Onkohan sinun vauvasi oma vai vaihdokas?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ingalina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No meidän viimeisin olisi voinut vaikka vaihtua jos en olisi tolkuissani ollut heti sen synnyttyä, nauroin heti ettei ole yhtään meidän näköinen vauva :) mutta musta se tuli ja nuorakin oli vielä kiinni niin pakkohan se oli uskoa. On vaan niin eri näköinen kuin sisarensa. Ja kun silmistä lähti vielä turvotukset laskemaan niin muuttui vielä enemmän.

Mun mielestä muiden vauvat oli ihan eri näköisiä, en oikein ymmärrä, miten joku ei omaansa tunne.

Mä näin vauvani vasta 3 tunnin kuluttua hänen syntymästään, silloin oli happikaapissa täynnä letkuja ja johtoja. En todella olisi tiennyt, mikä tehohuoneen vauvoista oli mun. Seuraavana päivänä vauva näytti taas ihan erilaiselta kun edellisenä iltana kun hänet näin. Silloin ei ainakaan ollut suotavaa, että äiti olisi roikkunut tehohuoneessa hoitamassa vauvaa, imettääkään en saanut. Kävin 3 kertaa päivässä tiettyinä aikoina vauvaa katsomassa, muuten sinne ei ollut asiaa.

Ei ole vaihdokas. Vauva oli koko ajan samassa huoneessa minun ja mieheni kanssa. Itse poistuin vauvan luota vain suihkussa käydessäni ja silloin mies oli sen kanssa. Rannekkeet laitettiin välittömästi syntymän jälkeen ja niissä oli samat numerot.

Kammottava ajatus, ettei vauvaa saisi pitää vierellä koko ajan. Vai onko tuo suomalaissairaaloissa vain yksi vaihtoehto, että lapsen saa halutessaan antaa hoitajien huomaan?

Kätilöopistolla 4v sitten ainakin sai viedä joksikin aikaa hoitajille mutta kannustivat pitämään itsellä. Vein tosin kansliaan pari kertaa kun kävin suihkussa, ja pihalla tupakalla.

Mä en tiedä missä meijän kuopuksen ranneke on. Se oli jossain vaiheessa tippunut ja hukkunut sairaalassa ollessa. En edes muista että olisin sitä katsonut missään vaiheessa. ...

Beibi oli kuitenkin ihan isänsä näkönen, ja nyt kun on kasvanut niin on muuttunut ihan mun näköseks. Että jos on jonkun toisen, niin mulla on sitten kait kaksoisolento jossain.

Olis pitänyt jonkun käydä yöllä mun nukkuessa vaihtamassa. Molemmat vauvat on olleet vierellä kokoajan synnytyksestä lähtien. Toki välillä vain isänsä huomassa kun kävin suihkussa/wc:ssä tms. Ihme tosiaan, ettei oltu katsottu ranneketta aiemmin, noita tilanteitahan varten ne on.

Meidän pojalla oli syntyessään otsassa sellainen harrypottermainen salama (ns. haikaranpurema), joka aina muuttui tummanpunaiseksi kun herralla alkoi volyymit nousta. Olisin huomannut jos väärä lapsi olisi mun kainaloon tuotu.

Meillä kuopus ois periaatteessa voinut vaihtuakin.. Hätäsektiolla syntyi ja teholla oli alkuun. Itse näin vauvan ekaa kertaa 2 päivän ikäisenä, mies 1 päivän ikäisenä. Ei oltu rannekettakaan laitettu vauvalle eikä mulle. Tyttö on niin isänsä kopio vaan ettei kyllä oikeasti ole epäilystäkään kuka isä on :)

Mulla on omanikin tallessa vuodelta 1976 Naisten Klinikalta, etta kylla ne rannekkeet ovat aika kauan kaytossa olleet.
Vierihoidossa on ehka epatodennakoisempaa vauvat vaihtua, mutta tassa tapauksessahan vauvat eivat olleet vierihoidossa, joten onhan nain voinnut kayda. Mutta kylla suuresti ihmettelen, etta antoivat sairaalasta vieda vaaran vauvan kotiin asti. Mitahan olivat siina valilla selitelleet siella sairaalassa viela olevalle Aidille, joka varmaan oli myos huomannut vaihdoksen...
Ela huoli kylla me sulle joku vauva keksitaan. Ei nyt olla ihan varmoja kenelle se teidan vauva tuli annettua, mutta kelpaisiko tama nyt ensi hatiin. Ala suotta hermostu, kyllahan naita sattuu, ihan inhimillista. Tah! Inhimillista!

