onkohan ystäväni lapsi mieheni siittämä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aapee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
totta. mä ajattelin ainenkin nyt alussa vaihtaa ajatuksia viesteissä ja tarkistella paria asianhaaraa :) Jos ei lähiaikoina nähdä ni sitten kysyn viestissä. Toisaalta..voihan olla ettei hän itekkään tiiä -no kyllä tietää..nyt on kyllä sekasin tuntemukset......

Jos hän sanoo, että lapsi ei ole eksäsi, niin voikohan sitä kuitenkaan uskoa?

niin..en mä kyllä varmaan usko. Lapsen kasvot puhuu niin paljon puolestaan..ja kun mulle niin moni on sanonu/kysyny asiasta. Ite olin TAAS jotenkin sinisilmänen enkä osannu edes ajatella koko asiaa..
mun täytyy varmaan ottaa sellanen näyttelemisen linja ja jotenkin yrittää että.."mua ei haittaa, mutta mietin että".... tosiaan mun täytyy vielä miettiä lähestymistapaa asialle

Kyllä sen on itsekin täytynyt se yhdennäköisyys nähdä.. Ja jos on sun eksän kanssa ollut sängyssä, niin tietäähän se vähintään sen, että mahdollisuus on suuri.

Ootteko te tän prinssi uljaan kanssa vielä tekemisissä? :)

[QUOTE="aapee";25578395]niin..en mä kyllä varmaan usko. Lapsen kasvot puhuu niin paljon puolestaan..ja kun mulle niin moni on sanonu/kysyny asiasta. Ite olin TAAS jotenkin sinisilmänen enkä osannu edes ajatella koko asiaa..
mun täytyy varmaan ottaa sellanen näyttelemisen linja ja jotenkin yrittää että.."mua ei haittaa, mutta mietin että".... tosiaan mun täytyy vielä miettiä lähestymistapaa asialle[/QUOTE]

Ajattelin ihan samaa, että sun täytyy siinä mielessä vähän johdattaa ansaan, että annat ymmärtää, ettei sillä nyt enää näiden vuosien jälkeen ole väliä, mutta haluaisit vaan tietää totuuden. Ettet vaikuta vihaiselta kysyessäsi. Tottakai se kieltää asian, jos hyökkäät syyttäen kimppuun :).

[QUOTE="vieras";25578425]Ihan turhaan otat asian esille kaverisi kanssa kun et kumminkaan voi luottaa siihen että puhuisi totta. Hän kertoo kyllä sitten kun on valmis siihen.[/QUOTE]

No en usko, että koskaan oma-aloitteisesti kertoisi, jos näin kauan on pystynyt asian salaamaan.

kiitos debra. Ja mäkään en usko että koskaan ottaisi asiaa puheeksi. Pidän myös hyvin mahdollisena että exääni ei ole vahvistettu lapsen isäksi, vaan isäksi on vahvistettu kaverini silloinen mies.. ja exäni ei välttämättä tiiä asiasta..

Voi olla kyllä mahdoton kynnys tunnustaa totuus. Varsinkin jos/kun on niin monelle vuosikaudet valehdellut. Jännä juttu, että lapsen ulkonäkö saattaa sitten paljastaa totuuden.

Luulisi kyllä, että eksäsi tietää, että tällainen mahdollisuus on, jos yhtään osaa laskea..

[QUOTE="aapee";25578462]kiitos debra. Ja mäkään en usko että koskaan ottaisi asiaa puheeksi. Pidän myös hyvin mahdollisena että exääni ei ole vahvistettu lapsen isäksi, vaan isäksi on vahvistettu kaverini silloinen mies.. ja exäni ei välttämättä tiiä asiasta..[/QUOTE]

mieti nyt ihan tarkkaan tämä asia. sinä saisit mielenrauhan asiasta, mutta mitä se tekisi tälle lapselle? lapsen tunnustaneelle isälle? sinun lapsellesi? ex-miehellesi? joskus on ihan oikeasti helpompi olla kaivelematta vanhoja asioita.

• Tykkää
Reactions: Neljän Äiti
mieti nyt ihan tarkkaan tämä asia. sinä saisit mielenrauhan asiasta, mutta mitä se tekisi tälle lapselle? lapsen tunnustaneelle isälle? sinun lapsellesi? ex-miehellesi? joskus on ihan oikeasti helpompi olla kaivelematta vanhoja asioita.

