Meillä on aikomus maksaa ajokortit, jos autokouluun haluavat mennä. Esikoinen ei halunnut mopokorttia eikä tämä nuorempikaan nyt sitten ole ollut niin innostunut, kuin vielä alkukeväästä vaikuttii. Ei haittaisi minua, jos mopovaihe jäisi väliin häneltäkin. Meillä on kaksi ajossa olevaa autoa, niistä varmaan liikenee nuorillekin ajettavaksi, tai sitten ostetaan pieni käytetty auto kolmanneksi. Aikaisintaan vuoden päästä. Esikoinen voi mennä autokouluun loppuvuodesta.
Lisään vielä, kun unohdin, että oli kyse siitä "pitääkö vanhempien maksaa". Minusta ei mitenkään automaattisesti pidä tai ole pitämättä. Ihan tilanteen mukaan, riippuu asuinpaikasta, nuoren menoista, onko ollut töissä, vanhempien tuloista jne. Sen verran olen tuuminut, että jos nyt täysi-ikäiseksi tullessaan ei halua ajaa korttia, se on ihan ok. Mutta en minä sitten enää 4-5 vuoden päästä olisi enää niin kiinnostunut maksamaan aikuisen ihmisen korttia. Tai pitäisi olla eri perustelut kuin nyt, kun asuu vielä kotona ja on opiskelija. Siinä mielessä kannattaa "käyttää tilaisuutta hyväkseen" ja ajaa kortti heti, kun mahdollista.