onkohan ystäväni lapsi mieheni siittämä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aapee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"aapee"

Vieras
On mullakin taas tilanne! Ku yksi erittäin pitkäaikainen ystäväni, ollaan siis tunnettu jotain 15 vuotta.. ja 10 vuotta sitten tulin raskaaksi silloiselle miehelleni, ja se suhde päättyi ennen lapsen syntymää eroon, koska mies petti mua useita kertoja... tosin tietääkseni ei tämän ystäväni kanssa......... nooh silloin 10v. sitten kun olin tullut raskaaksi ni tää ystävä ilmoitti että hänkin on raskaana, mutta hänellä oli epäselvyyttä lapsen isästä, kun oli juuri aloittanut uuden suhteen ja siltikään ei ollut varma jne..
No nyt yksi toinen kaverini katteli facebookissa tän mun lapsuudenystävän lapsen kuvia ja oli laittanu mulle viestin, että kiinnitä huomiota samannäköisyyteen oman tyttösi kanssa. Ja totta. Lapsilla on paljon samoja piirteitä ja jotkut ilmeet ovat hämmästyttävän samanlaisia :/
voiko tällästä nyt siis 10 vuoden päästä kysyä kaveriltani. lapset on niin saman näkösiä, että musta tuntuu että mun on pakko saada tähän selvyys! miten tälläsestä voin ystävälleni kertoa/kysyä, ilman että välit menee poikki??

[QUOTE="Minä";25577696]No olis toi nyt aika outoa, että noin hyvä ystäväsi pystyisi kaikki nämä vuodet pitämään salaisuutena sen, että lapsensa on sinun lapsen sisko..!?!?[/QUOTE]

No joo, mut jos vähänkään olen oppinu kaveria tuntemaan 15 vuoden aikana niin hän pystyis tekemään sen suojellakseen ystävyyttämme ja lapsia

no musta vaan tuntuu ajatuksena jo ihan kamalalta että ystävänikin olisi ollut pettämässä mua sillon ku mulla oli vaikeeta. Erottiin miehen kanssa ja jäin silloin raskausaikana yksin, ja tää ystävä oli mua sillon tukemassa. Onhan siitä aikaa, mutta mä koen että sitä suuremmalla syyllä, niin kauan hän on mahdollisesti pitänyt minua pimennossa asiasta.

Meilläkin suoraan kun kaunareista eli epäilen siskoni esikoispojan olevan ex-mieheni siittämä, niin on samaa näköä mitä vanhemmaksi tulee ja sattui samaan samat perus sairaudetkin kun silloisella ex miehelläni oli. Ironisinta tässä jutussa on se että minä olen tämän pojan kummitäti ja läheisissä tekemisissä, siskoltani aikanaan kysyin pojan isää niin ei suostunut sitä kertomaan.
Yritettiin lasta exän kanssa ja eräissä kemuissa ilmoitin siskolleni asiasta, ilmoitin jättäneeni pillerit pois, niin hän nikkasi silmää mulle ja kertoi myös jättäneensä pilsut pois, en silloin ymmärtänyt mitä tämä "vihje" silloin tarkoitti olihan hän siihen aikaan sinkku?
Jotenkin tuntuu vaan niin pahalta jos asiat on juuri niin kuin epäilen?:(

Exä ei varmasti kerro..se osaa valehella kirkkain silmin niin uskottavasti asioita, että parempaa valehtelijaa saa etsiä.
Mä vaan pelkään tavallaan että meijän ystävyys loppuu, jos saan tietää että exä on ollu "asialla". Mutta onko tää ihminen mun arvoinen, jos se on tehny mulle noin?

Meidänkin suvussa on sellainen YH:n lapsi, jonka kaikki tietävät olevan serkkumme miehelle. Eli nämä kaksi äitiä ovat serkuksia keskenään ja tuo YH-äiti on aikoinaan pannut serkun miestä. Poika alkaa olla jo täysi-ikäinen ja on ilmetty isänsä. Kukaan ei vain ääneen asiaa sano, muuta kuin pimeinä yön tunteina pienessä piirissä on ollut puhetta. Ihan kamalaa. Tuo YH-äiti ei koskaan ole kellekään kertonut kuka lapsen isä on, mutta se ei kyllä ole epäselväksi jäänyt.
Kamalaa kaikkien kannalta, ei ole oikein. Sillä isällä on useita lapsia vaimonsa kanssa.

