Onko työpaikoillanne "inside" piiri?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
on ja en kuulu. En vaan kuulu, koska työpisteeni vaihtuu tiuhaan. Työkaverit yrittää pitää mut ajantasalla, mutta työpisteen vaihtuessa jää ikäänkuin ulkopuolelle.

[QUOTE="jep";24476782]on ja en kuulu. En vaan kuulu, koska työpisteeni vaihtuu tiuhaan. Työkaverit yrittää pitää mut ajantasalla, mutta työpisteen vaihtuessa jää ikäänkuin ulkopuolelle.[/QUOTE]

ja se näkyy niin, että työpaikan yhteisiä asioita on sovittu, joista saan aina viimeisenä tiedon eli en voi enää vaikuttaa valintoihin. Sitten huumori on lisäksi sellaista, että ensin nauretaan jollekin lausahdukselle, sitten vasta selitetään mistä on kyse. Kovasti työkaverit yrittää, siitä olen kiitollinen. Mun työnkuva vaan on sellainen, että on mahdoton olla sisäpiiriläinen, vaikka haluaisi positiivisessa melessä.

Ei varsinaisesti, mutta nuoret sinkut viettävät vapaa-aikaansakin yhdessä, joten heillä on paljon yhteistä jutunaihetta. Samoin meillä vanhemmilla ja perheellisillä on juttua lapsista jne. En kuitenkaan koe, että olisi varsinaista inside-piiriä, johon ei joitain hyväksyttäisi. Taukohuoneessa saattaa esim. nuoremmilla olla omat juttunsa menossa, mutta jos menen sinne, pian jo puhutaan jostain muusta kaikkia kiinnostavasta aiheesta.

No kyllä on. Esimies on liiankin hyvää pataa oman kuppikuntansa kanssa. Kummasti nämä kuppikuntaan kuuluvat etenee hommissaan.
Ja saa eirtyisetuja. Ja lisäksi heidän tekemisisiin ja työaikana juoruiluun ei puututa. Mutta jos joku "ulkopuolinen" tekee niin, siitä tulee kyllä sanomista..

On ja kuulun. Näkyy varmaankin siinä, että tiedän ensimmäisten joukossa, jos on tulossa muutoksia töihin ja pystyn vaikuttamaan niihin jonkun verran toimenkuvani puolesta. Teen tiiviimmin töitä viiden henkilön kanssa ja kieltämättä siinä kehittyy oma huumorinsa, joka ei kaikille aukea.

[QUOTE="jep";24476865]On ja kuulun. Näkyy varmaankin siinä, että tiedän ensimmäisten joukossa, jos on tulossa muutoksia töihin ja pystyn vaikuttamaan niihin jonkun verran toimenkuvani puolesta. Teen tiiviimmin töitä viiden henkilön kanssa ja kieltämättä siinä kehittyy oma huumorinsa, joka ei kaikille aukea.[/QUOTE]

'''''ja meijän työpaikalla nauretaan noille kuppikunnille. Juostaan pomon hanurissa kieli ruskeena..

[QUOTE="huoh";24476832]No kyllä on. Esimies on liiankin hyvää pataa oman kuppikuntansa kanssa. Kummasti nämä kuppikuntaan kuuluvat etenee hommissaan.
Ja saa eirtyisetuja. Ja lisäksi heidän tekemisisiin ja työaikana juoruiluun ei puututa. Mutta jos joku "ulkopuolinen" tekee niin, siitä tulee kyllä sanomista..[/QUOTE]

Oletkohan sä meillä töissä? :) Ihan kuin meidän akkavaltaisella työpaikalla.
Ja pyrkyreitä tuohon pieneen rinkiin riittää.
Meillä ongelmia teettää juuri tuo eriarvoisuus, ei niinkään työssä eteneminen.
Pomo tavallaan menettänyt arvovaltansa, kun työntekijät huomasivat hänen olevan niin täysin kuppikuntansa vietävissä ja pompoteltavissa.

[QUOTE="huoh";24476874]'''''ja meijän työpaikalla nauretaan noille kuppikunnille. Juostaan pomon hanurissa kieli ruskeena..[/QUOTE]

Eipä mun tarvitse pomoa mielistellä. Mun asemani tuli mun työnkuvani kautta ja sen puitteissa on välillä koviakin vääntöjä toimarin kanssa ;)

onko siis niin, ettei noita voi välttää missään? mitä alemmalla itse on hierarkiassa, sitä enemmän tuntuu siltä, että noista kuppikunnista täytyy välittää, vaikka ei voisi tippaakaan kiinnostaa.

a.p.

Yksi ryhmä meillä muodostaa pienen inside-piirin. Näkyy mm. siinä, että ryhmittyvät aina yhdessä kahvihuoneeseen ja heillä saattaa olla jotain omaa tarjottavaa siellä, mistä muut eivät saa ottaa. Mutta osaavat kyllä keskustella muidenkin kollegojen kanssa :). Sen lisäksi meitä on joukko alle nelikymppisiä nuoria, jotka pitävät aika ajoin illanistujaisia työajan ulkopuolellakin ja tekevät reissuja yhdessä. Kokoonpano vaihtuu ihan sen mukaan, mitä tehdään ja missä ollaan. Ja mä kuulun sitten tuohon rinkiin :).

On useampikin.
Meillä on niin iso työpaikka ja monta pistettä, joten jokainen piste lienee oma piirinsä.
Sitten on piiri, johon kuuluu sellaisia jotka ovat tulleet / päässeet töihin meille suhteilla. Eli ovat tuttuja aiemmista työpaikoista.
Sitten on piiri, johon kuuluu samoissa tehtävissä / asemassa olevia.
Ehkä jotain muitakin vielä joista en tiedä.

Uusimmat

Yhteistyössä