No mä neuroottisena mietin aikanaan, että olisko voinut vaihtua.
Vauvalta tippui se ranneke riisuessani, ja mietin että jos on aiemminkin tippunut, ja jollain muulla kans, ja jollain ilveellä ovat päässeet vaihtumaan. ..
Mulla kävi niin että joku vietnamilainen hoitaja vei lapsen tietämättäni yöllä, kun en ollut itkuun kuulemma herännyt. Ei kyllä ollut herännyt vieruskaveritkaan...
Lisäksi oli antanut luovutusmaitoa, vaikka olin sen kieltänyt, joten mistä sen tietää mitä muita virheitä sellainen tekee.
Mutta myöhemmin tehtiin isyystesti, ja kaipa se on sen tulokseen luotettava, kun niin lähellä sataa kuitenkin oli:)

Mitenköhän sen toisen vauvan vanhemmat, joka siis lähti eka Penttisten mukana kotiin. Eikö ne ihmetelly, kun oli väärä vauva ja kukaan ei tosiaan katsonut niitä rannekkeita... Omituista etenkin henkilökunnalta.

Kun ensi kerran sain lapsen rinnalle, ajattelin että onpa apinan näköinen. Sitten tuumin, että minustahan tuo juuri tuli. Vierihoidossa oli vauva koko ajan, ja olisin kyllä huomannut naamasta jos olisi vaihtunut.

Nykyään on jo ihan nätti lapsi.

Oma on. Oli lähes koko ajan joko mun tai isänsä hoidossa. Vain yhden pienen hetken oli poissa silmistä, kun kuulo tarkistettiin. Synnärillä ei ollu sillon montaa vauvaa (sanoisin max 5), ei paljo mahdollisuuksia vaihtua.

[QUOTE="vieras";28145650]Mä näin vauvani vasta 3 tunnin kuluttua hänen syntymästään, silloin oli happikaapissa täynnä letkuja ja johtoja. En todella olisi tiennyt, mikä tehohuoneen vauvoista oli mun. Seuraavana päivänä vauva näytti taas ihan erilaiselta kun edellisenä iltana kun hänet näin. Silloin ei ainakaan ollut suotavaa, että äiti olisi roikkunut tehohuoneessa hoitamassa vauvaa, imettääkään en saanut. Kävin 3 kertaa päivässä tiettyinä aikoina vauvaa katsomassa, muuten sinne ei ollut asiaa.[/QUOTE]

Kyllä henkilökunnan tehtävänä on pitää huolta siitä, etteivät vauvat pääse vaihtumaan.

kolme neljästä on niin minun ja mieheni näköisiä että eivät voi olla vaihtuneita, yks lapsista on vain itsensä näköinen, mutta en usko hänen vaihtuneen...oli kyllä muistaakseni kätilöopistolla kansliassa jonkun hetken hoidossa...toisaalta hän oli pitkätukkainen ja melkein viiskiloinen syntyessään, tuskin osastolla oli toista samanlaista samaan aikaan?

ai niin, ja olen neljästi synnyttänyt ja kertaakaan ei olla käsketty rannekkeesta tietoja tarkistamaan. enkä ole niitä tarkistellutkaan!!!! on ne tallessa kyllä...pitääkin tarkistaa onko tuo itsensä näköinen lapsi meidän :D

"Mari Penttinen epäili asiaa jo sairaalasta lähtiessään, mutta häntä ei uskottu.

- Sanoin asiasta monelle kätilölle, että minulla on valkotukkainen esikoinen ja valkotukkainen vauva oli synnytyssalissa. Miten tämä on näin tummaksi muuttunut.

