Onko V-Pen Mega oikeesti hyvä antibiootti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ihmettelijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Ihmettelijä

Vieras
mulla siis angiina ja kunnon peitteet kurkussa. nieluviljely siis todensi streptokokiksi ja lääkäri määräsi v-pen megaa kolmesti päivässä.

kuinkakohan nopeavaikutteinen tuo on koska minusta tuntuu että mulla on kurkkukipu vaan pahentunut? toimiiko se jo yhdessä päivässä? maanantaina pitäis mennä töihin ja jos ei nyt yhtään paremmaksi muutu niin en kyllä näe mitenkään järkevänä että raahautuisin maanantaina tällä kurkkukivulla töihin.

juon paljon lämmintä, miltei kuumaa (itse tehtyä mehua, teetä hunajalla) koska kylmä ei auta läheskään niin tehokkaasti. mehun lisänä on kolme kertaa päivässä finrexin jotta saan 38 asteen kuumeen laskemaan, penisilliini ei sitä laske.

onko teillä muilla ollu myös tämmöstä että tilanne ois ikäänkuin pahentunut ekoina päivinä lääkityksen alottamisen jälkeen?

niin, vielä semmonen piti laittaa tuohon mutta unohdin; aiemmin tuntui semmonen mädän haju nenään kun nenän kautta hengittelin (niistä kurkun peitteistä siis), penisilliinin kun alotin niin ei ole ollu enää sitä hajua.

Kuule, sun kannattaa kysyä apteekista. Viime päivien perusteella uskallan väittää, että lääkeasioissa saa tältä palstalta ihan hevonpaskan tasoista tietoa. Väitetään ja intetään kivenkovaan että kyllä se asia on näin ja noin, mutta todellisuudessa ei eroteta e-pilleriä buranasta :/

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kuule, sun kannattaa kysyä apteekista. Viime päivien perusteella uskallan väittää, että lääkeasioissa saa tältä palstalta ihan hevonpaskan tasoista tietoa. Väitetään ja intetään kivenkovaan että kyllä se asia on näin ja noin, mutta todellisuudessa ei eroteta e-pilleriä buranasta :/

olen kysyny apteekista jo, mutta haluaisin käyttäjien omakohtasia kokemuksia aiheesta.

,,,Kuumaa ei saisi juoda, ärsyttää kurkkua entisestään. Haaleaa juomaa!

no mulla ei ole koskaan haalea auttanut mitenkään. ja en juo siis kiehuvaa vaan reilusti lämmintä.

jos juon haaleaa niin ei se turruta kurkussa olevaa kipua mitenkään. ja siihen nyt pyrin vielä tässä vaiheessa ennenku tuo penisilliini rupeaa auttamaan kunnolla.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

no mulla ei ole koskaan haalea auttanut mitenkään. ja en juo siis kiehuvaa vaan reilusti lämmintä.

jos juon haaleaa niin ei se turruta kurkussa olevaa kipua mitenkään. ja siihen nyt pyrin vielä tässä vaiheessa ennenku tuo penisilliini rupeaa auttamaan kunnolla.

Kylmä laskee turvotusta. Jäätelöä nassuun, jos nielussa tollasta.

Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:

Kylmä laskee turvotusta. Jäätelöä nassuun, jos nielussa tollasta.

söin alkuvaiheessa niin paljon jo jäätelöä ja mehujäätä että en kykene enää kun ällöttää :D siksi mulla varmaan tämä ongelma nyt onkin :) pitää vissiin jotain yrittää keksiä, jääkylmää vettä kyllä oon juonu mutta tuntuu että sitä saa juoda sitten huomattavasti enemmän kun tuota lämmintä.

Kyllä mulla kolmen päivän päästä helpotti. Sitä ennen söin kipulääkecocktailia: Burana 800mg+ Panadol 1g kolme kertaa päivässä. Sillä pysyi kipu siedettävänä.

