Pph ja päiväkoti-tädeille:
Miksi olette siinä työssä jos se on niin pepusta? Vaihtakaa alaa. Minulla anoppi joka on 60v ja ollut 30v hoitoalalla. 20v niistä vuosista perhepäivähoitajana ja rakastanut työtään ja sanookin ettei tuota tekis muuta kuin kutsumuksesta.
Nyt hän on ollut viim. 10v vammaisten/kehityshäiriöisten lasten(8v-22v, eri ryhmissä)kuitenkin lapsen tasolla olevien lapsien kans. Häntä purraan päivittäin saa räät naamalleen ja haukutaan jne.. ja silti jaksaa työtään tehdä.
EIKÄ VALITA KOSKAAN AMMATIN VALINTAANSA. Tienaa n. 1900e/kk eli vähän vaikka ikää jo 60v.
Pian aikoo eläkkeelle jäädä.
En ymmärrä miten valitatte tuommosta että työpäivät on niin pitkiä. Eihän teidän ole pakko ottaa lapsia jotka on eri vuoroissa. Ottakaa lapset niin että sanot vanhemmille että työaika on klo. 07-17 ja näin minullakin toimii oman lapsen kohdalla.
Tyttäreni aloitti 2vkoa sitten hoidon ja vien hänet klo 07.15 ja haen heti töistä tultua klo 16.40 ja parina päivänä viikosta tyttäreni isovanhemmat tai isä hakee klo 15 aikoihin.
Omaa aikaa minulle jää klo 20.30 jälkeen kun tyttäreni nukkuu, jolloin siivoan, teen omia juttuja. Maksan omasta pussista hoitajalle 250e/kk, vähennettyä yks.hoidon tuen.
Olen siis yksinhuoltaja ja hyvin jaksan.
Sanokaa huonot hoitajat ja te joilla naamat kuin norsun v***illa ittenne irti, koska minä en ainakaan tuo teille lastani hoitoon. Oma hoitaja on nauravainen, pirteä ja aivan ihana ihminen johon lapseni ja minä luotetaan täysin.