Niin olen miettinytkin..onko sinun mielestäsi oikein, että silloinen isäehdokkaaksi valittu mies maksaa elareita ja on maksanut jo 10vuotta elareita lapsesta joka ei olekkaan hänen??

[QUOTE="aapee";25578853]Niin olen miettinytkin..onko sinun mielestäsi oikein, että silloinen isäehdokkaaksi valittu mies maksaa elareita ja on maksanut jo 10vuotta elareita lapsesta joka ei olekkaan hänen??[/QUOTE]

Selvitä nyt ihmeessä asia. Loppupeleissä se on kaikkien eduksi.

[QUOTE="aapee";25578853]Niin olen miettinytkin..onko sinun mielestäsi oikein, että silloinen isäehdokkaaksi valittu mies maksaa elareita ja on maksanut jo 10vuotta elareita lapsesta joka ei olekkaan hänen??[/QUOTE]

mies on lapsen omakseen tunnustanut, jos hän sitä olisi epäillyt, olisi hän voinut asian tarkistaa. maksaahan ne adoptiovanhemmatkin niistä lapsistaan kuluja. ei kaikessa ole rahasdta kysymys, kyllä se rakkaus lapseen ajaa sen rahan edelle. Luuletko, että tuo mahdollinen ei isä sitten hylkäisi tämän lapsen, alkaisi vaatimaan rahojaan takaisin yms.? tai mitä ajattelee 10v. lapsi jonka isä ei yhtäkkiä olekkaan hänen isänsä ja kaveri paljastuukin sisarukseksi?
Helppo sinun on selitellä siellä itsellesi, että oikean teon tekisit selvittämällä asian, harmi vaan, että pahaa mieltä se tuottaa enemmän sille lapselle ja sinun lapsellesi kuin aikuiselle. kun kerran olet ollut selvittämättä asiaa näin monta vuotta, niin kehotan jatkamaan samaan malliin, siinävaiheessa kun lapsenne ovat aikuisia, voivat he itse niin halutessaan asiaa lähteä selvittelemään, mikäli epäilevät. Sinulla ei ole mitään osaa eikä arpaa tähän asiaan.

[QUOTE="vieras";25578865]Selvitä nyt ihmeessä asia. Loppupeleissä se on kaikkien eduksi.[/QUOTE]

kertokaa mulle millä tavalla se on eduksi 10vuotiaalle lapselle?

mies on lapsen omakseen tunnustanut, jos hän sitä olisi epäillyt, olisi hän voinut asian tarkistaa. maksaahan ne adoptiovanhemmatkin niistä lapsistaan kuluja. ei kaikessa ole rahasdta kysymys, kyllä se rakkaus lapseen ajaa sen rahan edelle. Luuletko, että tuo mahdollinen ei isä sitten hylkäisi tämän lapsen, alkaisi vaatimaan rahojaan takaisin yms.? tai mitä ajattelee 10v. lapsi jonka isä ei yhtäkkiä olekkaan hänen isänsä ja kaveri paljastuukin sisarukseksi?
Helppo sinun on selitellä siellä itsellesi, että oikean teon tekisit selvittämällä asian, harmi vaan, että pahaa mieltä se tuottaa enemmän sille lapselle ja sinun lapsellesi kuin aikuiselle. kun kerran olet ollut selvittämättä asiaa näin monta vuotta, niin kehotan jatkamaan samaan malliin, siinävaiheessa kun lapsenne ovat aikuisia, voivat he itse niin halutessaan asiaa lähteä selvittelemään, mikäli epäilevät. Sinulla ei ole mitään osaa eikä arpaa tähän asiaan.

no mä oon selvittämässä asiaa itselleni. en oo menossa sanomaan asiasta eteenpäin enkä ole aikeissa rikkoa kenenkään suhteita. Mulle on ihan sama, jos mies on ollut niin tyhmä, että suostuu yli 50000e arvoisiin korvauksiin ennen lapsen täytettyä 18v. mutta mä haluan tietää totuuden, koska en aio olla ystävä tai pitää parhaana ystävänäni henkilöä, joka on mua kusettanut pahimmassa tapauksessa 10vuotta!

