Onkohan mun pankkitili seonnu

Mulla on pahan päivän varalle kaksi suunnitelmaa. Toisen nimi on Visa ja toisen MasterCard.

Kesätyöstä saan ihan hyvin rahaa, mutta en todellakaan säästä sitä pahan päivän varalle, vaan TUHLAAN IHAN KAIKEN. Mitä iloa on säästää rahaa pahan päivän varalle? Mielummin mä teen niillä rahoilla jotain hauskaa hyvänä päivänä.

Mä säästän sekä pahan, että hyvän päivän varalle. Eli sitä varten jos jääkaappi hajoaa ja sitä varten, että pääsen ulkomaille.

Ei se mitään v-tuilua ollut, hienoa, että on tukiverkko, kaikilla ei ole.

"Aloittajalla on onneksi hyvä tilanne, että muut auttaa, niin ei tarvi itse säästää vaan voi tuhlata."

Tohon sun lauseeseen on mukavasti näkyvälle paikalle piilotettu toi "ei tarvi itse säästää vaan voi tuhlata." Tarkoituksesi olikin varmasti korostaa onnea tukiverkosta...

[QUOTE="heh";23763998]Vitut, se ravaa kokoajan jossain, baarissa, konserteissa tms. ja kehtaa hakea sossusta rahaa sekä diakonilta ostolappuja tms.[/QUOTE]

Miten niin koko ajan? Mistä sä tuollaasen käsityksen olet saanut? Joo baarissa ravaan todella usein, mutta suurimaksi osaksi TÖISSÄ. Konsertissa olen ollut viimeksi kesäkuussa -08, että joo ravaan siellä koko ajan jos kolmen vuoden välein käyn stadionilla kattomassa jotakin keikkaa...

Toimeentulotukia en saa joka kuukausi ja sen olen täällä monesti kertonut, mutta älä sitten tajua. Missä mä olen kirjoottanut, että haen diakonilta ostolappuja?

Mä en voi käsittää miten joku voi elää noin kädestä-suuhun.
Kaikki mitkä tulee, pistetään menemään.
Kyllä kaikkilla pitäs muutama satanen olla tilillä koko ajan pahanpäivän varuulta. Tai jos sattuu jotain odottamatonta.
Kai sulla on sentää luottokortti millä voi hoitaa jonkun äkillisen menon.
Vastuutonta käytöstä jo sun lapsenkin takia!

Salli mun nauraa sun hunteillesi, niillä ei tänä päivänä pitkälle pötkitä. En enää muista minkä tahon antama suositus onkaan, että tilillä pitäisi olla kerättynä pahan päivän ja yllättävän ylimääräisen kuluerän varalle muutaman kuukauden palkkaa vastaava summa.

Mulla on pahan päivän varalle kaksi suunnitelmaa. Toisen nimi on Visa ja toisen MasterCard.

Kesätyöstä saan ihan hyvin rahaa, mutta en todellakaan säästä sitä pahan päivän varalle, vaan TUHLAAN IHAN KAIKEN. Mitä iloa on säästää rahaa pahan päivän varalle? Mielummin mä teen niillä rahoilla jotain hauskaa hyvänä päivänä.

Mä pidin sua ennen fiksuna mutta enpäs enää. Esimerkiksi siksi että voi tehdä ja ostaa kivoja juttuja niillä säästöillä eikä opintolainalla kuten olet kertonut tehneesi ;) Ja jos tulee paha päivä, visa ja mastercard vedetty tappiin niin mukava olet sitten ylivelkaantunut pienten tulojen kanssa.

Heh. Mieheni on töissä, minä opiskelen.
Rahaa ei koskaan ole satasia säästössä, kaikki mikä tulee, menee. Ollaan köyhyysrajan alapuolella myös.
Ja kylä, vanhemmila on joskus myös omia menoja.
Kyllä köyhäkin saa joskus tehdä jotain mukavaa.
On se anonyymina hienoa kivittää toista.

Onko sulla NORDEA ??? Mulla on kanssa tapahtunut outoja tilillä ja jopa eilen oli koko kortti suljettu vaikka on rahaa. Maanantaina soitan nordeaan ja selvitän mitä siellä tapahtuu.

[QUOTE="vieras";23764712]Salli mun nauraa sun hunteillesi, niillä ei tänä päivänä pitkälle pötkitä. En enää muista minkä tahon antama suositus onkaan, että tilillä pitäisi olla kerättynä pahan päivän ja yllättävän ylimääräisen kuluerän varalle muutaman kuukauden palkkaa vastaava summa.[/QUOTE]

Kyllä, työttömyyden varalle suositellaan tilillä olevan noin 4-6kk palkan.

Yhteistyössä