Onko couscous hyvää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mulish
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Sellaisenaan ei maistu oikein miltään, vehnäähän se on. "Mannaryynejä".

Meillä on ollut jossin curryreseptissä. Lihaliemi/kasvisliemi olisi kanssa ihan jees.

Näinhän se on. Niin kuin makaroonia. Mutta siihen on kiva lisätä erilaisia kasviksia. Tarttuvat siihen mukaan mukavasti. Ja mun eläkeikäiset vanhemmatkin syö sitä mielellään, vaikka muuten ovat vähän arkoja uusien ruokalajien suhteen. Ainakin se valmistuu nopsaan.

Eihän se sinällään oikein miltään maistu, mutta just vaikka salaatin lisukkeena passeli. Kalan ja kasvisten kanssa ollaan kanssa joskus syöty, vähän niinkuin "afrikkalaisittain". Finduksella on pakasteateria pussi, jossa on couscousia ja kasviksia - se on mun mielestä hyvää. Itse paistan vähän tuoreita kasviksia pannulla, lisään pussin siihen ja maustan suolalla, pippurilla ja sweetchilillä. Voi myös lisätä kanaa, jos tykkää.

Minusta on hyvää.

Ja monipuolisesti voi laittaa. Aika usein laitan joukkoon jotain vihanneksia, niin lapset syövät.

Ja aikuisempaan makuun on kiva salaatissa kun keitettyä laittaa joukkoon hieman vihreää pestoa, punasipulia, paprikaa, vihersalaattia...

on namia! teen usein sellasta couscousvihannes-höttöä, pannulla paistan sipulia, paprikaa, herkkusieniä, kukkakaalia ym. mitä nyt kaapissa on, ja lisään keitetyn couscousin. N-A-M. sopii myös esim. kanasalaatin lisukkeeksi.

Yhteistyössä