Onko vanhemmalla oikeus levätä ennen kuin hakee lapsen tarhasta?

  • Viestiketjun aloittaja mielipiteitä
  • Ensimmäinen viesti
mielipiteitä
Tiedän yhden isän, joka herää joskus neljältäkin aamulla, menee siis aikaisin töihin ja pääsee myös aikaisin. Jos tämä isä pääsee esim. kahdelta, hän saattaa hakea lapsensa tarhasta puoli viiden aikoihin, nukkuu siis pari tuntia ennen kuin lapsi tulee kotiin? Mitä mieltä olette tästä?
 
marjarahka
No itse aamuyö työhön lähtöä tehneenä voin sanoa, että väsyttää aika pirkuleesti työpäivän jälkeen kun olet herännyt noin neljän aikaan. Todellakin on hyvä jos nukkuu ennen hakua,muuten nukahtaisi kun lapsi on kotona.
 
Maamikki
Mun mielestä ihan ok.
Itse pääsen töistä jo 12-14, mut en hae koskaan lapsia silloin.
Teen kotihommia, lenkkeilen, käyn kaupassa.
Haen aina 15-15.30.
Syy tähän on se, että lapset ei halua kotiin aikaisin, koska leikit jäisi kesken.
Ovat mieluummin hoidossa kun teen nuo edellä mainitut asiat.
Ja mielestäni mulla on tuohon oikeus, koska maksan hoidosta sen reilut 400e kuussa.
Mutta en voisi pitää kyllä 16 asti saatikka yli siitä, silloin päivä venyisi turhan pitkäksi.
 
no jos mies herännyt klo 4, niin mahtaa olla väsynyt. Tuskin lapsi perheessä pääsee ajoissa nukkumaan illalla. Tottakai tarvii unet tommoisen työvuoron jälkeen. Lapset menny tarhaan varmaan aamupalalle ja kivasti ehtii iltapäivällä ulkoillakin, ennen kuin haetaan.

Itse olen tullut kotiin lepäämään tai siivoomaan ihan normi työvuoronkin jälkeen ja hakenut lapset vasta sen jälkeen. *Avaa sateenvarjon jo valmiiksi. *
 
pöpi
No jos neljältä nousee, niin en minä ihmettele, vaikka lepää ennen lapsensa hakemista. Minusta on hyvä, että ajattelee jaksamistaan. Toivottavasti monet äiditkin tekee noin.
 
Totta kai on saatava levättyä jos aamusta unet jäävät vähäiseksi.

Itse päikyn tätinä oon törmännyt monesti perheisiin joissa toinen tai molemmat vanhemmista tekee vuoro- tai yötyötä niin, että aamulla työvuoronsa jälkeen tuo lapset hoitoon ja menee itse päiväksi nukkumaan, ihan ymmärrettävä ja järkevä järjestely mutta on aiheuttanut monissa närää, "laiskottelee päivät pitkät kotona nukkuen"..
 
Mä teen niin joka päivä,herään klo 5,työt alkaa klo 6,pääsen vähän vaihtelevasti 12-14 (yleensä noin klo 13+),eli lasten päiväuniaikana.Menen hakemaan heidät sen jälkeen eli noin klo 15.Ja nautin siitä lepohetkestä.
 
Palstan mukaan ei saa nukkua ennen lapsen kotio hakemista. Mä sain tuomion, koska halusin nukkua päiväunet. Olin siis herännyt viiden aikaan aamulla, alkuillan likka mulla ja sitten yöksi töihin, kotiin joskus aikaisintaan puoli kolme. Ei ollut kuulemma hyväksyttävää mennä hetkeksi nukkumaan ennen likan hakemista, vaan mun olisin pitänyt valvoa lähes 24 tuntia putkeen. No menin kuitenkin sitten nukkumaan :whistle:

Eli kyllä mä ymmärrän tuollaisen mitä ap kirjoitti.
 
Mulla
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Onko oikein, että lapsi on kahdeksan tuntia hoidossa? Me maksamme tästä vielä kalliin hinnan tulevaisuudessa. Lapsen hoitopäivän pituus tulisi olla max. viisi tuntia.
No miten se lapsi sitten pärjää yksin kotona sen viidestä tunnista ylimenevän ajan, kun molemmat vanhemmat ovat töissä vaikka 7-16?
 

Yhteistyössä