Onkos jo syyskuussa mahdollisesti syntyviä paikalla?

Täällä kanssa on varhaisultra varattuna tammikuun lopulle. Olis niin kiva kun sen olis saanut jo aikaisemmin mutta haluan kuitenkin varmuuden sitten näkyvyydestä.

Täällä on alkanut tekeen kipeää kun nosta esikoista lattialta. Aina välillä tuntuu muutenkin kun nousee niin vihlaisuja nivusissa. Ja sellasta ihmeellistä viiltelyä, ihan kun joku repis lonkkaluita erikseen. Sellasta oli esikoisen aikaankin mutta ei näin aikasin.

minttumi, nyt otat ihan rennosti ja lepäilet!! Niukka vuoto on varmasti aivan harmitonta. Muista että et voi vaikuttaa asiaan nyt mitenkään muuten, kuin ottamalla iisisti :hug:

Varhaisultrasta, että menin sinne viimeksi rv 9, mutta se heittikin rv 7. Nyt laskin, että hyvät mahdollisuudet olis saada syke näkyviin vk 2. Haluaisin vaan käydä ennen neuvolaa varhaisultrassa, koska en turhaan halua taas niitä lippuja lappuja ja lätinöitä kuunnella, mutta neuvola on 10.1, eli just viikolla 2, eli en sinne ehdi ennen neuvolaa.

Tällä hetkellä vuodot on siellä hiidessä :) Kipeän oloinen on kohtu, sellainen tosi täysi on alavatsa ja kohdun tuntee selkeästi, kasvukipuilee. Ihan tappoväsy on iskeny, oon ottanu tirsoja koko päivän ja väsyttää vaan....hetki kerrallaan, kyllä voi olla jännitystä pelkästään siinä, kun vessassa käy ja katsoo mitä pyyhkiessä näkyy.

:attn:Laitatteko mulle päivitykset jotenkin, että erotan ne? Siis vaikka lihavoituna, eri viestiin tms. Jos jotain jää huomaamatta, niin laittakaa vaan uudestaan viestiä ja jotenkin, että huomaan ne. Saa toisaan sanoa, jos on joku tieto jäänyt laittamatta. :) :attn:

Varhaisultrasta
: Täytyy kysyä neuvolasta, että olisiko mitenkään mahdollista päästä raskauden keston määritykseen, kun kierto on niin pitkä... :p Kuopuksesta meinaan otti pattiin, kun la oli ensin 28.6 ja seuraavaksi pompsahti 21.7 ja siitä sitten 12.7. Oli aikas hermoja raastavaa, kun en tiennyt koska ä-loma alkaa.

Joulusyömisistä: Söin ihan graavilohtakin, koska meillä pitäisi alkion kanssa olla yhteinen verenkierto vasta 20 päivää kiinnittymisestä (???) ja sen verran katsoin, ettei ollut vakuumipakattua lohta. Muuten meni kaikkea ruokaa ihan normaalisti. Ja paljon :D

Viimeksi muokattu:
Kivaa, täällähän on mukavasti porukkaa. :) Mä olen kai eka jolla LA on 5.9. Plussasin eilen kp27/27-28 (dpo11-12) haalean mutta selkeän haamun.

Eli tässä perustiedot:

LA 5.9.
Ikä 31
Esikoinen tulossa
Kättärille ehkä synnyttämään (hui, se on niin kaukana vielä)
Tyttöolo, tai ehkä ihan vähän toivonkin tyttöä, mm. koska siskolla on kolme poikaa...

Testaan huomenna uudestaan, toivotaan että haamunen on vahvistunut! Oireita on lupaavasti, mm. paha maku suussa ja hirveä jano koko ajan!

Jos tämä tästä etenee niin aion ensi viikon lopulla varailla neuvolaa ja ar-ultraa. Laskeskelin jo että voisin jäädä kesälomalle juhannuksesta ja sen jälkeen suoraan äippälomalle! Olispa ihanaa...

Viimeksi muokattu:
Onnea uusille plussanneille!

Täällä asiat vielä ainakin ok. Tänään eikä yöllä ole tullut nimeksikään vuotoa. Pyyhkiessä paperiin jää kellertävää/vaal rusehtavaa että just huomaa. Hieno plussa testissä edelleen.. :heart:
Toivon ettei tulekkaan enään. vielä vähän huolestuttaa ja mietityttää niin alavatsalla on kuitenkin vähän sellasta jännää jomotusta. Kyllä nämä vuodot aina huolestuttaa vaikkei aina sitä pahinta tarkoittaisikaan. Ekassa raskaudessa ei ollut miään vuotoja. Viimesimmässä tuulimuna raskaudessa niukka rusehtava vuoto alkoi 7+0.

