Onko viking linen xprs bilelaiva?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja laivakuume
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

laivakuume

Vieras
Sinänsä varmaan tyhmä kysymys kun laiva lähtee klo 21.30 ja on yön kiinni tallinnassa josta lähtee takas helsinkiin klo 08.00 ja helsingissä klo 10.40.

Mutta onko tuo kyseinen lähtö täysin bilelähtö?

Kenelläkään kokemuksia?

Ei mielestäni varsinaisesti. Ko. laiva taitaa olla enemmän sellaisten suosiossa, jotka haluavat viettää Tallinnassa koko päivän. Itse tykkäsin paljon, kun miehen kanssa mentiin. Laivalla oli tuolloin ainakin rauhallinen tunnelma, ok tax free -myymälä, ravintoloista en muista, kun ei niissä juuri käyty. Jos etsit kunnon bilelaivaa Tallinnan reitiltä, niin suosittelisin Silja Europaa. Paljon paremmin biletykseen sopiva laiva ja on Tallinnassa muistaakseni vain muutaman tunnin, eli muutkin matkalaiset luultavasti tulleet bilettämään.

Katsoin uudestaan kysymystäsi, ja huomasin, että olit kirjoittanut, että laiva lähtisi Helsinkiin klo 8.00. Näin varmasti on, mutta käsittääkseni matkoja myydään "Päivä Tallinnassa" -nimellä, jossa ideana se, että sinä et lähde klo 8.00 sen laivan mukana, vaan jäät Tallinnaan ja tulet vasta iltavuorolla takaisin. Näin oli ainakin viime kesänä, en tiedä ovatko muuttaneet matkoja jotenkin.

Anteeksi että kysyn mutta mikä järki mennä yöksi laivaan nukkumaan :D
Tuo paattihan on vielä älyttömän pienikin :D
Ymmärrän että sillä menee ylitse ja on maissa mutta eh nukkumaan laivaan ?

Itse en siis kaipaa biletystä, vaan tahtoisin laivalle mutta kauheat hinnat kunnon risteilyissä näin kesäisin. Lähinnä menisin niiden taxfree ostoksien takia sinne ja muutenkin hengailemaan, vaikka lähteekin noin myöhään :)

Mutta jos tosiaan ei laivan mukana tullakkaan takas helsinkiin tuolloin 08.00, niin sitten unohdan koko jutun. Tallinna ei mua kiinnosta.

Itse en siis kaipaa biletystä, vaan tahtoisin laivalle mutta kauheat hinnat kunnon risteilyissä näin kesäisin. Lähinnä menisin niiden taxfree ostoksien takia sinne ja muutenkin hengailemaan, vaikka lähteekin noin myöhään :)

Mutta jos tosiaan ei laivan mukana tullakkaan takas helsinkiin tuolloin 08.00, niin sitten unohdan koko jutun. Tallinna ei mua kiinnosta.

No sähän tulet takaisin Helsinkiin vajaa tuntia ennen kun se päiväristeily lähtee Helsingistä. XPRS lähtee Tallinnasta aikaisin aamulla ja on takaisin Helsingissä paria tuntia myöhemmin.

Alkuperäinen kirjoittaja No höh;30040231:
No sähän tulet takaisin Helsinkiin vajaa tuntia ennen kun se päiväristeily lähtee Helsingistä. XPRS lähtee Tallinnasta aikaisin aamulla ja on takaisin Helsingissä paria tuntia myöhemmin.

Tiedän, mutta siis joku sanoin että pitäisi jäädä maihin Tallinnassa aamulla jos menee tuolla 21.30 lähdöllä Helsingistä, mut näköjään ei tarvitsekaan jos menee vain tuollaiselle miniristeilylle. Joko lähteekin Tallinnasta jo 07.00 aamulla ja on takas Helsingissä 09.15.

Eli sellainen 12 tunnin miniristeily sit :)

No tietty jos ei Tallinnasta osaa etsi muuta kuin sen iänikuisen rähjäisen Viru hotellin :D
Laadukkaita hotelleja kaupunki on täynnä ja halvemmalla kuin Viru;)

Lähinnä nyt tarkoitin näitä kotimaan hotelleja :) Jos haluaa olla yön jossain poissa kotoa, niin tuleehan tuo miniristeily ja sitä kautta yöpyminen laivassa halvemmaksi kuin yöpyminen hotellissa :) Pääsee merellekkin samalla, vaikka onkin monta tuntia kiinni satamassa Tallinnan päässä.

