K
kuparikierukka
Vieras
E-pillerien kanssa ei ollut koskaan välivuotoja, mutta nyt minulla on ollut kuparikierukka 4 vuotta ja välillä on alkukierrossa ollut päivä tai pari joko kirkasta veristä vuotoa tai sitten vain sellaista pientä rusehtavaa tuhrutusta. Joskus ovulaation aikaan, mutta ei aina. Kierto on aika epäsäännöllinen 24-32 pv. Kerran välivuoto kesti yli viikon eli ihan kuin olisi ollut yhdet ylimääräiset menkat. Joskus taas ei ole minkäänlasta välivuotoa.
Pitäisikö tästä huolestua ja mennä lääkäriin? Jospa nämä ovatkin jonkun taudin oireita. Papa ja HPV-testi otettu viimeksi vuosi sitten ja tulos oli normaali/negatiivinen. Sen jälkeen on ollut mahdollista kyllä saada joku tartunta.
Onko muilla kuparikierukan käyttäjillä tällaisia välituhrutuksia? Ikää minulla on 42 v.
Pitäisikö tästä huolestua ja mennä lääkäriin? Jospa nämä ovatkin jonkun taudin oireita. Papa ja HPV-testi otettu viimeksi vuosi sitten ja tulos oli normaali/negatiivinen. Sen jälkeen on ollut mahdollista kyllä saada joku tartunta.
Onko muilla kuparikierukan käyttäjillä tällaisia välituhrutuksia? Ikää minulla on 42 v.