Onkohan meidän lapset onnettomia, kun eivät ole päivähoidossa ja virikkeiden kanssa on

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti

Vieras
vähän kiikun kaakun. Kavereita ei jakseta kotiin kutsua, kun kuitenkin töissä käydään niin aika vähäinen se aika minkä ehtii kotona olemaan, ollaan vuorotyössä ja limittäin hoidetaan lapset.

Pääsevät puistoon, on leluja, on kavereita toisistaan ja isommista sisaruksista - ikää 4v ja 1,5v.

Vähän mietityttää :( kun en oikein malliäiti jaksa olla.

Mun 4 v olisi onneton. Kaipaa muutakin seuraa ja tekemistä kuin vanhemmat ja sisarukset. Sekä sitä, että saa olla lapsiryhmän jäsen, ilman äidin läsnäoloa.
Mutta jos teillä on useampi lapsi, ja lapset näkee muitakin lapsia (ei siis sisaruksiaan) lähes päivittäin puistossa tms, niin tuskin ne onnettomia on. Tuolle nelivuotiaalle voisi kyllä jo joku kerho olla oikein kiva juttu =)

Alkuperäinen kirjoittaja Valaja:
Pah. Kodin virikkeet riittää hyvin. Sitä ehtii kyllä niihin ryhmiin ja hässäkkään myöhemminki.

samaa mieltä! teillä on ihanteellinen tilanne sillä koti on paras paikka lapselle ja kiireetön , turvallinen ympäristö.

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Mun 4 v olisi onneton. Kaipaa muutakin seuraa ja tekemistä kuin vanhemmat ja sisarukset. Sekä sitä, että saa olla lapsiryhmän jäsen, ilman äidin läsnäoloa.
Mutta jos teillä on useampi lapsi, ja lapset näkee muitakin lapsia (ei siis sisaruksiaan) lähes päivittäin puistossa tms, niin tuskin ne onnettomia on. Tuolle nelivuotiaalle voisi kyllä jo joku kerho olla oikein kiva juttu =)

Oli talven kerhossa 3h/pväx4pvä/vko, mutta ne on nyt kesälomalla. Mietin tätä kesäohjelmaa lähinnä, toisaalta enää pari kuukautta ja leikkipuistossa voi käydä.

No, enpä usko, että ovat onnettomia. Mukavaa, kun on läsnäolevat vanhemmat eikä juoksuteta jonnin joutaviin harrastuksiin. Kyllä ne kouluiässä ehtivät sitte.

Ja lasten kuuluu välillä 'tylsistyä'- keksivät sitten itse tekemistä. Kaiken ei aina tarvitse olla valmiiksi mietittyä ja 'virikkeellistä'.
Harrastuksiin ehtii vanhempana, nykyään vain niitäkin tupataan liikaa ja liian nuorille, että kieli vyön alla saa juosta kuskaamassa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:

Oli talven kerhossa 3h/pväx4pvä/vko, mutta ne on nyt kesälomalla. Mietin tätä kesäohjelmaa lähinnä, toisaalta enää pari kuukautta ja leikkipuistossa voi käydä.

Kesällä lomaillaan =), ei lapsi ehdi erakoitua, eikä ainakaan mun mielestä kesälomalla tarvitsekaan olla sen kummempia virikkeitä kuin koti, kotipiha ja satunnaiset käynnit puistoissa yms missä on lapsia ja tekemistä.

Voihan ne vähän olla, ainakin isompi lapsesi. Kyllähän sinä sen näet onko ne vai ei.
Mun lapsi ainakin vaatii paljon touhuumista ja kavereita, että ois onnellinen.
Osaa se tietysti yksinkin leikkiä, mutta ei kyllä päivätolkulla.

Kyllä sä sen lapsesta huomaisit, jos se kaipais muiden lasten seuraan kovasti. Mulla oli oma poika n.3v asti mielellään vaan kotona minun ja pikkusiskon kanssa ja ei välittänyt lapsista puistossa. Nyt vajaa 4v haluaa "leikkikaverin" ja tykkää kun saa reuhata muiden penskojen kanssa. Ja nyt lähtee sit tarhaan, kun aika on "oikea".

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
:headwall: Ei tietenkään ole onnettomia, jos eivät tiedä paremmasta :saint:

Kyllä häkkieläimetkin ovat onnettomia, vaikkeivat tiedä paremmasta.
Ei se siitä riipu onko joskus ollut onnellinen, onneton on onneton.

Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
:headwall: Ei tietenkään ole onnettomia, jos eivät tiedä paremmasta :saint:

Kyllä häkkieläimetkin ovat onnettomia, vaikkeivat tiedä paremmasta.
Ei se siitä riipu onko joskus ollut onnellinen, onneton on onneton.

Ja lapsi on samanlainen kun eläin? Ja taasko tää alkaa kotihoito vs päiväkoti. Nykyään penskoilla on stressi jo ennen koulua.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
vähän kiikun kaakun. Kavereita ei jakseta kotiin kutsua, kun kuitenkin töissä käydään niin aika vähäinen se aika minkä ehtii kotona olemaan, ollaan vuorotyössä ja limittäin hoidetaan lapset.

Pääsevät puistoon, on leluja, on kavereita toisistaan ja isommista sisaruksista - ikää 4v ja 1,5v.

Vähän mietityttää :( kun en oikein malliäiti jaksa olla.

Itsehän sä lapsista näet ovatko vai eivätkö ole, meillä on kolme alle kouluikäistä kotihoidossa + vanhempia sisaruksia. Iloisia ja reippaita, en ole kyllä heistä lainkaan huolissaan.

Yhteistyössä