Onko vaatetta mitä et lapsellesi pukisi? :)

  • Viestiketjun aloittaja tuoppi
  • Ensimmäinen viesti
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja JeNNiNeN:
vaikee laittaa pikkuselle venkujalle jalkaan, kun siinä ei oo tarroja eikä nauhoja, vaan on umpinainen, ja sit jää jalkaki huonosti sinne...ostin ens talvee oottamaan tarralliset talvipopot :p
Kuomat on helpoimmat laittaa jalkaan muksulle
 
mmm
samoin ajattelen minäkin, että varsin käytännöllisiä vaatteita varsinkin ulkoleikkeihin. Tioetenni, jos ulkona on tarkoitus vaan patsastella, niin kyllä kai sitä pärjää vaikka nappaskengissä jonkin aikaa.
 
e
Alkuperäinen kirjoittaja JeNNiNeN:
vaikee laittaa pikkuselle venkujalle jalkaan, kun siinä ei oo tarroja eikä nauhoja, vaan on umpinainen, ja sit jää jalkaki huonosti sinne...ostin ens talvee oottamaan tarralliset talvipopot :p
Kuomallahan on niitä korkeavartisia tarrallisia kenkiä myös. jotain trekking -tyylisiä. Meillä on ostettu niitä (ovat tavallisia kuomia paljon kalliimpiakin). Ja tosi hyvät kengät pakkaseen!
 
poitsuli
ja kertokaa samalla millasii lakkeja,pipoja,myssyjä pidätte lapsillanne???paljon kätevämpi toi o ku pipo,kauluri ym.meil ainaki molemmil pojil o kypärämyssyt...tietty nyt muitaki,mut noi parhaat pihalla lumessa möyriessä =)
 
Reimatec ja resorilahkeiset collegehousut :x

Kuomat on muuten maailman parhaimmat kengät. Oikeesti. Ostin aivan helvetin kalliit viking coretexit tuolle pienimmälle täksi talveksi. Kauppakenkinä niitä pidetty, kun lapsella jalat aivan jäässä niissä jo nollakeleillä. Kuomissa taas pysyy tosi lämpiminä kunnon pakkasellakin.
 
vieras
Ja mitäs vikaa on resolahkeisissa collegehousuissa..? Meidän neiti on lyhyt ja vatsa on sellainen "lapsenpyöreä" joten kaikki resorilahkeiset college-, velour-, ym. housut on ihan ehdottomat =)
Suoralahkeiset 92cm housut on liian pitkät ja 86cm yleensä kiristää pientä massua.

Vaatteet joita en lapselleni pukisi ovat juuri ne ulkomaantuliaisina tuodut ällöräikeät ja mauttomat röyhelömekot ja sitten sellaiset liian "aikuismaiset" vaatteet (esim.napapaidat )
 
Alkuperäinen kirjoittaja Q-kuppi:
Mä en pukisi lapsilleni rumia vaatteita - paitsi jos ne rumat on todella käytännöllisiä, kuten esim. kanamyssy paukkupakkasella =)
Sitä, mikä on mielestäni rumaa, en ala sen tarkemmin erittelemään.
mää voisin peesata tätä! :) paitsi että tytöllä on yks aivan todella ruma my little pony -paita mutta sai sen kummisedältä niin olkoon nyt sitten.. :whistle: :saint:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Q-kuppi:
Mä en pukisi lapsilleni rumia vaatteita - paitsi jos ne rumat on todella käytännöllisiä, kuten esim. kanamyssy paukkupakkasella =)
Sitä, mikä on mielestäni rumaa, en ala sen tarkemmin erittelemään.
Minustakin tuo kanamyssy (uus sana mulle muuten ) on järkky, mutta niin vaan pienemmälle kätevä. Kaulaliinat on aina rutussa ja vinossa ja kuristaakin kuulemma, joten helpommalla päästään kaikki tuon ruman vaatteen avulla.

Mutta kysymykseen: hametta en pistäis. :|
 
mää
Alkuperäinen kirjoittaja auryn:
Alkuperäinen kirjoittaja Q-kuppi:
Mä en pukisi lapsilleni rumia vaatteita - paitsi jos ne rumat on todella käytännöllisiä, kuten esim. kanamyssy paukkupakkasella =)
Sitä, mikä on mielestäni rumaa, en ala sen tarkemmin erittelemään.
Minustakin tuo kanamyssy (uus sana mulle muuten ) on järkky, mutta niin vaan pienemmälle kätevä. Kaulaliinat on aina rutussa ja vinossa ja kuristaakin kuulemma, joten helpommalla päästään kaikki tuon ruman vaatteen avulla.

Mutta kysymykseen: hametta en pistäis. :|
Mullekin kanamyssy on uusi sana. Tosin, silloin kun lapset oli kanamyssyikäisiä, niin kanamyssylapsia sanottiin puistopingviineiksi.

 
vieras
Siis täällä on nyt mennyt puurot ja vellit iloisesti sekaisin. KAIKKI kypärämyssyt ei ole kanamyssyjä. Ainoastaan ne kananmalliset. soten A shadieeyahn määritelmä "paksu kypärämyssy" on väärä!
 
minä
Noh,pikkutytöillä en ymmärrä niitä tissiliivejä ja napapaitoja jne aikuisten vaatteita.Pojille en pistäis ihmistenilmoille mitään ämelän v.punasta tai jotain täysin tyttömäistä.Muuten ei oo rajotuksia.Äitin silmään ruma voi ollakin lapsen lempivaate.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mää:
Alkuperäinen kirjoittaja auryn:
Alkuperäinen kirjoittaja Q-kuppi:
Mä en pukisi lapsilleni rumia vaatteita - paitsi jos ne rumat on todella käytännöllisiä, kuten esim. kanamyssy paukkupakkasella =)
Sitä, mikä on mielestäni rumaa, en ala sen tarkemmin erittelemään.
Minustakin tuo kanamyssy (uus sana mulle muuten ) on järkky, mutta niin vaan pienemmälle kätevä. Kaulaliinat on aina rutussa ja vinossa ja kuristaakin kuulemma, joten helpommalla päästään kaikki tuon ruman vaatteen avulla.

Mutta kysymykseen: hametta en pistäis. :|
Mullekin kanamyssy on uusi sana. Tosin, silloin kun lapset oli kanamyssyikäisiä, niin kanamyssylapsia sanottiin puistopingviineiksi.
ihana.. toi pingviini.. :D :LOL: mulle oli molemmat kyllä ihan uusia sanoja.. :whistle:
 
Tulimieli
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minä en pukisi lapsille sellasia röyhelömekkoja, joita jokainen mummu/kummi tms. tuo etelän matkoilta (tai viron/venäjän reissulta...) Järkkkyjä nuken vaatteita...
Peesaan. Vielä kun kehtaisi sanoa niille, että hyi helv***i. Ja mun lapsen kummi aina niin ihastelee sellasia kaupoissa. Toinen on sellanen virkattu mansikkapipo, mitä taas on tullu kesäks kauppoihin.
 
mun ainoo inhokki on nää spiderman-, puuhapete- ja nallepuh-paidat housut sun muut vaatteet. ei voi käsittää. poika kyl mielellään laittais puuhapetepaidan päälle, mut mä vihaan niitä niin paljon etten anna pukea ku kotipäivänä. (lahjaksi saatuja kaapissa)
 

Yhteistyössä