Onkohan mun pankkitili seonnu

[QUOTE="vieras";23763849]mitä väliä sillä on onko rahat tilillä vai kukkarossa kuten ap lla kunhan pärjää?[/QUOTE]

entä jos sattuu jotain?
katka katkeaa ja pitää tilata taksi? vaik hakeen lasta jostain?
tai jotain muuta mihin tarvis heti rahaa?

[QUOTE="vieras";23763856]No eikös toi vajaa kymppi täsmää tuohon?[/QUOTE]

Niin joo kyllä sen 81 sentin kanssa. Pitää myöhemmin vähän selata tilitietoja taaksepäin, mutta nyt lähden kauppaan ja maksan KÄTEISELLÄ jota mulla kukkarossa. Ettei tarvitte joidenkin murehtia onko mun ainoat rahat tilillä.

Mulle tupsahti kerran ostossummaan ylimääräinen nolla perään, minkä myyjä kyllä heti huomasi. Tuosta veloituksesta ja palautuksesta oli merkintä Osuuspankin nettitiliotteessa. Mikäli sulla ei löydy minkäänlaista muutosta tilitapahtumien kirjauksessa, oudolta kuulostaa. Tosta katevarausjutusta en tiedä. Mikäli katevaraus otetaan vahingossa useampaan kertaan, tuleeko sen palautuksesta rivimerkintä? Ellei tule, niin sitten tuo juttu kuulostaisi todennäköisimmältä.

Kuulepas nyt, meidän tulot on alle köyhyysrajan. Ja kysyynkö mä jotakin ohjeita tai mielipiteitä mun raha-asioosta? Nyt taisi taas joillakin juosta helvetin lujaa ohitte mikä oli mun alootuksen pointti.

Niin ne on meidänki tulot reippaasti alle köyhyysrajan, mutta olen saanut vuosien aikana tuhansia euroja säästöön, luulis, että sinäkin olisit saanut edes pari kymppiä.

[QUOTE="Fanni";23763866]entä jos sattuu jotain?
tai jotain muuta mihin tarvis heti rahaa?[/QUOTE]

Mulla on läheisiä joilta saa tarvittaessa apua joten älä murehdi MUN asioota vaan keskity omaan elämään. Hyvin ollaan pärjätty jo muutaman vuoden vaikka tili välillä käykin nollilla.

jos jalka on poikki päsee ambulanssilla. Myös taksi vie kyllä sairaalaan jos ei ole rahaa, sieltä saa maksusitoumuksen.
Resepilääkkeet saa ainkin rovanieemllä niin että saa viikon maksuaikaa ja laskun jos just nyt ei oo rahaa,. muuta sellaista just nyt pakko-tilannetta ei mulle tuu mieleen....
Ruokaakin pitää osata hamstrata pakkaseen ja kuivakaappeihin.

juu se onkin pahempi juttu jos KATKA katkeaa.enpä tiedä itsekkään mitä kyseisessä tilanteessa tekisin.liekkö piisaisi minunkaan rahat asian hoitamiseen olisi ne sitten tilillä tai kukkarossa

Moralisoijat voivat pitää suunsa supussa. Tän ketjun aihe ei ollut "taivastelkaa mun yleistä rahankäyttöäni kaikilla mahdollisilla arvailuillanne!!" vaan se, miten tilillä voi olla enemmän aiempaa enemmän rahaa, vaikka merkintää rahanlisäyksestä ei ole.

Kaikilla ei ole rahaa säästettäväksi. Ei vaikka se kuinka suotavaa olisikin. Piste. Tuntekaa ylemmyyttä, mutta mielellään omissa porukoissanne. Täällä tolla ylemmyydentuntoisella paatostamisella saa idiootin maineen. Ei hyvä.

Mullakin on tilillä nyt shoppailureissun jälkeen 80e ja seuravat rahat tulevat vasta 26 päivä, lapsilisät, jotka menevät melkein kokonaan kesäkuun vuokran maksuun.
Meilä on pakkasessa ruokaa, kuivatuotteita, säilykkeitä joten ruoasta ei tuile pula ja laskut on maksettu =) Meinataan ens viiikonloppuna osallistua judokilpailuihin jonne pitää myös osta evästä jym.

[QUOTE="vieras";23763902]Moralisoijat voivat pitää suunsa supussa. Tän ketjun aihe ei ollut "taivastelkaa mun yleistä rahankäyttöäni kaikilla mahdollisilla arvailuillanne!!" vaan se, miten tilillä voi olla enemmän aiempaa enemmän rahaa, vaikka merkintää rahanlisäyksestä ei ole.

Kaikilla ei ole rahaa säästettäväksi. Ei vaikka se kuinka suotavaa olisikin. Piste. Tuntekaa ylemmyyttä, mutta mielellään omissa porukoissanne. Täällä tolla ylemmyydentuntoisella paatostamisella saa idiootin maineen. Ei hyvä.[/QUOTE]

Suomessa kyllä jokaikisellä on mahdollisuus säästää, jos vain haluaa. Aloittajalla on onneksi hyvä tilanne, että muut auttaa, niin ei tarvi itse säästää vaan voi tuhlata.

Taloussanomat
29.11.2010 12:51
60
Suomalaiset eivät säästä yllättävien menojen varalle yhtä paljon kuin muut pohjoismaalaiset, ilmenee nettivälittäjä Nordnetin tutkimuksesta.

