Milloin supistukset ovat säännöllisiä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miiru
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miiru

Vieras
Siis onko ne säännöllisiä vasta sitten, kun ne tulevat tasaisesti esim. 4min välein, vai voiko sanoa, että ovat säännöllisiä, jos väli on esim. 4-6min, mutta kuitenkin alle 10min kokoajan?

Pohtii hän.

No ei tarvii mun mielestä olla ihan tasaiset välit. Mulla ollut jo synnytys käynnissä, vaikka välit olleet 9-20min. Tosin ovat olleet jo niitä oikein kipeitä supistuksia.

Kyllä ne välit voivat vaihdella koko synnytyksen ajan useamman minuutin verran. Sitten kun kivuliaita supistuksia on tullut ainakin kahden tunnin ajan ilman yli kymmenen minuutin taukoja, alkaa olla jo säännöllisiä supistuksia. Siltikään synnytys ei vielä välttämättä ole kunnolla käynnissä. Tai pidemmilläkin väleillä voi joskus olla oikein hyvin käynnissä. :D

Tervesuomi.fi sanoo tällee: Supistukset ovat säännöllisiä, kun ne tulevat alle 10 minuutin välein. Synnytys katsotaan käynnistyneeksi, kun säännölliset supistukset ovat kestäneet kaksi tuntia ja jatkuvat keskeytymättä lapsen syntymään.

mutta ota ap huomioon, et synnytys voi olla käynnissä vaikke supistukset ole kivuliaita eikä säännöllisiä. mulla tuli supistuksia n. puolen tunnin välein eivätkä olleet kovin kivuliaita, mutta kun sairaalaan pääsin niin olin auki jo 4 cm. tätä oli siis kestäny 3 tuntia eli ei montaa supistusta kerenny tulla.

Joo, siis mullakin oli muutama 20 min väli, vaikka olin jo 5cm auki. Ja ihan kunnon kipeitä supistuksia olivat. Tosin synnytys laskettiin käynnistyneeksi vasta, kun välit oli alle 10min.

Alkuperäinen kirjoittaja hieman asian sivusta:
mutta ota ap huomioon, et synnytys voi olla käynnissä vaikke supistukset ole kivuliaita eikä säännöllisiä. mulla tuli supistuksia n. puolen tunnin välein eivätkä olleet kovin kivuliaita, mutta kun sairaalaan pääsin niin olin auki jo 4 cm. tätä oli siis kestäny 3 tuntia eli ei montaa supistusta kerenny tulla.

tottahan tuokin. Mullakin keskimmäisestä supisteli kivuttomasti, mutta kuitenkin säännöllisesti 15 min välein n.3 h. Kivuliaat kesti tunnin.
Kuopuksesta meni vesi ja heti lähdettiin sairaalaan, kun supistukset tuli 3 min välein. Olin 9 cm auki.

Kiitos vastauksista :) Ei, en ole itse nyt tositoimissa, kaksi synnytystä jo takana... Mutta siskoni kanssa oltiin tästä hieman eri mieltä, niin ajattelin tarkistaa muitten mielipiteet...

Alkuperäinen kirjoittaja s:
Tervesuomi.fi sanoo tällee: Supistukset ovat säännöllisiä, kun ne tulevat alle 10 minuutin välein. Synnytys katsotaan käynnistyneeksi, kun säännölliset supistukset ovat kestäneet kaksi tuntia ja jatkuvat keskeytymättä lapsen syntymään.
Aijaa. Mun lapsi syntyi sitten jo paljon ennen kuin supistukset säännöllistyivät. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Joo, siis mullakin oli muutama 20 min väli, vaikka olin jo 5cm auki. Ja ihan kunnon kipeitä supistuksia olivat. Tosin synnytys laskettiin käynnistyneeksi vasta, kun välit oli alle 10min.

eikö sun synnytystä laskettu käynnistyneeksi vaikka olit jo 5 cm auki??? täh.. kyl mulla vaan on laskettu siit asti kun on paikat ruvennu aukeamaan, olen tosin silloin ollu jo salissa.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

eikö sun synnytystä laskettu käynnistyneeksi vaikka olit jo 5 cm auki??? täh.. kyl mulla vaan on laskettu siit asti kun on paikat ruvennu aukeamaan, olen tosin silloin ollu jo salissa.

Juu, siis sairaalan mennessä olin 5cm auki, mutta kun oli vielä yli 10 min välejä, niin laskettiin alkaneeksi vasta, kun välit oli alle 10min. Kestoksi tuli n. 5h.

Yhteistyössä