Onko vielä muita jolla LA Lokakuulla?

Ihana kun saamme uusia odottajia tähän pinoon! Sydämellisestui tervetuloa!!!!!!Vosiko jou ystävällinen ottaa asiakseen tuon listan päivityksen kun minä olen NIIN käsi etten osaa:/

Minä varasin sitten eilen ajan alkuraskauden ultraan niin että viikot olisi jo reilusti 7+jotain eli tiistaille 17.2..........jännittää jo nyt :p

En ole nyt viikkoon testejä tehnyt vaan luotan että olen raskaana.......kävin miten kävi. Ja vuotokin on loppunut kokonaan. Ainakin toistaiseksi.
 
Rupeaahan meitä tänne tulemaan pikkuhiljaa. =)

Me ei olla menossa varhaisultraan, kuitenki eka neuvola on rv 8+6, ja sielä ultrataan sit samalla. Ihan kiva että heti ultrataan ja varmistetaan. :) Ois ollu jo 8+2, mutta se siirty sit ku niillä tietenki jotain palaveria just sillon. No, muutama päivä sinne tai tänne. :)

pikkumyyh85: Mun mielestä apteekin oma on yks luotettavimpia, jo siksikin että siihen ei pitäis tulla viivanpaikkaa. Yhen testin tein dpo 14, analyz exact oli se testi, siihe tuli viivanpaikka vaan. Dpo 16 sain selkeän haamun apteekin omaan. :)
 
Jospa minäkin ilmoittaudun joukon jatkoksi, vaikka jänskättääkin, kuinka käy.

Takana on 2 keskenmenoa viime vuonna. Nyt plussasin viime sunnuntaina ja olen oikeastaan jo kierron puolivälistä lähtien enemmän ja vähemmän tihuttanut verta. Ei ole ollut hyvä merkki aiemminkaan, vaikka silloin vuoto onkin alkanut myöhemmin. Menkoista laskettuna nyt olisi h4+0 ja laskettu aika 9.10. Luulen kuitenkin olevani hiukan pidemmällä, kun kierrot on olleet lyhkäisen puoleisia. Olisi mun ja miehen esikoinen. Alkuraskauden ultraan olen varannut ajan, että saisin mielenrauhaa. Sitäkin täytyy vielä pari viikkoa odottaa.
 
Kait se pitää pikkuhiljaa uskoa että raskaana ollaan. Olen vähän yli-innokkaana tänään testannut Predictorilla ja hailakka viiva tuli. Ymmärtääkseni tuo testi ei ole mikään hirveän herkkä. Nyt on dpo13, joten en kamalan tummia viivoja vielä odotakaan. Aamulla ajattelin et oonkohan enää raskaana kun masun viiltelyt ja jomotukset ovat hävinneet. Mitä vielä, kun lähdin kaupoille niin johan alkoi taas :LOL:
 
Sellasen kysymys mulla mieltä vaivaa, että onko teillä muilla ihan ku menkkakipuja? Ne vihlasut on tuttua joka raskaudesta, mutta nyt mulla on ihan selvää menkkakipuilua, mutta vaan aika paljon lievempää. Toivottavasti tällänen ei jatku, joutuu koko ajan pelkäämään meneekö kesken... :(
 
miltski:mulla oli ensimmäisen viikon aika voimakastakin menkkakipuilua ja sellaistakin että ajattelin että sellaiset "supistuksen omaiset"-menkkakivut varmasti ovat merkki keskenmenosta. Nyt ei ole viikkoon ollut kuitenkaan mitään sellaista :wave:
 
miltski: Mulla on kans ollu semmosia menkkasärkyjä, aina välillä käy, että ei mitään jatkuvaa. Varsinki aamuisin on jotenki kauheen raskaan tuntonen alamaha. En oo osannu kyllä yhtään pelätä että ois jotenki paha merkki. :) Voi olla, että oon lukenu jostain, että se on täysin normaalia.