Angiinaan eli streptokokki B-pöpöön tepsii nimenomaan tuo V-Pen. :-) Eli on hyvä lääke mainitsemaasi asiaan. Viileää juotavaa, ei kuumaa, kurlailua suuvedellä ja ibuprofeenia 4 kertaa säännöllisesti vuorokaudessa nassuun, ei vain tarpeen mukaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Sh:
Angiinaan eli streptokokki B-pöpöön tepsii nimenomaan tuo V-Pen. :-) Eli on hyvä lääke mainitsemaasi asiaan. Viileää juotavaa, ei kuumaa, kurlailua suuvedellä ja ibuprofeenia 4 kertaa säännöllisesti vuorokaudessa nassuun, ei vain tarpeen mukaan.

okei. eli kannattais tuo finrexin vaihtaa buranaan?sitä mulle apteekissakin sanottiin että ibuprofeeni, parasetamol ja aspiriini käy tuon v-penin kanssa. ja olenkin kurlaillu vahvalla suolavedellä (vaikka se ällöttääkin aivan jumalattomasti) ja odottelen oikeen millon peitteet lähtee laattoina irtoamaan :D

juu, sairas minä... :D

Alkuperäinen kirjoittaja aiemmin:
Kyllä mulla kolmen päivän päästä helpotti. Sitä ennen söin kipulääkecocktailia: Burana 800mg+ Panadol 1g kolme kertaa päivässä. Sillä pysyi kipu siedettävänä.

huh! on sullakin ollu kovat kivut. täytynee sitten olla vaan kärsivällinen tämän asian kanssa ja odottaa. kiva kuulla että se on kuitenki auttanu, se antaa uskoa tähän lääkkeeseen :D

okei. eli kannattais tuo finrexin vaihtaa buranaan?sitä mulle apteekissakin sanottiin että ibuprofeeni, parasetamol ja aspiriini käy tuon v-penin kanssa. ja olenkin kurlaillu vahvalla suolavedellä (vaikka se ällöttääkin aivan jumalattomasti) ja odottelen oikeen millon peitteet lähtee laattoina irtoamaan :D

Sä voit ottaa vaikka ibuprofeenia ja parasetamolia yhtä aikaa. Takuulla auttaa. :-) Ja varmasti päivä-kaksi kuurin aloituksesta oireet voi pahetua, ennen kuin alkaa tepsiä. Ja sitten toisen kipuryppään aiheuttaa se peitteiden irtoaminen.

Sä voit ottaa vaikka ibuprofeenia ja parasetamolia yhtä aikaa. Takuulla auttaa. :-) Ja varmasti päivä-kaksi kuurin aloituksesta oireet voi pahetua, ennen kuin alkaa tepsiä. Ja sitten toisen kipuryppään aiheuttaa se peitteiden irtoaminen.

ai kun kiva... sitä siis ootellessa.

http://www.laakeinfo.fi/%5CMedicine.aspx?m=789&d=20318&i=ORION+PHARMA_V-PEN_V-PEN+500%2C+mega%2C+1500+kalvop%C3%A4%C3%A4llysteinen+tabletti
Tässä selosteessa esitetään:

1. Mitä V-Pen on ja mihin sitä käytetään
2. Ennen kuin käytät V-Peniä
3. Miten V-Peniä käytetään
4. Mahdolliset haittavaikutukset
5. V-Penin säilyttäminen
6. Muuta tietoa

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
http://www.laakeinfo.fi/%5CMedicine.aspx?m=789&d=20318&i=ORION+PHARMA_V-PEN_V-PEN+500%2C+mega%2C+1500+kalvop%C3%A4%C3%A4llysteinen+tabletti
Tässä selosteessa esitetään:

1. Mitä V-Pen on ja mihin sitä käytetään
2. Ennen kuin käytät V-Peniä
3. Miten V-Peniä käytetään
4. Mahdolliset haittavaikutukset
5. V-Penin säilyttäminen
6. Muuta tietoa

kiitos, mutta mulla on tapana tutustua lääkkeen mukana tuleviin ohjeisiin joten tämä oli turha. ja kuten olen jo aiemminkin kirjottanu tähän ketjuun niin olen jutellu apteekin farmaseutinkin kanssa aiheesta.

nyt hainkin käyttäjäkokemuksia en mitään googlesta haettua käyttöohjetta.