- Minua vähäteltiin ja naureskeltiin, Mari kertoo ja päätti lopulta uskoa ja luottaa ammattilaisiin."

http://www.radionova.fi/ajankohtaista/uutiset/Nyt-puhuu-vaaran-vauvan-kotiinsa-saanut-aiti--Sairaalassa-naurettiin-ja-vahateltiin-epailyjani--27844.html

kolme neljästä on niin minun ja mieheni näköisiä että eivät voi olla vaihtuneita, yks lapsista on vain itsensä näköinen, mutta en usko hänen vaihtuneen...oli kyllä muistaakseni kätilöopistolla kansliassa jonkun hetken hoidossa...toisaalta hän oli pitkätukkainen ja melkein viiskiloinen syntyessään, tuskin osastolla oli toista samanlaista samaan aikaan?

ai niin, ja olen neljästi synnyttänyt ja kertaakaan ei olla käsketty rannekkeesta tietoja tarkistamaan. enkä ole niitä tarkistellutkaan!!!! on ne tallessa kyllä...pitääkin tarkistaa onko tuo itsensä näköinen lapsi meidän :D

Tarkista ihmeessä ne rannekkeet!

"Mari Penttinen epäili asiaa jo sairaalasta lähtiessään, mutta häntä ei uskottu.

- Sanoin asiasta monelle kätilölle, että minulla on valkotukkainen esikoinen ja valkotukkainen vauva oli synnytyssalissa. Miten tämä on näin tummaksi muuttunut.

- Minua vähäteltiin ja naureskeltiin, Mari kertoo ja päätti lopulta uskoa ja luottaa ammattilaisiin."

Mitä useammin luen tuon sitä enemmän alkaa naurattaan se että miksi sitä ranneketta ei voinut katsoa jos noin epäilyttää, siitähän se olisi selvinnyt heti :D Ei saisi nauraa vakava asia, mutta jotenkin en ymmärrä tätä.

[QUOTE="vieras";28145177]Omia on, en usko että olisivat päässeet vaihtumaan sairaalassa mutta jos olisi vaihtuneet en pois vaihtais. En ymmärrä miksi joku haluaisi vaikka tuon seitsemän vuoden jälkeen "vaihtaa takaisin", se biologisesti omahan on ihan vieras lapsi silloin.[/QUOTE]
En minäkään haluaisi lapsia enää vaihtaa, mutta haluaisin kyllä tutustua siihen biologiseen jälkeläiseenikin ja tarkistaa, että hänellä on kaikki hyvin.

Meidän muksut on niin paljon kummankin vanhempansa näköisiä, että pakko olla omia. Ovat kyllä käyneet hoitajien käsissä jokusen kerran molemmat, että teoriassa vaihtuminen olisi mahdollista.

Itse en ymmärrä niitä äitejä, jotka ylipäänsä laittavat vauvan heti ensimmäisenä yönä kylmästi hoitajien kansliaan yöksi, kirkkaiden lamppujen alle muiden vauvojen kanssa riviin huutamaan. Sitten samat mammat paasaavaat työssäkäyviä äitejä, koska vievät päivähoitoon alle 3-vuotiaita kun itse hylkäävät vastasyntyneen! Vihaksi pistää, itse en luopunut lapsesta hetkeksikään kun oli musta putkahtanut, en olis pystynyt ikinä jättämään yöksi mihinkään kun kainalossa oli hänen paikkansa.

eivätköhän nuo omia ole . nuorempi syntyi hätäsektiolla, mutta oli ensi hetkestä alkaen miehen
hoivattavana & lisäksi on aina ollut ilmetty isänsä.. joku äiti oli mennyt sanomaan miehelle, että
"on ihan isän näköinen tyttö teillä, vaikka äitiä en ole nähnytkään".
nuorempi taas syntyi alateitse ja oli tiukast vieressäni ensi hetkestä asti, lisäksi oli pari ensimmäistä päivää ihan
ilmetty siskonsa vastasyntyneenä...! niin ja taisi olla ainoa lähes kalju vauva sekä ainoa tyttö huoneessamme :D

no sehän pistäisi takuulla hälytyskellot soimaan, kun vauvalla olisi yhtäkkiä pippeli & hiukset :laugh: :laugh:

Uusimmat

Yhteistyössä