Ootatteko te muut jo kasvavaa mahaa ihan intona? Mä en jotenki jaksais oottaa... :ashamed: Ja kuitenki menee pitkään ennen ku näkyy, esikoinen kun on tulossa ja on tuossa vyötäröllä tuota ylimääräistäki peittämään. Toisaalta sitte raskauden lopulla mulla voi olla ihan jättimaha, ku oon lyhyt (158cm), ja kohtuki normaali eteenpäin kallistunut.
 
Mulla on just semmosta menkkasärkyä, lievempää tosin. Välillä tuntuu semmosia pistelyitä myös mutta harvemmin. Kait se normaalia ja jos ei ole niin sillehän ei voi oikein mitään...
Odotan masun kasvua innolla. Mullakin on tuota ylimääräistä sen verran, että ei ihan heti ole vauvamasu erottumassa :LOL:
 
Täällä myös välillä voimakastakin särkyä...niin oli esikostakin pari ekaa viikkoa ja sitten oikeastaan katosi sen sileän tien, sitten kuvaan astuikin huimaus :D

Täälläkään ei malttaisi odottaa sitä keskiraskauden kaunista pyöreää mahaa...en niinkään odota sitä isoa mahaa...itse olen myös lyhyt (156cm) ja voitte kuvitella, kun paahdoin valtavan reilu 100cm vyötärön ympärykseltään olevan mahan kanssa viimevuonna tammikuussa kaupoissa...ihmiset vain huusivat letkassa kassa jonossa toisilleen, että päästetäänkös tuo odottava äiti ensin, kun eihän tuommoisen mahan kanssa tohdi odotuttamaan enempää kuin jo joutuu odottamaan :LOL:
nyt tuo naurattaa, mutta ei silloin, tosin tarjouksen otin kyllä avosylin vastaan :D

Nyt on sitten niitä raskaus vitamiineja...en tiedä onko vain omaa kuvittelua, mutta ennen tabun ottamista oli erittäin huono olo, mutta vähän sen jälkeen se etominen katosi...hmmm, joko iloinen yhteensattuma tai noi vitskut tulee olemaan mun rakkauden kohde seuraavina viikkoina :LOL:
 
Ihanaa kun porukkaa alkaa kertymään, Onnea kaikille! Minunkin tietokonetaidot surkeat joten toivottavasti joku taitava tekisi meille listan...?
Onko muita kenellä ei mitään oireita? Ilman testiä en uskoisi raskaana olevanikaan, ainoastaan pientä menkkasärkyä oli sinä päivänä kun kuukautisten piti alkaa. Me mennään todennäköisesti ultraan vasta silloin vk 12 jos sinne asti päästään eikä ongelmia tule sitä ennen. Esikoisen kanssa kävimme vk 9 varhaisultrassa kun minulle tuli voimakas toispuoleinen alavatsakipu ja pelkäsin kohdunulkoista raskautta...Kaikki oli kuitenkin hyvin! Nyt vaan pitää nauttia tästä olosta; jos raskaus etenee kuten aikaisempi niin parin viikon päästä väsyttää ja oksettaa armottomasti...
Kiva seurailla kun porukkaa tulee lisää!

moksa, la 3.10 ?
 
VL-
Hei kaikille ja onnea ihan höpönä! :heart: :heart: :heart: :heart:

Minä olen 24-wee "wanhus" :D ja odotan mieheni (25v)kanssa ensimmäistä pientä unelmaa. Ihan alku taipaleella kahlataan ja kerettiin yrittää puolisen vuotta tätä ihmettä. Nettilaskureiden mukaan LA pitäis olla 6.10.2009.

