onkohan synnytys käynnistynyt

Yöllä supisteli 10min välein, nyt 20min välein. Mutta sattuu niin paljon.. millonkohan kannattaisi lähteä sairaalaan, kuitenkin kun noita supistuksia tulee niin harvakseen. Edellinen synnytys alkoi lapsiveden menolla, tästä en tiedä nyt ollenkaan.. pitääkö olla kotona vielä pitkäänkin??!
 
Ei ole vielä mutta
Mulle sanottiin, että synnytys katsotaan käynnistyneen kun supistukset tulee vähintään 5-10 min välein. Mulla oli toisessa synnytyksessä reippaasti yli 15 min taukojakin, synnärille mentiin vasta kun lapsivesi meni ja olin auki 5 cm. Silloin alkoi vasta säännölliset ja tosi kipeät supistukset. Lapsi syntyi 3,5h päästä vesien menosta. Jos yhtään arveluttaa, niin soita synnärille ja kysy. Varmasti voit käydä näyttäytymässä, jos haluat.
 
kuu
Etköhän sinä koht sillai lähde... kannattaa kyllä ottaa rennosti vaan ja lähteä vasta kun supistelee useammin kuin 10min välein, kivempi se on kotona kuitenkin.

Jos alkaa sattumaan liikaa tietysti niin sitten sairaalaan jossa voi saada jotain kivunlievitystä.

Hyvää synnyttämistä vaan! :)
 
juu
Mulle sanottiin kun kävin vauhtia ottamassa synnärillä synnytystä ed. päivänä, että tuu takas vasta ku supistukset tulee 1 tunnin ajan 5minsan välein...yritin selittää, että mulla on reilu puolen tunnin matka kotoa sairaalaan...mutta ei auttanu...

Kuitenkin seuraavana aamuna 5aikaan alko supistelee...ensi 15minsan välein...sitte ne alko tihenemään, mutta parhaimmillaan tais yks puoles tunnissa tulla 5minsan välillä..
Alko jo pää tuntumaan ikävästi jalkojen välissä painona ku istu. Sitte ku oli ½tuntii ollu 10misan välit, niin lähettiin ajelee sairaalaan kun ei enää kipukynnys riittänyt!
Perille päästyä olin 7cm auki ja mentiin suoraan saliin. Ja päivällä 14.36 oli poika maailmassa. Hyvä jos kerkis puudutusta antamaan.

Eli mun neuvo on, että ihan omien tuntemusten mukaan ajattelet sitä lähtöä...´kuuntele´ itseäsi ;) Kyllä sä sen tiät ku aika on lähteä. :heart:
 
Minä olen lähtenyt ja meinaan lähteä seuraavaltakin (4.) sitten kun kipu käy niin sietämättömäksi ettei kotona enää kestä..tosin siinä vaiheessa sairaalaan mennessä on jo n.7cm auki ja pääsee suoraan saliin.
 

Yhteistyössä