Anteeksi omaa napaa näin paljon. :$

minttumi: Kuulostaa ihan vaarattomalle, toivottavasti se myös sitä on! Mulla on kanssa ihmeellisiä tuntemuksia lähes koko ajan alavatsalla ja selkää särkee kuin menkat alkaisivat. Haluan uskoa sen olevan ihan normaalia.

Tuhlailin eilen taas testejä (kun niitä on sattuneesta syystä tuolla lipastossa jäljellä ;))

Nämä on samasta näytteestä eilen illalla. Ovistesti keskellä näyttää komiaa plussaa :D

(.) No, nyt on varattu myös varhaisultra yksityiselle. Sattui vielä niin, että sain sen pari tuntia ennen neuvolan aikaa :) Molemmat on 10.1. No, jos sieltä paljastuu tm, kkm tms niin eipähän tarvi turhaan mennä neuvolaan hakemaan niitä lippuja ja lappuja, eli hyvä näin! :) 2 viikkoa menee nopeesti, kun muutenkin nämä päivät sulaa ohi. Nyt vaan päivä kerrallaan.

Mitäs vitamiineja käytätte? Oletteko kauan käyttänyt? :)

Multi-tabs Monivitamiini Olen noita noin 3viikkoa popsinut 2tabl. päivässä :)

Kertonut en ole, kuin yhdelle kaverille, joka on myös raskaana. On joku "kelle puhua". Varhaisultran jälkeen vasta saa läheisimmät tietää.

Viimeksi muokattu:
Mites oletteko kertoneet jo kenellekkään raskauksistanne?

Ajattelin viime viikolla ottaa ihan kylmän viileästi asian ja katsoa ekan ultran ainakin jne....
Kakkakikkare-sentään, nyt mä olen ihan vouho ja tekis mieli mennä pihalle huutamaan, että tiiättekö mitä?????!!!!!!|O :D :D

Vitamiineista: Olen syönyt raskausvitamiineja jo 2 vuotta. Kuopuksen odotusajan ja imetysajan ja nyt yritysajan. :D Lisäksi nyt syksyllä foolihappolisää, ne tosin loppuivat ja en tiedä ostanko enää lisää, kun noissa on riittävästi ilmeisesti.

Vaihdoin noista innoM vitskuista tähän:

Multivita - Monivitamiini

^^On enemmän, halvempia suhteessa, riittää kun ottaa yhden. Saman verran aineita kun Multi-tabseissa 2kpl, niin noissa on yhdessä saman verran.

Viimeksi muokattu:
Niin ja syönhän mä 25 mikrogrammaa D3-vitamiinia vielä lisäksi. Eli 35 mikrogrammaa päivässä D3 vitamiinia yhteensä.

Just aamulla katsoin telkkarista jonkun Uusi-Seelantilaisen ohjelman, missä joku puhui, että jodi olisi elintärkeää, etenkin raskaana oleville. Ilman jodia tulee helpommin kehityshäiriöitä jne. Eli jos syö joditonta suolaa, niin tarvitsisi jotenkin huolehtia sen saannista... Tiedä sitten koskeeko se meitä suomalaisia, mutta miksi ei koskisi, kun on tuo Tshernobyl-kin tuossa hetki sitten pamahtanut.... : /

Täällä parhaan joululahjan saanut ilmoittautuu keskusteluun. 23.12 testattiin early predictorilla ja kyllä ihan selkeä viiva tuli viidessä minuutissa. Kun tultiin joulunvietosta 25.12 clearblue antoi plussan jo ennen kuin kerkesi housut vetämään jalkaan. =)
Menossa siis yk2. Ekalla kertaa tuntui paljon enemmän oireita (kuviteltuja tietty) ja pettymys oli suuri kun menkat sitten alkoikin. Nyt ei oo tuntunut kuin vihlomista vatsassa. Tästä tämä elämää mullistava matka saa alkaa. Ihanaa!!:heart:
Taidan soittaa jo tänään neuvolaan.

