Onkohan mun tyttö sittenkin poika

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Poikatyttö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Poikatyttö;24394169:
Kun sitä kiinnostaa isot autot esim kuorma autot. Tänäänkin piti katsoa kun auto tuli hakemaan jätelavaa pois tyttö siis 3vuotias.

Et voi olla tosissasi? Tyttökin voi olla lääkäri, metsäkoneenkuljettaja, automekaanikko, ja voi leikkiä Prätkähiiri-leluilla ja sähköjunaradoilla. Ei kai kukaan enää luokittele tolla tavoin "tyttöjen ja poikien juttuja".

Minusta esimerkiksi oli 3-vuotiaana aivan mahtavaa käydä katsomassa äidin kanssa kun joka päivä läheisellä junaradalla meni juna ohi. Se oli pakko nähdä ihan joka päivä monen kuukauden ajan.

Alkuperäinen kirjoittaja Poikatyttö;24394169:
Kun sitä kiinnostaa isot autot esim kuorma autot. Tänäänkin piti katsoa kun auto tuli hakemaan jätelavaa pois tyttö siis 3vuotias.

ei jessus,onkohan mun siskokin sitten oikeasti veli kun ajaa työkseen kuorma-autoa???????

Mun vehkeet on aika pienet kun en löydä niitä ja opiskelen rakennusalaa. Ja sit jotain ihmeellistä törröttää tossa kaula-aukon alapuolella. Pitäisköhän soittaa lääkäriin

Luuletko, että kiinnostus autoihin on jotenkin sukusoluissa? Että pojat vain ovat kiinnostuneita teknisistä jutuista ja tytöt nukeista ja hoivaamisesta ihan syntymästään asti?

Voi dorka!

[QUOTE="Tyttöpoika";24394411]Oli vaan huvittavaa kun tyttöä kiinnostaa poikien jutut[/QUOTE]

3 vee ei vielä onneksi osaa sun määrittelemiäsi sukupuolirooleja ja uskaltaa ja osaa siksi olla kiinnostunut kaikenlaisista asioista. Myöhemmin hänen kiinnostuksensa joihinkin asioihin "lopahtaa", kuten vaikkapa erilaisiin teknisiin asioihin tai autoihin, matematiikkaan, tietotekniikkaan ym. poikien juttuihin. Kiitos sinun kasvatuksesi hän oppii mikä on soveliasta tytöille.

Joo. Mäkin mietin vähän väliä sitä, että olenko isä vai olenko äiti vai pitääkö miettiä että olenko isä vai äiti?

Siis kuorma-autot, ja varsinkin niiden kuskit saa minut "hyrräämään" ja voih... se miehen tuoksu, kun on ollut "duunissa" koko päivän, mutta jospa se ei olekaan se miehisyys vaan se naisisuus... olen hukassa, ulalla, ihmeissäni - pelastakaa minut - voinko vielä löytää itseni ja naiseuteini/miehisyyteni...

Tyttäreni pappa kait koittaa saada tytöstä poikaa kun lupasi viedä tytön traktori-ajelulle kun on tarpeeksi vanha. Mummi koitti serkku-pojista saada tyttöjä kun osti pojille pikkuiset rattaat :D Minäkin olen hyvin saanut vauvan synnytettyä vaikka pienenä kiinnosti kyllä veljen autorata mahdottoman paljon.

Meillä tyttö ollut jo aika pienestä selvästi kiinnostuneempi autoista ja ns. "poikien" leluista kuin barbeista ja nukeista. On nyt 5-vuotias ja ollut aivan hulluna Disneyn Salama-autoon kumppaneineen jo kolmatta vuotta. Hän sanoo, että isona aikoo rallikuskiksi. Siitä vaan, kunhan on onnellinen. Toisaalta taas tykkää vaatteissaan rimpsuista ja vaaleanpunaisesta. Taitaa tulla meistä aikuisista nämä hölmöt luokittelut, että joku on tyttöjen juttu ja joku poikien.

[QUOTE="Tyttöpoika";24394411]Oli vaan huvittavaa kun tyttöä kiinnostaa poikien jutut[/QUOTE]

Et vastannut kysymykseen. Miksi autot eivät voisi yhtä hyvin olla tyttöjen juttu? Miksi autoista kiinnostuminen saisi olla vain poikien juttu?

Kuule, meen 2½-vuotias haluaa aina iskän kyytiin traktoriin (ja tänään viimeks olikin), sit se selittää jokaisen eri traktorin, joka ajaa meidän teitä "onkohan toi "Matin traktori" tai "toi kuulostaa ihan Sepon massikalta".
Ihan normaalia se on.
Tykkää myös tällä hetkellä ihan kamalasti leikkiä junaradalla.

Tyttäreni pappa kait koittaa saada tytöstä poikaa kun lupasi viedä tytön traktori-ajelulle kun on tarpeeksi vanha. Mummi koitti serkku-pojista saada tyttöjä kun osti pojille pikkuiset rattaat :D Minäkin olen hyvin saanut vauvan synnytettyä vaikka pienenä kiinnosti kyllä veljen autorata mahdottoman paljon.

Milloin on tarpeeksi vanha? 6kk?

siinä tapauksessa mä olen mies, kuten miehenikin.
Tyttäremme on tyttö , matemaattisesti lahjakas, mutta poika on sitten ihan selevä homppeli.

Tai sitten minä ja mieheni olemme matemaattis-loogis-teknillisiä ihmisiä ja lapsiamme ei pakoteta mihinkään muottiin. Tyttö pitää tyttökrääsän lisäksi rakennussarjoista, poika leikkii sekä autoilla että nukeilla- ja on liikunnallisesti lahjakkaampi kuin tytär ja vanhampansa.

MINUA kiinnostaa enemmän roska-auto kuin meikit, muoti, sisustus tai ruoanlaitto.

[QUOTE="vieras";24394802]siinä tapauksessa mä olen mies, kuten miehenikin.
Tyttäremme on tyttö , matemaattisesti lahjakas, mutta poika on sitten ihan selevä homppeli.

Tai sitten minä ja mieheni olemme matemaattis-loogis-teknillisiä ihmisiä ja lapsiamme ei pakoteta mihinkään muottiin. Tyttö pitää tyttökrääsän lisäksi rakennussarjoista, poika leikkii sekä autoilla että nukeilla- ja on liikunnallisesti lahjakkaampi kuin tytär ja vanhampansa.

MINUA kiinnostaa enemmän roska-auto kuin meikit, muoti, sisustus tai ruoanlaitto.[/QUOTE]

Nyt kun luin tämän, niin onkohan mun mies sittenkin mun vaimo, kun se laittaa paljon parempaa ruokaa ku minä ja mä ajan nurmikon ja huollatan autoni itse. Eli mäkin taidan olla sit sen mies.
No huh huh, onneksi kuitenkin ollaan heteropariskunta, vaikka mun mies onkin vaimo ja mä sen mies.

Yhteistyössä