Onkohan tää yleistäkin? (neuvola/sosiaalitoimisto)

Mulle soitettiin tänään sosiaalitoimistosta ja kysyttiin, että miksei me olla käyty neuvolassa. :D Siis lapset täytti keväällä 4v ja 5v eikä oo ehditty neuvolaan. :p No, neuvolan täti oli ottanut sosiaalitoimistoon yhteyttä ja ne soitti nyt sitten mulle. :whistle: Mä vaan mietin, että onkohan tää yleistäkin. :D Siis ei nyt varmaan kaikki Suomen lapset edes käy neuvolassa. :p Voinhan mä sinne mennä, ei siinä mitään, mut nauratti vaan. :D
 
[QUOTE="vieras";24423406]Montako neuvolakäyntiä teillä on jäänyt välistä?[/QUOTE]

No yksi :p Yksi per lapsi siis. Kaksi lasta. Me ollaan aina käyty samaan aikaan neuvolassa, ja nyt oli vähän kiire kevät ja ajattelin, että sen voi hyvin siirtää syksylle. :)
 
no tuota
On mullekin soitettu perään kun en käynyt neuvolassa. Soittaja oli terkkari itse.

Kyllä niiden kuuluu katsoa perään. Neuvolakäyntien väliinjäänti voi johtua mm. sosiaalisista ongelmista joihin halutaan puuttua heti ennen kuin pahenevat.
 
[QUOTE="vieras";24423421]Aika jännä. Siis ei kai neuvola ole edes pakollinen? Ilmeisesti neuvolan tädillä oli mielestään muiskin syitä ottaa sossuun yhteyttä?[/QUOTE]

No sitä mäkin, ettei neuvola ole pakollinen. :p Mutta mistä se neuvolan täti voi tietää, että sillä on syytä ottaa yhteyttä sosiaalitoimistoon kun ei hän kerran ole meitä tavannut? :D Eikä hän ollut sanonut syyksi muuta kuin tuon, että meistä ei ole kuulunut.
 
rouva iso-möhlä
Minä unohdin kuopuksen neuvolan kahdeksi (2!) vuodeksi. Soitin sitten neuvolan tädille, yhdessä sitä päivittelimme ja sain sinne nyt ajan.
Ei sieltä siis ainakaan sossuun oltu yhteyttä otettu, eikkä kyllä minuunkaan, vaikka puh.nro ja osoite tiedossa.
Mutta hyvä äiti mä oon, unohdinpa saman lapsen kohdalta hammaslääkärinkin kaks kertaa peräkkäin.
;)
 
No et voi kun itseäsi syyttää sitten! Kai sen nron nyt voi edes sinne antaa. Ja miten niin ette ole ehtineet neuvolaan?
Onpas sulla kiva asenne. :rolleyes: Mun tiedot ei pysy siellä, koska mulla on turvakielto, ne poistuu tk:n systeemeistä saman tien kun ne sinne laitetaan. :) En mä vaan muistanut, ettei neuvolalla ole mun numeroa, ei oo tullut mieleenkään. :) Mulla oli näyttötutkintoja ja koulua koko kevät siitä asti kun lasten synttärit oli, en olisi voinut olla pois tai tutkinnot jää kesken. Eikä siellä nyt mitään niin vakavaa tapahdu, ettei sitä voi tehdä kolme kuukautta myöhemmin. :)
 
terkka
No ois kai voinut ottaa kirjeellä yhteyttä ensin.... Mutta uusien lakien ja asetusten mukaisesti on varmistuttava että lasta käöytetään jossain (neuvola, yksityinen lääkäri tms.) ja jos ei muuten tiedetä, niin sossuun sitten otettava yhteyttä. Ei voi muutakaan. Mut itse oisin tosiaan laittanut vaikka kirjeen ensin.
 
"vieras"
No sitä mäkin, ettei neuvola ole pakollinen. :p Mutta mistä se neuvolan täti voi tietää, että sillä on syytä ottaa yhteyttä sosiaalitoimistoon kun ei hän kerran ole meitä tavannut? :D Eikä hän ollut sanonut syyksi muuta kuin tuon, että meistä ei ole kuulunut.
Ehgkäpä hän yritti teitä ensin muutoin kiinni, mutta kaikki tiedonne ovata salaisia (miksi ihmeessä).

Miten sinut saadaan kiinni jos lapsille sattuu jotain?
 
Hyvä kun muistutit...pitääkin varata nuorimmalle neuvola-aika, jottei ne soita pian meillekin. Tosin meillä taitaa nykyään olla eri neuvolatäti...teillä lienee se meidän vanha :)
Jaa en mä tiedä. :D Ole hyvä muistutuksesta. :rolleyes: Meilläkin on vaihtunut kun silloin ennen tänne muuttoa käytiin vielä sen keskustan alueen terkalla.. mut ehkä me nyt päästään sille kuitenkin kun se kerran meitä kaipasi. :D
 
Minusta neuvolakäyntejä voi hivenen lykätä, ihan oman elämäntilanteen mukaan. Tai minä olen toiminut siten, ja hyvin se on onnistunut.=) Ja kuopus ei tule varmaankaan koskaan menemään 6v. neuvolaan... on kohta jo sen 7v.
 

Yhteistyössä