Pahoinvointi on jo ihan jotakin kauheaa iltapäivästä iltaan, oikein aaltoilee ja rintoihin päin ei kärsi edes katsoa :LOL: kun koskee. Viiltely alavatsassa meinaa vain voimistua päivä päivältä ja ärsyttää joka kohta ihan kauheesti! :kieh:

Pidetään peukut pystyssä että meillä kaikilla kaikki menis hyvin loppuun saakka! =)
 
Kassun on ihan pakko kommentoida mahan kasvun odottamista :wave: :nimittäin minulla se kasvaa kun plussa ilmestyy raskaustestiin :LOL: Viikolla 10 on ihan tasan varmasti selvä raskauspömppö! Tämä on viides lapsi ja vanhin täytti juuri viisi, joten liekkö tuo kohtu sen verran joustavaa kamaa jo :kieh: Haluasin pitää salassa hieman aikaa tätä raskautta, mutta tuskin se onnistuu, kun kohta sen NÄKEE
:eek: Esikoista kun odotin nii siinöä viikoilla 18-20 alkoi olemaan sellainen pieni kaunis raskausmassu, nyt saan sen kokoisen tuossa viikon 12 paikkeilla :headwall: No, mutta kyllä minäkin odotan sitä innolla. Nykyään on vielä niin kovin nättejä mammavaatteita!

Mukavaa viikonloppua ja löytyisikö joku päivittäjä?
 
Tervetuloa kaikille uusille, mukavaa kun porukkaa kertyy lisää :D

Täällä nuo raskausvitamiinit auttaa huonovointisuuteen...eräs toinen tiesi kertoa, että b-vitamini tasoitaa vatsaa, sitä määrätään Saksassa lapsille matkapahoinvointiin...tätä en tiennytkään, joten tästä kyllä kasvaa rakkaus suhde näihin autuaisiin vitamiineihin :LOL:
Eli suosittelen lämpimästi.
Itsellä nyt käytössä Multi-tabs Raskausmonivitamiini...se sisältää paljon tarpeellisia valmisteita, kuten foolihappoa, joka auttaa alkiota sulkemaan selkäytimen alueen...pahoissa foolihapon puutostioissa saattaa alkion selkään jäädä tyrä tai aukko joka voi aiheuttaa vajavaisuuksiä liikkumisessa tai jopa kehityksessä isompana.

Pahoittelen jos nyt pelottelin jotain, se ei ollut tarkoitus, mutta hyötyjä näistä vitamini lisistä vain halusin kertoa :ashamed: =) Ja muutenkin, vaavi imee kaikki tarpeelliset itseleen niin sitten me mammat kärsimme puutostiloista...on ne pikku ihmeet venkuloita jo näin aikaisesta asti :D

korjaus...eli Sveitsissä määrätään b-vitaminia pahoinvointiin...tätä päätä, alkaa jo nyt unohtumaan paikkojen nimet päästä :ashamed:
 
No kiva, että muillakin kipuja! ...Johan oli lause! :D Mutta tietää, että on ihan normaalia. Meitä tosiaan alkaa olla jo kiva pino! Onnea vaan hirmuisesti kaikille uudesta masukista! :heart:

Mahoista olitte laittaneet, mulla on eteenpäin kallistunu kohtu, että en kyllä mitenkään pysty salaamaan raskautta sinne 12 viikkoon asti, ku se on jo hurjan suuri siinä vaiheessa. :D Ja nyt kun neljättä odottaa, niin aina vaan varmaan nopeammin tulee. Ei mua haittaa, tykkään ku ajoissa putkahtaa esille.

Mun kyllä varmaan tarttee hakea noita vitamiineja apteekista, kun on tavannut olla tuo pahoinvointi aika runsasta. Keskimmäistä, kun odotin niin sain oksentaa päivittäin ja useasti. Silloin mun oma isä oli painellu apteekkiin ja kysyny, että eikö mikään auttaisi, ja oli antaneet tuota B-vitamiinia! :D

Meillä pojat jo tietää tulevasta mahdollisesta vaavista, kerrottiin kyllä, että aika useasti käy niin ettei ne jaksakkaan kasvaa. Ja kun meillä oli tässä hiljattain suvussa keskenmeno, niin tietävät kyllä siitäkin mahdollisuudesta. Pojat sitten nimesivät pienen pavuksi. :heart:

Mukavaa lauantaita kaikille!

