Onkohan mulla palomuuria, mistä sen saa tietää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Tuli vaan mieleen kun en löydä sitä mistään? Kaveri aikoinaan asensi mulle palomuurin, mutta en tiedä onko se vanhentunut tai hävinnyt.

Jos on, niin onko turvallista ladata ilmainen palomuuri esim. zonealarm? Virustorjuntaohjelma mulla on avast, se ilmainen.

Kiitos jos joku vaivautuisi vastamaan tietämättömälle.

Windowsissa on oma palomuuri. Sen näet esim ohjauspaneelista tietoturvakeskuksesta, et onko päällä vai ei. S eon ainakin meilä toiminut vuosia moitteetta, vaikka jotkut tosinörtit väittävätkin ettei sillä tee mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja Ammattilainen:
Windowsissa on oma palomuuri. Sen näet esim ohjauspaneelista tietoturvakeskuksesta, et onko päällä vai ei. S eon ainakin meilä toiminut vuosia moitteetta, vaikka jotkut tosinörtit väittävätkin ettei sillä tee mitään.

Mistä tiedät että on toiminut moitteetta? Joku voi käyttää konettasi sinun tiwtämättä, ei se palomuuri siitä ilmoita.
Comodo on hyvä ilmainen palomuuri, jot kannattaa kokeilla.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Mistä tiedät että on toiminut moitteetta? Joku voi käyttää konettasi sinun tiwtämättä, ei se palomuuri siitä ilmoita.
Comodo on hyvä ilmainen palomuuri, jot kannattaa kokeilla.

Luuletko etten huomaisi jos mun konenella olis ylimääräistä verkkoliikennettä? :xmas:

Palomuuri on yleensä savupiipun välittömässä läheisyydessä. Se ei vanhennu heti, kestää yleensä yli 50 vuotta jos on hyvin asennettu. Häviämisestä en ole koskaan kuullut. Tiedätkö tai muistatko enää missä sen pitäisi olla? Koeta koputella savupiipun ympäriltä, se on yleisin palomuurin paikka, tai takan takana. Jos on kova ääni (kiveä), olet todennäköisesti löytänyt muurin. Virukset eivät yleensä tartu kiviainesmateriaalin helposti, pinnan puhdistus kannattaa tosin tehdä aika ajoin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ohjauspaneelissa oli windowsin palomuuri. Toimiikohan se?

No riipppuu siitä oliko se päällä ja millaiset säädöt siellä on.

No siinä luki että käytössä. Säädöistä en tiedä, miten ne saa tietää?

Sori oon tosi tumpelo, tiedän.

Tuossa windowsin palomuurissa kun on tuo poikkeukset, niin mitkä kohdat kannattaa olla ruksattuina? Ja mitkä ei? Onko nämä niitä säätöjä tai säädöksiä, miten se nyt sanotaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tuossa windowsin palomuurissa kun on tuo poikkeukset, niin mitkä kohdat kannattaa olla ruksattuina? Ja mitkä ei? Onko nämä niitä säätöjä tai säädöksiä, miten se nyt sanotaan.

Olisi ihanaa jos saisin näihin vastauksen?

Alkuperäinen kirjoittaja Tuossa on ohjeet:
http://windows.microsoft.com/fi-FI/windows7/Understanding-Windows-Firewall-settings

Mä kävin jo aiemmin lukasemassa, mutta ei tuosta oikein saa selvyyttä. Mutta koitan ajatella maalaisjärjellä sitten. Kiitos kuitenkin vaivannäöstä.

Anna olla asetukset kuten ne vakiona on, mikä tarve sulla on niitä muuttaa, jos et niistä ymmärrä?
Älä ikinä korjaa sellaista mikä on ehjä, kuuluu sanonta tietokonealalla.

Yhteistyössä