Lähinnä nyt tarkoitin näitä kotimaan hotelleja :) Jos haluaa olla yön jossain poissa kotoa, niin tuleehan tuo miniristeily ja sitä kautta yöpyminen laivassa halvemmaksi kuin yöpyminen hotellissa :) Pääsee merellekkin samalla, vaikka onkin monta tuntia kiinni satamassa Tallinnan päässä.

Sori nyt kun ei vieläkään aukene minulle :D
Eli haluat mielummin yöpyä laivassa joka kiinni laiturissa kuin hyppäisit laivaan kävisit vaikka nähtävyyksiä katselemassa Tallinnassa ja olisit siellä yön hotellissa jokoa tulisi kaikkineen halvemmaksi ;) ja tulisit seuraavalla paatilla pois.

Jos oikeasti nyt kuitenkin etsit laivaa jossa voi bailata niin silloin kannattaa suunnata nenä Ruottin reissuja kohden, lahjakortteja mm huutonet täynnä ja hyttejä saa suht edullisesti.

Sori nyt kun ei vieläkään aukene minulle :D
Eli haluat mielummin yöpyä laivassa joka kiinni laiturissa kuin hyppäisit laivaan kävisit vaikka nähtävyyksiä katselemassa Tallinnassa ja olisit siellä yön hotellissa jokoa tulisi kaikkineen halvemmaksi ;) ja tulisit seuraavalla paatilla pois.

Jos oikeasti nyt kuitenkin etsit laivaa jossa voi bailata niin silloin kannattaa suunnata nenä Ruottin reissuja kohden, lahjakortteja mm huutonet täynnä ja hyttejä saa suht edullisesti.

Tallinna ei edelleenkään kiinnosta mua, eikä sen nähtävyydet. Haluan risteilylle, mutta nuo päivä Tukholmassa-risteilyt joilla usein menen ovat kesäaikaan liian kallita. Ja ei, en mene edes Tukholmaan tuolloin van pysyn laivassa. :)

Se tuossa risteilyssä on se "huono"puoli kun on yön kiinni Tallinnassa, mielellään seilaisin merellä yöllä. Jokainen ihminen tykkää tehdä eri asioita, itse tykkään olla laivalla/laivassa enkä mennä esim Tallinnaan ja hotellliin.

Tuo matka makaa 28e, Tallinnan hotelli tuskin halvempi. Ja kun se Tallinna ei vaan kiinnosta!

Ja ei, mä en bailaa. Mietin että onko bilelaiva koska lähtee noin myöhään ja on aamulla aikaisin takaisin. Eli ihmiset menis sinne bailaamaan ja krapuloissan lähtivät ulos laivasta... Mutta se ei taida sit olla näin, mikä on hyvä asia mun kannalta katsottuna.

Ja menisin Turusta miniristeilylle mutta kun en pääse turkuun niin aikasin kun aamulaiva lähtee ja illalla en pääse niin myöhään kotiin kun iltalaiva palaa takaisin. Nämä siis menis Tukholmaan. Ainoa vaihtoehto siis Hki-Tallinna-Hki. Helsingistä kun ei lähde yhden yön risteilyjä tukholman, ja 2 yön on lian kalliita. :)

Miniristeily xprs:llä on varmasti ap:lle sopiva. Hakevat kai sellasta bileristeilyn mainetta sille, mutta oikeasti on aika kuollutta se meno siellä. Ihmisiä kiinnostaa eri asiat ja hyvä niin. Hyvää risteilyä ap:lle!

Miniristeily xprs:llä on varmasti ap:lle sopiva. Hakevat kai sellasta bileristeilyn mainetta sille, mutta oikeasti on aika kuollutta se meno siellä. Ihmisiä kiinnostaa eri asiat ja hyvä niin. Hyvää risteilyä ap:lle!

Kiitos. :) Tosiaan mua kiinnostaa se meri, yöpyminen laivalla ja ostokset. Tuo siis passeli mulle vaikka onkin merellä aika vähän aikaa. :)

Varasin matkan ens viikolle. Täytyyhän tuotakin nyt edes kerran kokeilla, jos ei bilelaivakaan ole.

Ja menisin Turusta miniristeilylle mutta kun en pääse turkuun niin aikasin kun aamulaiva lähtee ja illalla en pääse niin myöhään kotiin kun iltalaiva palaa takaisin. Nämä siis menis Tukholmaan. Ainoa vaihtoehto siis Hki-Tallinna-Hki. Helsingistä kun ei lähde yhden yön risteilyjä tukholman, ja 2 yön on lian kalliita. :)

Turun ja Helsingin välissä menee juna, jossa ihan laivavuoroja. Eli Turussa päätepysäkki terminaalien vieressä.

Yhteistyössä