Miltski ja papu
 
Minäkin olen muille lapsille hissukseen ja leikinkin varjolla masuasukista kertonut.Odottivat sellaista kuitenkin :heart: ja hekin antoivat kutsumanimen: "MAIKKI". Minusta aika hauska:Maikki masuvauva. Toivotaan ettei tarvitse selitellä miksi vauvaa ei tulekkaan (siis että kaikki menisi hyvin) koska nuo meidän lapset on pieniä eivätkä ihan kunnolla varmaan tajuaisi. Vaikka ollaanhan me kuolemasta puhuttu kun ovat itse kyselleet :|

 
Masuista kysyttiin...minullakin ainakin esikon neuvola ajoilta mainittiin kohdun olevan eteenpäin kallistunut ja muistaakseni esikosta maha alkoi kunnolla jo pyöristymään rv14-16 en nyt tarkaan muista...katsellaan jos tästä kriittisestä vaiheesta päästään, että mitenkä aikaseen se nyt sitten pullahtaa esiin, ei varmaan kyllä toisesta lapsesta vielä kovin paljon aikasemmin, tai toivoisin ainakin niin, sitten en ainakaan saa pidettyä salassa, kun vaatekaappi pursuaa tyköistuvia paitoja ja housuja :LOL:

Meidän poju on vielä niin pieni, ettei ymmärrä...kovasti kyllä pusuttelee telkkarissa olevia vastasyntyneita ja sanoo aa-aa...katsotaan siis yhdessä kaikenmaailman synnytyssairaala ohjelmia joihin olen koukussa, tai minä katson ja poika ampaisee paikalle kun vastasyntyn alkaa parkumaan :D

paapelo, poju + Tiuhti
 
Meillä yk 4, molemmat miehenkaa ollaan 29, tänä vuonna täytetään 30. Esikoista siis odotellaan ja on kyl aika ihmeellistä eyyä mukana kulkee joku toinenkin. Mäkin syön kaksi tablettia raskausminivitamiinia päivittäin. Ja aika tarkkaa tulee katsottua ruokien tuoteselosteita että mitä saa syödä.
 
Täällä ilmottautuu yksi onnellinen plussalainen.
LA laskurin mukaan 1.10 ja tällä hetkellä siis rv.5+2. Ensi viikon lopussa menossa ultraan, saa nähdä näkyykö syke ja vaavi. Kahdesta ensimmäisestä lapsestani on näkynyt rv.6-7 (eli varovaisen onnellisen ja toiveikas olo).
Pahoinvointia ei paljoa ole ollut (kuten edellisistä..oli karsea sellainen), nippailua mahassa ja rinnat kipeänä sekä kova palelu iltaisin.
Pahoinvointiin söin B12 vitamiinia ja tuntui auttavan (tai sitten se oli psykologista)

Me olemme vähän alle kolmekymppisiä ja kaksi poikaa siis entuudestaan.

Kiva, kun meitä on täällä enemmänkin ja kirjoitellaan ahkerasti kuulumisia voinnista ja muusta mukavasta hömpöttelystä :D