Sen mukaan vain 20 prosentilla suomalaisella on taloudellista puskuria 10 000 euroa, kun Tanskassa vastaava luku on 23 prosenttia, Norjassa 30 prosenttia ja Ruotsissa 31 prosenttia.

Noin 30 prosentilla suomalaisista pahan päivän vara on 500 euroa tai vähemmän.

– Suomalainen yhteiskunta pitää hyvin huolta ihmisistä, mikä voi olla yksi syy puskurin vähyydelle. Suomalainen yhteiskunta erilaisine tukineen ei vaadi yhtä suuria investointeja koulutukseen ja terveydenhoitoon, kuten esimerkiksi mitä Yhdysvalloissa vaaditaan, sanoo johtaja Juha Raumolin Nordnet Bankista tiedotteessa.

Suurin osa suomalaisista säästää kuitenkin säännöllisesti eli seitsemän kymmenestä. Suosituin säästötapa on pankkitalletus, jonka osuus on 44 prosenttia. Asuntolainan lyhentämisen osuus on 30 prosenttia ja jatkuvan rahastosäästämisen 19 prosenttia.

– Suomalaiset eivät vielä säästä osakkeisiin ja rahastoihin yhtä paljon kuin ruotsalaiset. Uskomme kuitenkin, että osakkeiden ja rahastojen suosio kasvaa suomalaisten keskuudessa, sanoo Raumolin.

Myös sukupuolten välillä on eroja. Miehet suosivat osakkeita naisia enemmän. Naiset säästävät puolestaan enemmän pankkitilille. Myös eteläsuomalaiset sijoittavat enemmän osakkeisiin kuin pohjoissuomalaiset.

Tutkimuksen teki TNS SIFO marraskuussa ja siihen haastateltiin neljäätuhatta 15–79-vuotiasta suomalaista, ruotsalaista, norjalaista ja tanskalaista

Ihmettelen ap:ta siinä, että hän tuhlaa paljon itseensä. reisuuihin, keikkoihin yms turhaan. meillä ei ole varaa sellaiseen vaikka tulomme paremmat kuin ap:lla. meillä satsataan rahat lapsiin eikä omiin humputuksiin.

Suomessa kyllä jokaikisellä on mahdollisuus säästää, jos vain haluaa. Aloittajalla on onneksi hyvä tilanne, että muut auttaa, niin ei tarvi itse säästää vaan voi tuhlata.

Tuo sun eka lause on teoriassa totta. Jos pystyy säästämään vähistä varoistaan esimerkiksi euron kuukaudessa, voi tuon halutessaan tulkita säästämiseksi.

Ton sun toisen lauseen jätän omaan arvoonsa, sillä sen tarkoitus taisi olla taas vain v****illa ap:lle.

[QUOTE="vieras";23763853]oot varaamassa koko ajan matkoja, risteilyitä yms. ja käyt katsomassa bändejä?
jos luovut netistä säästät pari kymppiä kuussa, sitä sä et tarvii mihinkään[/QUOTE]

Naurattaa aina nämä "luovu netistä" -huutajat. Nykyään internet maksaa tosi vähän ja netistä saatava hyöty on erittäin iso. Jos opiskelee niin netti on hyödyllinen tiedonhakua varten, monesti pitää tehdä omalla ajalla kaikkia esitelmiä ym. sähköpostiin tulee usein opintoihin liittyviä viestejä ja muuta vastaavaa. Netti on mielestäni viimeinen asia, josta opiskelijan, työttömän tai vähävaraisen tulee tinkiä. Työnhakukin on nykyään aina netin kautta ja yleisiä nettipisteitä ei kauheasti ole, varsinkaan pienemmillä paikkakunnilla.

[QUOTE="just";23763972]Ihmettelen ap:ta siinä, että hän tuhlaa paljon itseensä. reisuuihin, keikkoihin yms turhaan. meillä ei ole varaa sellaiseen vaikka tulomme paremmat kuin ap:lla. meillä satsataan rahat lapsiin eikä omiin humputuksiin.[/QUOTE]

Mitä minä nyt olen ap:n juttuja lukenut niin hän käy kai kerran vuodessa risteilyllä. Onko tuo sinusta paljon reissaamista?

Mulla on pahan päivän varalle kaksi suunnitelmaa. Toisen nimi on Visa ja toisen MasterCard.

Kesätyöstä saan ihan hyvin rahaa, mutta en todellakaan säästä sitä pahan päivän varalle, vaan TUHLAAN IHAN KAIKEN. Mitä iloa on säästää rahaa pahan päivän varalle? Mielummin mä teen niillä rahoilla jotain hauskaa hyvänä päivänä.

[QUOTE="vieras";23763973]Tuo sun eka lause on teoriassa totta. Jos pystyy säästämään vähistä varoistaan esimerkiksi euron kuukaudessa, voi tuon halutessaan tulkita säästämiseksi.

Ton sun toisen lauseen jätän omaan arvoonsa, sillä sen tarkoitus taisi olla taas vain v****illa ap:lle.[/QUOTE]

Ei se mitään v-tuilua ollut, hienoa, että on tukiverkko, kaikilla ei ole.

Yhteistyössä