Onko vuohenjuusto hyvää??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiitos
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kiitos

Vieras
Ja minkä merkkistä kantsis näin aloittelijan ostaa?En ole koskaan edes maistanut,mutta siitä nähnyt niin monenlaista ohjetta missä sitä on(varsinkin jotkut leipä jutut) että alkanut kiinnostaan mut en oo viel uskaltautunut ostamaan.Vinkkejä?

Tosiaan riippuu juustosta.

Kuttucheddar Waldemar on herkkua. sitä suosittelen.
Samoin vuohengruyere, mutta sitä en tuoksuihin tottumattomalle suosittele.

Ja sitten ne valkoiset kovat ulkomaiset...yleensä hirmu suolaisia. :/

On :)

Merkillä ei niin väliä, jokainen löytää oman suosikkinsa maistamalla. Mä tykkään tehdä sellaisen lämpimän vuohenjuustoleivän maalaisleipäviipaleelle (mahdollisuuksien mukaan hiukan kuivahtaneelle / paahdetulle), päälle viipale vuohejuustoa, hiukan silputtua tuoretta rosmariinia ja hunajaa ja uuniin kunnes juusto alkaa hiukan sulamaan. Nami nami.

Kyllä vuohenjuusto oikein valmistettuna on tosi hyvää, mutta niin voimakasta, etten välitä syödä sitä kuin pienen nokaleen. Mies kyllä mussuttaa senkin edestä :)

Netistä löytyy tosi paljon ohjeita. Itse kehottaisin aloittamaan jollain sellaisella, jossa juusto kuumennetaan muttei kuitenkaan täysin "kadoteta" ruokaan kuten vaikka vuohenjuusto-tomaattikeitossa tehdään. Esim. vuohenjuustotäytteinen kananrintafile voisi maistua, jos syöt kanaa. Tai sitten lämmin salaatti, siis sellainen, johon tulee lämmin vuohenjuustoviipale.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
nimenomaan oikea feta. olen vaan nähnyt myytävän paljon sellaistakin täällä suomessa missä on lehmänmaitoa mukana

Ja nythän se feta on jo suojattu nimike, vain kreikkalainen vuohenjuusto voi olla nimeltään fetaa,siksi nämä Violan salaattijuustot sun muut nimikkeet. =)

Alkuperäinen kirjoittaja Weatherwax:
On :)

Merkillä ei niin väliä, jokainen löytää oman suosikkinsa maistamalla. Mä tykkään tehdä sellaisen lämpimän vuohenjuustoleivän maalaisleipäviipaleelle (mahdollisuuksien mukaan hiukan kuivahtaneelle / paahdetulle), päälle viipale vuohejuustoa, hiukan silputtua tuoretta rosmariinia ja hunajaa ja uuniin kunnes juusto alkaa hiukan sulamaan. Nami nami.

Just tämmösistä ohjeista tullut tämä "kiinnostus",kuulostaa hyvälle.
Kiitos kaikille vinkkien antajille,huomenna taidan ostaa ja tutustua hlökohtaisesti :)

Voi urgh.. Meillä oli aikoinaan vuohia ja kun se urosvuohihan.. krhm.. pissii partaansa houkuttaakseen kuttuja ja siis haisee (anteeksi vain) ihan hulvattoman kauhealle-myös se hajurauhanen sarvien välissä edesauttaa tätä löyhkäämistä - niin minulle tulee aina se haju mieleen kun maistankin jotain vuohenjuustoa.. :ashamed: Ei uppoa kuulkaas ei sitten millään.. Vaikka joskus on tullut kotijuustoa siitä maidosta itsekin tehtyä.. ja lettuja ja.. mutta eijei ei enää missään muodossa vuohia kiitos..

Alkuperäinen kirjoittaja huppaloora:
Voi urgh.. Meillä oli aikoinaan vuohia ja kun se urosvuohihan.. krhm.. pissii partaansa houkuttaakseen kuttuja ja siis haisee (anteeksi vain) ihan hulvattoman kauhealle-myös se hajurauhanen sarvien välissä edesauttaa tätä löyhkäämistä - niin minulle tulee aina se haju mieleen kun maistankin jotain vuohenjuustoa.. :ashamed: Ei uppoa kuulkaas ei sitten millään.. Vaikka joskus on tullut kotijuustoa siitä maidosta itsekin tehtyä.. ja lettuja ja.. mutta eijei ei enää missään muodossa vuohia kiitos..

:laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
nimenomaan oikea feta. olen vaan nähnyt myytävän paljon sellaistakin täällä suomessa missä on lehmänmaitoa mukana

Ja nythän se feta on jo suojattu nimike, vain kreikkalainen vuohenjuusto voi olla nimeltään fetaa,siksi nämä Violan salaattijuustot sun muut nimikkeet. =)

mistä alkaen? Pitää käydä tutkimusretkellä kurkkimassa kaupan juustohyllyjä

Makuasia todellakin, itselle maistuu iso kimpale salaatin tai leivän päällä.

Chevrehän on siis ranskaa ja tarkoittaa vuohta, mutta juustotyyppinä se on sellainen ei-fetatyyppinen pötkö yleensä. Osta ihmeessä ja testaa, sillähän se selviää. Mutta paras yleensä lämpimissä ruuissa, älä vaan aamiaisleipäsi päälle veistele.