Onnittelut kaikille lokaplussille
 
ilmottaudun mukaan :) torstaina tuli plussattua ja niin siinä kävi et kaksi viivaa, haalea oli mutta selvä kuitenki. ei ihan suunniteltu juttu mutta mikäs siinä kyllä lapset on aina tervetulleita :heart: . Olen 23v, tänä vuonna tulee 24 mittariin ja miehelle tulee tuota pikaa mittariin jo 29v. esikoinen 3v ja kakkonen himpun vajaa 3 KUUKAUTTA :) hmm.. vähän siis jänskättää tuleva mut eiköhän sitä ehi tottumaan ajatukseen jne.
meitähän on täällä jo paljonkin, aivan yllätyin. saapi nähdä kuin nopsaa täällä masu pullahtaa esiin, toisaalta ihanaa ku pomppais ajoissa mutta toisaalta en ole kovin kyllä ehtinyt ikävöimään sitä isoa masua :) me ei uskalleta esikoiselle vielä kertoa ku se on sellainen räpätäti et sit koko kylä tietää tuota pikaa :D mä en taida päästä mihinkää ultraan ennen ku on np koska asutaan niin syrjäseudulla et täällä ei semmoseen ole ihan lähiympäristössä edes mahdollisuutta.
mutta nytpäs mä painun pehkuihin niin aamulla taas jaksaa.

kirsikka85 rv 4+4 eli LA menkkojen mukaa 7.10.
 
Huomenta!
Noista vitamiineista, mä syön kanssa kaksi Multitabsin raskausvitskua päivässä. Ruoka-aineiden kanssa olen myös tarkka. En tosin syö mitään eineksiä niin tiedän sitten mitä suuhuni pistän...
Oltiin eilen mun töiden jälkeen kiertelemässä huonekalukauppoja ja yhtäkkiä alko huippaamaan. Olin syöny vähän huonosti joten siitä varmaan johtu, mutta pitää nyt alkaa tarkemmin kattomaan miten usein syön. Normisti syön vaan aamupalan, lounaan ja illallisen enkä mitään siinä välissä. Nyt pitää varmaan ottaa joku pieni välipala johonki väliin.
 
Täällä herätty hyvinvoivana tänään, pikkaisen kyllä meinasi pistää jugurtti vastaan, mutta alas se lopulta meni :D

Itsellä kanssa vähän vajavainen ruokarytmi, mutta kroppa kyllä tällähetkellä pitää huolen siitä, että tulee syötyä tasaisin väliajoin edes jotain pientä...pikkuporkkanat on tosi käteviä, niitä voi syödä miten lystää ja kun ovat kylmiä, ne saa kurkustakin alas...tarkoitan siis tuoreita pikkuporkkanoita :D

Tervetuloa uusille :D

paapelo, poju+Tiuhti 5+1
 
Heips!

Minäkin ilmoittautuisin mukaan, tosin hyvin varovaisesti vielä. Tänä aamuna tuli selkeä plussa ja kovin on epätodellinen olo. LA olisi noin 12.10. Mitään oireita ei ole selkäkipua lukuunottamatta. On tämä vaan niin jännittävää. :)

Voiko varhaisultraan mennä rv7 tienoilla? Kuuluukohan silloin sydänäänet? Ilmeisesti yksityiselle pitää mennä, jos niin aikaisin ultraan mielii.

Onnittelut kaikille plussasta, toivotaan että jokaisella matka sujuu mallikkaasti loppuun asti. :heart:
 
Varhasiultraan pääsee kunnalliselle puolelle ainoastaan jos epäillään kohdunulkoista raskautta, sellainen on ollut esim. tovi sitten tai jos on kärsinyt keskenmenoista tms.
Muussa tapauksessa varhaisultraan pääsee ainoastaan yksityiselle ja sielläkin he mieluusti antaisivat ajan rv8, jolloin sydän näkyy varmemmin ultrassa. Toki rv7 voi mennä, mutta silloin on mahdollista, ettei sydän vielä näy, jos raskaus päivät heittävät muutamankin päivän alakanttiin. :D
Ja paljon onnea plussasta, on se jokakerta yhtä uskomatonta nähdä ne kaksi viivaa testissä. Ja Lainatakseni erästä kirjoitusta, on hassua, että monen naisen onnillisimmat hetket koetaan veeseen pytyllä :D
 

Yhteistyössä