Exä ei varmasti kerro..se osaa valehella kirkkain silmin niin uskottavasti asioita, että parempaa valehtelijaa saa etsiä.
Mä vaan pelkään tavallaan että meijän ystävyys loppuu, jos saan tietää että exä on ollu "asialla". Mutta onko tää ihminen mun arvoinen, jos se on tehny mulle noin?

Sä kuitenkin nyt jo epäilet asiaa vahvasti, joten ei teidän ystävyys ennallaan ole kuitenkaan. Jos ovat noin kehdanneet sulta asian salata, niin pitää heidän se asia kohdata ennemmin tai myöhemmin.

Kyllähän minä tuossa tilanteessa haluaisin tietää. Ja välit kyllä menisi poikki sellaisen "ystävän"kanssa joka noin tekee.(olettaen että isä on sama).

Miksi haluaisit olla tuollaisen kieron ystävän kanssa tekemisissä, varsinkin jos ei kehtaa myöntää, mutta itse luulet että asia on niin!!?????

Tsemppiä! Ja koita ottaa tilanne mahdollisimman rauhallisesti, vaikka sisällä taatusti kiehuu.

Se mua vielä kiinnostaa, että ovat lapsenne tekemisissä, ovatko leikkineet keskenään? Jos ovat, niin tulevatko hyvin toimeen?

Eikös sitä pytyisi tettämään nykyää DNA-testin. Tietääkseni joku ulkomainen firma tekee esim hiuksista, eikä ollut älykallista.
Ei taida kyllä olla moraalisesti oikein testailla toisten lapsia..

Aikaisemmin leikkivät paljon yhdessä ja leikit sujui hyvin eikä turhia tapelleet. sitte tuo muutti äitisä kanssa vähän pidemmälle pari vuotta sitten ni ei olla nähty vähään aikaan. Nyt kun lapsi on kasvanu pari vuotta ni minustakin on ihan mahdollisen isänsä näköinen :(

Pystyisitkö olemaan vielä väleissä, vaikka epäilysi paljastuisi todeksi?

Kertoisitko lapsellesi, että hänellä on sisarus? Haluaisitko heidän olevan tekemisissä?

Ota selvää ettei sit perinnönjaossa tule ylläreitä. Mutta, mieti miten asian esität, koska jos asia ei noin ole, olet kuitenkin epäillyt ystävääsi. Alusta hyvin.

Pystyisitkö olemaan vielä väleissä, vaikka epäilysi paljastuisi todeksi?

Kertoisitko lapsellesi, että hänellä on sisarus? Haluaisitko heidän olevan tekemisissä?

Mä luulen etten pystyisin olemaan väleissä. shokkihan siinä tulis, mutta toisaalta mä tiesin jo ennestään et exä on todella sika, joten sinällään ei mikään yllätys olisi. Mutta että kaverini menee tekemään tällästä selkäni takana. Vaikka siitä onkin jo aikaa, mutta noina aikoina oltiin todella läheisiä ja myöhemmin hän lohdutti ja auttoi pääsemään erosta yli. nyt kun alan miettimään, ni tän kaverini käytös on ollu vuosien saatossa todella kaksinaamaista, jos hänen lapsen isäksi paljastuu exäni..

Mutta mitä jos se lapsi ei olekkaan exälleni? välit menee varmaan sittenkin.. Tosin mitä enemmän kuvia kattelen, sitä varmemmaksi asiasta tulen ja sitä enemmän löydän tiettyjä tuttuja piirteitä.
Tilanteessa jossa selviäis että hänen lapsensa olisi minun lapseni veli ni todennäköisesti en antaisi lapsen olla tekemisissä ja kertoisin lapselle koko stoorin sitten kun hän on sen ikäinen että asioista ymmärtää.

Miten meinaat kysyä, kun hän asuu ilmeisesti nyt kauempana? Kirjeen/viestin kirjoittaminen voisi olla hyvä, niin voisit rauhassa muotoilla asian. Toisaalta, kasvotusten hänen olisi vaikeampi valehdella..

Yhteistyössä