pikkutyyppiä tuolla pysymään, pysyy jos on pysyäkseen.

Heipparalllaa kaikille

Mä hyppään kans tänne pinoon. Plussasin eilen digillä ja sunnuntaina sain ihan värillisen viivan mutta eihän sitä voinu vielä uskoa. Ihan tosi kivaa et tää ketju alkaa elää, mä jo eilen kerkesin vähän toivoa *Syyskuun oiskose vaikka sydämmiä* ketjua! :) Mä voisin vaikka perustaa tuon ketjun jos ketään muuta innokasta ei oo paikalla sitä tekemään??? Huldasharks??? mites sun mieli nyt on?

InnoM: mitä mä naureskelin sulle et tuun perästä, täällä sitä nyt ollaan vaikka vitsillä sen heitin ;)

Tervetuloa uusille!

Mä ostin eilen niitä multitabs raskaus vitamiineja ja jäi mulle käteen sen uudi digi testi jonka kädet täristen tänään dippasin. Nyt on mielenrauha. Näyttää niinkuin pitääkin.

http://i1118.photobucket.com/albums/k617/Elia29/joula009.jpg

Ens viikolla varmaan soittelen neuvolaan. En vielä taida tällä viikolla ehtiä kun siellä on soitto ajat ja olen töissä tietenkin juuri silloin. Mitä te muuten teette työksenne. Mä olen sairaanhoitaja ja työskentelen vanhusten kanssa. Oli melko rankkaa tänään kun väsyttää niiiin pirusti ja vattaa turvottaa, kokoa isompien housujen nappi piti aukoa. Mä muistelinkin, että aikaisemmissakin tää alkuturvotus on ollu ihan karseaa. Onneksi se yleensä muutamassa viikossa tasoittuu.

Me ei olla vielä kerrottu odotuksesta kenellekkään. Ekasta kertoiltiin suurimmalle osalle vasta np-ultran jälkeen. Yksi pariskunta on tiennyt ennen ultraa kummastakin lapsukaisesta. EN ymmärrä miten mä kestän olla taas kertomatta kellekkään. Kyllähän mun pitää nyt jollekkin saada kertoa :whistle:...en vain tiedä kenelle. Äiteelle ei voi kertoa, sen jälkeen se ei ole enää salaisuus. :LOL:

Leo 4+6 (4+3)

Viimeksi muokattu:
Leo81, hyvältä näyttää niinku kuuluuki ;) Tein digin viikko sitten. Näyttäisköhän se nyt sit enemmän vai samaa, vai kuinka pitkä väli noiden tekemisessä pitäis olla, että näyttää enemmän? Tuli siis 1-2. Ja kysyn vaan. En ole tekemässä :D Keskenmenoa tms ei voi testien tekemisillä estää.

Kauheesti tekis mieli kertoa jo äitille, koska sen kans on niin ihanaa ja helppoa jutella kaikesta. Hyvin läheisiä ollaan ja ihmettelenkin, ettei se oo vielä kysynyt mitään. En vaan halua turhaan liian ajoissa kertoa ja sit se innostuis liikaa ja jos siltä sitten "lipsahtaa" eteenpäin, niin ei kiva :D Varhaisultran, eli 2vk päästä kerron sitten ne hyvät tai huonot uutiset :)

Viimeksi muokattu:
Leo81: Me mennään samoissa päivissä, nuo sinun suluissa olevat :) Ja täällä kans terveydenhuoltoalalla työskentelevä :wave:

Mulla tuli kans aamulla digiin 2-3 viikkoa. Mietin myös että jos testin uusisi ens viikolla, niin näkis ainakin erittyykö hormoonia lisää. Joka toinen päivä istukkahormonin määrän pitäs tuplaantua, mutta en osaa sanoa miten tuo testi määrittä viikkojen rajat.
Onko muuten kellään muulla vilkkunu testissä muut viikot ennen lopullista tulosta?
Mulla testi vilautti muutamaan kertaan tosi nopeesti "3+" merkkiä, mutta lopullinen tulos oli kuitenkin 2-3 :confused:

Osaisko kukaan vinkata hyvää ja edullista varhaisultra-paikkaa pääkaupunkiseudulta? Käytiin viimeks Femadassa... Ne ei sit kuitenkaan suostuneet ottamaan sairaalaan varhaisultraan kun tää raskaus on kuulemma ihan normaali. Petturit :mad:

noopu: Mä kävin myös Femedassa viimeksi. Luultavasti nytkin sitten sinne.

innoM: Mulla kanssa äitille tekis mieli kertoa ja tässä varmaan jossain vaiheessa myös kerronkin.

Ekassa raskaudessa kerrottiin ensimmäisille vasta sen np-ultran jälkeen. Tuulimunassa ehdin äitille kertomaan lähes heti plussattua. Onneksi ei muille ehtinyt kertoa. Äiti osasi onneks hyvin ottaa ja tukea tilanteessa. Muille ajattelin että kerrotaan ystävänpäivänä. :heart: Silloin olisi viikkoja 11+.

minttumi + viuhti 4+4

Yhteistyössä