Esikoista odotetaan, Olen 34v. laskettu aika 2.9 ja Jorviin tod. näk. synnyttämään.

heipsan! :) Minä EN ole vielä täällä.... :whistle:

mutta tulin kommentoimaan tota ihmisille kertomisasiaa: kesällä me emme kertoneet juuri kellekään, piti kertoa vasta np-ultran jälkeen. ja kuinkas ollakaan, siellä todettiin kkm. ja sitten piti kertoa kaikille erinäisistä syistä, että joo me oltiin raskaana mutta ei olla enää... :headwall: Se oli kamalaa, kertoa ihmisille keskenmenosta, jotka eivät olleet edes kuulleet vielä raskaudesta. Harmitti hirveästi kun hyvät ystävät saivat kuulla keskenmenosta, mutta en ollut heille ehtinyt kertomaan raskaudesta. :( Tämä tietty oli spesiaalitilanne, kun oli häät ja kaikkea muuta sellaista minkä takia ihmisille piti kertoa, mutta nyt olen jo miettinyt asiaa, että kerron kaikille kenelle haluan, niin sitten ei tarvitse piilotella surua jos tulee taas keskenmeno... On helpompaa kun ihmiset tietävät, eivätkä nuo tule mitään typeriä kyselemään, kun ovat kuulleet miten asiat ovat. Ja haluan iloita ihmisten kanssa raskaudesta! :) Eli ehkä minä kerron kaikille heti kun vain alan itsekin uskoa asiaan... ja saan miehenkin näkemään ne kaksi viivaa testeissä... :p :D :D :D

Hurjasti onnea teille kaikille plussasta! Toivottavasti vietämme pitkän ja mielenkiintoisen ajan kohta yhdessä! :hug:

t. tömpsis, joka toivottavasti pian tulee tänne listoille... ;)

Moikka taas. Onko teillä mimmosia tuntemuksia,siit on jo 6 v ku viimeks ollu raskaana ni ei enää muista..mulla alavatsaa jomottaa ja tuntuu tosi "täyteläiseltä" menkkamaista jomotusta ja kokoajan luulen et nyt ne menkat alkaa...varmaan ihan kuuluu asiaan. Mulla rv vasta 4+0 tai 4+1 mut tuntuu et maha jo vähän pömpöttäis...??no onhan tää jo mun kolmas ja maha pömpöttää ilman mitään raskauttakin..tänään töissä ihmiset alko jo kyselee..tietysti kielsin kaiken..ja jos housut puristaa yhtään ni tuntuu tosi ällöltä ja jos liikaa reippailee ni vatsassa alkaa ällöttäävä tunne. voikaahan paksusti!!

Hei, pikaisesti kyselen neuvoja ja apuja:

Osaako joku laskea tai määrittää raskausviikkoni? Miten ne lasketaan, kun neuvolasta antoi mullle viikoiksi 5+ ja naistentautien poliklinikan hoitaja ei osannut sitä laskea, sanoi ettei nyt muista miten lasketaan, ehkä 4 ja jotain ??

Mulla siis viimeiset kuukautiset tulleet 25.11.2010 ja tiedän tarkan hedelmöittymisjankohdankin (inseminaatio) joka on 10.12.2010. Miten lasken siis raskausviikot? Onko se 4 + vai 5 +...
En muista enää, kun edellisestä raskaudesta on niin monta vuotta.

Sain varattua ajan varhaisraskauden ultraan tammikuulle. Eka neuvolakäynti mulla on 11.1.

Toinen kysymys: onko muilla odottajilla tässä alkuraskaudessa vatsakipuiluja? Mulla on ihan kuin kuukautiset alkamassa, jo 4 päivää ennen menkkojen oletettua ajankohtaa tuntui siltä kuin menkat alkaisia, etenkin alaselkää särkee ja alavatsakin kipuilee. Pelottaa ihan hirveästi. Ollaan tätä toivottu niin kovasti. Esikoista odottaessa ei ollut mitään kipuja alkuvaiheessa mahassa.

muoks. punkku luin sun viestis ja samaa alavatsakipuilua mulla. mulla on myös 6 v viime raskaudesta.