[QUOTE="aapee";25578916]no mä oon selvittämässä asiaa itselleni. en oo menossa sanomaan asiasta eteenpäin enkä ole aikeissa rikkoa kenenkään suhteita. Mulle on ihan sama, jos mies on ollut niin tyhmä, että suostuu yli 50000e arvoisiin korvauksiin ennen lapsen täytettyä 18v. mutta mä haluan tietää totuuden, koska en aio olla ystävä tai pitää parhaana ystävänäni henkilöä, joka on mua kusettanut pahimmassa tapauksessa 10vuotta![/QUOTE]

itse kirjoitit äsken että onko mielestäni oikein, että isäksi tunnustasnut on maksanut elareita 10vuotta.. oletin että aiot kertoa sille miehelle asiasta..

[QUOTE="aapee";25578895]onko se ollukkaan ystävyyttä, jos asia on näin kun pelkään ja hän on tehny kaikkesa asian salaamiseksi, valehdellut minulle 10vuotta..[/QUOTE]

Jos ystävä on salannut asian 10 vuotta ja tehnyt kaikkensa asian salaamiseksi, miksi hän yhtäkkiä asian tunnustaisi, vaikka sitä kysyisitkin. Muuta mahdollisuutta sinulla ei oikein taida olla kuin kysyä asiaa joko ystävältä tai exltäsi (mikäli oletetaan että hän asian tietää).

Minä olen sitä mieltä, että parempi nyt on lasten saada tietää totuus isästään, kuin vasta aikuisena. Monilta on koko elämän perusluottamus romahtanut, jos joku tällainen salaisuus on vasta aikuisiällä paljastunut.

Eli mieluummin ollaan rehellisiä ja selvitellään asiat, kun lapset on pieniä, niin lapset kasvaa sitten ajatukseen paremmin. Kuin että salaillaan aikuisikään saakka. Nimittäin yleensä tällaiset asiat sitten paljastuu ennemmin tai myöhemmin kuitenkin esim. just tolle lapsellekkin varmaan.

siis ystäväni ei ole tän isyyden tunnustaneen miehen kanssa enää ja tietääkseni heidän välinsä ovat huonot. ja en oikeestaan tiiä enää. laitoin joka tapauksessa jo pohjustuksen facebookkiin viestillä..katsotaan mitä sitten vastaa.

[QUOTE="aapee";25578916]no mä oon selvittämässä asiaa itselleni. en oo menossa sanomaan asiasta eteenpäin enkä ole aikeissa rikkoa kenenkään suhteita. Mulle on ihan sama, jos mies on ollut niin tyhmä, että suostuu yli 50000e arvoisiin korvauksiin ennen lapsen täytettyä 18v. mutta mä haluan tietää totuuden, koska en aio olla ystävä tai pitää parhaana ystävänäni henkilöä, joka on mua kusettanut pahimmassa tapauksessa 10vuotta![/QUOTE]

Näinhän se on, teidän ystävyyden perusteella asia kuuluu sulle. Jos sun lapsella on sisarus, niin kyllä sekin asia sua ja lastasi koskettaa.

Tuon ystävän oma asia on tietenkin se, kenet on lapsen isäksi värvännyt ja kuka sitä elättää. Oikeinhan se ei ole, jos väärä tyyppi on siihen nakitettu :(.

Lisäys vielä: Tosiaan tässä ei ole mikään parisuhde tai ydinperhe menossa rikki, kun kerran tää ystävä ei ole kummankaan miehen kanssa enää parisuhteessa.

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="vieras";25578948]Minä olen sitä mieltä, että parempi nyt on lasten saada tietää totuus isästään, kuin vasta aikuisena. Monilta on koko elämän perusluottamus romahtanut, jos joku tällainen salaisuus on vasta aikuisiällä paljastunut.

Eli mieluummin ollaan rehellisiä ja selvitellään asiat, kun lapset on pieniä, niin lapset kasvaa sitten ajatukseen paremmin. Kuin että salaillaan aikuisikään saakka. Nimittäin yleensä tällaiset asiat sitten paljastuu ennemmin tai myöhemmin kuitenkin esim. just tolle lapsellekkin varmaan.[/QUOTE]

näinpä. Kumpa voisin laittaa teille edes kasvokuvat omasta ja hänen lapsestaan! luulen että täysin ulkopuolinen näkisi samanlaisuuden vielä helpommin.

Yhteistyössä