N
Nalletar
Vieras
Meidän lapsi syntyi 38+2 ja painoi 2400g. Ei siltikään luokiteltu keskoseksi vaan pienipainoiseksi. Tuon SGA diagnoosin sai.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Gekkolisko:Jos siis syntyy esim viikolla 38 (viikon 37 jälkeen siis), mutta painaa alle 2500g?
Kun ne keskosen viralliset määrityksethän ovat, et jos syntyy alle vko 37, tai painaa alle 2500g, on keskonen... Mutta onko myös tuossa mainitsemassani tapauksessa?
Alkuperäinen kirjoittaja Gekkolisko:Kiinnostaa, kun oma poikamme syntyi vkolla 39+6 ja painoi 2570g, mutta hänen painoonsa ei mitään syytä löytynyt.
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:Mun poika syntyi 36+1 ja sanoivat, että jos olis päivää ennemmin syntynyt, olis viety keskolaan happikaappiin. Eli siellä oli keskosuuden rajana toi 36vkoa. Ja poika muuten painoi melkein 4kg, olis ollu iso keskonen...
Alkuperäinen kirjoittaja Fatima von Gyllenbögel:Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:Mun poika syntyi 36+1 ja sanoivat, että jos olis päivää ennemmin syntynyt, olis viety keskolaan happikaappiin. Eli siellä oli keskosuuden rajana toi 36vkoa. Ja poika muuten painoi melkein 4kg, olis ollu iso keskonen...
Tässäkin tulee epäilys, että la on laskettu väärin.
Kuinka kokenut ja taitava gyne la:n määrittäjä on mahtanut olla...
Niin, ja ultraajat oli lääkäreitä kaikki, ja niitä oli useampi, ei sama joka kerta.Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Fatima von Gyllenbögel:Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:Mun poika syntyi 36+1 ja sanoivat, että jos olis päivää ennemmin syntynyt, olis viety keskolaan happikaappiin. Eli siellä oli keskosuuden rajana toi 36vkoa. Ja poika muuten painoi melkein 4kg, olis ollu iso keskonen...
Tässäkin tulee epäilys, että la on laskettu väärin.
Kuinka kokenut ja taitava gyne la:n määrittäjä on mahtanut olla...
Turhaan epäilet, mulla oli tarkka kirjanpito kukautisista ja ovulaatiosista. Ei ollut mahdollista erehtyä. Ja alkuraskauden ultrat on varmimpia viikkojen määrityksessä, mä olin usein ultrassa, kun mulla oli verenvuotoa ja istukka kohdun suulla. Vauva kasvoi vasta loppuaikana! Poika olis ollu yli 5kg, jos en olis ollu dieetillä loppuaikaa. Mä olin sokeriseurannassakin, vauvan ison koon takia, mutta mulla ei ollut sokeria! Jostain syystä vauva vain käytti hyödykseen kaiken, mitä napanuora kuljetti...![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Fatima von Gyllenbögel:Alkuperäinen kirjoittaja Gekkolisko:Kiinnostaa, kun oma poikamme syntyi vkolla 39+6 ja painoi 2570g, mutta hänen painoonsa ei mitään syytä löytynyt.
Minulle tulee tuosta mieleen heti, että la on määritetty väärin.