Viimeksi muokattu:
Dijana, olet (hedelmöittymisestä laskien) 4 viikkoa, 3 päivää raskaana, eli olet raskausviikolla 5. Ja jokainen raskaus on erilainen. Jos edellisellä kerralla ei ollut kipua, niin nyt voi olla. Jos edellisellä kerralla ei ollut pahoinvointia, niin nyt voi olla. Ihan normaalia se on, kunhan pysyy "normaalin" rajoissa(ei tarvitse särkylääkettä ottaa) ja ei tule ainakaan isompia vuotoja.

punkku, turvotus kuuluu asiaan ;) Kyllä täällä varsinkin iltaisin turvottaa niin julmetusti, että tuntuis, että olisin jo pidemmälläkin ja vielä, kun on vähän elintasokumpuakin :D

Nyt omat viikot olisi (menkoista laskien ja 42 kierrolla (kierto voi olla lyhempikin)) tasan 4, eli huomenna alkais viikko rv 5.

Jos joitain tietoja jo uskaltais antaa...32v, kolmatta odotan, on jo poika-01 ja tyttö-03, takana tuore tm 11/10 ja synnytys P-KKS. Laskettua aikaa en tiiä, itse olen laskeskellu, et tuolla syyskuun alkupäivinä se lie, ultra sitten antanee oikean päivän. Raskaana siis suoraan tuulimunan jälkeen, joten hiljaa ja varovasti mennään.

Muille kertomisesta: tuli niin kurja oppi kantapään kautta tm:n kanssa, että nyt olen hiljaa enkä kerro kenellekään, ennenkuin vkoja kasassa ainakin 9. Mulla ollut km 2001 ja nyt tm, jotka kumpikin olleet tasan samoilla viikoilla 8+5, joten siinä mulle haamuraja, jonka yli pääseminen on jo itsessään saavutus.

Oireista: ihan kamalan paha olo koko ajan, aamusta iltaan. Voi syödä vaan vähän kerrallaan eikä oikein mikään syöminen innosta. Janottaa. Alavatsalla pakottaa, kohdun "tuntee", erilainen olo alavatsalla. Tissit on niin kipeet, et itkettää! Ja väsyttää, ihan koko ajan...eikö tuossa jo lie :)

Mullakin edellisestä raskaudesta 7 v, joten tässä mennään niinku vasta-alkaja!

Tänään (dpo13-14) tuli jo vahvempi viiva testiin! :heart: Ostin kaksi uutta liuskaa ja digitestin, pakkohan se on tämä viikko ainakin testailla joka toinen päivä...

Huldasharks, mä niin tiedän ton tunteen koko maailmalle kuuluttamisesta! Olen kyllä jo kertonutkin äidille (en vaan olisi mitenkään voinut pitää salassa siltä, ollaan tosi läheisiä) ja oli myös pakko kertoa yhdelle ystävälle tänään kun en voinut juoda viiniä enkä syödä homejuustoa tai graavilohta... Ei olisi mitenkään menneet selitykset läpi! Myös pari muuta ystävää tietää jo. En tiedä, haluaisin kyllä odottaa ainakin sen varhaisultran ennen kuin kaikille alkaa kuuluttamaan, mutta en toisaalta ihan hirveästi yritäkään väkisin kieltää tai salailla asiaa... Eka raskaus, joten kai tässä on vielä sinisilmäinen. Olen myös tosi huono valehtelemaan, ainakin jos joku kysyy suoraan. Toivottavasti ei vielä kauheasti kysellä!

Vitamiineista, mä syön tällä hetkellä foolihappoa. Kyllä mä syön ihan kohtuuterveellisesti mutta ajattelin että ehkä tuo olisi hyvä lisä kun se on niin tärkeä juuri tässä alkuvaiheessa.

Jodista sen verran, että suomalaiset periaatteessa saavat sitä normaaliruoasta riittävästi. Suola taitaa olla meillä aina jodioitua juuri tämän takia? Tässä on wikipediasta tietoa, kannattaa ainakin varoa ettei saa liikaa jodia: "Suurimmaksi hyväksyttäväksi päiväsaanniksi on määritelty aikuiselle 600 µg/vrk. Jodin hyväksyttävän saantimäärän pitkäaikainen ylitys aiheuttaa selkeät myrkytysoireet. Suomalaiset saavat jodia keskimäärin: naiset 194 µg/vrk ja miehet 253 µg/vrk eli suosituksiin verrattuna riittävästi. Suomalaiset saavat jodin pääosin viljavalmisteista, maitovalmisteista ja liharuuista. Ruuissa olevaa jodia saadaan paljon ruokasuolasta, koska jodia lisätään siihen. Tosin teolliset ruokavalmisteet eivät aina sisällä jodipitoista suolaa."

Yhteistyössä