Onko vanhempien mielipiteellä väliä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Ajatteletteko paljon mitä mieltä jostakin asiasta (esim vaikka jos auton vaihdatte, miten joulua vietätte, jos lähdette etelään tms ) omat/miehenne vanhemmat ovat? Ja jos vanhemmat sanovat, että ei kannata kyllä autoa alkaa nyt vaihtamaan niin kuunteletteko? Vai vaihdatteko joka tapauksessa?

Monet kun ovat kiinni vanhemmissaan ainakin se verran, että haluavat hyväksynnän erilaisiin asioihin.

Tehdään kyllä niinkuin itse parhaaksi katsotaan.
Mun vanhemmat ovat periaatteesa aina vastaan kaikkea uutta ja nykyaikaista.
Kaikki vanha kelpaisi vielä, oli kyse sitten autosta, remontista, hankituista huonekaluista tmv. :)

Mä en kyllä kysy kun useimmiten kumminkin toimin päin vastoin kun äiti neuvoo.
Esim. Meiltä hajosi 15v vanha mikro ja ostettiin sitten uusi tilalle ja äiti kun siitä kuuli niin tuumasi että sehän oli hyvä mikro olisitte korjauttaneet.
Sanoin joo olihan se hyvä kun liikkeessäkin ihmettelivät voiko niin vanha mikro olla viellä "hengissä", mutta minkään ei ole ikuista.

Joku voisi väittää, että mä olen erittäin kiinni vanhemmissani.
Näen vanhempiani paljon ja usein, asutaan lähekkäin äidin kanssa ja isälläkin käydään puolen tunnin matkan päässä vähintään kerran viikkoon.

Tämä johtuu siitä, että viihdyn heidän seurassaan. Saatan jopa kysyä heidän mielipidettään moneen asiaan, mutta jos olen päättänyt jotain, niin vanhempieni mielipide ei voisi vähempää painaa vaakakupissa.

Eikä kukaan heistä ole näkemyksiään väkisin tuputtamassa pyytämättä.

(Auton kohdalla kysyn siksikin, että isäni sen auton mulle halvalla järjestää, ja tietää mikä kannattaa ostaa. Ei ikinä ole puuttumassa siihen miksi haluan uuden auton ja milloin.)

Aika järkyttävää kuinka esim. exäni oli äidissään kiinni, mitään ei voinut tehdä ilman äidiltä kysymistä...En todellakaan itse ole ikinä kysellyt, eikä nykyinen miehenikään kysele, onneksi näin, hyvä näin, oma meillä on elämämme.

Alkuperäinen kirjoittaja vili43:
Kaikki vanha kelpaisi vielä, oli kyse sitten autosta, remontista, hankituista huonekaluista tmv. :)

:laugh: Kuulostaa ihan meidän vanhuksilta. Hieman repeilin kun mutsi tarjos mulle jotain mummun kuolinpesästä löytämäänsä taikinannuolijaa, joka oli n. 30 vuotta vanha....että kuulemma ihan käyttökelpoinen vielä. :p

Meidän elämämme olisi kyllä täysin erilaista, jos mummut saisivat päättää.

-ei me ainakaan täällä asuttaisi
-auto olisi isompi
- kumpikaan ei juoksisi, se on vaarallista
-lapsia olisi kai kaksi
- ja koirakin meillä olisi, ja kissa vaikka olen allerginen
-niin juu ja talo olisi täynnä huonekaluja (mummujen vanhoja) ja muuta roinaa...

Alkuperäinen kirjoittaja vili43:

Meillä on melkeimpä toisinpäin eli meille kelpaa lähes kaikki vanha, mutta meidän vanhemmille (lukuunottamatta appi) ei välttämättä.

Meillä miehen isä oli päättämässä meijän auton valinnassa, miehen kans olivat siis kaupoilla..ite en ees nähnyt koko autoa, ennen kuin se seisoi tuossa pihalla..

Yhteistyössä