Kyllä se sitten pikkuhiljaa tehoaa.
Itselläni oli keväällä paha angiina ja tuota ja buranaa niin auttoi kyllä.
En oo vaan koskaan ennen joutunut laittamaan burana 600 4:ään osaan :/ Oli meinaan nieleminen aikas tuskaista.
Kun söi niin kipu veti tuskaisesti korviin saakka.

eihän mikään lääke ole ihme aine, niin että tapu nassuun ja hups olet terve. vähintään pari vuorokautta menee. ja nyt on vasta lauantai. joten uskon, että olet maanantaina työkuntoinen. ja angiinaan tuo on juuri se oikea lääke. se tehoaa aika varmasti.

Angiinaan parasta on juuri v-peni.Menee pari päivää,että alkaa helpottaa.Viimeksi,kun mulla oli nielupaise sain kans v-peniä olikohan 3kertaa päivässä kaks tablettia ja alkoi reilussa vuorokaudessa auttamaan.

Silvia Logo: juu, mulla oli tänä aamuna vaikeuksia niellä toi penisilliinitabletti, kävin niin kipeää :( mutta nyt tuntuu jo paremmalta
isoäiti mölykylästä: en osannu varmaan pointtia tähän alotukseen tarpeeksi hyvin selventää mutta se oli jotain sinne päin että: onko muilla ollu samanlaisia kokemuksia v-penistä että ensin tuntuu niinku oireet pahentuis ja että kuinka kauan on menny että se on selkeästi tuntunu tehoavan. eli hain käyttäjäkokemuksia, en mitään ihmepilleriä.
odyssey: juuri tätä hain mitä kerroitkin, sitä omakohtasta kokemusta ajasta missä tuo v-pen rupeaa auttamaan, kiitos kovasti :flower:

nyt äsken näytti kurkunpeitteetkin ihan erilaisilta, vaaleammilta, kun eilen. joten tämä taitaakin sitten loppupeleissä olla todella nopeatehoinen lääke (riippuen tietysti tilanteen vakavuudesta) :D mulla kun ei ole koskaan ollut angiinaa eikä nielutulehdusta niin olen siksi ihan ulalla ja mietiskelen.

en voinut oksentamatta syödä tuota kuuria, kun olen raskaana (angiinaan määrättiin). lääkäri ei kirjoittanut muuta tilalle vaikka lääkeainellargioita ei mulla ole..
pitäisiköhän kirjoittaa palautetta?

Itse aloitin eilen iltapäivällä kuurin ja n. 30h jälkeen vain pahentunut. Top 5 veemäisimpiä tauteja. En ole puhunut tai syönyt kiinteää ruokaa vuorokauteen. Buranaa menee kuin purkkaa ja kokoajan tuntuu kuin tukehtuisi omaan kitalakeensa. Voi kun jo alkais helpottaa. Huominen vielä saikkua, saa nähä riittääkö

Itse aloitin eilen iltapäivällä kuurin ja n. 30h jälkeen vain pahentunut. Top 5 veemäisimpiä tauteja. En ole puhunut tai syönyt kiinteää ruokaa vuorokauteen. Buranaa menee kuin purkkaa ja kokoajan tuntuu kuin tukehtuisi omaan kitalakeensa. Voi kun jo alkais helpottaa. Huominen vielä saikkua, saa nähä riittääkö

Toivottavasti et virustautiin niitä saanut? Buranalla menee vatsa paskaksi, Panadolia mieluummin. Jäistenpuolukoiden syönti voi auttaa paremmin. Kurlaa kurkkua raakalla viinalla ja suolavedellä.

Yhteistyössä